3. leht 4-st

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 11:16 am
Postitas saarik
Tere!

Osaliselt teemaväliselt, aga kui ma ei eksi , siis on need sätted E-reeglite kohta tühised niikaua kui kõiki neid reegleid ei ole eesti keelde ametlikult tõlgitud ja avaldatud. Lihtsalt keegi ei viitsi tegeleda ja torkida neid. Keegi, kes juriidikaga kodus, vöiks täpsustada, minu mäletamist mööda jooksis läbi just üks analoogne kohtukeiss.
See ei muuda muidugi kiivri arutelu hetkel. Mina kui hetkel körvaltvaataja ütleks ka, et tehke see punkt korda, endal lihtsam. Erinevate vöistlusalade kiivrid vöivad oma omaduselt olla sama head kui nn."auto-motokiivrid".

Lugupidamisega, Janis.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 12:03 pm
Postitas Movistar
Paraku see nii on jah,et meil kehtivad ainult need Eurodirektiivid,mis on Eesti keelde tõlgitud.
Kiivrite asi peab hiljemalt see aasta selgeks saama,kuna vähemalt mina isiklikult ei hakka sideseadmeid ühest teise pidevalt ringi tõstma.
Lihtsam ja tervislikum on muidugi neid sõite sõita kus kerge kiivriga rajale lastakse.
Näiteks rallis on nõutud kaelatugi ja peatugi , seda just sellepärast,et otse puusse sõites kaelalülid terveks jääks.
Seega oht raske kiivriga kael murda on oluliselt suurem kui kergega.

Väike väljavõte EAL rallikomitee koosoleku 17.11.2011 protokollist:
Rallikomitee otsustas nõuda pea‐ ja kaelatoe kasutamist kõigis klassides alates 2013. aasta jaanuarist
kõigil rallidel ja rallisprintidel ning rahvaspordis EALi tehnilise kaardiga autodel võistlejatelt.


Kas lähme ka seda teed ?
Sest kui nõuate rasket kiivrit,peate nõudma ka kaelatuge ja spetsiaalset kiivrit selle toega koos töötamiseks mõeldud.
Kinnitub rihmade alla ning kaitseb siis pead ehk ei luba õnnetuse korral peal liigselt ette liikuda ning peaks ära hoidma kaela-, pea- ja ajutraumad.
Praegu nõuate just sellist lahendust mis kaelatraumasid peaks suurendama.
Tüüpiline motokiiver kaalub huupi pakutult ca 600-800 grammi.Kui palju kaalub see kiiver kiirusel 70 km/h ja milline kael seda kinni suudab hoida?
Mäesuusakiiver kaalub alla poole sellest.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 1:15 pm
Postitas Madis
Movistar kirjutas:Väike väljavõte EAL rallikomitee koosoleku 17.11.2011 protokollist:
Rallikomitee otsustas nõuda pea‐ ja kaelatoe kasutamist kõigis klassides alates 2013. aasta jaanuarist
kõigil rallidel ja rallisprintidel ning rahvaspordis EALi tehnilise kaardiga autodel võistlejatelt.

Kas lähme ka seda teed ?
eksju - ja järgmine asi oleks 6 punkti vööd :floff .
Korralik mäesuusa, raftingu jm ekstreemspordi kiiver on väga ok! Olen sõitnud ühe Klaperjahi ralli kiivriga (homologeeritud ja puha) kuid enam seda korrata ei taha, sest finishis tahtis pea koos kiivriga minema veereda. Ja see juba läbiva teemana, et vene, läti jne. tegelased võivad ja meie ei või kasutada normaalseid kiivreid ajab ikka närvi mustaks küll! Nad on ju sõitnud aastaid nende kiivritega ja siiani täitsa elus! Ok kui keelata, siis tõesti mingid feik ämbrid (ehituse ja muidu pulli kiivrid), mis võivad niisama mütsina kasutadeski iseendale viga teha.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 1:58 pm
Postitas Madis

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 2:12 pm
Postitas Movistar
Nendest pakututest võiks lubatud olla siiski vaid see viimane.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 2:26 pm
Postitas srock
Naljakas on see,et Soomes ei nõuta üldse kiivreid. Meenub kuskilt kuuldu,et pea pidavat neil kiivri sees paiste minema, kui seda 23h peas hoida :D

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 4:19 pm
Postitas Arto
Movistar kirjutas:Tüüpiline motokiiver kaalub huupi pakutult ca 600-800 grammi.Kui palju kaalub see kiiver kiirusel 70 km/h ja milline kael seda kinni suudab hoida? Mäesuusakiiver kaalub alla poole sellest.
Vaheküsimusena lihtsalt, kas ATV meeste kaelad on tugevamad? Nemad ju sõidavad koguaeg kiivritega, ka nendel võistlustel kus orienteerutakse ning autodega võistlejatelt kiivreid ei nõuta! Ja need ei ole ju mäesuusakiivrid!

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 5:06 pm
Postitas Movistar
Inertsjõul on halb omadus kinnitamata kehi edasi liigutada.Äkilise seiskumise korral liigub pea edasi eelnenud kiirusega.Võrdus see jõud aga massi ja kiiruse korrutisega ehk mida raskem kiiver ,seda suurem jõud.
ATV-l liigub edasi terve sõitja ja seal on juba palju muid tegureid mängus + palju õnne peab ka olema .
Kas ATV sõitja istub ATV seljas kinnitatuna 3 või 4 punkti vööga ?
Kas ATV kokkupõrkel puuga ei teki otsest kontakti puul ja kiivril ?
ATV kannavad ju veel turvavarustusena igasuguseid kaitsmeid.Selg,õlad,rindkere,küünarliigesed ,põlveliigesed jne.
Siis võiks neid ju autodes ka nõudma hakata .
Minu arvates vägagi vale asi võrdlemiseks.
On ju veel igasugust liiki harrastasi.
Võrdleme siis ka neid omavahel.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 6:44 pm
Postitas Arto
Movistar kirjutas:Minu arvates vägagi vale asi võrdlemiseks.
On ju veel igasugust liiki harrastusi.
Võrdleme siis ka neid omavahel.
Need mehed ju sõidavad Teiega koos, sama rada, peaaegu sama kaua. Miks neid võrrelda ei või?

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 7:29 pm
Postitas Maasturid
CÄÄRFIILD kirjutas:. Motokiiver kaaluga 950g maksab juba üle 500EURi.
Pole selle väitega nõus.(kindlasti on ka sellise hinnaklassiga motokiivrid)
Eelmisel nädalal ostsin ise Salome kauplusest uued MOTOKIIVRID mis kaaluvad ka 950g aga maksavad 10x vähem ülaltoodud hinnast.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 9:51 pm
Postitas Movistar
Kaalusime just kiivrid üle ja selgus,et mäesuusakiiver kaalub 600 gr ja motokiiver 1270 gr.
Vahe üle 2x .
Tundeb,et piiri taga(nii ida kui ka lõuna) on sealne AK huvitatud ainult ATV sõitjate ohutusest,sest kuidas muidu autodele ühte lubatakse ja ATV-dele teist :)
Aga ikkagi ootaks varasematele küsimustele vastuseid ja mitte näiteid ATV-dest.
Siiamaani on pole ühtki konkreetset argumenti,mis tõestaks vastupidist . Tean,et väga paljud sõitjad on selle kiivrite teema peale pöördes ja ootavad samuti vastuseid,et siis MIKS.

Ja Cäärfield võiks enne kui hirmsasti midagi kleepida tahab ka tõlke peale aega raisata veidi.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 9:55 pm
Postitas Movistar
Arto kirjutas:
Movistar kirjutas:Minu arvates vägagi vale asi võrdlemiseks.
On ju veel igasugust liiki harrastusi.
Võrdleme siis ka neid omavahel.
Need mehed ju sõidavad Teiega koos, sama rada, peaaegu sama kaua. Miks neid võrrelda ei või?
Kas neil on turvapuur ja plekkkest ümber ?
Kas nad on vöödega istmes kinni ?
Kas neil on energiat absorbeeriv kest (kere) ümber ?

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 10:24 pm
Postitas srock
CÄÄRFIILD kirjutas:
Movistar kirjutas:Tüüpiline motokiiver kaalub huupi pakutult ca 600-800 grammi.Kui palju kaalub see kiiver kiirusel 70 km/h ja milline kael seda kinni suudab hoida?
Mäesuusakiiver kaalub alla poole sellest.
Tüüpiline motokiiver kaalub ca 1,5 kg. Motokiiver kaaluga 950g maksab juba üle 500EURi.
500 g piires kaaluvad mäesuusakiivrid.
Käisime siin hiljuti kiivreid otsimas.Kui ma nüüd mööda ei pane siis,rallimeeste kiivrid oli seal 1,05-1,1 kg ja mingist hüpersuper materjalist kerge kiiver oli nendest 300-400g kergem ja selle hinnaks öeldi 1000.- EURi ,teised olid seal midagi 400.- EURi pihta.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 10:27 pm
Postitas srock
Maasturid kirjutas:
CÄÄRFIILD kirjutas:. Motokiiver kaaluga 950g maksab juba üle 500EURi.
Pole selle väitega nõus.(kindlasti on ka sellise hinnaklassiga motokiivrid)
Eelmisel nädalal ostsin ise Salome kauplusest uued MOTOKIIVRID mis kaaluvad ka 950g aga maksavad 10x vähem ülaltoodud hinnast.
Sai ostetud samad kiivrid lõpuks.Ainuke puudus,et värvivalik kesine :D ja neid müüakse ilma kukeharjadeta :))

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: T Okt 02, 2012 10:28 pm
Postitas Movistar
Enamus kiivreid tugevalt üle 1000 grammi ja isegi carbonist kaaluvad samapalju.
http://www.racingexpert.eu/index.php?op ... Itemid=155