Kiivrite standardid

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas e.p. » E Sept 03, 2012 3:20 pm

Kuna on korraldajate poolne nõudmine ja nägemus, et siiski lubada Eestis ainult nn auto ja motospordi kiivreid, siis hetkel määratletakse see võistlusjuhendiga igal konkreetsel võistlusel.
Alakomitees paika vaidlemine päevakorral ja kui tulemuseni jõutakse, siis sellekohane info ka edastatakse.
Ärge siis ette rutake kiivrite teemaga.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
CÄÄRFIILD
I live off from the mud
Postitusi: 2276
Liitunud: P Okt 07, 2007 2:55 am

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas CÄÄRFIILD » T Sept 04, 2012 12:27 am

Tegelikult on korraldajate poolne nõudmine kasutada võistlustel auto ja motospordi kiivreid igati arusaadav.
Küsimus on otseselt lisaks ohtusele ka korraldaja vastutuses.Vaatamatta selle , et osavõtja annab korraldajale allkirja ,et
osaleb võistlusel omal vastutusel on selle eeldseks korraldajapoolne kõigi ohutusreeglite järgimine. Seega leping on kahepoolne.
Seda ilmselt kunagi ei juhtu, kuid kui juhtub tõsine õnnetus ja selgub, et kiiver ei vastanud mitte antud võistlusel kehtivatele nõuetele vaid lubatud
oli kiiver mis polnud ei auto ega motosprdikiiver siis kandub vastutus sõitjalt võistluse korraldajale.Tulemuseks võib olla väga tõsine karistus.
Sama ka jutt, et regan oma auto Lätis ja sõidan mis kiivriga jumal juhatab. Pärsi nii see ei ole, kui Eesti võistlustel on lubatud korraldaja poolt ainult
auto ja motospordi kiiver, siis peavad ka välisvõistlejad neid kasutama. Vastutus on korraldajatel sama. Arvestades ikkagi, et ohtus on kõige tähtsam ja
kiirused ka piisavalt suured ei peaks mingit küsimustki olema alamkomitees ( ainult auto ja motospordi kiivrid).
Tean seda omastkäest, pole see motokiiver just kõige mugavam, tahaks midagi mõnusamat.
Lasanjet ja muda on alati vähe
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas totu » T Sept 04, 2012 10:31 am

Sertifitseeritud turvapuuriga võiks ju alternatiive olla, serdita turvapuuriga auto/motokiiver? Need asjad võiksid seotud olla ja kattuks ka hetkeolukorraga. Isiklikult eelistan motokiivrit puuri bürokraatiale.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1114
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Madis » T Sept 04, 2012 11:36 am

Ei ole korraldajal ju keeruline võtta allkiri, et võistleja kasutab sertifitseerimata kiivrit (olgu see siis hoki, mäesuusa vms), on sellest ise teadlik ja vastutus langeb kiivri kasutajale võimaliku jama korral. No midagi sellist. Ning veel üks aspekt - on ka võimalik soetada "serdiga" auto/moto kiiver kuid mis juba eemalt peale vaadates ei kannata kriitikat ehk on vähem turvaline kui on seda kerge ja korralik ekstreemspordi kiiver.
TR3 BHC
Madis 5115033
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1378
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas kala » T Sept 04, 2012 12:29 pm

ise pooldaks sellist otsust mis kehtiks kõigile ühiselt,vahet pole kas oled Lätlane või keegi muu,siis on mugav piiri taga sõitmas käia,vaet siis pole kas meil või neil. Endal kõik kiivri variandid olemas ja mugav oleks kasutada laua kiivrit,aga ikkagi peaks kasutama motokiivrit,tean et see ebamugavam jne,aga kui juhtub.....siis see on su enda pea,kui su loll pea seda ei lõikka siis võib igale poole alla kirjutada ja kasvõi pearätikuga sõitta,sellise võimaluse võib jätta.
Stigal sõitis üks oma katuse jumala kortsu,oleks sees tulnud tal mingi asi vastu nagu mõnel meie autol radika tunnel näiteks ja pauk vähe tugevam,siis lumelaua kiiver ei hoia ära pea kokku muljumise eest ja see nii öelda serditud puur on ka tglt paras nali,kuna puuduvad esimesed piilari torud,siis ei saa nimetada seda puuriks vaid pigem serditud peakaareks :lol:
56157755
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Heinza » T Sept 04, 2012 7:55 pm

totu kirjutas:Sertifitseeritud turvapuuriga võiks ju alternatiive olla, serdita turvapuuriga auto/motokiiver? Need asjad võiksid seotud olla ja kattuks ka hetkeolukorraga. Isiklikult eelistan motokiivrit puuri bürokraatiale.


:D Huvitav oleks teada mis vahe on lennata pea ees vastu sertifitseeritud toru või sertifitseerimata toru. Või on sertifitseeritud toru peaga kokkupõrkel kudagi lööki summutav :lol: :lol: :lol: :lol: Arvet .... :lol: Või on sertifitseeritud turvapuuri sees inertsjõud kuidagi leebemad..... :lol: :lol: :lol: . Pole ammu saanud nii naerda.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas totu » T Sept 04, 2012 8:23 pm

Heinza kirjutas:
totu kirjutas:Sertifitseeritud turvapuuriga võiks ju alternatiive olla, serdita turvapuuriga auto/motokiiver? Need asjad võiksid seotud olla ja kattuks ka hetkeolukorraga. Isiklikult eelistan motokiivrit puuri bürokraatiale.


:D Huvitav oleks teada mis vahe on lennata pea ees vastu sertifitseeritud toru või sertifitseerimata toru. Või on sertifitseeritud toru peaga kokkupõrkel kudagi lööki summutav :lol: :lol: :lol: :lol: Arvet .... :lol: Või on sertifitseeritud turvapuuri sees inertsjõud kuidagi leebemad..... :lol: :lol: :lol: . Pole ammu saanud nii naerda.

Eks naer on ikka terviseks.
Tegelikult on selline vahe, et kui hakkame lätlasi kiivritega norima, norivad nemad meid puuri serdiga. Ja kui nemad siia ei tule ja meie sinna ei lähe, võistlemegi vabas kahekesi ja Teie Vaba13s kolmekesi. Lihtsalt rõhuasetused veidi erinevad ja las nad olla. Nendel motokiiver soetada on kordades odavam kui meil puuri sertima hakata, e. kokkuvõttes saame ikkagi meie lutti.
PS: Tegelikult ei fänna ma lätlasi (nad on vastikult kiired ja neil on rõvedad vintsid) aga täna täidavad nad tühikut meie stardirivis. Nemad sõidavad, meie kõvatame foorumis.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4109
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Movistar » R Sept 07, 2012 3:17 pm

totu kirjutas:Nemad sõidavad, meie kõvatame foorumis.

See on üks paremini öeldud lause ja nii see ka on.
Lätlased on nii kõvasti vahepeal edasi arenenud,et meie omadel pole enam suurt lootustki kui nad kohal on.
Klapper vist tõestas seda juba. :D

Aga tulles tagasi kiivri teema juurde siis oleks parem kui asi saaks selgeks AK tasemel,mitte sõidukorraldajate juhendi põhjal.
Oleks alati ja üheselt kõigile mõistetav.
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1175
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas srock » E Sept 10, 2012 12:12 am

minule sai selgeks ,ehk selgitati ,et jääb auto-moto kiiver ja ülejäänutele kirjutan protesti, nii lihtne see ongi :D
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1175
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas srock » E Sept 10, 2012 12:25 am

Teemast veel mööda.Mis te arvate AK -mehed , kui vanasti istuti kõrvuni mudas ,ei olnud kiiruse probleeme,aga nüüd pakute WRC ja ma arvan seda kui veel öeldakse turvapuurile EI (TR-1)siis andke andeks ,kuskil suvalise metsasihi peal ei tahaks küll 70 km/h kändu panna. See jutt on jama,et valime õige sõidukiiruse,tipumehed annavad endast kõik, kuni ennast keegi sodiks laseb ja siis hakkame puuridest rääkima.
Viimati muutis srock, E Sept 10, 2012 1:22 pm, muudetud 1 kord kokku.
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4109
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Movistar » E Sept 10, 2012 1:00 pm

srock kirjutas:Teemast veel mööda.Mis te arvate AK -mehed , kui vanasti istuti kõrvuni mudas ,ei olnud kiiruse probleeme,aga nüüd pakute WRC ja ma arvan seda kui veel öeldakse turvapuurile EI siis andke andeks ,kuskil suvalise metsasihi peal ei tahaks küll 70 km/h kändu panna. See jutt on jama,et valime õige sõidukiiruse,tipumehed annavad endast kõik, kuni ennast keegi sodiks laseb ja siis hakkame puuridest rääkima.Teemasse, lõpuks TR-2 sõitjad said ka lõpuks aru ,millest pool aastat tagasi on räägitud,ma ei saa aru mis seal nii keerulist oli?Tundub küll ,et see nende laiskus ,et ei viitsitud esimesele koosolekule minna:P



See käis ainult 2 korda katusele ja peakaar oli olemas.Ilma oleks mehed arvatavasti kirstus lõpetanud.
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 438
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas eero I » E Sept 17, 2012 5:01 pm

Isiklikult arvan, et täna olevas olukorras on see teema piisavalt hästi reguleeritud.
EAL läbi alaliidu ei reguleeri kiivrite kohustust 4x4-s, ilmselt samadel turvakaalutlustel mille alusel ei pea olema turvavööd, istmed jm., erinevalt teistest autospordi aladest, homologeeritud. Ilmselt on omal ajal tehtud otsust mõjutanud meil kasutatav sõidukiiruse piirang, mudas roomamine ja ilmselt veel midagi, vahet pole.
Nagu teada ja juba öeldud vastutab ka sõidukorraldaja sõitjate ohutuse eest ning seeläbi on sõidukorraldajad viinud juhenditesse sisse vastava punkti e. siis otsustanud millistel katsetel ja millist kiivrit kandma peab. Minul isiklikult on mõlemad kiivri variandid vastuvõetavad mis pole vastuvõetav, on see, et korraldajad justkui julgeksid ühtede eest rohkem vastutada kui teiste eest. Samuti ei saa leppida sellega, et alaliit ei ole reageerinud sõitjate eristamisele, ilmselt siis kodakondsuse või mille iganes alusel ja juhendite eiramiste ning rikkumistega.
Vabanduseks ei saa tuua ka seda, et alaliidule pole laekunud ühtegi kirja vastavasisulise kaebusega, antud probleem on üsna laiaulatuslik. Antud teema on järjekordne näide sellest, et igal võistlusel peaks olema kohal alaliidu esindaja, läbi kelle ta saaks ja peaks teostama endal olevat kohustust, teostada kontrolli KV korraldamisel. Viimane ei tohiks olla probleemiks, keegi alaliidust, kes ei võistle, on tavaliselt ikka kohal.
Sellest tulenevalt on KV etappide korraldajatel kaks võimalust
1. lõpetada auto moto kiivrite nõudmine ja piirduda nende kiivrite nõudmisega mille kasutamise kohustuse täitmist suudetakse tagada, kõikidelt osalejatelt, arvestades ka võetava vastutusega.
2. nõuda kõigilt nn. auto moto kiivrit.
Ükskõik kumma võimaluse on valinud sõidukorraldaja, peab AL jätkuvalt tagama võistlusjuhendite täitmise kõigi osapoolte poolt. Lahendamist vajaks just see teema, mitte millist kiivrit lubada, millist mitte. Samuti ei tohiks kasutada lätlastega sulle mulle varianti e. kiivrid meil, puurid teil. Vaadates viimase postituse fotot võib küll öelda, et ka meil oleks piisavalt spetsialiste kes suudaks samalaadse puuri lugeda piisavalt sertifikaadi vääriliseks. Ja häda see neid metallplaate siis välja trükkida oleks. AL läbirääkimiste küsimus ainult, e. siis üks teostamist vajav töö nimekirjas juures.
Kui keegi otseselt kiivrite kohapealt midagi muuta tahab, siis võiks keelustada nn. auto moto kiivrite keelustamine sõidukorraldaja poolt, aga selleks puudub täna ja ilmselt ka tulevikus eluline vajadus.

Eero
Kasutaja avatar
CÄÄRFIILD
I live off from the mud
Postitusi: 2276
Liitunud: P Okt 07, 2007 2:55 am

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas CÄÄRFIILD » E Sept 17, 2012 11:35 pm

Kiivritega on asi korraldaja poolt suht ühene, kui lubab kasutada kiivreid, võtab vastutuse ( halvemal juhul võib see tähndada kannatanule elu aeg
maksmist), kui on auto ja moto kiiver, siis on selles osas korraldaja teinud kõik endast oleneva võistlejate ohtuse tagamiseks ( muideks see on korraldaja kohustus
tagada võistlejatele turvalisus)
Lisaks on veel üks aga. Kui korraldaja on võistluste juhendis kirjutanud alljärgneva teksti:
Kõikidel võistkonna liikmetel peab kaasas olema kiiver. Siis tähendab see sisuliselt seda, et mõiste kiiver pole täpselt määratletud ja
osavõtja täites juhendit võib kaasa võtta suvalise kiivri ( ehitus, jalgratta...) ja võistluste tehniline kontroll ei saa tal sellega keelata rajale minemast.
Sisuliselt ei saa tehnilises õelda ,et vot see kiiiver sobib ja see ei sobi!!!!!
Selleks ,et tehnilises õelda ,et see kiiver ei sobi sest meie arvates see ei ole turvaline saab ainult juhul kui võistluste juhendis on täpsel määratletud,
millised kiivrid on lubatud.
Kui korraldaja lubab näiteks juhendis olnud auto ja moto kiivri asemel tehnilises rajale võistleja muu kiivriga siis saab tõesti kirjutada protesti.
Kui fakt leiab kinnitust on see aluseks nii korraldaja karistamiserks alaliidu poolt, kui ka võistleja tulemuste tühistamiseks antud võistlusel, kuna
juhendis oli kirjas ,et auto ja moto kiiver ning võistleja teadlikult eitas juhendit. Nii see ilmselt peaks olema.
Lasanjet ja muda on alati vähe
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2210
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Praks1 » T Sept 18, 2012 12:35 am

No tehke mulle selgeks,mis asi on"auto moto kiiver"?
Olen näinud ka võistlustel umbes 1988 aasta salvo kiivrit,mis maha kukkudes läheb juba katki :D ja see peaks sobima?
Tean veel korralikke hiina kiivreid,mis meenutavad nats mootoratturi kiivrit,aga mida need kindlasti pole,aga sõita lubatakse.
Mõlemad eelpool mainitud kiivrid jäävad kindlalt alla korralikule lumelaua kiivrile.
Kõik sõidud kus on kirjas olnud"auto moto kiiver" on ikka lõpuks ka hoki jne kiivrid rajal,milleks seda üldse kirjutada.
Kui on kindel,et ei tohi,siis olen sellega nõus,aga ootan ka mitte"auto moto kiivreid" kandva tiimi tulemuste tühistamist,ilma igasugu hoiatuseta,muidu see jama ei lõppegi.

Suht lihtne ju,kas jah,või ei,mingit muud võimalust pole,et see meenutab veits lubatud kiivrit jne :D
Ja puuride häda on selles,et on kirjas 4 punktist peakaar,loogiline ju,et niva jne kere ei pea vastu,kui need punktid jooksevad taha(nagu ka meil paljudel) :D
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4109
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiivrite standardid

PostitusPostitas Movistar » T Sept 18, 2012 7:41 am

Ka mina tahaks teada,et mis on auto-motokiiver ? Kas kiivrit mis asub autos võib nimetada juba autokiivriks ja kiivrit mis ripub tsikli lenksu küljes võib nimetada motokiivriks ? Ma usun,et kui selline uus termin kuskil pädevas asutuses üle vaielda siis õigus jääb igaljuhul võistlejale.
Aru ma ei saa miks tegeletakse järjekordselt vastutuult kusemisega,kui see tuleb nagunii enda peale tagasi .
Terve Läti ja Leedu sõidab mäesuusa kiivritega ja meie ajame ikka oma eestlaslikku jonni.
Räägitakse korraldaja vastutusest.Millega ta vastutab ja millised sanktsioonid kaasnevad ja üleüldse millise Eesti Vabariigi seaduse vastu ta eksib,kui ta lubab starti mäesuusa kiivriga ?Milline EV seadus kohustab võistluse korraldajat juhendiga määrama peakatte tüübi ?
Sõitsin pea 3 hooaega selle raske kiivriga ja ei saanud aru,et miks absoluutselt iga võistlus pea meeletult valutab(kiiver oli paras) ja ilma 2-3 valuvaigistita ei olnud võimalik võistlust normaalselt lõpuni sõita. Nüüd kui kasutan mäesuusa kiivrit sain aru.Enam pea ei valuta ja sellest paraneb ka tulemus ja tõuseb ohutus.
Rallit ei ole mõtet jälle võrdluseks tuua,kuna seal ei hüpata mööda kände ja kraave ja katsed on max.0,5 tunni pikkused.Meil peab teinekord 10 või rohkem tunde mööda ülimalt ebatasast maastikku põrkama.Rallis on ka vähe teisest puust vedrustus jmt.
Kui korraldaja vastutab kiivri eest,siis vastutab ta ka kõige muu eest(auto turvapuuri tegelik tugevus jmt)
Miks ma pean iga kord andma allkirja,et sõidan täielikult omal vastutusel ? Kes siis ikka vastutab ? Kas võistleja või korraldaja?
Miks kirjutatakse juhenditesse sisse,et nõutakse üht,kuid tegelikult lastakse lõunanaabrid rajale kergete kiivritega ja meie peame need tolad olema kes seda rasket sangpommi peavad 10 tundi või rohkem metsas tassima? Kui nemad sõidavad meil ,oma riigis kehtivate reeglite järgi,siis usun ,et paljud teevad omale järgmine aasta Läti võistlejakaardi ja sõidavadki nende,normaalsete,reeglite järgi Eesti võistlustel.
Kas see on lahendus ?
Miks ei võiks saada rajale täpselt samade standardite järgi kiivritega nagu lubatakse teistel NEZ cup sõitudel. Mis meil teistmoodi on ?
Kas see oleks normaalne lahendus,et NEZ sarja sõidetakse mäesuusakiivriga ja Eesti sarja raske motospordikiivriga ?Pean silmas ,et ühel võistlusel,sõidavad võistlejad eri arvestustes.
Ma väga kahtlen,et kõik see kamp lätist läheb omale raskeid kiivreid ostma üheks Eesti võistluseks ja hakkab sideseadmeid ringi installima.
Kukepea korraldaja on asjast aru saanud ja nõub lihtsalt kiivrit.Normaalne minumeelest.
Kui keegi suvatseks nüüd kõigile neile "miks"-idele vastata,saaks pildi hoopis selgemaks.

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline