Tahaks ehitada

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

lemps*
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: N Mär 17, 2011 10:15 pm
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Tahaks ehitada

PostitusPostitas lemps* » T Apr 05, 2011 7:09 pm

Tere . Tahaks ehitada TR-3 või Vaba klassi autot . Mõtlesin , et küsin nõu kuidas ja mis moodi midagi teha . Milline auto oleks toorikuks kõige parem , millised sillad jne .
Kasutaja avatar
ngumarek
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 133
Liitunud: P Nov 30, 2008 1:32 am
Asukoht: saaremaa

PostitusPostitas ngumarek » T Apr 05, 2011 7:34 pm

Siin peaks olema teemasi kus õppida. Ehitame autot et eputada.Seal selliseid kolle ehitatud vanadelt tegijatelt.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 3991
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

PostitusPostitas uputaja » T Apr 05, 2011 7:56 pm

Vabaklassi sobib igasugune 4x4 masin :lol: Aga hetkel domineerivad seal Sukid, millel Volvo, Toyota jne sillad. Kui neile vastu tahad saada, pead samaväärse auto ehitama. See nõuab aga sitaks jeeni.

Alustama pead ehitust tooriku ostuga. Mõistlik on kohe osta ka vintsid, rehvid+veljed, diffrilukud, tõstesarjad jm lisavarustus.

Üldiselt on võistlusauto ehitamine selline asi, mida pole võimalik ette kirjutada. Küll saab aga ehituse käigus hüva nõu anda.



Andres
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas virgo » T Apr 05, 2011 8:32 pm

Kirjuta-joonista JR-ile nt. Saad vastuse kohe sildade,rehvide,vintside ja muu sajaseitsme mudru ja vidina hinna kohta. Siis otsi üks tummine toorik mille märksõnadeks oleks vastupidavus ja töökindlus. Saadud summa võid veel julgelt korrutada koefitsendiga x, olenevalt kui head asja saada tahad.
Parimat.
Virgo
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 3991
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

PostitusPostitas uputaja » T Apr 05, 2011 8:53 pm

Tegelt tuleb pakkumised võtta mitmest erinevast kohast - konkurents parandab hinda :twisted: Lisaks saab osasid juppe kasutatud peast tunduvalt soodsamalt ja vahet uuega pole.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
lemps*
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: N Mär 17, 2011 10:15 pm
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas lemps* » T Apr 05, 2011 9:22 pm

Olen mõelnud kui tõsta mingi kere unimogi raami peale ja sinna alla jätta originaal unimogi sillad aga vähe suuremad ja karvasemad rehvid . Mida sellest arvate ?
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 3991
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

PostitusPostitas uputaja » T Apr 05, 2011 9:29 pm

Ei käi need asjad nii libedalt. Loe algatuseks läbi Silverbeasti, Mainori ja TR Kolli ehituslugu läbi. Ehk siis saad aimu kuis asjad käivad.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
rakett
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Dets 15, 2008 9:18 pm

PostitusPostitas rakett » T Apr 05, 2011 9:53 pm

LempS kirjutas:Olen mõelnud kui tõsta mingi kere unimogi raami peale ja sinna alla jätta originaal unimogi sillad aga vähe suuremad ja karvasemad rehvid . Mida sellest arvate ?


Seda ajaloos ennegi tehtud. Praeguse hetke masinatele enam kaalu jms tõttu konkurentsi ei paku
If it looks like chicken, tastes like chicken, and feels like chicken but Chuck Norris says its beef, then it's fucking beef.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas jr » T Apr 05, 2011 10:52 pm

uputaja kirjutas:konkurents parandab hinda :twisted:


Ei paranda, asi on põhimõtetes ja maailmavaadetes. :twisted: igaühele oma.
+372 5028488
2008 VW Touareg R50
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15433
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » T Apr 05, 2011 11:52 pm

Nii nagu auto ostu puhul on ka ka auto ehitamiseks kaks võimalust:
a)Tead kui palju sul projekti jaoks raha on ja paned selle summa piires parima võimaliku projekti kokku
b)Tead täpselt millist projekti tahad teha ning raha pole selle elluviimise juures takistuseks.

Karta on, et ilmselt lähtud esimest variandist. Seega pane kokku läheteülesanne, miks sisaldab nägemust põhipunktidest:
*kas sul on koht kus teha
*kas sul on aega, et teha
*palju sa saad või oskad ise ära teha
*palju sul on raha projekti ellu viimiseks
*kui suured on võimalikud reservid, kui mõni detail või tööoperatsioon osutub ellu viimise käigus plaanitust kallimaks
* mitme kohaline auto tuleb ja kas on meeskonnd kes aitab?

Kui see on koos, siis tasub teha täpsem eelprojekt:
*kas eelarve võimaldab nullist auto ehitamise või piirdud esilagu mõne baasmasina kohandamisega
*kas tuleb bensiini- või diiselmootoriga
*kas manuaal- või automaatakstiga
*millised sillad eelarvesse mahuvad

Kui see on ka enda jaoks läbi mõeldud, siis tasub hakata juba detailselt auto projekti sõlm-sõlme haaval kokku panema koos esilagsete rahanumbristega. Ühtlasi saad ka projekti esilagse ümbmäärase kaalu.

Edu-jõudu ning kindlat meelt!
Viimati muutis Landy, K Apr 06, 2011 12:04 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1277
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures
Kontakt:

Re: Tahaks ehitada

PostitusPostitas tai » N Mai 12, 2011 7:19 am

Olen mõelnud kui tõsta mingi kere unimogi raami peale ja sinna alla jätta originaal unimogi sillad aga vähe suuremad ja karvasemad rehvid . Mida sellest arvate ?


Mõte on väga pro, sest rajale on lihtne ja suht odav saada. Tõenäoliselt tuleks sellest kohe tr3 auto suht soodsalt. Vedrustus ja pidurid kohe olemas ainult kui jutt käib MB unimog 404 raamist, siis tuleks sealt vahelt jõuetu bensiinimootor asendada tummisema masuudipressiga. Seda, et masin tuleb raskem kui teiste oma ei tähenda midagi. Esimesel hooajal poodiumile saada on raske aga küsimus ongi eesmärgis. Nagu teised räägivad on alati võimalus tellida valmis auto aga saada head ja toimiv lahendus maksab kahjuks vene keeles. Sama raha eest saab suht kena luksmaasturi ja selle raha eest osta, et proovida kuidas on on natuke mõttetu. Et anda ettekujutus võistlusauto tellimiseks siis peaks suurusjärk olema 700´+K eeku. Moogi baasil ehitamine peaks jääma ise tehes u 50-100K eeku.

Edu ehitamisel.

tai
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Tahaks ehitada

PostitusPostitas heints » N Mai 12, 2011 11:17 am

Ei hakand uut teemat tegama kuna jutt enamvähem samasse auku. Sai loetud tr3 reegleid ja tekkis küsimus roolisüsteemi kohta ,et rattaid peab saama pöörata suretatud mootoriga. See punkt välistab ju klassikalise hüdrorooli kasutamise? Mulje on jäänud,et sõidetakse ka tavalise hüdrorooliga?
Jutu mõte on see ,et kui meie väikesele veoautole korralik puur teha ja lisaks väiksed rattad muretseda võiks vahest oma lõbuks 3 tagaotsas vett segada. Kindlasti on moog 3 jaoks raske ja kohmakas aga kuna veoautoga eriti kuskil sõita pole siis tuli selline napakas mõte.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4140
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tahaks ehitada

PostitusPostitas Movistar » N Mai 12, 2011 11:28 am

heints kirjutas:Ei hakand uut teemat tegama kuna jutt enamvähem samasse auku. Sai loetud tr3 reegleid ja tekkis küsimus roolisüsteemi kohta ,et rattaid peab saama pöörata suretatud mootoriga. See punkt välistab ju klassikalise hüdrorooli kasutamise? Mulje on jäänud,et sõidetakse ka tavalise hüdrorooliga?
Jutu mõte on see ,et kui meie väikesele veoautole korralik puur teha ja lisaks väiksed rattad muretseda võiks vahest oma lõbuks 3 tagaotsas vett segada. Kindlasti on moog 3 jaoks raske ja kohmakas aga kuna veoautoga eriti kuskil sõita pole siis tuli selline napakas mõte.

Hüdrorool keerab ka seisva mootoriga,kuna dosaatorpump töötab nö.pumbana.Raske on aga ei midagi võimatut.
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Tahaks ehitada

PostitusPostitas heints » N Mai 12, 2011 11:48 am

Selge kui nii sobib siis ju väga hea.Ma lihtsalt sõitnud väga suurte ratastega ja seal ei keera midagi ,kui mootor tagant ära.Mootori paigutus nagu ma aru sain on vaba?
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Oliver
offroad on külm, pime ja vastik
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 20, 2005 4:02 pm
Asukoht: Põhja-Läti

Re:

PostitusPostitas Oliver » R Mai 13, 2011 10:51 am

uputaja kirjutas:Ei käi need asjad nii libedalt. Loe algatuseks läbi Silverbeasti, Mainori ja TR Kolli ehituslugu läbi. Ehk siis saad aimu kuis asjad käivad.


uputaja, ma sain aru, et sa oled rohkem garaazi mees, aga paistab, et klaviatuuri ja arvuti hiirt kohtab sinu töökäte vahel sagedamini, kui mutrivõtit?
Oliver Sults, TR3, 19 aastat võidu- ja lõbusõite

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist