Veoautoklassi reeglid ja potentsiaalsed võistlused

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4320
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » E Nov 29, 2010 6:06 pm

helar kirjutas:Teljed
Kasutada tohib telgi, mis on koostatud seeriaviisiliselt toodetud detailidest. Kliirens, mõõdetuna telje reduktori madalaimast punktist ei tohi olla väiksem, kui 200 mm. Mõõtmine toimub rehvidega, millistega võistlustel osaletakse, nõutav rehvirõhk mõõtmise momendil 1,0 atm. Rehvide vahetuse korral võidakse teostada kordusmõõtmist. Kliirensit mõõdetakse mõlemal teljel, arvestatakse suuremat tulemust.


Mis mõte on sellel, et min kõrgus on 200mm ja arvesse läheb seejuures suurem kõrgus ?
Jaet miks seeriaviisiliselt toodetud sillaosad ?
tartuoffroad.ee
pikapäkk
Mudder
Postitusi: 86
Liitunud: E Dets 14, 2009 10:56 pm
Asukoht: järvamaa

PostitusPostitas pikapäkk » E Nov 29, 2010 6:18 pm

Mul ei oleks võimalik elektri väljalülitamisega mootorit seisata.
Nelikroolimine ja keskliigend võiks olla lubatud.(Kahjuks ei leia enam netist pilti üles kus tehasepoolt 66-l ülisuured rattad ja keskliigend.)
Kui tõsine asi see müratase on ja kust kohast seda mõõdetakse?
Vintsi tõmbejõud tuleks kah üle vaadata.
Ford Ranger,GAZ 66,kaarkummiga Zil
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1223
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas heints » E Nov 29, 2010 6:44 pm

Kuidas sa veokate metsas orjenteerumisel turvalisust ette kujutad kui pole linte turvamehi ja muud sarnast.
Unimog on väike ja enamvähem juhitav aga suuremad autod?
Eelmine aasta pudenes ifa klapperil mäest alla ja sõitis üle inimese sel aastal pudenes 66 kontrollimatult mäest alla. Õnneks keegi viga ei saanud.
Kui sa nüüd oled koos teiste väikeste autode ja atvdega metsas ja oletame et sul on 6x6 kamass ja see mäest alla atvde ja tr1 vahele pudeneb?
Need autod on suht juhitamatud ja pidurdusteekonnad ja massid on midagi muud kui väiksel autol.Arvan, et ükski korraldaja ei taha endale seda vastutust võtta. Teeme eraldi moogi klassi??
Lisaks radade leidmine.Seega oleks vaja korraldajal leida mingi 100 km rada mis veokatega läbitav.
Arvestama peab et on olemas ka väga suuri täisveolisi masinaid ja selle klassi mõte olekski see et ka nemad sõita saaks.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2395
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

PostitusPostitas helar » E Nov 29, 2010 7:28 pm

kui me saaks arvestatava arvu veokaid rajale ,ehk saame oma raja...
Teisalt ,arvestades hävitustööd mida veokas rajaga teeb oleks veokamehed näiteks viimased startijad? selleks ajaks on pisemad ees juba minema kimanud.

Nelikroolimise tuline vastane ei ole kuid minu mõte on ,et lähtuks nö klassikalisest veoautost kus esisild pöörav.
Kui enamus soovib nelikpööramist ,siis palun.
Asja mõte ongi ju ,et saaks kõik punktid sõbralikult paika ja vaatame mis alamkomitee seepeale kostab.
tahan rõhutada ,et klapperist ja muddragist on selgelt liiga vähe.
resulutsiooni mõte ongi ,et lisame mis vaja ja ebavajaliku viskame välja.
seega a`la targutamine ,et miks see ja see vajalik on- mõttetu
Võtame konkreetse punkti ja teeme konkreetse ettepaneku- võiks olla nii. Või pole mõnda punkti üldse vaja.
meie ei tee teistele reegleid vaid endale- pidades silmas ka erinevaid ohte enda,teiste elule ja tervisele.
Sinine Datsun -Y61
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2395
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

PostitusPostitas helar » E Nov 29, 2010 7:41 pm

ununes:
lehtses said kõik ,ka veokad , niipalju kui neid oli, ilusasti koos sõita ja mingit probleemi polnud.
Miks ei peaks sama formaat võistlustel toimima?
OT: loodan ,et peale minu on ka see aasta mõni suurega kohal.
Sinine Datsun -Y61
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1548
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

PostitusPostitas hulkur » E Nov 29, 2010 7:55 pm

veelkord, võtke telefon pihku ja helistage kõigepealt korraldajad läbi (Urmas, Tormi/Siim, Arto, Vaiko, Oliver) ja kuulake mis nemad teie reaktiivharvesteridest arvavad, kuhu nad teid on nõus laskma ja kuhu mitte ja siis sellest lähtuvalt tehke oma reeglid.
landmb
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 152
Liitunud: N Okt 19, 2006 8:25 pm

PostitusPostitas landmb » E Nov 29, 2010 8:00 pm

Miks ei võiks nelikroolimine lubatud olla. See ju lisab päris tuntavalt manööverdusvõimet.
Toyota Hilux
Land +3725066049
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 714
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas
Kontakt:

PostitusPostitas pilgrems » E Nov 29, 2010 10:19 pm

pikapäkk kirjutas: keskliigend võiks olla lubatud.



Kasutan iga päevaselt ühte keskliigend väikest kesk liigend traktorit, ning see
on külgkalde puhul keerates ikka kits küll st kippub ümber minema.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 38"
Postitusi: 388
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

PostitusPostitas raulex » T Nov 30, 2010 10:45 am

See punane koll http://alar.exillery.net/klaperjaht2010/#92 enam siis veoautoks ei kvalifitseeruks.Show mõttes oleks selliste osalemine kindlasti positiivne.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2497
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » T Nov 30, 2010 12:54 pm

Ei plaani küll veokaga sõita aga:
1. mõelge reeglid väga hästi läbi, püüdes meeskondi võimalikult võrdsustada- on tulevikus huvitavam ja hiljem kitsendusi teha on keeruline. Kui peaks vajadus tekkima vabaduste lisamiseks on see palju lihtsam.
2. unustaga (keelake) liigendraam, see ei ole enam auto, nelikroolimise korral võiksid olla mingid lisapiirangud (ei tea küll millised, nt. teljevahe vähemalt ....mm)
3. atraktiivsuse mõttes võiks säilida veoato välisilme, nt tehasekabiini kohustus, ja miks mitte ka kasti või furgooni olemasolu
4. maksimumkliirensi piirang?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 38"
Postitusi: 388
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

PostitusPostitas raulex » T Nov 30, 2010 7:33 pm

Tuleb veel otsustada kas lubada võistlema sõiduauto/maasturi kerega kolle.Kui selline võimalus arvesse tuleb,siis pakuks ka mõned punktid:
1. Omavalmistatud sõiduki teljed peavad pärinema vähemalt 5000 kg täismassiga veoautolt.
2. Keelatud on telgede lühendamine.
3. Minimaalne lubatud ratta läbimõõt omavalmistatud autol on 1043 mm.
Need reeglid peaks konkurentsi mõttes võrdsustama omavalmistatud sõidukid veoautodega,samas publikule jääks show alles.
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1223
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas heints » T Nov 30, 2010 8:22 pm

Kommenteeriks siis nats helari poolt pakutud reegleid ja pakuks omapoolseid lahendusi.
Punkt3
Kui avalikel teedel peetavatel võistlustel peab olema tüv ja kindlustus ja samas kõigil eal kaart siis tähendab see seda et paberid on kõigil korras ka kinnistel sõitudel. Mis tähendab et hetkel umbes 10 võistlejast jääb järgi 3. Lisaks ka tohutu aja kulu et eal meid tunnistaks ja lisaks suured lisa investeeringud olemasolevatesse autodesse.
Miks ei või me edasi tegutseda show klassina mis on publikule atraktiivne ja saaks edasi sõita olemasolevatel autodel?
Lisaks tuleks kindlalt uusi sõitjaid kes saaks väikeste kuludega rajale.
Aasta arvestust võib ju ikka pidada ja aasta lõpuks ka karika välja anda.
Kui mõni korraldaja soovib teha hoopis orjenteerumis etappi paberitega masinatele siis juhul kui saab vajaliku arvu masinaid kokku võivad sooviad ka orjenteeruda.
Ehk minu mõte on et olgu nii nagu siiamaani aga konkreetsete reeglite ja rohkemate sõitudega.
Kui tuleb sooviatele lisaks ka orjenteerumine avalikel teedel on see ainult tore.
Punkt 6,4
Miks veoautol peab mõõtma kliirensit 1,0 atm rõhu juures?
Kavatsen sõita arvatavasti 0,2 atm rõhuga kas sellega kaasnev kliirensi madalamaks muutumine peale teh kontrolli annab mulle mingi eelise?
See nõutud 200 mm on veokatel ka ilma rehvideta.
Minu ettepanek oleks see punkt ära jätta kuna ei oma mingit otstarvet.
Punkt5,6
Ära võiks jätta ka poritiivaga kaetud rehvide nõude juhul kui ei soovita võistelda avalikel teedel kuna enamusel olemasolevatest autodest puudu veokastid ja poritiivad.Juhul kui poritiibu vaja siis võiks põhjendada.
Punkt 6,7
Miks peab roolisüsteem töötama ka seisatud mootoriga?
Paljudel kindlasti tahtmine täis hüdrorooli kasutada kaasarvatud minul. Enamusel suurtel veoautodel ei jõuaks niguinii rattaid ilma võimuta keerata.
Selle punkti võiks ka välja jätta.
Nelikroolmine mind ei puuduta aga kes soovib see põhjendab miks vaja.
Kuna Ridala sohvoosil on siis äkki nemad.
Punkt 6,12 vints
Vintsi mootori vahetamine võiks olla lubatud vints ise seerjatoodang
Mis kuradi asi on vintsi trossi leevendi?
Minul siis sellised mõtted.
Sõiduauto kered jätaks ära lubatud ainult veokakabiin.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1000
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas fagott » T Nov 30, 2010 8:28 pm

Minult ka üks tähelepanek. Rataste arvu ei maksaks piirata, pigem vedavate sildade. Olemas ka veokad, millel 3 vedavat silda, aga 10 ratast :idea: .
pikapäkk
Mudder
Postitusi: 86
Liitunud: E Dets 14, 2009 10:56 pm
Asukoht: järvamaa

PostitusPostitas pikapäkk » T Nov 30, 2010 9:12 pm

Nelikroolimist pooldan kuna Ridalal juba on ja nõme kui peavad hakkama ümber tegema.Keskliigend sellepärast et äkki keegi teeb-huvitav,kuidas toimib.
Ford Ranger,GAZ 66,kaarkummiga Zil
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

PostitusPostitas AsTroSS » T Nov 30, 2010 10:09 pm

Mõtted suvalises järjekorras:

1. MÄÄRANG

Sellesse klassi kuuluvad vaba konstruktsiooniga maasturid rattavalemiga 4x4, 6x6 või 8x8 ja originaalsed autod, mis vastavad antud klassi tehnilistele tingimustele. Minimaalne valmistatud autode arv ei ole määrav.

-> Sõiduki määratlemine kategooria järgi : N2G ja N3G

, ehk N2G-maasituksuutlik veokas üle 3.5 kuni 12t , N3G maastikusuutlik veokas üle 12T täismassiga


6.13 Turvakaared

Turvakaarte paigaldamine on kohustuslik.
Siia oleks ehk mõtet võtta nõuded veoautokrossist?
Kõik turvakaarte parameetrid peavad soovitavalt vastama FIA nõuetele.

-> Miks on turvakaar valik kõva katusega kabiini puhul?
Ma saan aru,et kaltskatuse puhul üle nipli keerates ei jää suurt midagi järgi aga normaalse kabiini puhul ei tohiks see probleem olla.



-> Mida räägite sillalukkude kohta ?

->Aftermarket lubatud? Kinni keevitamine keelatud?




6.3 Jõuülekanne

Vaba. Sõitjateruumis ei tohi asuda jõuülekande pöörlevaid osi.
-> Aeglusti võiks olla kohustuslik.



6.9

Massilüliti
Autole peab olema paigaldatud lüliti, mis lülitab välja kogu auto elektrisüsteemi. Lüliti peab olema sädemevaba ning kättesaadav nii juhile, kui kaassõitjale nende istekohalt. Elektrisüsteemi väljalülitamisega peab kaasnema ka mootori seiskumine

->Enamus veokaid ei seisku massilüliti välja lülitamisel vai keerab peeti generaatori !!

-> Mootori seiskamine peab toimuma kabiinist, mehaaniline suretusajami kasutamine lubatud
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline