4X4 vabaklassi reeglid

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

fagott
Rock Crawler
Postitusi: 993
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas fagott » N Mai 27, 2010 8:37 am

Vabaklassi loomisprotsessist osavõtnuna Maidu poolt. Tehtigi see just autodele, mis TR1 ja TR2 ei mahtunud. Ja alguses polnud see mingi tippsport, ei saanud karikaid ega medaleid. Seega tuleks teha võimalikult vähe kitsendusi. Näiteks turvapuuri kohustus on antud klassis küll kohatu(kõvakatuse puhul). Ja autod ei võida võistlusi, vaid inimesed. Lihtsalt need suzukimehed võtavad seda asja tõsiselt. Auto eelis on neil vaid tõelises soos, õõtsikul. Mootorit küsival rajal(klapper, Avo sõit, mõni karjäärikross) saab sellele väidetavalt max vabaklassi autole pähe teha küll(on tehtud ka :lol: ), lihtsalt vigu vältides.
Kasutaja avatar
vallo3
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: K Dets 26, 2007 6:50 pm
Asukoht: harjumaa

PostitusPostitas vallo3 » N Mai 27, 2010 10:45 am

Minu arvamus on ka,et turvapuur ei peaks olema kohustuslik, tegemist on ju ikkagi VABA klassiga.Las need teevad turvapuuri kes peavad seda vajalikuks ja paugutavad esi kolmikusse.vastasel juhul ei saa tulla mees metsast oma uskumatu pilliga võistlust maitsma,ilma et ta peaks kulutama umbes 15000 EEK-i turvapuuri tegemiseks. Lugedes eelnevaid postitusi tekkis tunne,et üks automark on paljudele pinnuks silmas.Arvan, et auto üksi ei sõida,tihend rooli ja istme vahel peab olema piisavalt pädev õigel ajal õigeid otsuseid langetama.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2210
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

PostitusPostitas Praks1 » N Mai 27, 2010 11:03 am

Minu arust peaks turvapuur olema kohustuslik,olenemata klassist..
Oleme pand ka korraliku katuse ja suht kitsaks laks autos.
Proto
53951597
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » N Mai 27, 2010 11:11 am

Peaks olema vähemalt peakaar nelja punkti kinnitusega.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » N Mai 27, 2010 11:14 am

vallo3 kirjutas:Minu arvamus on ka,et turvapuur ei peaks olema kohustuslik, tegemist on ju ikkagi VABA klassiga.Las need teevad turvapuuri kes peavad seda vajalikuks ja paugutavad esi kolmikusse.vastasel juhul ei saa tulla mees metsast oma uskumatu pilliga võistlust maitsma,ilma et ta peaks kulutama umbes 15000 EEK-i turvapuuri tegemiseks. Lugedes eelnevaid postitusi tekkis tunne,et üks automark on paljudele pinnuks silmas.Arvan, et auto üksi ei sõida,tihend rooli ja istme vahel peab olema piisavalt pädev õigel ajal õigeid otsuseid langetama.

Selle puuriga on nii ja naa, on punkte ja lõike (mitte küll tihti), kus peaks turvapuur kohustuslik olema, 99% läbimiseks on standardkabiin täiesti piisav aga puid on kaela sadanud küll, ja mitte ainult oma vintsist. Põhiliselt kipuvad ohtlikud olukorrad just Leedus olema. Ja Väo :oops: . Võiks mõelda turvakaare kohustuse(I istmerea taga) peale, see hoiab "katuse" korral hinge sees.
PS. vahepeal jõuti ette, ka hääl peakaarele (keevis või 4Xpoltliide).
EAL le: Kas on reaalne lisada olemasolevatele reeglitele rehvide lõikamise võimalus, see ei tohiks küll kedagi segada?
Tehtud, mõeldud.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » N Mai 27, 2010 11:26 am

Rehvide lõikamine toob kaasa ilmselt "sportauto" staatuse.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4109
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Movistar » N Mai 27, 2010 11:34 am

Ka mina olen seda meelt,et turvapuur peaks olema kõigile kohustuslik.
Kui ikka korralik katus panna,siis tõenäosus surma saada on päris suur.
Mingite kilode kokkuhoiuks,sellist asja lubada ei tohiks.
Ja ei maksa see puur midagi 15 tuh.Tegin ise alles hiljuti valmis 6 punktist toetuva puuri ja raha läks selle peale ca 4000 eeki.
Seda siis ise tehes.
Igaks juhuks mainin ka ära selle,et suzuki on minu nimekirjas eelviimasel kohal. Hullem on sellest ainult luaz. Lihtsalt ei poolda neid väikseid olematu mootoriga punne.
Ärgu ainult keegi seda isiklikult võtku :D
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1175
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas srock » N Mai 27, 2010 12:14 pm

Movistar kirjutas:Igaks juhuks mainin ka ära selle,et suzuki on minu nimekirjas eelviimasel kohal. Hullem on sellest ainult luaz. Lihtsalt ei poolda neid väikseid olematu mootoriga punne.
Ärgu ainult keegi seda isiklikult võtku :D

Mida suurem seda isasem ve :69 :)) Ärgu ainult keegi seda isiklikult võtku :D
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » N Mai 27, 2010 1:04 pm

paljud ei mahu zuki rooli taha istumagi :wink:
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » N Mai 27, 2010 1:07 pm

e.p. kirjutas:Rehvide lõikamine toob kaasa ilmselt "sportauto" staatuse.

Kas toob? Reaalselt lõigatakse mustrit ka tänavaautodel. Lõigatud autorehv on kindlasti kohasem kui lõikamata traktorirehv. Ja kui ongi lõikamine lubatud ainult sportautol, võiks selle keelu reeglitest lihtsalt ära kaotada. Sportautoks registreerimine ei ole põhimõtteline kulutus ja -ajaraiskamine.
Tehtud, mõeldud.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » N Mai 27, 2010 2:52 pm

Sõber Totu, homme Sa ostad endale "linttraktori" ja siis hakkad ajama uut joga ja vinguma ...
See, et tegid rehvide ostul vale otsuse, ei tähenda seda, et peaks kohe reegleid muutma hakkama selles osas.
Rehvid siiani üks minimaalsetest piirangutest vabas.

Milline rehvitootja garanteerib oma toodete vastupidavuse ja annab garantii, kui rehvimustrit lõigata?

Kõigepealt vaadake ikka peeglisse ja püüdke leida kitsaskohti enda sees ja siis läheks kuidagi konstruktiivselt edasi.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » N Mai 27, 2010 4:23 pm

e.p. kirjutas:Sõber Totu, homme Sa ostad endale "linttraktori" ja siis hakkad ajama uut joga ja vinguma ...
See, et tegid rehvide ostul vale otsuse, ei tähenda seda, et peaks kohe reegleid muutma hakkama selles osas.
Rehvid siiani üks minimaalsetest piirangutest vabas.

Milline rehvitootja garanteerib oma toodete vastupidavuse ja annab garantii, kui rehvimustrit lõigata?

Kõigepealt vaadake ikka peeglisse ja püüdke leida kitsaskohti enda sees ja siis läheks kuidagi konstruktiivselt edasi.

Ilmselt linttraktoritele veidi teised klassid aga:
Üritan mitte vinguda ja olen püüdnud ka oma seisukohti põhjendada.
Kui üritaksin reegleid enda järgi painutada, tahaksin nt. spiraalvedrude keelamist. Sürr ju?
Rehvidega sai jah, veidi puusse pandud aga paraku on natuur selline et üritaks katsetada ja proovida ka ebastandartseid valikuid, mitte teha alati "nii nagu kõik teised teevad". Sellepärast ka selline võistlusklassi valik. Sellise suhtumise traagika paraku vahel ebaõnnestumine.
Mille poolest on lõigatud TR-3 rehv ohutum, kauakestvam ja garantiilisem lõigatud vaba rehvist?? Ja kui vabas piirangud põhimõtteliselt puuduvad, miks peaksid nad mustri lõikamisele olema?
Kahjuks on siin väga vähe sõnavõtjaid aga usun et nii mõnigi vaba sõitja on minu jogaga üldjoontes nõus?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2210
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

PostitusPostitas Praks1 » N Mai 27, 2010 7:21 pm

TR2s pole keegi kisa t6st l6igatud rehvidest,vahemalt klapperil mitte.
Piiri taga s6idavad paljud l6igatud boggeritega,sest 1 klots on t6esti liiast.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2553
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » N Mai 27, 2010 8:57 pm

Arvan ka, et rehvi lõikamine nüüd küll kedagi õnnetuks ei saa teha. Turvalisust see nüüd ka eriti ei vähenda.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
rommi@rommi
Fitting 38"
Postitusi: 390
Liitunud: T Veebr 06, 2007 3:40 pm
Kontakt:

PostitusPostitas rommi@rommi » L Mai 29, 2010 1:23 am

Minu hääl ka kindlasti turvapuurile,see on meie endi ohutuse mõttes,kuna esi kolmikus püsimine on läinud karmiks
_______________________
http://auto-diagnostika.ee
päikest ja portaalsilda

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline