TR3 ja udupasun

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

Ilmarine, et sa ka aru saaks käib jutt ülevaatusest, mitte kindlustusest :) Ma ei tea kus sa selle kindlustuse välja lugesid.

Priit
QKUlgur
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

TR Pjätt kirjutas:Ilmarine, et sa ka aru saaks käib jutt ülevaatusest, mitte kindlustusest :) Ma ei tea kus sa selle kindlustuse välja lugesid.

Priit
QKUlgur
Mõtlesin ülevaatust,kirjutasin millegipärast kindlustus.Küsimus ikkagi sama.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

TR Pjätt kirjutas: p.s. mis kiivritesse puutub, siis see ju EAL lehel välja toodud, millistega sõita tohib. Ma ei saa aru, millest me siin räägime.
Räägin sellest, et ei hakataks kohapeal reegleid tegema. Veel täpsemalt sellest, et EAL lehel välja toodut rakendataks kõigile, mitte valikuliselt.

Kõike mida ei reguleeri tehnilised tingimused maasturite klassile TR 3 2005-2010, reguleerib https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328 jt. määrused.
Kui sa eelpool olevat väidet ümber ei lükka, on signaal kohustuslik.
Minul isklikult suva kas kellegi autol on signaal või mitte, oma autol üritan ma teda töökorras hoida, võib vaja minna.
Kui praegult vaikida siis võibki jääda mulje, et autot võib ehitada oma äranägemist järgi. Homme küsib keegi, milleks pidureid? Näide muidugi teisest äärmusest aga mida ei saa kahjuks välistada.

Kellel link ei toimi või aega ei ole siis; Kood 104. Helisignaal

Nõuded: 1) helisignaal peab toimima, heli ei tohi olla vahelduva tonaalsusega;

2) M ja N kategooria sõidukitel peab helisignaal vastama E-reegli nr 28 või direktiivi 70/388/EMÜ nõuetele ja L kategooria sõidukitel direktiivi 93/30/EMÜ nõuetele;

3) L kategooria sõidukil, mille mootori võimsus ei ületa 7 kW, peab helisignaali helitugevus olema suurem kui 95 dB(A), kuid ei tohi ületada 115 dB(A);

4) M ja N kategooria sõidukitel ning L kategooria sõidukitel mootori võimsusega üle 7 kW peab helisignaali helitugevus olema suurem kui 105 dB(A), kuid ei tohi ületada 118 dB(A). Mõõtmisel peab müramõõdik asuma 2 m kaugusel signaali membraanist, kusjuures mõõtmine toimub kohas, kus signaali tugevus on suurim;

5) alarmsõiduki eriline helisignaal peab olema vahelduva tonaalsusega ja selle tugevus peab olema vähemalt 104 dB(A). Mõõtmisel peab müramõõdik asuma 7 m kaugusel sõiduki ees.

Kontrollimine: 1) TÜ – proovilülimise ja vajaduse korral müramõõdikuga vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ);

2) TK ja TJV katsetustel – M ja N kategooria sõidukitel vastavalt E-reegli nr 28/01 või direktiivi 70/388/EMÜ (paranduste direktiivid 87/354/EMÜ ja 2006/96/EÜ) ja L kategooria sõidukitel direktiivi 93/30/EMÜ metoodikale.

[RTL 2007, 37, 636 – jõust. 7.05.2007]

See kus, kuidas ja mida kontrollitakse ei ole vist teema mida edasi arutada.
Ilmselt pole osade postituste jada päris teemasse.

Eero
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

Ma ei tea, kus sina võistlusauto TÜV teed ja kas su masin on passis regatud võistlusautona. Mina küsisin isikult kes on volitatud tegema võisltusautode ülevaatust ja sain vastuseks, et meie masinal ei pea kontrollima helisignaali. See väljavõte mille sa siia lisasid, vast puudutab tavasõidukeid. Vabandan ette kui valesti aru sain, sest kuskil polnud väidetud vastupidiset.
Teiseks, nagu sa tead, ei toimu uuest aastast enam võistlusautode TÜV-i. Ehk kõik korrektsete paberitega masinad ei käi TÜV-l. Mis me siis teeme hakkamegi enne võistlusi foorumis jälgima, mille peale keegi tuleb. Ma juhtisin oma tähelepanu sellele, et nii asjad ei käi. Kui tahetakse asju õieti ajada siis meil on selleks eal.4x4, palun avaldada võistlusega seoses tehnilist jura seal. Siin võib ainult arutada ja igaüks saab ennast väljendada. Seega võtan ma Veiko juttu kui tema üht mõtet, mitte fakti.

Priit

p.s. Eero sa oled muidu mõnus mees ja tean, et teed ise TÜVi aga ära nüüd üle kee, meil on siin tõsisemaidki muresid kui signaal.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

On ka minul olnud igasuguseid "mõtteid" (a-la suunatuled jne) nagu ka Veikol meie suurepäraste autoehitajate õigel teel hoidmiseks ja eks neid tuleb läbi erinevate võistluste veel ja veel kuna igal mehel oma tõde ja õigus aga ...

Tundub, et peab nagu ralliski (leedus oli juba kasutusel) võistluste tehnilisse kontrolli printima edaspidi kaasa nii paksud eurodirektiivid kui ka FIA tehnilised nõuded, et asjad kiiremini lahenduse saaksid :)

Muideks Lätlased juba paar aastat tagasi Klapperil väitsis suurte ja ilusate silmadega, et neil ei nõuta isegi tulesid võistlusautodel :roll:

Seoses uue liiklusseadusega peab ilmselt hakkama üle vaatama tehniliste nõudmiste osa ja seal ilmselt reguleerima hakkama teemasid, mida siiani reguleerib riiklik seadusandlus ...

Kas keegi, kellel voli võiks tõsta selle signaali teema kuskile asjakohasesse alajaotusse, et siin rohkem teemasse oleks jutt ?
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

TR Pjätt kirjutas:Ma ei tea, kus sina võistlusauto TÜV teed ja kas su masin on passis regatud võistlusautona. Mina küsisin isikult kes on volitatud tegema võisltusautode ülevaatust ja sain vastuseks, et meie masinal ei pea kontrollima helisignaali. See väljavõte mille sa siia lisasid, vast puudutab tavasõidukeid. Vabandan ette kui valesti aru sain, sest kuskil polnud väidetud vastupidiset.
Teiseks, nagu sa tead, ei toimu uuest aastast enam võistlusautode TÜV-i. Ehk kõik korrektsete paberitega masinad ei käi TÜV-l. Mis me siis teeme hakkamegi enne võistlusi foorumis jälgima, mille peale keegi tuleb. Ma juhtisin oma tähelepanu sellele, et nii asjad ei käi. Kui tahetakse asju õieti ajada siis meil on selleks eal.4x4, palun avaldada võistlusega seoses tehnilist jura seal. Siin võib ainult arutada ja igaüks saab ennast väljendada. Seega võtan ma Veiko juttu kui tema üht mõtet, mitte fakti.

Priit

p.s. Eero sa oled muidu mõnus mees ja tean, et teed ise TÜVi aga ära nüüd üle kee, meil on siin tõsisemaidki muresid kui signaal.
Miks üritasin sõna võtta?, vastaks sinu sõnadega "nii asjad ei käi".
Su info allikad on ilmselt valed ja sa oled valesti aru saanud.
Määrus millest väljavõte oli, puudutab sõidukeid, mida on ka sportauto.
Ainus erisus mida kiirusvõistlustel osalevatele sõidukitele tehakse on see, et ei ole normeeritud heitgaasid.
Kõike seda võin see aasta faktiliselt tõestada, mis saab järgmine aasta, selgub. Seega võiks Veiko juttu pidada arutuseks mis tugineb faktidel ja ilmselt mõeldud selleks, et ei peaks arutama tehnilises.
Kuna antud vastukaja võtsid ülesse foorumis, oleks saanud sellest nn. kohtulahend, mitte erand mis muidugi ei muuda asja sisu.
Iseenesest saan aru, et auto sõidaks, on olulisemaid asju. Seega loodan, et sa ei lähenenud asjale isiklikult.
Ja minu ülekeemiseni, erinevalt mu autost, on aega veel pikalt.

Miks järgmisest aastast ei pea TÜV tegema, ongi see, et vastuolud määruste ja EAL tehniliste nõuete vahel on suured ja vastutuse, järgmisest aastast, saab EAL. Vastuolude tõttu ei ole ka reklaaminud, et oman samuti õigus teostada TÜV-i ka sportautodele.
Kui kellelgi on tekkinud lootus, et järgmisest aastast saab sõita ilma n. piduriteta siis mina nii optimistlik ei oleks.
NB! Teema pealkirjale viidates peab mainima, et teema ei puuduta ainult TR3
Postitus võib tunduda väga ametlik aga ärge otsige ülekeemise märke, neid ei ole. Kinnituseks :lol: :lol: :lol:

Eero
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

hulkur kirjutas:Kui nüüd juba võistlejate-korraldajate vaheliseks noolemänguks läks, siis oleks korrektne lahtikirjutada mis CE standardile peab aktsepteeritav kiiver vastama. Eurobürokraatias puudub mõiste auto-moto kiiver, on isikukaitsevahendite erinevad standardid.

andres@armastab eur-lex andmebaasi ja eurobürokraatiat mida üldjuhul keegi lugeda ei viitsi
Peale mõningast teadmiste värskendamist selgus, kui pilli lõhki mitte ajada siis sellega me neid ei niida.

Kood 116. Motokiiver

Nõuded: 1) motokiiver ja motokiivri visiir peavad vastama E-reegli nr 22 nõuetele ja olema E sertifitseeritud;

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

2) pimeda ajal kasutatava sõidukijuhi motokiivri visiiri läbipaistvus peab olema vähemalt 80% ja valge ajal kasutatava sõidukijuhi motokiivri visiiri läbipaistvus peab olema vähemalt 50%.

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Kontrollimine: vaatluse ja valguse neeldumismõõdikuga.

Nõuda saab vaid võrdset kohtlemis ja loota õigusele kanda näiteks suusakiivrit mis turvalisuse poolest ei tohiks olla oluliselt kehvem kuid on oluliselt väiksem ja kergem metsas jooksmiseks.

Eero
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”