Vabamehest võistlejaks

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2505
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Vabamehest võistlejaks

Postitus Postitas boob »

Masinat ehitades on aina rohkem hakanud mõte liikuma sinnapoole, et minna võistlema. Lugedes aga reeglistikku, paistab, et ainus tee oleks TR3 :shock:
Algajaile, nagu me oleme, oleks see veidi ränk, kuid ka vabasse ei paista me enam mahtuvat.

Kirjeldan siis masinat ja ümberehitusi:
Toorikuks Toyota BJ40, mootor HJ61 4L turbodiisel, HJ61 käigu ja vahekast.
Sildade vahetusega oleme nii kaugel, et varem all olnud lehtvedrudega HJ(?)75 lukkudega sillad saavad asendatud keerdvedrudega HJ61 lukkudega sildade vastu koos mõningase tõstega.
Rehvid 35" boggerid rehvilukkudega velgedel.
Sees on turvakaar, paigaldatud neljast punktist kerele kinnitatult, terasest põhikaar esimese istmerea taha.

Kuna 4x4vaba nõuded on peaaegu samad TR1 omadega, hakkasime vaatama TR2 poole. Siin aga saab piiravaks vedrustuse ümberehitus, originaalis on ju BJ40 lehtvedrudel. Kohe kuidagi ei taha lehtvedrusid tagasi panema hakata.

Seega hetkel liiguvad mõtted volvo reduktorsildade poole ja siis TR3...

Segaseks jäi veel see, et kas eesti mehed tohivad võistelda soome registris oleva masinaga?

Pikk ja segane vist sai, aga pea on paks nende reeglistike lugemisest.
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Seniste ümberehituste kirjeldus ja tulevikuplaanid viitavad tõesti ühe TR3 klassi auto lisandumisele :thumb: mis on ainult teretulnud...

Ja ma ei näe mingit takistust miks eesti mehed soomes registreeritud autoga võistelda ei tohiks, juhul muidugi, kui KÕIK dokumendid korras on: volitus, ülevaatus, kindlustus... Sõitke või Kesk-Aafrika Vabariigis registreeritud autoga.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17326
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Kui 35" rehvi asemele 33" panna, siis oled ka vabaklassi teretulnud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Meil sama teema.Kuna võistlejaid suht vähe hetkel TR-3 sii mõtlesime,et soetame juurde 33-sed ja vahelduseks sõidame vabat.Sinna mahud sa ka ilusti.
Millal siis rajal saab autot näha? :D
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

Ärge nüüd jamage, kindlasti TR3-e
Seda klassi on vaja elushoida ja ma loodan, et vabast tuleb sinna ainult rahvast juurde. Pealegi on tegemist mõnusa klassiga, kus saab sõitu nautida ja ei pea muretsema, et mõne mehe ego sind häirima hakkab.
Mis Luigel nüüd hinge läks, et vabasse ronib.

Priit
QKulgur
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2505
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Kas vabaklassis kõlbab olla keretõste, vahetatud vedrustuse ja sildadega ning teise mootoriga? Kui jah, siis peab ehk alguses tõesti leidma 33" rehvi ja finantside paranemiseni vabaklassi proovima :roll:
Saab võistlusmeki suhu, siis ehk tulevad reduktorsillad ka kiiremini :P
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Siiani on vabaklassi kirjutamata reegliteks olnud:

* rehv max. 33"
* turvalisus nagu TR1 klassis
* pehme katuse korral vähemalt turvakaar
* road legal e. registris ja kehtiv ülevaatus

Muusosas tee oma autoga misiganes tahad...
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2505
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Sai eile õhtul silm punnis erinevaid boggereid vaadatud ja jäi silma, et 33" rehvi on max 14" laiusega. Kas ongi nii :roll: ? Igatahes sai vastu võetud põhimõtteline otsus, et teeme ära ka esisilla vahetuse ja soetame 33" rehvid ja siis oleme võistlusvalmis vabaklassi.
Edasine sõltub juba finantsist, millal me TR3'e jõuame. TR3 võistlejatel on enamikul ikka sponsorite rahad ka taga, peab vist ka sponsorit otsima hakkama :roll:
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kui suuri rehve sa siis tahad?
Ma arvan,et kui on tulemusi ette näidata siis on ka lihtsam sponsoreid otsida.
Veiko
OT:Luigel ei ole muud midagi kui,et kui võistlejaid ei ole siis auhindu ka ei saa.Aga see ei ole siin arutamistks.
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2505
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

No mida laiem seda parem oleks ikka, suur mootor ju ninal ja vaja, et rehv ikka natukese kannaks ka.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kaalunud oled?
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2505
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Kaalunud pole, aga erinevaid numbreid erinevatest foorumitest lugedes, on 4L TD ca 80kg raskem, kui 3L TD. Bensumootorid muidugi veelgi kergemad.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Mis see ikka reaalsetes numbrites on?
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
ippe
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Veebr 27, 2006 8:44 pm

Postitus Postitas ippe »

Arvan et 2-2,5 tonni
ippe
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Veebr 27, 2006 8:44 pm

Postitus Postitas ippe »

Siis kogu auto
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”