Turvapuur

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Rtuning
Rock Crawler
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 19, 2004 11:58 am

Turvapuur

Postitus Postitas Rtuning »

Tere.
Mureks siis samurai turvapuur(4x4 vabaklass). Kuna masin lahtine siis vajalik turvapuur? Kuid kui keevitan masinale plekist katuse/osa(klaasist kuni orig.turvakaareni)kas siis peab olema veel turvapuur ka või sellest piisab.
Offroadis ammu-ammu-ammu:)
Suur Maasturite Talvesprint korraldaja
ATV / Maasturi lumesahad ja -lisavarustus.
Metallitööd ja Maasturite ehitus Motohouse oü
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Milleks on turvapuur vajalik?Selleks,et kaitsta autos olevaid inimesi ümbermineku korral.Kui sa selle plekist keevitad siis ei jää see just eriti tugev ja küljepeale maandudes pressib selle ära.Iseenesest ei ole ju midagi keerulist Samuraile taha korralik puur tekitada.Endal kindlam sõita.
Mille peale sa klaasi poolse ehk tagumise otsa mõtled toetada?
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

kui mitmele sul seal istekohti on?
Kasutaja avatar
Rtuning
Rock Crawler
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 19, 2004 11:58 am

Postitus Postitas Rtuning »

Veiko kirjutas:Milleks on turvapuur vajalik?Selleks,et kaitsta autos olevaid inimesi ümbermineku korral.Kui sa selle plekist keevitad siis ei jää see just eriti tugev ja küljepeale maandudes pressib selle ära.Iseenesest ei ole ju midagi keerulist Samuraile taha korralik puur tekitada.Endal kindlam sõita.
Mille peale sa klaasi poolse ehk tagumise otsa mõtled toetada?
Veiko
Njah hetkel mure selles, et ei jõua autot valmis lihtsalt. Turvapuur tuleb sisse hiljem(ülejala ei taha ka lasta teha, aga aega pole). Nii otsin siis erinevaid võimalusi!
Offroadis ammu-ammu-ammu:)
Suur Maasturite Talvesprint korraldaja
ATV / Maasturi lumesahad ja -lisavarustus.
Metallitööd ja Maasturite ehitus Motohouse oü
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Seda on küll mitut puhku siin-seal juba avaldatud, aga ehk on abi...

http://eal.4x4.ee/images/stories//turvapuur.jpg

Andres

[/url]
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kui sa vaatad:
http://www.luige-team.ee/album/main.php ... temId=3788 siis näed kuidas meie puur valmis.Kõige suurem ettevõtmine oli esiklaasi raami tegemine.
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Postitus Postitas heeringas »

Kui on vaja nõuetele vastavat puuri, siis saame aitata.
Huvi korral helistada:5057572 Heiki.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 423
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

Postitus Postitas weix2 »

Vaja teha Uazi le (Vaba klassi pill) turvapuur, et endal julgem sõita oleks, lisaks sellele et se nõutud näiteks Väo sõidul 8)
Aga kui teha, siis teha nii et nõuetele vastaks, ainuke asjalik link mis leidsin, sealt aga Turvakarkass ei avane http://eal.cma.ee/index.php?lang=est&main_id=37
on kellegil äki mõni muu allikas välja pakkuda, kus võiks antud parameetrid leida?
Või kellegil olemas joonis või pildimaterjal kuidas Uazile puur sisse on istutatud.
Ette tänades ja tagasisidet oodates
Weix
51 21 740
weix@palto.ee
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
Asjaarmastajad 179
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 423
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

Postitus Postitas weix2 »

Neid piltte olin kunagi näinud, otsisin ka taga aga ei leidnud, Tänud Landy!
Kui nüüd leiaks Nõuded ka :roll: et ehitusel millegagi mutta ei paneks.
Tõenäoliselt võib kasutada ka Karptoru, ehk nelikant toru? 50x50 on täitsa olemas.
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
Asjaarmastajad 179
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

weix2 kirjutas:Neid piltte olin kunagi näinud, otsisin ka taga aga ei leidnud, Tänud Landy!
Kui nüüd leiaks Nõuded ka :roll: et ehitusel millegagi mutta ei paneks.
Tõenäoliselt võib kasutada ka Karptoru, ehk nelikant toru? 50x50 on täitsa olemas.
Mitte mingil juhul, ei või kasutada nelikanttoru.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 423
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

Postitus Postitas weix2 »

Selge 4 kant toru ei kasuta ... 1 link ei avane ja niipalju rumalaid küsimusi/mõtteid tekib :oops:
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
Asjaarmastajad 179
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 540
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Postitus Postitas MM »

Vabanda, et polnud mahti koheselt su kirjale reageerida. Vabaklassi autod peavad vastama TR1;TR2 või TR3 teh. nõuetele v.a. rehvid, seega nõudeid tuleb vaadata nende klasside teh. tingimustest.

Siin siis mõned vastused:
6.13 Turvakaared

Metallkatusega autodele peab olema paigaldatud vähemalt neljast punktist kerele kinnituv, terasest põhikaar, esimese istmerea taha.
Pehme katusega, või ilma katuseta autodele peab olema paigaldatud terasest turvakarkass, mille struktuur peab vastama FIA lisa J artikkel 253-3.
Ohutuspuuri peakaare ja külgkaare materjali minimaalsed mõõdud 45x 2,5 mm, suurema toru diameetri korral on minimaalseks seinapaksuseks 2,0 mm. Lubatud on ka polditavad ohutusstruktuuri osad, välja arvatud peakaar ja külgkaared.
Kohtades, kus sõitjate pead võivad kokku puutuda ohutuspuuriga, tuleb puurile paigaldada polsterdus.
Omavalmistatud puuridel peab olema 4 mm kontrollava põhikaare vertikaalosas.
Kõik turvakaarte parameetrid peavad soovitavalt vastama FIA nõuetele.

Turvakarkassi joonised hetkel leitavad : http://issuu.com/ealdoc/docs/autospordi ... aamat_2009 alates lehekülg 210 (e-raamatu lk 207)

Soovitame alati lähtuda kõige karmimatest kehtivatest nõuetest vt. autorallis kehtivad nõuded ohutusstruktuuridele. Kuna meie alal on kiirused väiksemad siis on nõuded küll pisut leebemad aga kehtivad nad siiski Teie enda heaolu/tervise huvides.

Mait Mumme
EAL 4X4 AK
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99
www.europart.ee
+3725069842
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 423
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

Postitus Postitas weix2 »

Tänud Mait!
Ja autospordi aastaraamatukohta ütleks nagu yhes reklaamis kunagi:"Kui hea raamat!"
:)

Aga nüüd rellakas ja painutuspink tulele ja läheb omale puuri tegemiseks. 8)
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
Asjaarmastajad 179
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”