4X4 vabaklassi reeglid

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

Väljavõte meie piiblist:
3) rehvil, millel puudub märge ĢREGROOVABLEģ, ei tohi mustrit sügavamaks lõigata.
Miks ei võiks lõigata rehvi mis omab antud märget.
Kui mingil põhjusel peaks tehniliste reeglite järgi olema lubatud rehvide lõikamine mis iganes klassis siis peaks tegema vahet rehvimustri sügavamaks lõikamisel ja rehvimustri korrigeerimisel. Esimene variant peaks olema keelatud kui tootja pole ettenäinud teisiti.
Esimesel juhul on võimalus rehvi rikkuda turvalisuse arvelt üsna suur, teisel juhul väheneb haardetegur, peamiselt kõvakattega teel. Arvestades meie võistlus kiirust (70 km/h) ja rehvitootja lubatud max kiirust, siis tundub, et varu peaks olema. Loomulikult ei saaks selliseid rehve kasutada võistlusvälisel ajal.

Turvapuur on tore asi ja peaks olema igas võistlusautos. Aga, turvapuuri paigaldamine autosse mis ei ole sportauto va. LR ja Wrangler ei ole lubatud.
Eemalt vaatajana on mul võimalik avaldada arvamust ilma, et see tunduks pillimisena.
Kas vaba klass omal ajal ei olnud loodud neile kes TR1-te ei mahtunud (generaator, el.vent, otto vahetus diisli vastu aga teise margi oma jne.), mitte neile kes TR3-s sõita ei tahtnud. Või teeme järgmise klassi nendele kes ei mahu TR-1 ja ei taha, ei jõua või ei oska vahetad sildasid, raami auto all jne.
Pole küll minu asi aga aru ma ei saa, mis takistab inimestel klassi vahetamast. Kas TR 3 pole piisavalt VABA? Või kardetakse kõrgust mis tuleb suuremast rehvist.
Tundub, et osa vaba seltskonnast on oma sipupükstest välja kasvanud, kas ei oleks aeg pükse vahetada e. arendada oma autosid selleks loodud masinaklassis ja lasta neil kes seda teha ei saa, või ei soovi edasi toimetada.
Mine tea, äkki polegi vabas sõitjaid sest paljud ei jõua või ei taha võidurelvastuda ja kolmes pole sõitjaid sest need kes jõuavad ja tahavad võidurelvastuda on mingil põhjusel vabas.
Minu tagasihoidlik mõte ja millega ei pea arvestama. JOKK on lahe.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Teema jälle soiku jäänud, turgutaks veidi arutelu.
Mingi pikem visioon hakkab konkreetsemat ilmet võtma ja seoses sellega on paar küsimust:
Kas Vaba reeglid jäävad selliseks ka 2012 ja edasi?
Kas TR-3 reeglitest võiksid kaduda piirangud (nelikroolimise keeld, sildade seeriaviisiliselt toodetud detailide nõue, tuuleklaasi muutmise keeld jne.) mida Vabas juba ei ole?
Tegelikult on plaanis järgmise auto ehitamine aga TR-3 see, kehtivate reeglite järgi, ei mahuks ja kui hulk aega ja raha kulutada, võiks sellega ka võistelda saada. Kena oleks jätta võimalus hiljem (kui asi reaalselt toimiks, saaks jõudumööda ajami detaile tugevamatega asendada ja suure ratta peale üle minna)TR-3 kolida aga Vaba võimalusi (vabadusi) ei raatsiks ka kasutamata jätta.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Postitus Postitas Praks1 »

Lätis neid keelde peale esiklaasi pole,seal oli ka ise tehtud portaalidega nelik roolimine,mille ainus häda oli selles,et ei kasutatud läbijooksuga rooli silindrit,tänu sellele ei old ta võimeline teel eriti kiiresti sõitma,ka lukkus taga sillaga.Kuid metsas oli hea vaadata.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Praks1 kirjutas:Lätis neid keelde peale esiklaasi pole,seal oli ka ise tehtud portaalidega nelik roolimine,mille ainus häda oli selles,et ei kasutatud läbijooksuga rooli silindrit,tänu sellele ei old ta võimeline teel eriti kiiresti sõitma,ka lukkus taga sillaga.Kuid metsas oli hea vaadata.
Nelikroolimise puudused kiirel sõidul annab kõrvaldada mitmel viisil, hetkel on mõttekäik päris kavala lahenduse poole, mida ei tea olevat siiani kasutatud. Peaks kannatama ka kiiret sõitu.
PS. ehk värskendab keegi mälu, kus leiduvad FIA NEZ ...... sarja teh. reeglid.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

totu kirjutas:kus leiduvad FIA NEZ ...... sarja teh. reeglid.
SIIN
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

hulkur kirjutas:
totu kirjutas:kus leiduvad FIA NEZ ...... sarja teh. reeglid.
SIIN
Tänud!
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”