1. leht 2-st

Tahaks ehitada

Postitatud: T Apr 05, 2011 7:09 pm
Postitas lemps*
Tere . Tahaks ehitada TR-3 või Vaba klassi autot . Mõtlesin , et küsin nõu kuidas ja mis moodi midagi teha . Milline auto oleks toorikuks kõige parem , millised sillad jne .

Postitatud: T Apr 05, 2011 7:34 pm
Postitas ngumarek
Siin peaks olema teemasi kus õppida. Ehitame autot et eputada.Seal selliseid kolle ehitatud vanadelt tegijatelt.

Postitatud: T Apr 05, 2011 7:56 pm
Postitas uputaja
Vabaklassi sobib igasugune 4x4 masin :lol: Aga hetkel domineerivad seal Sukid, millel Volvo, Toyota jne sillad. Kui neile vastu tahad saada, pead samaväärse auto ehitama. See nõuab aga sitaks jeeni.

Alustama pead ehitust tooriku ostuga. Mõistlik on kohe osta ka vintsid, rehvid+veljed, diffrilukud, tõstesarjad jm lisavarustus.

Üldiselt on võistlusauto ehitamine selline asi, mida pole võimalik ette kirjutada. Küll saab aga ehituse käigus hüva nõu anda.



Andres

Postitatud: T Apr 05, 2011 8:32 pm
Postitas virgo
Kirjuta-joonista JR-ile nt. Saad vastuse kohe sildade,rehvide,vintside ja muu sajaseitsme mudru ja vidina hinna kohta. Siis otsi üks tummine toorik mille märksõnadeks oleks vastupidavus ja töökindlus. Saadud summa võid veel julgelt korrutada koefitsendiga x, olenevalt kui head asja saada tahad.
Parimat.
Virgo

Postitatud: T Apr 05, 2011 8:53 pm
Postitas uputaja
Tegelt tuleb pakkumised võtta mitmest erinevast kohast - konkurents parandab hinda :twisted: Lisaks saab osasid juppe kasutatud peast tunduvalt soodsamalt ja vahet uuega pole.

Postitatud: T Apr 05, 2011 9:22 pm
Postitas lemps*
Olen mõelnud kui tõsta mingi kere unimogi raami peale ja sinna alla jätta originaal unimogi sillad aga vähe suuremad ja karvasemad rehvid . Mida sellest arvate ?

Postitatud: T Apr 05, 2011 9:29 pm
Postitas uputaja
Ei käi need asjad nii libedalt. Loe algatuseks läbi Silverbeasti, Mainori ja TR Kolli ehituslugu läbi. Ehk siis saad aimu kuis asjad käivad.

Postitatud: T Apr 05, 2011 9:53 pm
Postitas rakett
LempS kirjutas:Olen mõelnud kui tõsta mingi kere unimogi raami peale ja sinna alla jätta originaal unimogi sillad aga vähe suuremad ja karvasemad rehvid . Mida sellest arvate ?
Seda ajaloos ennegi tehtud. Praeguse hetke masinatele enam kaalu jms tõttu konkurentsi ei paku

Postitatud: T Apr 05, 2011 10:52 pm
Postitas jr
uputaja kirjutas:konkurents parandab hinda :twisted:
Ei paranda, asi on põhimõtetes ja maailmavaadetes. :twisted: igaühele oma.

Postitatud: T Apr 05, 2011 11:52 pm
Postitas Landy
Nii nagu auto ostu puhul on ka ka auto ehitamiseks kaks võimalust:
a)Tead kui palju sul projekti jaoks raha on ja paned selle summa piires parima võimaliku projekti kokku
b)Tead täpselt millist projekti tahad teha ning raha pole selle elluviimise juures takistuseks.

Karta on, et ilmselt lähtud esimest variandist. Seega pane kokku läheteülesanne, miks sisaldab nägemust põhipunktidest:
*kas sul on koht kus teha
*kas sul on aega, et teha
*palju sa saad või oskad ise ära teha
*palju sul on raha projekti ellu viimiseks
*kui suured on võimalikud reservid, kui mõni detail või tööoperatsioon osutub ellu viimise käigus plaanitust kallimaks
* mitme kohaline auto tuleb ja kas on meeskonnd kes aitab?

Kui see on koos, siis tasub teha täpsem eelprojekt:
*kas eelarve võimaldab nullist auto ehitamise või piirdud esilagu mõne baasmasina kohandamisega
*kas tuleb bensiini- või diiselmootoriga
*kas manuaal- või automaatakstiga
*millised sillad eelarvesse mahuvad

Kui see on ka enda jaoks läbi mõeldud, siis tasub hakata juba detailselt auto projekti sõlm-sõlme haaval kokku panema koos esilagsete rahanumbristega. Ühtlasi saad ka projekti esilagse ümbmäärase kaalu.

Edu-jõudu ning kindlat meelt!

Re: Tahaks ehitada

Postitatud: N Mai 12, 2011 7:19 am
Postitas tai
Olen mõelnud kui tõsta mingi kere unimogi raami peale ja sinna alla jätta originaal unimogi sillad aga vähe suuremad ja karvasemad rehvid . Mida sellest arvate ?
Mõte on väga pro, sest rajale on lihtne ja suht odav saada. Tõenäoliselt tuleks sellest kohe tr3 auto suht soodsalt. Vedrustus ja pidurid kohe olemas ainult kui jutt käib MB unimog 404 raamist, siis tuleks sealt vahelt jõuetu bensiinimootor asendada tummisema masuudipressiga. Seda, et masin tuleb raskem kui teiste oma ei tähenda midagi. Esimesel hooajal poodiumile saada on raske aga küsimus ongi eesmärgis. Nagu teised räägivad on alati võimalus tellida valmis auto aga saada head ja toimiv lahendus maksab kahjuks vene keeles. Sama raha eest saab suht kena luksmaasturi ja selle raha eest osta, et proovida kuidas on on natuke mõttetu. Et anda ettekujutus võistlusauto tellimiseks siis peaks suurusjärk olema 700´+K eeku. Moogi baasil ehitamine peaks jääma ise tehes u 50-100K eeku.

Edu ehitamisel.

tai

Re: Tahaks ehitada

Postitatud: N Mai 12, 2011 11:17 am
Postitas heints
Ei hakand uut teemat tegama kuna jutt enamvähem samasse auku. Sai loetud tr3 reegleid ja tekkis küsimus roolisüsteemi kohta ,et rattaid peab saama pöörata suretatud mootoriga. See punkt välistab ju klassikalise hüdrorooli kasutamise? Mulje on jäänud,et sõidetakse ka tavalise hüdrorooliga?
Jutu mõte on see ,et kui meie väikesele veoautole korralik puur teha ja lisaks väiksed rattad muretseda võiks vahest oma lõbuks 3 tagaotsas vett segada. Kindlasti on moog 3 jaoks raske ja kohmakas aga kuna veoautoga eriti kuskil sõita pole siis tuli selline napakas mõte.

Re: Tahaks ehitada

Postitatud: N Mai 12, 2011 11:28 am
Postitas Movistar
heints kirjutas:Ei hakand uut teemat tegama kuna jutt enamvähem samasse auku. Sai loetud tr3 reegleid ja tekkis küsimus roolisüsteemi kohta ,et rattaid peab saama pöörata suretatud mootoriga. See punkt välistab ju klassikalise hüdrorooli kasutamise? Mulje on jäänud,et sõidetakse ka tavalise hüdrorooliga?
Jutu mõte on see ,et kui meie väikesele veoautole korralik puur teha ja lisaks väiksed rattad muretseda võiks vahest oma lõbuks 3 tagaotsas vett segada. Kindlasti on moog 3 jaoks raske ja kohmakas aga kuna veoautoga eriti kuskil sõita pole siis tuli selline napakas mõte.
Hüdrorool keerab ka seisva mootoriga,kuna dosaatorpump töötab nö.pumbana.Raske on aga ei midagi võimatut.

Re: Tahaks ehitada

Postitatud: N Mai 12, 2011 11:48 am
Postitas heints
Selge kui nii sobib siis ju väga hea.Ma lihtsalt sõitnud väga suurte ratastega ja seal ei keera midagi ,kui mootor tagant ära.Mootori paigutus nagu ma aru sain on vaba?

Re:

Postitatud: R Mai 13, 2011 10:51 am
Postitas Oliver
uputaja kirjutas:Ei käi need asjad nii libedalt. Loe algatuseks läbi Silverbeasti, Mainori ja TR Kolli ehituslugu läbi. Ehk siis saad aimu kuis asjad käivad.
uputaja, ma sain aru, et sa oled rohkem garaazi mees, aga paistab, et klaviatuuri ja arvuti hiirt kohtab sinu töökäte vahel sagedamini, kui mutrivõtit?