1. leht 2-st

TR1 ja stange

Postitatud: P Veebr 05, 2012 4:41 pm
Postitas enx
Lugesin TR1 tehnilisi reegleid ja samas sai ka mitu vanemat teemat läbi loetud, seoses stangedega TR1-es. Reeglid ütlevad, et ei tohi ise stanget teha, aga samas tehakse ikka ja sõidetakse. Kuidas siis sellega ikkagi on? Autoks on Suzuki Jimny, on ka mõttes võistlustelt osa võtta ja kõik teavad milline õbluke plastik stange tal ees on. Olen mõelnud midagi sellist teha, nagu allpool pildilt näha.
No a`la midagi sellist nagu kasutaja Urmas siin neid tootnud on, või siis midagi ARB stange sarnast. Või siis on lubatud ette kruvida ARB toodangut? Mis ju ka samas ei vasta tehnilistele nõuetele(originaal stangest oluliselt tugevam).
Tean küll, et on võimalus ette panna kaitserauad aga see pole ikkagi see, kõik teavad et need rohkem tulede hoidjad, kui midagi seal kraavi ületamisel, nina maa sees vintsides kaitsevad.
Hetkel tundub, et olen muretsenud vale masina millega osaleda, kuna põhilistel masinatel, mis osalevad( toyota, jeep, land rover, samurai) on lihtne ette panna tugevam karpraud ja ongi uus stange olemas.
Mõte pole selles et kedagi kuskilt ninapidi vedada(auto muutub ju raskemaks), vaid selles, nagu ka varasemates sellistes teemades kirjutatud on, et vältida originaal stange lappimist peale võsitlust(kui see veel on alles). Või on mu ainuke võimalus tõesti peale starti stange katusele panna?
Kõik soovitused ja arutelu teretulnud :wink:

Tervitades
Hendriko

Re: TR1 ja stange

Postitatud: P Veebr 05, 2012 5:47 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Copy/paste =
Kaitserauad ja täiendavad kaitserauad
Kaitserauad peavad olema originaalsed või nende mõõdud, kuju ja tugevus
peavad vastama originaalile.

Isiklik arvamus = muust ma saan veel aru - aga et tugevus peab originaalile vastama :roll:
See võiks olla ka kirjas nigut kuiski nii, et miski oma/naabrimehe või kelle iganes valmistatud stange kõrgus kere suhtes ega kuju ei tohi parandada tõusu ega mingeid muid nurkasid.
Sellel su pandud pildil olev stange on nurkadest ikka oluliselt kõrgemal kui originaal

Re: TR1 ja stange

Postitatud: P Veebr 05, 2012 6:12 pm
Postitas enx
Tõusunurkade üle ei kurda isegi orginaal stangega, kuna auto tõstetud. Pigem ikka probleemiks mudas vintsimine ja võsa.

Re: TR1 ja stange

Postitatud: P Veebr 05, 2012 6:56 pm
Postitas e.p.
Stange võid teha ise ikka kuid see peab kopeerima originaalstange mõõte (kontrollime laiust ja kõrgust).
Tugevuse osas nõue kuna ei sobi, kui teed selle sinna näiteks paberist ... (ilmselt tuleb tehnilistesse lisada, et peab vastama originaalile või tugevam)
Peale starti minema viskamisega selline lugu, et osadel võistkondadel valged paberid autos valmis olukorra lahendamiseks ;)
Sportklassi autod peavad vastama tehnilistele nõuetele.
Kui probleeme nende täitmisega, siis saab alati ju "vabas" sõita.

Re: TR1 ja stange

Postitatud: T Veebr 07, 2012 8:50 pm
Postitas Landy
Vastupidilelt Petsi väitele pole siiani küljest ära kukkuvate originaal plasstagedega küll probleeme onud.

Re: TR1 ja stange

Postitatud: T Veebr 07, 2012 10:18 pm
Postitas e.p.
Ländi, ei õõnesta siin nüüd tehniliste reeglite jalgealust, eks ;)

Re: TR1 ja stange

Postitatud: T Veebr 07, 2012 10:31 pm
Postitas Landy

Re: TR1 ja stange

Postitatud: K Veebr 08, 2012 8:03 am
Postitas e.p.
Kui piinliku täpsusega reegleid järgida, siis peaks olema järgmise katse stardis selline vigastus võistlusautol kõrvaldatud, nagu ka purunenud valgusti ...

Re: TR1 ja stange

Postitatud: K Veebr 08, 2012 7:23 pm
Postitas enx
MahviaDeTyrk kirjutas:Copy/paste =
Kaitserauad ja täiendavad kaitserauad
Kaitserauad peavad olema originaalsed või nende mõõdud, kuju ja tugevus
peavad vastama originaalile.

Isiklik arvamus = muust ma saan veel aru - aga et tugevus peab originaalile vastama :roll:
See võiks olla ka kirjas nigut kuiski nii, et miski oma/naabrimehe või kelle iganes valmistatud stange kõrgus kere suhtes ega kuju ei tohi parandada tõusu ega mingeid muid nurkasid.
Sellel su pandud pildil olev stange on nurkadest ikka oluliselt kõrgemal kui originaal
ARB stangel ka ju nurgad veits kõrgemal kui originaalil, aga seda minu aru saamist mõõda tohib ette kruvida.

Re: TR1 ja stange

Postitatud: N Veebr 09, 2012 1:06 am
Postitas Landy
Seda TR1 ja originaal kaitserudade teemat on siin väga pikki aastaid nämmuatatud ja olen jätkuvalt seisukohal, et tegu on ülereguleerimisega. Olen sellest ka korduvalt kirjutanud

Näiteks.
Samurail tähenab org. stange säilitamine peale lubatud vintsi paigaldusek vajaliku siselõike tegemist sisulislet 7-8 cm plekki ümber esimeste suunatulede. Kelle sellist näilists JOKK lahendust vaja on?

Plastikmaasturite lisanduses see kaitseraudade teema ainult süveneb ja see on kindlasti teema, mis vajaks uunevates TR1 reeglites lahendamist.

Re: TR1 ja stange

Postitatud: N Veebr 09, 2012 8:57 am
Postitas e.p.
TR1 jääbki originaalautode klassiks ja kui hakkavad plasstanged katki minema, tuleb rada lihtsamaks teha.
Kui soovib keegi oma võistlusklassi, siis page kokku konseptsioon, eeldadatvad võistlejad, rääkige korraldajatega läbi ja nii ta sünnibki.

Re: TR1 ja stange

Postitatud: N Veebr 09, 2012 9:07 am
Postitas Landy
Praegust alaliidu poliitikat silmas pidades klasside arvu pigem vähendatake,kui suurendatakse ning nn. TR0 klassi idee on "aravmuslidrite" poolt väga sügavale maa sisse tambitud.

Sinu idee radade lihtsmaks tegemiset pole mitte midagi uut, sellest on ka siin pikalt räägitud ja ka sellele on "aravamusliidrid" vastu olnud ning selle muudatuse soovijaid lihtsalt nõrkadeks nimetanud.

Re: TR1 ja stange

Postitatud: N Veebr 09, 2012 9:30 am
Postitas Arto
Landy kirjutas:Praegust alaliidu poliitikast silmas pidades klasside arvu pigem vähendatake, kui suurendatakse ning nn. TR0 klassi idee on "aravmuslidrite" poolt väga sügavale maa sisse tambitud.

Sinu idee radade lihtsmaks tegemiset pole mitte midagi uut, sellest on ka siin pikalt räägitud ja ka sellele on "aravamusliidrid" vastu olnud ning selle muudatuse soovijaid lihtsalt nõrkadeks nimetanud.
See Sinu seisukoht Kristjan pole küll päris õige.
TR-1 rajad on muutunud märgatavalt lihtsamaks, suurem osa korraldajaid on võtnu kätte ning teevad TR-1 raja eraldi just selle eesmärgiga, et vältida TR-1 autoga kusagil suuremate masinate rööbastes ukerdamist. Konkreetseid näiteid saab tuua möödunud aastal nii Avo Šultsi mälestusvõistluselt, Kukepealt kui ka Suur Maasturite Suvesõidult. Minu mäletamist mööda sõitsid sa isegi sel aastal suvesõitu TR-1 võistkonnas, seega peaksid raja raskusastmega kursis olema.

Sul on õigus, et seda rauda on taotud kaua kuid julgen praegu küll väita, et see on nüüdseks vilja kandnud. Käesoleval aastal on ka Kõuekõmina korraldajad lubanud, et TR-1 rada tuleb vastav selle klassi ideoloogiale.

Seega kinnitan, et 4x4AK poliitika TR-1 radade suunal on selge sihiga pidada kinni tasemest, et natuke modifitseeritud nn "originaalautoga" oleks võimalik võistelda.
Mis puudutab nn "TR-0" klassi siis ka selles osas jätkame kindlat sihti ning iga korraldaja on võtnud endale kohustuse korraldada maasturiseiklus.

Re: TR1 ja stange

Postitatud: N Veebr 09, 2012 10:18 am
Postitas Neuser
Artoga nõus. Kui neid radu veel siluda, siis pole praeguste võistlevate autodega enam midagi teha, Vabasse minna on juba väga keeruline, linnaautot neist ka enam ei saa... Ja metsas katsel sõita, pingsalt spidomeetrit jälgida, et üle 70 ei läheks, on juba ka liiast ja ka ohtlik. Pigem tulebki just mõelda neile Vaba autodele, kellel selles klassis enam lööki ei ole, aga kui stanged ja veel mõned vidinad uuesti külge kruvida, mahuksid Tr1 ja oleks vägagi konkurentsis (Pleksor, Blendman jne). "Röövlid" oma Nivaga seda ju tegidki.
Nii,et enx, tee omale rauast stanged, pea kinni mõõtudest ja ole Saarekollil stardis. Omadest kogemustest võin öelda, et kui sa vähegi võistled, siis lähevad ka kõige tugevamad stanged katki :)
Mait TR1

Re: TR1 ja stange

Postitatud: N Veebr 09, 2012 7:56 pm
Postitas enx
Neuser kirjutas:Artoga nõus. Kui neid radu veel siluda, siis pole praeguste võistlevate autodega enam midagi teha, Vabasse minna on juba väga keeruline, linnaautot neist ka enam ei saa... Ja metsas katsel sõita, pingsalt spidomeetrit jälgida, et üle 70 ei läheks, on juba ka liiast ja ka ohtlik. Pigem tulebki just mõelda neile Vaba autodele, kellel selles klassis enam lööki ei ole, aga kui stanged ja veel mõned vidinad uuesti külge kruvida, mahuksid Tr1 ja oleks vägagi konkurentsis (Pleksor, Blendman jne). "Röövlid" oma Nivaga seda ju tegidki.
Nii,et enx, tee omale rauast stanged, pea kinni mõõtudest ja ole Saarekollil stardis. Omadest kogemustest võin öelda, et kui sa vähegi võistled, siis lähevad ka kõige tugevamad stanged katki :)
Mait TR1
Kahjuks Saarekollil osaleda ei saa, ise kergelt korraldamisega seotud :wink: