Veoautoklassi reeglid ja potentsiaalsed võistlused

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1277
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures
Kontakt:

Veoautoklassi reeglid ja potentsiaalsed võistlused

PostitusPostitas tai » P Nov 28, 2010 8:14 pm

Kuna tänasel päeval on tegemist suht reguleerimata show klassiga ja plaan panna nurgakivi uuele raketile on tekkinud peas paar küsimust. Kuna siiani on ainsaks kirjutamata reegliks reg mass 3500+ ehk siis ARK mõistes vajadus C kat lubade järgi. Igasugu muud piirangud on olematud (ümberehitus, mootori vahetus, roolisüsteem, rehvi mõõt jne). Seega tekkis mõte, et võidurelvastumises pikemat aega nö pinnal püsida võtta uue masina veermik/toorik selliselt masinalt:

Pilt

Enda plaani kohaselt liimiks sinna a´la gaz 53 kabiini peale, et ta rohkem veoauto välja paistaks ja oleks elu lill. Samas oleks muidugi parem mõne 6x6 või 8x8 fowarderi poole vaadata.
Igatahes kuulaks kaaskannatajate arvamusi sellekohapealt.

Samas on ka siin tegemist veoautoga:

Pilt

Ise arvan, et suht konkurentsivõimelisega.
Viimati muutis tai, P Nov 28, 2010 8:39 pm, muudetud 1 kord kokku.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1548
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

PostitusPostitas hulkur » P Nov 28, 2010 8:36 pm

Päeva lõpuks sõltuvad need reeglid teist endist. Ilmselgelt pole keegi mingite nõuetega rahul ja eriti peale seda kui selgub, et oih, mu auto polegi konkurentsivõimeline ja ma ei pääsegi poodiumile. Selle ilusa traktori peale kommentaariks, et autode puhul on siiani olnud nõudeks, et võistlussõiduk on registreeritud AUTONA, mitte liikurmasina või millegi muuna. Aga veelkord, reeglid sõltuvad suures osas teist endist ja vaadake, et te siis ise tekkivale võistlusklassile reeglitega kohe vett peale ei tõmba ja aasta pärast uusi klasse väljamõtlema ei pea hakkama (meenutame kõik joigu TR-0-st jne.).
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1277
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures
Kontakt:

PostitusPostitas tai » P Nov 28, 2010 8:48 pm

Selle ilusa traktori peale kommentaariks, et autode puhul on siiani olnud nõudeks, et võistlussõiduk on registreeritud AUTONA


Mõistame

ÕS

auto

http://www.eki.ee/dict/qs/index.cgi?Q=auto&F=M

auto - ...maastiku+auto maastur..

maastiku+auto (halval teel v teeta alal sõitmiseks)

seega peaks iga traktor suht auto olema...

Selleks see teema on, et natuke arvamust avaldada. Traktori ja auto vaheline piir on minusilmis suht olematu, sest tänapäevased traktorid on rohkem autod, kui aegade hämarusest autod. 'Isiklikult kujutan ette, et korralik valtra valmet teeb minu vana LR igas asendis silmad ette ka tipp kiiruses rääkimata kiirendusest, läbivusest ja võimsusest.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1548
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

PostitusPostitas hulkur » P Nov 28, 2010 8:59 pm

Tai, PABER on see mis määrab mis on auto ja mis mitte, elik kui Sul õnnestub Maanteeameti registraatorile selgeks teha, et see Valtra on AUTO (N1G näiteks) siis on tõesti elu lill.

Mida ma öleda tahan, on see, et vaata et sa oma Gaz-53 kabiiniga traktoril üksi starti ei jää... muud polegi nagu.
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas heints » P Nov 28, 2010 10:04 pm

Tai kui sa mulle garaasis seda lkt juttu rääkisid siis ma juba ütlesin et mul pohh.
Minu poolest võiks sa sinna ka reaktiivmootori lisaks panna. Ehk minu mõttemaailm on selline et kui võistlusel kaela saad siis tuleb lihtsalt parem auto ehitada või sõitma õppida.
Minu mõtted reeglitest(lisage ja parandage siis)
Veovalem 4x4 6x6 8x8 jne roomikud keelatud
Ratta suurus vaba kuna autode massid väga erinevad
Veoautokabiin ja tehasepoolne algse doonorauto täismass üle 3500 kg
Roolisüsteem vaba lubatud nelikroolimine liigendraam keelatud.
Kõva katus (turvalisus) Võib olla isevalmistatud.
Turvavööd kõigil
Sillad ja lukud vabad
Korras tuled ja signaalseadmed
Dokumente ülevaatust ja kindlustust ei nõuta
2x2 kg kustutid ja esmabipakk
Vintside arv suurus ja mootor vaba
Mootori paigutus ja võimsus vaba
Akude arv ja suurus vaba ohutus nagu sportklassidel
Veokast pole nõutud
auto moto kiivrid
Nõutud turvakaar soovituslik turvapuur
Sõiduauto kered keelatud
Eelkõige peavad olema autod ohutud endale ja teistele pornolahendused elimineerib teh komisjon, kui pole kindel et sobib siis iga juht seisab selle eest enne võistlust ise,et kidlaks teha kas tehniline lahendus on ohutu ja vastuvõetav. Valime kasvõi sõltumatu veokate teh kontrolli mehe kelle sõna maksab ja kellelt võib alati küsida kas sobib või mitte.
Sellised siis minu mõtted kiitke või laitke ja pange oma mõtted kirja.
Viimati muutis heints, P Dets 05, 2010 10:11 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1548
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

PostitusPostitas hulkur » P Nov 28, 2010 10:21 pm

Ja veel üks veidi kõrvalekalduv küsimus - mis võistlused need on, millel te oma reaktiiv harvesteridega startida loodate? Ega ometi metsa orienteerumisetappidel? Äkki võtate ennast enne ümber laua kokku ja räägite võistluste korraldajatega ka läbi, enne kui reegleid tegema hakata.
pikapäkk
Mudder
Postitusi: 86
Liitunud: E Dets 14, 2009 10:56 pm
Asukoht: järvamaa

PostitusPostitas pikapäkk » P Nov 28, 2010 10:27 pm

Polegi nagu midagi lisada.
Ford Ranger,GAZ 66,kaarkummiga Zil
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas heints » P Nov 28, 2010 10:31 pm

Peaks ju olema korraldaja juurde minnes mingi ettekuiutus ja regulatsioon millega tahame võistelda.Selge on see et sõit saab toimuda vaid suletud alal. See kas meile sõit teha ja oma võistlusele publikut meelitada jääb juba korraldaja otsustada.
Samas kui mõni võistluse korraldaja seda loeb siis võiks ju kirjutada siia millistel tingimustel ta meid rajal näeb või on mõte veoautoklassist saatanast.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1277
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures
Kontakt:

PostitusPostitas tai » E Nov 29, 2010 8:25 am

Potensiaalsete võistluste kohapealt leiaks eestist nii mõndagi. Teada tuntud klapperjahist ma ei räägi. Helistas mulle mõni aeg tagasi hr Urmas P Lomp ehk saarekolli peakorraldaja ja küsis, mida ma arvan saaremaal veoautoklassi etapi tegemisest. Isiklikult tol hetkel tegin selle mõtte maha, kuna nägin juba muddragi tarvis autode kokku organiseerimise juures suurt tehnilist probleemi masinate transport. Suure risu saarele viimine on paratamatult kulukas ettevõtmine. Mis aga on positiivne on see, et korraldajad tahavad võistlusele lisada show elementi raske raua näol. Usun ka, et Artol ei ole selle vastu midagi, et teha suvesõidu kirsiks tordil raske raua rallimine karjääris või kuskil metsarajal.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 516
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Kjen » E Nov 29, 2010 9:22 am

Oleks mõistlik tõesti enne tehnilisi reegleid leida eestseisja, kes viiks läbi paralleelselt kaks uuringut, kas:

1) veoka-võistlejate huvi on tegeleda ainult kinnisel rajal triali-sõitmisega või on pooltel potensiaalsetel osalejatel soov ka natuke teeel ja metsades ringi orienteeruda.
2) mida korraldajad üldse oleksid nõus ette valmistama. Registreerimistasudest laekuks vast max 10000kr, mis selle raha eest ette valmistada saab?
Triaili puhul saaks midugi publikule (aga veokasport rahvale meeldib) pileteid müüa ja sellega ka kaudselt off-road sporti kui tervikut reklaamida. Samas publikut ei tule kohale kui on halb ilma või liiga kõrvaline koht.
Orienteerumisega on muidugi keerulisem,autod peavad olema tänavalegaalsed ja ilmselt ei saa veokaid teistega samal ajal metsa lahti lasta, veokas ei saa ise, ega ka teised temast endast üle ega ümber, mõne sõitja liikumisvõimetuks muutumise korral.

Ja siis veel elline arvamus, et kui võistlussõiduk peab olema liiklusregistris kas või võistlussõidukina, siis oleks nende transpordivõimalused mõnevõrra laiemad, lisaks kastis vedamisele saaks ka jäiga ühendusega (legaalsemalt) vedada ja korraldaja saab ka avalikule territooriumile veoka-sporti laiendada.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2308
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

PostitusPostitas helar » E Nov 29, 2010 3:32 pm

Roolisüsteem vaba lubatud nelikroolimine ja kui huvi siis ka liigendraam.


Selles osas ei ole päri.
Keerama peaks ikka ainult esirattad ja raam peaks jäik olema.
Muus osas Heintsiga nõus.

Lisaks veel: võistelda tahaks ka metsas ja võistluse käigus teedel liigelda.
Lihtsalt sirgel mudatrassil paugutamine tüütaks ajapikku ära.
Y61
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1548
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

PostitusPostitas hulkur » E Nov 29, 2010 4:45 pm

helar kirjutas:Lisaks veel: võistelda tahaks ka metsas ja võistluse käigus teedel liigelda.


= registris, ülevaatus ja kindlustus VÕI sportAUTO
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas heints » E Nov 29, 2010 5:32 pm

hulkur kirjutas:
helar kirjutas:Lisaks veel: võistelda tahaks ka metsas ja võistluse käigus teedel liigelda.


= registris, ülevaatus ja kindlustus VÕI sportAUTO


Mis tähendaks automaatselt seda,et umbes 90 prossa hetkel näiteks klapperil sõitjaid jääks kõrvale kuna autod pole tänavalegaalsed.
Seega tuleks unustada ka enamus modifikatsioone nagu näiteks suuremad rattad jne.
Suletud teritoorjum ei tähenda ju automaatselt sirget rada küll leitakse meile ka muid väljakutseid.
Liigendraam nats traktorilik aga mis sul nelikroolimise vastu on? Ridalal oli klapperil ja mingit eelist see minu meelest küll ei andnud.
Reegleid tehes peaks lähtuma sellest et olemasolevad sõitjad ei peaks uusi autosi ostma ega olemasolevaid lammutama hakkama.
Moogiga orjenteerumine kuidagi võimalik aga kujuta ette ifat mööda metsa kaardi järgi orjenteerumas. Ja sellise trassi leidmine on kindlasti korraldajale keeruline ja kulukas.
Minu arusaamist mööda saavad veokate sõidud toimuda vaid klapperi stiilis.
Ehk kinnisel rajal publikule hästi jälgitav show.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2308
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

PostitusPostitas helar » E Nov 29, 2010 5:53 pm

Minu arusaamist mööda saavad veokate sõidud toimuda vaid klapperi stiilis.
Ehk kinnisel rajal publikule hästi jälgitav show.


Mina ei näe probleemi metsas moogiga või 66 orienterumast.



Siin väike resulutsioon aruteluks. Hakkame järjest pihta.


EAL 4x4 alakomitee tehnilised tingimused maasturite klassile VEOAUTO 2010-...


1. MÄÄRANG

Sellesse klassi kuuluvad vaba konstruktsiooniga maasturid rattavalemiga 4x4, 6x6 või 8x8 ja originaalsed autod, mis vastavad antud klassi tehnilistele tingimustele. Minimaalne valmistatud autode arv ei ole määrav.

Võistluse tehnilisel komissaril on õigus starti mitte lubada autosid mis võivad
seada ohtu võistlejaid või kolmandaid isikuid.

2. TUGEVDUSED JA VÄLIMUS

Ükskõik millise auto detaili/sõlme tugevdamine on lubatud eeldusel, et kasutatav materjal järgib tugevdatava detaili/sõlme kuju ning see ei ole vastuolus antud tehniliste tingimuste teiste punktidega.

3. AUTO KONSTRUKTSIOON

Antud tehnilisi tingimusi tuleb käsitleda järgmisest reeglist lähtuvalt: kui mõnes punktis käsitletakse keelatud tegevusi, siis kõik, mida ei keelata on lubatud. Kui mõnes punktis käsitletakse lubatud tegevusi, siis kõik, mida ei lubata on keelatud.
Kõik avalikel teedel peetavatel võistlustel osalevad autod peavad olema arvel liiklusregistris ja omama kehtivat, üldkasutatavatel teedel liiklemist lubavat ülevaatuse märget ja kehtivat liikluskindlustust.
Kõigil antud klassi autodel peab olema EAL poolt väljastatav võistlusauto tehniline kaart.

4. ISTMETE ARV

Autol peab olema vähemalt kahe istekohaga sõitjateruum.

5. AUTO MASS

Auto täismass peab ületama 3500 kg.

6. TEHNILISED MUUDATUSED

6.1 Rattavalem

Autodel tohib kasutada ainult rattavalemit 4x4, 6x6 või 8x8, mis tähendab:
- rataste arv, millega auto puudutab pinnast on minimaalselt 4 ja maksimaalselt 8
- väikseim vedavate rataste arv on 4 ja suurim 8
- kõik maapinda puudutavad rattad peavad olema vedavad

Igasuguste muude rattavalemite kasutamine on keelatud. Roomikülekanded on keelatud.

6.2 Mootor

Mootor on vaba.

Jahutussüsteem
Jahutusradiaatorid peavad olema sõitjateruumist eraldatud moel, mis välistab purunemisel jahutusvedeliku paiskumise sõitjatele.

Mootori õhuvõtt
Keelatud on õhuvõtt sõitjateruumist, teised muudatused lubatud.

Kütus
Kasutada tohib ainult jaemüügi võrgu kaudu turustatavaid autokütuseid.
Väljalaskesüsteem
Vaba. Müratase ei tohi ületada 103 db.


6.3 Jõuülekanne

Vaba. Sõitjateruumis ei tohi asuda jõuülekande pöörlevaid osi.


6.4 Vedrustus ja sillad

Vedrustus
Vaba. Sõitjateruumis ei tohi asuda vedrustuse liikuvaid osi.

Amortisaatorid
Arv ja ehitus vabad.

Teljed
Kasutada tohib telgi, mis on koostatud seeriaviisiliselt toodetud detailidest. Kliirens, mõõdetuna telje reduktori madalaimast punktist ei tohi olla väiksem, kui 200 mm. Mõõtmine toimub rehvidega, millistega võistlustel osaletakse, nõutav rehvirõhk mõõtmise momendil 1,0 atm. Rehvide vahetuse korral võidakse teostada kordusmõõtmist. Kliirensit mõõdetakse mõlemal teljel, arvestatakse suuremat tulemust.
Diferentsiaali lukustid, nende tüüp ja arv on vabad.


6.5 Rattad ja rehvid

Kasutada tohib Eesti Vabariigi seadusandlusega lubatud õhkrehve. Minimaalne lubatud ratta läbimõõt on 815 mm. Rehvi läbimõõdu kontrollmõõtmist teostatakse rõhu 1,0 atm juures, horisontaalsihis, mööda joont, mis läbib ratta keskpunkti. Mõõtmist võib teostada kõigil ratastel, kaasarvatud varurattal(-ratastel).
Minimaalne lubatud turvismustri sügavus on 5 mm, mõõdetuna rehvi perimeetri suvalises punktis.
Rehvide laius on vaba, kuid eelduseks on, et vertikaalsihis alla vaadates on ratas kaetud tiiva või tiivalaiendiga.
Libisemisvastaste vahenditena võib seadusega fikseeritud ajal kasutada naastrehve. Naastrehvide kasutamise nõudeid täpsustatakse konkreetse võistluse juhendiga. Kettide ja muude libisemisvastaste vahendite kasutamine on keelatud.
Veljed on vabad. Rehvilukud on lubatud.



6.6 Pidurisüsteem

Vaba, kuid pidurid peavad olema kõikidel ratastel. Autol peab olema seisupidur, mille konstruktsioon on vaba. Pidurid peavad olema töökorras


6.7 Roolisüsteem

Vaba, kuid roolisüsteem peab töötama ka seisatud mootoriga. Nelikroolimine on keelatud. Roolisüsteemi osadel ei tohi olla nähtavaid vigastusi ega esineda ohtlike lõtkusid. Roolisüsteemi konstruktsioon peab olema tugev ja tagama turvalisuse.


6.8 Kere ja raam

Igasugune lõikamine ja muul viisil muutmine on lubatud, kuid käesoleva juhendiga määratletud ohutusnõuded peavad säilima. Raami lõikamine ja tugevdamine on lubatud, liigendraam on keelatud.
Keelatud on liigendraami kasutamine.

Katus
Pehme katusega autodele peab sõitjate kohale olema paigaldatud metallist kaitseplaat. Plaadi laius peab olema vähemalt tuuleklaasi raami laius, pikkus vähemalt kuni esiistmete taga asuva peakaareni. Terasest kaitseplaadi paksus peab olema vähemalt 2 mm, alumiiniumist kaitseplaadi paksus vähemalt 3 mm. Lubatud on valmistajatehase poolt toodetud plastikkatuste kasutamine.
Plastik- või pehme katuse eemaldamine on lubatud.

Sõlmede kaitse
Auto altpoolt kaitsmine täiendavate kaitseelementidega on lubatud.

Kaitserauad ja täiendavad kaitserauad
Igasugused muudatused lubatud.

Klaasid
Tuuleklaasi muutmine on keelatud, see peab olema kolmekihilisest ( triplex ) klaasist. Teiste klaaside materjali on vaba, kuid murdmisel või muul viisil purunemisel ei tohi tekkida teravaid kilde.

Uksed
Esiuksed peavad konstruktsioonilt olema tugevad, peavad olema avatavad ja suletavad mõlemalt poolt ning peavad omama lukusteid, millised välistavad uste iseenesliku avanemise. Ülejaanud uste ja luukide asemel on lubatud kasutada mitteavanevaid paneele. Esiuste ülaserva kõrgus istme tasapinnast ei tohi olla väiksem, kui 300 mm.

Kui uksed on varustatud mehhaaniliste või elektriliste akende tõstukitega, siis meeskond peab olema mehhanismist eraldatud kaitsva paneeliga ( soovitav on kasutada alumiiniumi või tulekindlat plastikut ).

Sõitjateruum
Kõigi juhtimisseadmete muutmine on lubatud ( rool, pedaalid, kangid ). Sõitjateruumis ei tohi paikneda mootori, vedrustuse ega jõuülekande pöörlevaid ja liikuvaid osi. Sõitjateruumis paiknevad jahutus- või soojendussüsteemi osad peavad olema kaetud moel, mis välistab purunemisel jahutusvedeliku paiskumise sõitjatele.

Istmed
Autol peab olema vähemalt kahe istekohaga sõitjateruum. Istmetena tohib kasutada seeriaviisiliselt toodetud originaalseid või mitteoriginaalseid autoistmeid, mis tagavad piisava turvalisuse. Istmed peavad olema korrektselt ja tugevasti kinnitatud.

Poritiivad
Poritiivad peavad olema kõigil ratastel. Tiivalaiendid on lubatud. Ratas peab ülalt vaadates olema kaetud poritiiva või tiivalaiendiga.

Täiendavad kinnitused
Mootoriruumi kate peab olema varustatud väljast avatavate kinnituselementidega, millised välistavad katte iseenesliku avanemise. Sõitjateruumis asuva mootoriruumi katte kinnituselemendid peavad olema erksavärviliselt tähistatud ( kollane, punane, oranž )..

Varuratas
Varurataste arv ja kinnituskoht piiranguteta. Sõitjateruumi paigaldatud varuratas peab olema tugevasti kinnitatud.

Pukseerimisaasad
Auto peab olema varustatud pukseerimisaasadega; vähemalt üks auto esiosas ja vähemalt üks auto tagaosas. Pukseerimisaasad peavad kinnituma kere külge, raamiga autode puhul raami külge. Aasadel peab olema piisav tugevusvaru. Aasad pevad olema suletud, ava läbimõõduga vähemalt 30 mm. Lubatud on ka originaalsete avatud konksude kasutamine.
Pukseerimisaasad peavad olema eredat värvi ( kollane, punane, oranž ).


6.9 Elektrisüsteem

Kõik juhtmed ja kontaktid peavad olema korralikult isoleeritud.

Aku
Aku tüüp, suurus ja juhtmed ei ole piiratud. Lubatud on kuni kolme aku paigaldamine. Akud peavad olema kindlalt kinnitatud. Juhul, kui akud on toodud sõitjateruumi, peavad nad olema ümbritsetud kattega mis välistab nende purunemisel akuhappe paiskumise sõitjatele. Eraldi peab olema tagatud sõitjateruumist väljuv akude ventilatsioon.

Generaator
Vaba.

Valgustusseadmed
Põhi- ja signaal tuled peavad omama vastavat E või DOT märgistust ja olema töökorras.
Täiendavad valgustusseadmed ei ole piiratud, kuid peavad vastama Eesti Vabariigi seadustele. Lisatulede valgustugevuse kontrollarv võib seadusandluses lubatust suurem olla.

Massilüliti
Autole peab olema paigaldatud lüliti, mis lülitab välja kogu auto elektrisüsteemi. Lüliti peab olema sädemevaba ning kättesaadav nii juhile, kui kaassõitjale nende istekohalt. Elektrisüsteemi väljalülitamisega peab kaasnema ka mootori seiskumine.

6.10 Toitesüsteem

Kütusepaak
Lubatud on kütusepaakide asukoha ja nende vormi ning kuju muutmine. Sõitjateruumist peavad kütusepaagid olema eraldatud tulekindla vaheseinaga. Peab olema tagatud sõitjateruumist väljuv kütusepaakide ventilatsioon.
Kütusepaakide täitekõrid ei tohi välja ulatuda auto perimeetrist. Kütusepaagi kork peab olema selline, mis väldib selle iseenesliku avanemise.

Kütusetorustik
Kütusetorustiku muutmine, ümberpaigutamine ja täiendav kaitse on lubatud. Juhul kui kütusetorustik on toodud sõitjateruumi, peab see täies pikkuses olema metallist. Muud materjalid on keelatud. Sõitjateruumis ei tohi olla kütusetorustiku liitekohti, väljaarvatud FIA poolt homologeeritud lahendused.


6.11 Tungraud

Tungraud ise ja tungraua toetuspunktid ei ole piiratud.
Keelatud on igasugused statsionaarselt auto külge monteeritud, mehaanilised, hüdraulilised või pneumaatilised tõsteseaded.


6.12 Vints ja lisavarustus

Auto peab olema varustatud vähemalt ühe vintsiga ( mitte käsivintsiga ), mille tõmbejõud ületab vähemalt 1,4 kordselt auto massi. Lubatud on igasugust tüüpi vintside kasutamine, eeldusel , et vints on seeriaviisiliselt toodetud. Isevalmistatud vintsimis seadmed on keelatud.
Vintsitrossil peab olema trossi leevendi.
Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 1, vähemalt 50 mm laiune puukaitsevöö. Igasugused vintsimisel kasutatavad lisaseadmed (trossid, blokid, konksud, seeklid jne.) peavad oma tugevusvarult kahekordselt ületama vintsi maksimaalse tõmbejõu.
Auto liikumisel peab kogu autos olev lisavarustus olema kindlalt kinnitatud.


6.13 Turvakaared

Turvakaarte paigaldamine on kohustuslik.
Siia oleks ehk mõtet võtta nõuded veoautokrossist?
Kõik turvakaarte parameetrid peavad soovitavalt vastama FIA nõuetele.

6.14 Turvavööd

Kohustuslik on vähemalt kolmepunkti turvavöö iga autosviibija kohta. Turvavöödel peab olema E või FIA märgistus ning neil ei tohi olla mehhaanilisi vigastusi.

7. VARUSTUS

7.1 Esmaabi pakend

Auto varustusse peab kuuluma esmaabi pakend. Pakendi sisu peab vastama Eesti Vabariigi seadusandluses fikseeritule. Pakendi sisu ei tohi olla ületanud kasutustähtaega. Esmaabi pakend peab asuma kergesti kättesaadavas kohas ja olema veekindlalt kaitstud.

7.2 Tulekustutid

Auto varustusse peavad kuuluma vähemalt 2 x 2 kg tulekustutid ( gaas või pulber ). Vahtkustutite kasutamine on keelatud. Kustutitel peab olema näidik, mille osuti peab asuma näidiku rohelises alas. Samuti peab kontrollimise tähtaeg peab olema kehtiv. Kustutid peavad asuma kergesti kättesaadavas kohas.

7.3. Puksiirköis

Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 5 m pikkune, 8000 kg tõmbejõuga puksiirköis, -rihm või –tross.


Rõhutan: tegemist on vaid toorikuga mida ise kujundama hakkame.
igasugused ettepanekud ja muudatused on kohustuslikud :D
mul isiklikult pole vahet kas autol on ülevaatus või mitte jne:
rõhutan veelkord: tahaks võistelda ka näiteks sellisel üritusel vagu ASMV ja seda koos teiste veokatega mitte üritada kuidagimoodi tr3 seltskonnas "ellu" jääda.
Y61
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2599
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » E Nov 29, 2010 5:56 pm

Ilmselt ei jõuaks ennast ära vihastada, kui sihuke Ifa laadne koll, on kuhugi puude vahele ennast kinni kiilunud ja punktile ligi ei saaks. Samuti ei tahaks ma olla ATV lenksus, samal rajal ja ajal, kui veokad peal on.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist