4X4 vabaklassi reeglid

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1548
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

4X4 vabaklassi reeglid

PostitusPostitas hulkur » K Mai 19, 2010 7:42 am

Kuna vabaklassi võistlejad ilmselgelt reaalselt ühe laua taha ilmselt ei jõua (või äkki eksin???), siis teen uue teema vabaklassi reeglite aruteluks.


Ja palun sõna võtta siis eelkõige neil, kes ikka reaalselt võistlemas.

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15462
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » K Mai 19, 2010 5:00 pm

Kopeerin siia juhuks, et olek kohe silme ees mille ümber arutleda.
Allikas: http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91


EAL 4x4 alakomitee tehnilised määrangud, ohutus- ja varustusnõuded klassile 4X4 Vaba

1. MÄÄRANG
Sellesse klassi kuuluvad autod täismassiga kuni 3500 kg ja rattavalemiga 4x4:
Kõik autod peavad olema arvel liiklusregistris ja võivad omada EAL sportauto tehnilist kaarti (kasutada võib vastavalt EAL 4x4 AK tehnilistele tingimustele võistlusklassidele TR2 või TR3 ettevalmistatud võistlusautosid kuid tingimusel, et on täidetud käesoleva juhendi punkt 2.) ning omama kehtivat, üldkasutatavatel teedel liiklemist lubavat ülevaatuse märget ja liikluskindlustust. Autode juures tehtavad muudatused ei tohi olla vastuolus Eesti Vabariigi seadusandlusega. Võistluse tehnilisel komissaril on õigus starti mitte lubada autosid mis võivad seada ohtu võistlejaid või kolmandaid isikuid.

Võistluse tehnilisel komissaril on õigus starti mitte lubada autosid mis võivad
seada ohtu võistlejaid või kolmandaid isikuid.

2. Eri- ja ohutusnõuded
2.1. Rattad ja rehvid
Kasutada tohib ainult Eesti Vabariigi seadusandlusega vastava kategooria sõidukile lubatud õhkrehve, mis omavad vastavat E või DOT ja muud nõutavat märgistust. Maksimaalselt lubatud ratta läbimõõt on 838 mm ( 33"). Rehvide mustri lõikamine on keelatud. Rehvi läbimõõdu kontrollmõõtmist teostatakse rõhu 1,5 atm juures, horisontaalsihis, mööda joont, mis läbib ratta keskpunkti. Mõõtmist võib teostada kõigil ratastel, kaasarvatud varurattal (-ratastel). Minimaalne lubatud turvismustri sügavus on 5 mm, mõõdetuna rehvi perimeetri suvalises punktis. Rehvide laius on vaba, kuid eelduseks on, et vertikaalsihis alla vaadates on ratas kaetud tiiva või
tiivalaiendiga. Libisemisvastaste vahenditena võib seaduses fikseeritud ajal kasutada naastrehve. Naastrehvide kasutamise nõudeid täpsustatakse võistlusjuhendiga. Kettide ja muude libisemisvastaste vahendite
kasutamine on keelatud. Veljed peavad olema seeriaviisiliselt toodetud. Rehvilukud on lubatud.
2.2. Pukseerimisaasad
Auto peab olema varustatud pukseerimisaasadega; vähemalt üks auto esiosas ja vähemalt üks auto tagaosas. Pukseerimisaasad peavad kinnituma kere külge, raamiga autode puhul raami külge. Aasadel peab olema piisav tugevusvaru. Aasad pevad olema suletud, ava läbimõõduga vähemalt 30 mm. Lubatud on ka originaalsete avatud konksude kasutamine. Pukseerimisaasad peavad olema eredat värvi ( kollane, punane, oranž ).
2.3. Vints ja lisavarustus
Autole tohib paigaldada kaks vintsi. Lubatud on igasugust tüüpi vintside kasutamine, eeldusel , et vints on seeriaviisiliselt toodetud. Isevalmistatud vintsimisseadmed on keelatud. Juhul, kui autole on paigaldatud vints, paeb auto varustusse kuuluma vähemalt 50 mm laiune puukaitsevöö. Igasugused vintsimisel kasutatavad lisaseadmed (trossid, blokid, konksud, seeklid jne.) peavad oma tugevusvarult kahekordselt ületama vintsi maksimaalset tõmbejõudu.
2.4. Auto liikumisel peab kogu autos paiknev lisavarustus olema kindlalt kinnitatud.
2.5. Turvakaared
Turvakaarte paigaldamine on lubatud. Kõik turvakaarte parameetrid peavad vastama FIA nõuetele. Pehme katusega, või ilma katuseta autodele peab olema paigaldatud terasest turvakarkass, mille struktuur peab vastama FIA lisa J artikkel 253-3.
Ohutuspuuri peakaare ja külgkaare materjali minimaalsed mõõdud 45x 2,5 mm, suurema toru diameetri korral on minimaalseks seinapaksuseks 2,0 mm. Lubatud on ka polditavad ohutusstruktuuri osad, välja arvatud peakaar ja külgkaared. Kohtades, kus sõitjate pead võivad kokku puutuda ohutuspuuriga, tuleb puurile paigaldada polsterdus. Omavalmistatud puuridel peab olema 4 mm kontrollava põhikaare vertikaalosas. Kõik turvakaarte parameetrid peavad soovitavalt vastama FIA nõuetele.
2.6. Uksed

Kui uksed on varustatud mehhaaniliste või elektriliste akende tõstukitega, siis meeskond peab olema mehhanismist eraldatud kaitsva paneeliga (soovitav on kasutada alumiiniumi või tulekindlat plastikut).

3. VARUSTUS
3.1. Esmaabi pakend
Auto varustusse peab kuuluma esmaabi pakend. Pakendi sisu peab vastama Eesti Vabariigi seadusandluses fikseeritule. Pakendi sisu ei tohi olla ületanud kasutustähtaega. Esmaabi pakend peab asuma kergesti kättesaadavas kohas ja olema veekindlalt kaitstud.
3.2. Tulekustutid
Auto varustusse peavad kuuluma vähemalt 2 x 2 kg tulekustutid ( gaas või pulber ). Vahtkustutite kasutamine on keelatud. Kustutitel peab olema näidik, mille osuti peab asuma näidiku rohelises alas. Samuti paeb kontrollimise tähtaeg peab olema kehtiv. Kustutid peavad asuma kergesti kättesaadavas kohas.
3.3. Puksiirköis
Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 5 m pikkune, 5000 kg tõmbejõuga puksiirköis, -rihm või –tross.

Last Updated ( Monday, 28 December 2009 )
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » K Mai 19, 2010 11:07 pm

Tundub, et kõik on vääga hästi ja muutma ei pea midagi.
Viimati muutis e.p., E Mai 24, 2010 4:30 pm, muudetud 2 korda kokku.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 523
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

PostitusPostitas MM » N Mai 20, 2010 3:09 pm

Siiani ei ole ma saanud vastust/ettepanekut üleskutsele: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=9934
Vaadake palun ka teema algatamise kuupäeva.
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99
www.europart.ee
+3725069842
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » E Mai 24, 2010 5:56 pm

Paneks siis ka mõned mõtted:
1. rehvimustri lõikamine peaks olema lubatud, kui niikuinii on kõik vaba.
2. nelikroolimine, liigendraam, aktiivvedrustus (või ka juhikohalt reguleeritava kõrgusega vedrustus) võiksid keelatud olla.
3. baasagregaatidele võiks olla sseriatoodangu ("järeleaitamise" võimalusega) nõue.
4. miinimummassi kasutatakse väga paljudel aladel, siin oleks arutlusainet
Tegelikult on hetkeprobleem just startivate autode vähesus, see tuleneb omakorda kõigi teiste markide võimetusest suslikutega konkureerida. Kui nüüd suslikuid edasi tuunida, süveneb see veelgi ja 2011 võib ilmselt klassi ümber nimetada "4X4 Suzuki". Väide et ostke ka suslikud ei ole ka päris tõsiseltvõetav, minule nt. lihtsalt ei meeldi see auto (tegelikult üsna lagunemisaldis maastikusõiduk) ja miks ma peaks "reklaamima" selle kaubamärgi toodangut, asendades kõik agregaadid teiste tootjate omadega aga see on minu probleem.
Kindlasti ei ole meil nõrgim auto klassis aga päris tõsiselt kaalume võistlemise jätkamise mõttekust.
Praktiliselt kõigil tehnikaspordi aladel "ahistatakse" oselejaid kõikvõimalike reeglite ja piirangutega kahel põhjusel: osalejate võrdsustamine (ala atraktiivsus) ja ohutus. Miks peaks meie erandid olema?
Kas ala esindaja EALs aktiivse võistlejana on hea mõte? Kindlasti peaks aga olema arvestatav võistluskogemus.
Iseenesest mingi ümarlaua kokkuajamine oleks vägagi hea mõte aga kardan et mingi konstruktiivse lahenduseni see ei viiks. Osa seltskonnast on olukorraga rahul, osa mitte ja põhimõttelisi kokkuleppeid ilmselt ei sünni. Võib olla oleks jumet hoopis võistlemisest loobunud inimeste koondarvamusel, nemad teavad paremini, mis sundis neid loobuma ja mis nad ehk rajale tagasi tooks.
Kuidas oleks kui kõik soovijad (nt. vähemalt Vaba ajaloo 4 etapil osalenud võistlejad) esitavad oma soovid punktidena ja hiljem hääletavad kogu selle nimekirja punktide kaupa läbi? Loomulikult tuleb enne hääletamist punktid üldistada e. samasisulised ettepanekud koondada ühte punkti. Enamuse osavõtul peaks see olema demokraatlikeim tee reeglistiku paikasaamiseks.
Vabandust, sai üsna hüplev mõttekäik.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 382
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

PostitusPostitas RaidoKol » E Mai 24, 2010 10:23 pm

totu kirjutas:Paneks siis ka mõned mõtted:
1. rehvimustri lõikamine peaks olema lubatud, kui niikuinii on kõik vaba.
2. nelikroolimine, liigendraam, aktiivvedrustus (või ka juhikohalt reguleeritava kõrgusega vedrustus) võiksid keelatud olla.
3. baasagregaatidele võiks olla sseriatoodangu ("järeleaitamise" võimalusega) nõue.
4. miinimummassi kasutatakse väga paljudel aladel, siin oleks arutlusainet
Tegelikult on hetkeprobleem just startivate autode vähesus, see tuleneb omakorda kõigi teiste markide võimetusest suslikutega konkureerida. Kui nüüd suslikuid edasi tuunida, süveneb see veelgi ja 2011 võib ilmselt klassi ümber nimetada "4X4 Suzuki". Väide et ostke ka suslikud ei ole ka päris tõsiseltvõetav, minule nt. lihtsalt ei meeldi see auto (tegelikult üsna lagunemisaldis maastikusõiduk) ja miks ma peaks "reklaamima" selle kaubamärgi toodangut, asendades kõik agregaadid teiste tootjate omadega aga see on minu probleem.
Kindlasti ei ole meil nõrgim auto klassis aga päris tõsiselt kaalume võistlemise jätkamise mõttekust.
Praktiliselt kõigil tehnikaspordi aladel "ahistatakse" oselejaid kõikvõimalike reeglite ja piirangutega kahel põhjusel: osalejate võrdsustamine (ala atraktiivsus) ja ohutus. Miks peaks meie erandid olema?
Kas ala esindaja EALs aktiivse võistlejana on hea mõte? Kindlasti peaks aga olema arvestatav võistluskogemus.
Iseenesest mingi ümarlaua kokkuajamine oleks vägagi hea mõte aga kardan et mingi konstruktiivse lahenduseni see ei viiks. Osa seltskonnast on olukorraga rahul, osa mitte ja põhimõttelisi kokkuleppeid ilmselt ei sünni. Võib olla oleks jumet hoopis võistlemisest loobunud inimeste koondarvamusel, nemad teavad paremini, mis sundis neid loobuma ja mis nad ehk rajale tagasi tooks.
Kuidas oleks kui kõik soovijad (nt. vähemalt Vaba ajaloo 4 etapil osalenud võistlejad) esitavad oma soovid punktidena ja hiljem hääletavad kogu selle nimekirja punktide kaupa läbi? Loomulikult tuleb enne hääletamist punktid üldistada e. samasisulised ettepanekud koondada ühte punkti. Enamuse osavõtul peaks see olema demokraatlikeim tee reeglistiku paikasaamiseks.
Vabandust, sai üsna hüplev mõttekäik.


Täitsa nõus, eriti just rehvilõikamine (boggerit oleks vaja hädasti kaasa aidata).
3. punkt jäi küll natuke segaseks.
Suslikute pärast võistlemist pooleli küll ei jäta, sest tihti on meil olnud nii, et oleme finiseerunud kohe suslikute järel ja seda ka siis kui on vaja olnud autot remontida (mida on ette tulnud päris tihti)
Kui hakata mõtlema, siis suslikud on ainukesed VABAs, kellel on mingid muud sillad all v.a. Shrek. Samas ei saa ma aru ka Porikärbsest, miks tulla vabasse tr3 autoga( mitte, et ma viriseks). Ise läheks küll tr3 üle.
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » T Mai 25, 2010 9:14 am

3. mõtlesin et sillad, mootor, kastid peaksid olema seeriaviisiliselt toodetud ja soovtavalt autode jaoks. see välistaks igasugused olulisi eeliseid andvad ja väga kallid lahendused (kettülekannetega lääbad, kasvõi rattamootoritega hüdrostaadi jms.).
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 382
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

PostitusPostitas RaidoKol » T Mai 25, 2010 9:28 am

totu kirjutas:3. mõtlesin et sillad, mootor, kastid peaksid olema seeriaviisiliselt toodetud ja soovtavalt autode jaoks. see välistaks igasugused olulisi eeliseid andvad ja väga kallid lahendused (kettülekannetega lääbad, kasvõi rattamootoritega hüdrostaadi jms.).


Nõus.
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas porikärbes » T Mai 25, 2010 2:43 pm

Ma siis selgitan meie mõtteid,seoses vaba klassis võistlemisega.Meie eesmärk praeguse auto ehitamisel on ehitada max.vaba klassi auto,millest edasiminek juba nõuaks täielikkult uue auto ehitamist.Meie juures on käinud väga paljud vabas võistlejad,ideed vaatamas ja selle igati heaks kiitnud.Olgem ausad,see reduktorsilla mõte ei ole isegi meie oma, vaid see on vabas võistlejate vahel juba liikunud paar aastat.Lihtsalt meie võtsime selle esimesena ette. Praegustel andmetel on veel paigaldamas reduktorsilda 2 võistkonda. Peale selle,tuleb juurde 2 Suzukit, Toyota- ja UAZ sildadega. Kogu jutu mõte on,et sügiseks lisandub vaba klassi praktiliselt 5 uut autot,mida praegu ehitatakse.
Minu arvamus on endiselt, et vabaklass on väike TR3 ja lähtuda tuleb TR3 reeglitest.Ma ei välista, et võibolla see ongi TR3 tulevik.
Reeglite muudatustest arvan ja toetan igati ettepanekut ,teha nõutavaks turvapuur ja seega ka sportautoks registreerimine.
Ettepanek ühtlustada reeglid balti karika jaoks,on hea mõte.
Kaalu miinimum-piirangu seadmine,on suhteliselt absurdne.Näiteks Suzuki Jimny kaalub orig.1100 kg. kui nõutav kaal oleks näiteks 2000kg. siis tuleks 2 suzukit üksteise otsa ehitada. Auto raam ja muud komponendid, ei ole mõeldud nii suure kaalu jaoks ning muutuks ohtlikuks võistlejatele.
Totu arvamus, et keegi enam vabas siis võistelda ei taha,on vist tema sügavalt isiklik arvamus.Enamus võistlejaid kellega meie oleme suhelnud (ca.10 võistkonda) kavatsevad just järgmine aasta sõita nii eesti,kui balti karikat.
Ootaks siin teemas asjalike postitusi,mitte suzuki versus teised automargid.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4005
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

PostitusPostitas uputaja » T Mai 25, 2010 6:10 pm

totu kirjutas:3. mõtlesin et sillad, mootor, kastid peaksid olema seeriaviisiliselt toodetud ja soovtavalt autode jaoks. see välistaks igasugused olulisi eeliseid andvad ja väga kallid lahendused (kettülekannetega lääbad, kasvõi rattamootoritega hüdrostaadi jms.).


Totu, lugedes Sinu postitusi jääb mulje, et Sa oled kade, et teised võistlejad enda tehnikat pidevalt parendavad. Ehk on aeg hobi vahetada.

Päikest ja portaalsildasid

Andres
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » T Mai 25, 2010 8:52 pm

uputaja kirjutas:
totu kirjutas:3. mõtlesin et sillad, mootor, kastid peaksid olema seeriaviisiliselt toodetud ja soovtavalt autode jaoks. see välistaks igasugused olulisi eeliseid andvad ja väga kallid lahendused (kettülekannetega lääbad, kasvõi rattamootoritega hüdrostaadi jms.).


Totu, lugedes Sinu postitusi jääb mulje, et Sa oled kade, et teised võistlejad enda tehnikat pidevalt parendavad. Ehk on aeg hobi vahetada.

Päikest ja portaalsildasid

Andres

Ei, tegelikult olen hoopis laisk ja vaene. Paraku ei ole ma ainuke. Olen juba väljendanud oma suhtumist eelmainitud automarki (mis ei laiene mitte mingil moel nende kasutajatele ja mitte ükski sõnavõtt ei ole suunatud konkreetsete inimeste vastu) ja alternatiivina näen vaid spetsiaalauto ehitamist. Sellekohaseid ideid on mitmeid aga kahjuks ei leia endas sellist pühendumust et kogu vaba aeg offroadile pühendada. Ka meie auto on pidevas parendamises aga seda mõistlikus (hobi) mahus. Ja see kui mingil alal või klassis hakkavad esikohti jagama konkreetsed võistkonnad, suretab paratamatult ala või klassi välja ja see ei ole mitte minu välja mõeldud. Kahtlustan et meie pisikesel kodumättal ei ole piisavalt seltskondi, kes suudavad 4 klassis, nende kõigi kõrgtehnoloogiliste arengute korral, kindlustada piisava osaluse (5-6 autot stardis ei ole piisav) ala jatkusuutlikuse säilitamiseks. Siiani oli TR-3 koht, kus ala tipud mõõtu võtsid ja minuarust võiks see nii jääda ning meeskonna areng võiks just sinna välja viia. Meiesugused kadedad, vaesed ja laisad võiksid oma kuurinurgas, käepärastest vahenditest kokkuklopsitud liikuritega, koos omasugustega vabas võimeid võrrelda. E. sääreväristajatega poisid võiksid mitte liivakastis meie plastmasskalluritega võistelda aga mõne metsatee otsida, on kõigil põnevam.Tegelikult on võimalik ehitada liikur, mis vastab 100% praegustele vaba reeglitele ja teeb, piisavalt hea meeskonnaga, TR-3 s "platsi puhtaks" aga seda ei ehitata töö kõrvalt vaid sellise ehitamisest toidetakse peret. Iseenesest saame varsti näha, kuidas 33" rehviga TR-3 ennast õigustab ja panuseid ei paneks kummalegi poolele, lihtsalt tendentsid teevad veidi murelikuks ja kahju on ajast kui koht esikümnes rõõmustas. Täna on IV juba tõeline luuser. Homme...? Õigus, mitu autot veel juurde (tegelikult vast rohkem asemele) tulemas.
Mis hobi vahetamisse puutub, võiks ju selle hobi lihtsalt ära jätta (jääks teistele rohkem aega) aga meeldib kuramus.
Olgem sõbrad edasi!
Tehtud, mõeldud.
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 295
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

PostitusPostitas Neuser » T Mai 25, 2010 9:14 pm

totu kirjutas:[Tegelikult on võimalik ehitada liikur, mis vastab 100% praegustele vaba reeglitele ja teeb, piisavalt hea meeskonnaga, TR-3 s "platsi puhtaks" ...


Soomes TALVIEKSYTYS 2010 võttiski üldvõidu Standart e Vaba Suzuki ja seda 70 st !!!võistkonnast, millest 17 olid Protod.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4148
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Movistar » T Mai 25, 2010 10:21 pm

totu kirjutas:
uputaja kirjutas:
totu kirjutas:3. mõtlesin et sillad, mootor, kastid peaksid olema seeriaviisiliselt toodetud ja soovtavalt autode jaoks. see välistaks igasugused olulisi eeliseid andvad ja väga kallid lahendused (kettülekannetega lääbad, kasvõi rattamootoritega hüdrostaadi jms.).


Totu, lugedes Sinu postitusi jääb mulje, et Sa oled kade, et teised võistlejad enda tehnikat pidevalt parendavad. Ehk on aeg hobi vahetada.

Päikest ja portaalsildasid

Andres

Ei, tegelikult olen hoopis laisk ja vaene. Paraku ei ole ma ainuke. Olen juba väljendanud oma suhtumist eelmainitud automarki (mis ei laiene mitte mingil moel nende kasutajatele ja mitte ükski sõnavõtt ei ole suunatud konkreetsete inimeste vastu) ja alternatiivina näen vaid spetsiaalauto ehitamist. Sellekohaseid ideid on mitmeid aga kahjuks ei leia endas sellist pühendumust et kogu vaba aeg offroadile pühendada. Ka meie auto on pidevas parendamises aga seda mõistlikus (hobi) mahus. Ja see kui mingil alal või klassis hakkavad esikohti jagama konkreetsed võistkonnad, suretab paratamatult ala või klassi välja ja see ei ole mitte minu välja mõeldud. Kahtlustan et meie pisikesel kodumättal ei ole piisavalt seltskondi, kes suudavad 4 klassis, nende kõigi kõrgtehnoloogiliste arengute korral, kindlustada piisava osaluse (5-6 autot stardis ei ole piisav) ala jatkusuutlikuse säilitamiseks. Siiani oli TR-3 koht, kus ala tipud mõõtu võtsid ja minuarust võiks see nii jääda ning meeskonna areng võiks just sinna välja viia. Meiesugused kadedad, vaesed ja laisad võiksid oma kuurinurgas, käepärastest vahenditest kokkuklopsitud liikuritega, koos omasugustega vabas võimeid võrrelda. E. sääreväristajatega poisid võiksid mitte liivakastis meie plastmasskalluritega võistelda aga mõne metsatee otsida, on kõigil põnevam.Tegelikult on võimalik ehitada liikur, mis vastab 100% praegustele vaba reeglitele ja teeb, piisavalt hea meeskonnaga, TR-3 s "platsi puhtaks" aga seda ei ehitata töö kõrvalt vaid sellise ehitamisest toidetakse peret. Iseenesest saame varsti näha, kuidas 33" rehviga TR-3 ennast õigustab ja panuseid ei paneks kummalegi poolele, lihtsalt tendentsid teevad veidi murelikuks ja kahju on ajast kui koht esikümnes rõõmustas. Täna on IV juba tõeline luuser. Homme...? Õigus, mitu autot veel juurde (tegelikult vast rohkem asemele) tulemas.
Mis hobi vahetamisse puutub, võiks ju selle hobi lihtsalt ära jätta (jääks teistele rohkem aega) aga meeldib kuramus.
Olgem sõbrad edasi!

Võin sind kurvastada selles suhtes: Ei tee ükski suzuki TR-3-s platsi puhtaks.Ei ole see kaal seal esmatähtis. Ka Eestis on valmis ehitatud volvo sildade ja suurte ratastega suzuki mis lõppkokkuvõttes osutus surnult sündinud projektiks(vähemalt nii väidavad vanad kalad)
Selline kooslus(meetrise rattaga),väikse kaaluga ei toimi lihtsalt.Ei oska muidugi väiksema ratta kohta kaasa rääkida.
Pole mõtet spekuleerida vaid tuleb ära oodata mis suzukipunt valmis ehitab sest nad teevad seda niikuinii,olenemata sellest mis foorumis räägitakse.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » K Mai 26, 2010 9:23 am

Ma ei väitnudki et Suzuki oleks TR-3s lammutaja vaid et on, piisavate võimaluste korral, võimalik ehitada (mitte kohandada olemasolevat) auto, mis seda suudab. Ja seda 33" rattaga. Selles et kõrgete portaalidega suslikud rajale tulevad, ma ei kahtlegi ja kui märkasite, ei takistaks ükski minu pakutud punktidest seda. Ebaeetiline oleks isegi taotleda piiranguid, mille täitmiseks peaks olemasolevat tehnikat hakkama taandarendama ja kogu see jutt siiski järgmistele, võimalikele suundadele mõeldes. Kogu idee on siiski selles et klass perspektiivis ellu jääks ja sõidud oleksid huvitavad. Oleks eelarve aastas seitsmekohaline väärtus, ilmselt ei plõksiks aga ei ole ja usun et enamustel.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 523
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

PostitusPostitas MM » K Mai 26, 2010 10:25 am

Härrased, mõelge nüüd pisut laiemalt.

Esimene küsimus: MIKS VABA LOODI?
V: Selleks, et kuurist saaks välja masinad mis ei mahu TR1-de; TR2-de.Selleks, et Teie, tehnikahuvilised, saaksite modida oma sõiduvahendeid nii nagu Teile meeldib, lasta fantaasial tehnika arendamise poolepealt lennata ja võistlustel omavahel võrrelda kellel pareminei välja tuli.

Teine küsimus: MIKS KÄIB VAIDLUS AINULT nn ,,TALASILDADE" ÜLE?
Mõttearendus: Kindlasti tuleb ühel päikselisel päeval mees sõltumatu vedrustusega maasturiga ja tahab ka võistelda. Keegi peab siis hakkama kliirentsit mõõtma jne. Laske siin oma mõtetel lennata ja esitage nägemusi ...

Kolmas küsimus: KUI PALJU VÕISTLUSTULEMUSE PUHUL ON KINNI AUTOS JA KUI PALJU VÕISTKONNA LIIKMETES?
Vastuses saamiseks vaadake palun pisut enda tegutsemist.

Natuke veel arutelu:
Rehvi laius vastavalt auto võistluskaalule - põhimõtteliselt mõistlik (Kasutusel näiteks Venemaa meistrivõistlustel kus on palju nn soo etappe) Kas see on aga mõistlik ka rahvaspordis e. meie rahvuslikus VABA klassis? Kas on ikka mõistlik 15-20 ne auto pärast hakkata rentima taadeldud kaale iga võistluse tehnilisse komisjoni (päevalõpuks peate ju selle ka ise kinni maksma).

Arutada on küll ja küll, seega palun lõpetage see Auto VS Auto jahumine ja aidake kokkupanna nägemus millisena tahate näha reegleid näiteks 2012 ja edasi.
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99

www.europart.ee

+3725069842

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline