4X4 vabaklassi reeglid
Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators
Väljavõte meie piiblist:
3) rehvil, millel puudub märge ĢREGROOVABLEģ, ei tohi mustrit sügavamaks lõigata.
Miks ei võiks lõigata rehvi mis omab antud märget.
Kui mingil põhjusel peaks tehniliste reeglite järgi olema lubatud rehvide lõikamine mis iganes klassis siis peaks tegema vahet rehvimustri sügavamaks lõikamisel ja rehvimustri korrigeerimisel. Esimene variant peaks olema keelatud kui tootja pole ettenäinud teisiti.
Esimesel juhul on võimalus rehvi rikkuda turvalisuse arvelt üsna suur, teisel juhul väheneb haardetegur, peamiselt kõvakattega teel. Arvestades meie võistlus kiirust (70 km/h) ja rehvitootja lubatud max kiirust, siis tundub, et varu peaks olema. Loomulikult ei saaks selliseid rehve kasutada võistlusvälisel ajal.
Turvapuur on tore asi ja peaks olema igas võistlusautos. Aga, turvapuuri paigaldamine autosse mis ei ole sportauto va. LR ja Wrangler ei ole lubatud.
Eemalt vaatajana on mul võimalik avaldada arvamust ilma, et see tunduks pillimisena.
Kas vaba klass omal ajal ei olnud loodud neile kes TR1-te ei mahtunud (generaator, el.vent, otto vahetus diisli vastu aga teise margi oma jne.), mitte neile kes TR3-s sõita ei tahtnud. Või teeme järgmise klassi nendele kes ei mahu TR-1 ja ei taha, ei jõua või ei oska vahetad sildasid, raami auto all jne.
Pole küll minu asi aga aru ma ei saa, mis takistab inimestel klassi vahetamast. Kas TR 3 pole piisavalt VABA? Või kardetakse kõrgust mis tuleb suuremast rehvist.
Tundub, et osa vaba seltskonnast on oma sipupükstest välja kasvanud, kas ei oleks aeg pükse vahetada e. arendada oma autosid selleks loodud masinaklassis ja lasta neil kes seda teha ei saa, või ei soovi edasi toimetada.
Mine tea, äkki polegi vabas sõitjaid sest paljud ei jõua või ei taha võidurelvastuda ja kolmes pole sõitjaid sest need kes jõuavad ja tahavad võidurelvastuda on mingil põhjusel vabas.
Minu tagasihoidlik mõte ja millega ei pea arvestama. JOKK on lahe.
3) rehvil, millel puudub märge ĢREGROOVABLEģ, ei tohi mustrit sügavamaks lõigata.
Miks ei võiks lõigata rehvi mis omab antud märget.
Kui mingil põhjusel peaks tehniliste reeglite järgi olema lubatud rehvide lõikamine mis iganes klassis siis peaks tegema vahet rehvimustri sügavamaks lõikamisel ja rehvimustri korrigeerimisel. Esimene variant peaks olema keelatud kui tootja pole ettenäinud teisiti.
Esimesel juhul on võimalus rehvi rikkuda turvalisuse arvelt üsna suur, teisel juhul väheneb haardetegur, peamiselt kõvakattega teel. Arvestades meie võistlus kiirust (70 km/h) ja rehvitootja lubatud max kiirust, siis tundub, et varu peaks olema. Loomulikult ei saaks selliseid rehve kasutada võistlusvälisel ajal.
Turvapuur on tore asi ja peaks olema igas võistlusautos. Aga, turvapuuri paigaldamine autosse mis ei ole sportauto va. LR ja Wrangler ei ole lubatud.
Eemalt vaatajana on mul võimalik avaldada arvamust ilma, et see tunduks pillimisena.
Kas vaba klass omal ajal ei olnud loodud neile kes TR1-te ei mahtunud (generaator, el.vent, otto vahetus diisli vastu aga teise margi oma jne.), mitte neile kes TR3-s sõita ei tahtnud. Või teeme järgmise klassi nendele kes ei mahu TR-1 ja ei taha, ei jõua või ei oska vahetad sildasid, raami auto all jne.
Pole küll minu asi aga aru ma ei saa, mis takistab inimestel klassi vahetamast. Kas TR 3 pole piisavalt VABA? Või kardetakse kõrgust mis tuleb suuremast rehvist.
Tundub, et osa vaba seltskonnast on oma sipupükstest välja kasvanud, kas ei oleks aeg pükse vahetada e. arendada oma autosid selleks loodud masinaklassis ja lasta neil kes seda teha ei saa, või ei soovi edasi toimetada.
Mine tea, äkki polegi vabas sõitjaid sest paljud ei jõua või ei taha võidurelvastuda ja kolmes pole sõitjaid sest need kes jõuavad ja tahavad võidurelvastuda on mingil põhjusel vabas.
Minu tagasihoidlik mõte ja millega ei pea arvestama. JOKK on lahe.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2863
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Teema jälle soiku jäänud, turgutaks veidi arutelu.
Mingi pikem visioon hakkab konkreetsemat ilmet võtma ja seoses sellega on paar küsimust:
Kas Vaba reeglid jäävad selliseks ka 2012 ja edasi?
Kas TR-3 reeglitest võiksid kaduda piirangud (nelikroolimise keeld, sildade seeriaviisiliselt toodetud detailide nõue, tuuleklaasi muutmise keeld jne.) mida Vabas juba ei ole?
Tegelikult on plaanis järgmise auto ehitamine aga TR-3 see, kehtivate reeglite järgi, ei mahuks ja kui hulk aega ja raha kulutada, võiks sellega ka võistelda saada. Kena oleks jätta võimalus hiljem (kui asi reaalselt toimiks, saaks jõudumööda ajami detaile tugevamatega asendada ja suure ratta peale üle minna)TR-3 kolida aga Vaba võimalusi (vabadusi) ei raatsiks ka kasutamata jätta.
Mingi pikem visioon hakkab konkreetsemat ilmet võtma ja seoses sellega on paar küsimust:
Kas Vaba reeglid jäävad selliseks ka 2012 ja edasi?
Kas TR-3 reeglitest võiksid kaduda piirangud (nelikroolimise keeld, sildade seeriaviisiliselt toodetud detailide nõue, tuuleklaasi muutmise keeld jne.) mida Vabas juba ei ole?
Tegelikult on plaanis järgmise auto ehitamine aga TR-3 see, kehtivate reeglite järgi, ei mahuks ja kui hulk aega ja raha kulutada, võiks sellega ka võistelda saada. Kena oleks jätta võimalus hiljem (kui asi reaalselt toimiks, saaks jõudumööda ajami detaile tugevamatega asendada ja suure ratta peale üle minna)TR-3 kolida aga Vaba võimalusi (vabadusi) ei raatsiks ka kasutamata jätta.
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2863
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Nelikroolimise puudused kiirel sõidul annab kõrvaldada mitmel viisil, hetkel on mõttekäik päris kavala lahenduse poole, mida ei tea olevat siiani kasutatud. Peaks kannatama ka kiiret sõitu.Praks1 kirjutas:Lätis neid keelde peale esiklaasi pole,seal oli ka ise tehtud portaalidega nelik roolimine,mille ainus häda oli selles,et ei kasutatud läbijooksuga rooli silindrit,tänu sellele ei old ta võimeline teel eriti kiiresti sõitma,ka lukkus taga sillaga.Kuid metsas oli hea vaadata.
PS. ehk värskendab keegi mälu, kus leiduvad FIA NEZ ...... sarja teh. reeglid.
Tehtud, mõeldud.