Kiivrite standardid

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

saarik
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: E Okt 04, 2010 3:20 pm

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas saarik » T Okt 02, 2012 11:16 am

Tere!

Osaliselt teemaväliselt, aga kui ma ei eksi , siis on need sätted E-reeglite kohta tühised niikaua kui kõiki neid reegleid ei ole eesti keelde ametlikult tõlgitud ja avaldatud. Lihtsalt keegi ei viitsi tegeleda ja torkida neid. Keegi, kes juriidikaga kodus, vöiks täpsustada, minu mäletamist mööda jooksis läbi just üks analoogne kohtukeiss.
See ei muuda muidugi kiivri arutelu hetkel. Mina kui hetkel körvaltvaataja ütleks ka, et tehke see punkt korda, endal lihtsam. Erinevate vöistlusalade kiivrid vöivad oma omaduselt olla sama head kui nn."auto-motokiivrid".

Lugupidamisega, Janis.
Isuzu D-Max 2,5TD LS, MÜÜDUD
UAZ 469
GAZ 69
kunagine spetsiaalklassi "Põhjakivi" team-i liige
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4284
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Movistar » T Okt 02, 2012 12:03 pm

Paraku see nii on jah,et meil kehtivad ainult need Eurodirektiivid,mis on Eesti keelde tõlgitud.
Kiivrite asi peab hiljemalt see aasta selgeks saama,kuna vähemalt mina isiklikult ei hakka sideseadmeid ühest teise pidevalt ringi tõstma.
Lihtsam ja tervislikum on muidugi neid sõite sõita kus kerge kiivriga rajale lastakse.
Näiteks rallis on nõutud kaelatugi ja peatugi , seda just sellepärast,et otse puusse sõites kaelalülid terveks jääks.
Seega oht raske kiivriga kael murda on oluliselt suurem kui kergega.

Väike väljavõte EAL rallikomitee koosoleku 17.11.2011 protokollist:
Rallikomitee otsustas nõuda pea‐ ja kaelatoe kasutamist kõigis klassides alates 2013. aasta jaanuarist
kõigil rallidel ja rallisprintidel ning rahvaspordis EALi tehnilise kaardiga autodel võistlejatelt.


Kas lähme ka seda teed ?
Sest kui nõuate rasket kiivrit,peate nõudma ka kaelatuge ja spetsiaalset kiivrit selle toega koos töötamiseks mõeldud.
Kinnitub rihmade alla ning kaitseb siis pead ehk ei luba õnnetuse korral peal liigselt ette liikuda ning peaks ära hoidma kaela-, pea- ja ajutraumad.
Praegu nõuate just sellist lahendust mis kaelatraumasid peaks suurendama.
Tüüpiline motokiiver kaalub huupi pakutult ca 600-800 grammi.Kui palju kaalub see kiiver kiirusel 70 km/h ja milline kael seda kinni suudab hoida?
Mäesuusakiiver kaalub alla poole sellest.
Viimati muutis Movistar, T Okt 02, 2012 1:23 pm, muudetud 2 korda kokku.
TR3
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1114
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Madis » T Okt 02, 2012 1:15 pm

Movistar kirjutas:Väike väljavõte EAL rallikomitee koosoleku 17.11.2011 protokollist:
Rallikomitee otsustas nõuda pea‐ ja kaelatoe kasutamist kõigis klassides alates 2013. aasta jaanuarist
kõigil rallidel ja rallisprintidel ning rahvaspordis EALi tehnilise kaardiga autodel võistlejatelt.

Kas lähme ka seda teed ?


eksju - ja järgmine asi oleks 6 punkti vööd :floff .
Korralik mäesuusa, raftingu jm ekstreemspordi kiiver on väga ok! Olen sõitnud ühe Klaperjahi ralli kiivriga (homologeeritud ja puha) kuid enam seda korrata ei taha, sest finishis tahtis pea koos kiivriga minema veereda. Ja see juba läbiva teemana, et vene, läti jne. tegelased võivad ja meie ei või kasutada normaalseid kiivreid ajab ikka närvi mustaks küll! Nad on ju sõitnud aastaid nende kiivritega ja siiani täitsa elus! Ok kui keelata, siis tõesti mingid feik ämbrid (ehituse ja muidu pulli kiivrid), mis võivad niisama mütsina kasutadeski iseendale viga teha.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1114
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Madis » T Okt 02, 2012 1:58 pm

TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4284
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Movistar » T Okt 02, 2012 2:12 pm



Nendest pakututest võiks lubatud olla siiski vaid see viimane.
TR3
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1182
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas srock » T Okt 02, 2012 2:26 pm

Naljakas on see,et Soomes ei nõuta üldse kiivreid. Meenub kuskilt kuuldu,et pea pidavat neil kiivri sees paiste minema, kui seda 23h peas hoida :D
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1220
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Arto » T Okt 02, 2012 4:19 pm

Movistar kirjutas:Tüüpiline motokiiver kaalub huupi pakutult ca 600-800 grammi.Kui palju kaalub see kiiver kiirusel 70 km/h ja milline kael seda kinni suudab hoida? Mäesuusakiiver kaalub alla poole sellest.

Vaheküsimusena lihtsalt, kas ATV meeste kaelad on tugevamad? Nemad ju sõidavad koguaeg kiivritega, ka nendel võistlustel kus orienteerutakse ning autodega võistlejatelt kiivreid ei nõuta! Ja need ei ole ju mäesuusakiivrid!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4284
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Movistar » T Okt 02, 2012 5:06 pm

Inertsjõul on halb omadus kinnitamata kehi edasi liigutada.Äkilise seiskumise korral liigub pea edasi eelnenud kiirusega.Võrdus see jõud aga massi ja kiiruse korrutisega ehk mida raskem kiiver ,seda suurem jõud.
ATV-l liigub edasi terve sõitja ja seal on juba palju muid tegureid mängus + palju õnne peab ka olema .
Kas ATV sõitja istub ATV seljas kinnitatuna 3 või 4 punkti vööga ?
Kas ATV kokkupõrkel puuga ei teki otsest kontakti puul ja kiivril ?
ATV kannavad ju veel turvavarustusena igasuguseid kaitsmeid.Selg,õlad,rindkere,küünarliigesed ,põlveliigesed jne.
Siis võiks neid ju autodes ka nõudma hakata .
Minu arvates vägagi vale asi võrdlemiseks.
On ju veel igasugust liiki harrastasi.
Võrdleme siis ka neid omavahel.
TR3
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1220
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Arto » T Okt 02, 2012 6:44 pm

Movistar kirjutas:Minu arvates vägagi vale asi võrdlemiseks.
On ju veel igasugust liiki harrastusi.
Võrdleme siis ka neid omavahel.

Need mehed ju sõidavad Teiega koos, sama rada, peaaegu sama kaua. Miks neid võrrelda ei või?
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1836
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Maasturid » T Okt 02, 2012 7:29 pm

CÄÄRFIILD kirjutas:. Motokiiver kaaluga 950g maksab juba üle 500EURi.


Pole selle väitega nõus.(kindlasti on ka sellise hinnaklassiga motokiivrid)
Eelmisel nädalal ostsin ise Salome kauplusest uued MOTOKIIVRID mis kaaluvad ka 950g aga maksavad 10x vähem ülaltoodud hinnast.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
*LC70 / LC125
*Wildtrak 2.0 Bi-turbo
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4284
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Movistar » T Okt 02, 2012 9:51 pm

Kaalusime just kiivrid üle ja selgus,et mäesuusakiiver kaalub 600 gr ja motokiiver 1270 gr.
Vahe üle 2x .
Tundeb,et piiri taga(nii ida kui ka lõuna) on sealne AK huvitatud ainult ATV sõitjate ohutusest,sest kuidas muidu autodele ühte lubatakse ja ATV-dele teist :)
Aga ikkagi ootaks varasematele küsimustele vastuseid ja mitte näiteid ATV-dest.
Siiamaani on pole ühtki konkreetset argumenti,mis tõestaks vastupidist . Tean,et väga paljud sõitjad on selle kiivrite teema peale pöördes ja ootavad samuti vastuseid,et siis MIKS.

Ja Cäärfield võiks enne kui hirmsasti midagi kleepida tahab ka tõlke peale aega raisata veidi.
TR3
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4284
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Movistar » T Okt 02, 2012 9:55 pm

Arto kirjutas:
Movistar kirjutas:Minu arvates vägagi vale asi võrdlemiseks.
On ju veel igasugust liiki harrastusi.
Võrdleme siis ka neid omavahel.

Need mehed ju sõidavad Teiega koos, sama rada, peaaegu sama kaua. Miks neid võrrelda ei või?

Kas neil on turvapuur ja plekkkest ümber ?
Kas nad on vöödega istmes kinni ?
Kas neil on energiat absorbeeriv kest (kere) ümber ?
TR3
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1182
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas srock » T Okt 02, 2012 10:24 pm

CÄÄRFIILD kirjutas:
Movistar kirjutas:Tüüpiline motokiiver kaalub huupi pakutult ca 600-800 grammi.Kui palju kaalub see kiiver kiirusel 70 km/h ja milline kael seda kinni suudab hoida?
Mäesuusakiiver kaalub alla poole sellest.


Tüüpiline motokiiver kaalub ca 1,5 kg. Motokiiver kaaluga 950g maksab juba üle 500EURi.
500 g piires kaaluvad mäesuusakiivrid.


Käisime siin hiljuti kiivreid otsimas.Kui ma nüüd mööda ei pane siis,rallimeeste kiivrid oli seal 1,05-1,1 kg ja mingist hüpersuper materjalist kerge kiiver oli nendest 300-400g kergem ja selle hinnaks öeldi 1000.- EURi ,teised olid seal midagi 400.- EURi pihta.
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1182
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas srock » T Okt 02, 2012 10:27 pm

Maasturid kirjutas:
CÄÄRFIILD kirjutas:. Motokiiver kaaluga 950g maksab juba üle 500EURi.


Pole selle väitega nõus.(kindlasti on ka sellise hinnaklassiga motokiivrid)
Eelmisel nädalal ostsin ise Salome kauplusest uued MOTOKIIVRID mis kaaluvad ka 950g aga maksavad 10x vähem ülaltoodud hinnast.


Sai ostetud samad kiivrid lõpuks.Ainuke puudus,et värvivalik kesine :D ja neid müüakse ilma kukeharjadeta :))
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4284
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Movistar » T Okt 02, 2012 10:28 pm

Enamus kiivreid tugevalt üle 1000 grammi ja isegi carbonist kaaluvad samapalju.
http://www.racingexpert.eu/index.php?op ... Itemid=155
TR3

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline