TR1 ja stange

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1103
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

TR1 ja stange

PostitusPostitas enx » P Veebr 05, 2012 4:41 pm

Lugesin TR1 tehnilisi reegleid ja samas sai ka mitu vanemat teemat läbi loetud, seoses stangedega TR1-es. Reeglid ütlevad, et ei tohi ise stanget teha, aga samas tehakse ikka ja sõidetakse. Kuidas siis sellega ikkagi on? Autoks on Suzuki Jimny, on ka mõttes võistlustelt osa võtta ja kõik teavad milline õbluke plastik stange tal ees on. Olen mõelnud midagi sellist teha, nagu allpool pildilt näha.
No a`la midagi sellist nagu kasutaja Urmas siin neid tootnud on, või siis midagi ARB stange sarnast. Või siis on lubatud ette kruvida ARB toodangut? Mis ju ka samas ei vasta tehnilistele nõuetele(originaal stangest oluliselt tugevam).
Tean küll, et on võimalus ette panna kaitserauad aga see pole ikkagi see, kõik teavad et need rohkem tulede hoidjad, kui midagi seal kraavi ületamisel, nina maa sees vintsides kaitsevad.
Hetkel tundub, et olen muretsenud vale masina millega osaleda, kuna põhilistel masinatel, mis osalevad( toyota, jeep, land rover, samurai) on lihtne ette panna tugevam karpraud ja ongi uus stange olemas.
Mõte pole selles et kedagi kuskilt ninapidi vedada(auto muutub ju raskemaks), vaid selles, nagu ka varasemates sellistes teemades kirjutatud on, et vältida originaal stange lappimist peale võsitlust(kui see veel on alles). Või on mu ainuke võimalus tõesti peale starti stange katusele panna?
Kõik soovitused ja arutelu teretulnud :wink:

Tervitades
Hendriko
Manused
SAM_1641.jpg
SAM_1641.jpg (122.51 KiB) Vaadatud 8085 korda
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4249
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » P Veebr 05, 2012 5:47 pm

Copy/paste =
Kaitserauad ja täiendavad kaitserauad
Kaitserauad peavad olema originaalsed või nende mõõdud, kuju ja tugevus
peavad vastama originaalile.

Isiklik arvamus = muust ma saan veel aru - aga et tugevus peab originaalile vastama :roll:
See võiks olla ka kirjas nigut kuiski nii, et miski oma/naabrimehe või kelle iganes valmistatud stange kõrgus kere suhtes ega kuju ei tohi parandada tõusu ega mingeid muid nurkasid.
Sellel su pandud pildil olev stange on nurkadest ikka oluliselt kõrgemal kui originaal
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1103
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas enx » P Veebr 05, 2012 6:12 pm

Tõusunurkade üle ei kurda isegi orginaal stangega, kuna auto tõstetud. Pigem ikka probleemiks mudas vintsimine ja võsa.
Sämmy Offroad Team
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas e.p. » P Veebr 05, 2012 6:56 pm

Stange võid teha ise ikka kuid see peab kopeerima originaalstange mõõte (kontrollime laiust ja kõrgust).
Tugevuse osas nõue kuna ei sobi, kui teed selle sinna näiteks paberist ... (ilmselt tuleb tehnilistesse lisada, et peab vastama originaalile või tugevam)
Peale starti minema viskamisega selline lugu, et osadel võistkondadel valged paberid autos valmis olukorra lahendamiseks ;)
Sportklassi autod peavad vastama tehnilistele nõuetele.
Kui probleeme nende täitmisega, siis saab alati ju "vabas" sõita.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15366
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas Landy » T Veebr 07, 2012 8:50 pm

Vastupidilelt Petsi väitele pole siiani küljest ära kukkuvate originaal plasstagedega küll probleeme onud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas e.p. » T Veebr 07, 2012 10:18 pm

Ländi, ei õõnesta siin nüüd tehniliste reeglite jalgealust, eks ;)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15366
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas Landy » T Veebr 07, 2012 10:31 pm

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas e.p. » K Veebr 08, 2012 8:03 am

Kui piinliku täpsusega reegleid järgida, siis peaks olema järgmise katse stardis selline vigastus võistlusautol kõrvaldatud, nagu ka purunenud valgusti ...
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1103
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas enx » K Veebr 08, 2012 7:23 pm

MahviaDeTyrk kirjutas:Copy/paste =
Kaitserauad ja täiendavad kaitserauad
Kaitserauad peavad olema originaalsed või nende mõõdud, kuju ja tugevus
peavad vastama originaalile.

Isiklik arvamus = muust ma saan veel aru - aga et tugevus peab originaalile vastama :roll:
See võiks olla ka kirjas nigut kuiski nii, et miski oma/naabrimehe või kelle iganes valmistatud stange kõrgus kere suhtes ega kuju ei tohi parandada tõusu ega mingeid muid nurkasid.
Sellel su pandud pildil olev stange on nurkadest ikka oluliselt kõrgemal kui originaal


ARB stangel ka ju nurgad veits kõrgemal kui originaalil, aga seda minu aru saamist mõõda tohib ette kruvida.
Manused
Meerkat2.jpg
Meerkat2.jpg (177.23 KiB) Vaadatud 7636 korda
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15366
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas Landy » N Veebr 09, 2012 1:06 am

Seda TR1 ja originaal kaitserudade teemat on siin väga pikki aastaid nämmuatatud ja olen jätkuvalt seisukohal, et tegu on ülereguleerimisega. Olen sellest ka korduvalt kirjutanud

Näiteks.
Samurail tähenab org. stange säilitamine peale lubatud vintsi paigaldusek vajaliku siselõike tegemist sisulislet 7-8 cm plekki ümber esimeste suunatulede. Kelle sellist näilists JOKK lahendust vaja on?

Plastikmaasturite lisanduses see kaitseraudade teema ainult süveneb ja see on kindlasti teema, mis vajaks uunevates TR1 reeglites lahendamist.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas e.p. » N Veebr 09, 2012 8:57 am

TR1 jääbki originaalautode klassiks ja kui hakkavad plasstanged katki minema, tuleb rada lihtsamaks teha.
Kui soovib keegi oma võistlusklassi, siis page kokku konseptsioon, eeldadatvad võistlejad, rääkige korraldajatega läbi ja nii ta sünnibki.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15366
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas Landy » N Veebr 09, 2012 9:07 am

Praegust alaliidu poliitikat silmas pidades klasside arvu pigem vähendatake,kui suurendatakse ning nn. TR0 klassi idee on "aravmuslidrite" poolt väga sügavale maa sisse tambitud.

Sinu idee radade lihtsmaks tegemiset pole mitte midagi uut, sellest on ka siin pikalt räägitud ja ka sellele on "aravamusliidrid" vastu olnud ning selle muudatuse soovijaid lihtsalt nõrkadeks nimetanud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1195
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas Arto » N Veebr 09, 2012 9:30 am

Landy kirjutas:Praegust alaliidu poliitikast silmas pidades klasside arvu pigem vähendatake, kui suurendatakse ning nn. TR0 klassi idee on "aravmuslidrite" poolt väga sügavale maa sisse tambitud.

Sinu idee radade lihtsmaks tegemiset pole mitte midagi uut, sellest on ka siin pikalt räägitud ja ka sellele on "aravamusliidrid" vastu olnud ning selle muudatuse soovijaid lihtsalt nõrkadeks nimetanud.


See Sinu seisukoht Kristjan pole küll päris õige.
TR-1 rajad on muutunud märgatavalt lihtsamaks, suurem osa korraldajaid on võtnu kätte ning teevad TR-1 raja eraldi just selle eesmärgiga, et vältida TR-1 autoga kusagil suuremate masinate rööbastes ukerdamist. Konkreetseid näiteid saab tuua möödunud aastal nii Avo Šultsi mälestusvõistluselt, Kukepealt kui ka Suur Maasturite Suvesõidult. Minu mäletamist mööda sõitsid sa isegi sel aastal suvesõitu TR-1 võistkonnas, seega peaksid raja raskusastmega kursis olema.

Sul on õigus, et seda rauda on taotud kaua kuid julgen praegu küll väita, et see on nüüdseks vilja kandnud. Käesoleval aastal on ka Kõuekõmina korraldajad lubanud, et TR-1 rada tuleb vastav selle klassi ideoloogiale.

Seega kinnitan, et 4x4AK poliitika TR-1 radade suunal on selge sihiga pidada kinni tasemest, et natuke modifitseeritud nn "originaalautoga" oleks võimalik võistelda.
Mis puudutab nn "TR-0" klassi siis ka selles osas jätkame kindlat sihti ning iga korraldaja on võtnud endale kohustuse korraldada maasturiseiklus.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2018 VABA nr. 530, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
eal.4x4.ee
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 288
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas Neuser » N Veebr 09, 2012 10:18 am

Artoga nõus. Kui neid radu veel siluda, siis pole praeguste võistlevate autodega enam midagi teha, Vabasse minna on juba väga keeruline, linnaautot neist ka enam ei saa... Ja metsas katsel sõita, pingsalt spidomeetrit jälgida, et üle 70 ei läheks, on juba ka liiast ja ka ohtlik. Pigem tulebki just mõelda neile Vaba autodele, kellel selles klassis enam lööki ei ole, aga kui stanged ja veel mõned vidinad uuesti külge kruvida, mahuksid Tr1 ja oleks vägagi konkurentsis (Pleksor, Blendman jne). "Röövlid" oma Nivaga seda ju tegidki.
Nii,et enx, tee omale rauast stanged, pea kinni mõõtudest ja ole Saarekollil stardis. Omadest kogemustest võin öelda, et kui sa vähegi võistled, siis lähevad ka kõige tugevamad stanged katki :)
Mait TR1
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1103
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: TR1 ja stange

PostitusPostitas enx » N Veebr 09, 2012 7:56 pm

Neuser kirjutas:Artoga nõus. Kui neid radu veel siluda, siis pole praeguste võistlevate autodega enam midagi teha, Vabasse minna on juba väga keeruline, linnaautot neist ka enam ei saa... Ja metsas katsel sõita, pingsalt spidomeetrit jälgida, et üle 70 ei läheks, on juba ka liiast ja ka ohtlik. Pigem tulebki just mõelda neile Vaba autodele, kellel selles klassis enam lööki ei ole, aga kui stanged ja veel mõned vidinad uuesti külge kruvida, mahuksid Tr1 ja oleks vägagi konkurentsis (Pleksor, Blendman jne). "Röövlid" oma Nivaga seda ju tegidki.
Nii,et enx, tee omale rauast stanged, pea kinni mõõtudest ja ole Saarekollil stardis. Omadest kogemustest võin öelda, et kui sa vähegi võistled, siis lähevad ka kõige tugevamad stanged katki :)
Mait TR1


Kahjuks Saarekollil osaleda ei saa, ise kergelt korraldamisega seotud :wink:
Sämmy Offroad Team

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist