Sportautoks registreerimine

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4142
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Sportautoks registreerimine

PostitusPostitas Movistar » T Mär 16, 2010 10:01 pm

Kirjutan siia väikse informatiivse jutukese,et järgmised teaksid mida ARK tahab ja mida nad kontrollivad kui lähed sinna jutuga,et tahan sportauto märget teh.passi.Jutt käib siis meie TR-3 -st.
Käisin kõigepealt EAL-is ja võtsin avalduse selle toimingu teostamiseks.
Seejärel auto treilale ja ark peamaja juures olevasse angaari.Kohal olevad kodanikud(3) vaatasid ja takseerisid autot erinevatest külgedest ja ei teadnud mida ette võtta.Pidasid omavahel mitu korda aru jne. Lõpuks võeti kätte mõõdulint ja mõõdeti strateegilised mõõdud üle. Seejärel tekkis suur probleem. VIN-koodi puudumine kerel ja raamil.Kere küljes olev needitud pirka neid ei rahuldanud. Seejärel tekkis järgmine probleem.Palju see auto ikka kaalub? Pärast pikka jahumist nendega soovitati auto välja ajada ja nad lubasid otsustada ja targematega nõu pidada,et mis edasi saab.Kuna vahepeal midagi ei juhtunud ja endal oli kiire,siis otsustasin auto koos treilaga ARK juurde jätta ja ise lahkuda.Lubati ju helistada.
Paari tunni pärast tagasi tulles oli auto juures (lugesin üle) 8 inimest.Kõik vaatasid midagi ja arutasid.Liitusin seltskonnaga ja jõudsime mingil hetkel (nemad jõudsid) järgmisele järeldusele:pean auto viima kõigepealt pädevasse kohta kaalumisele ja võtma sealt tõendi.Teiseks pean minema margiesindusse ja laskma neil tuvastada,et kas mootor,kere ja raam on ikka Patroli omad või kuuluvad need hoopis millegile muule.Neil on vaja paberit,kus margiesindus tõendab,et selline kooslus ,sellise vin-koodiga on tehasest kunagi välja tulnud.

Nii,et jätkan homme seda ettevõetud teekonda ja vaatan mis saab.
Viimati muutis Movistar, K Mär 17, 2010 7:58 am, muudetud 1 kord kokku.
karjamäe
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 113
Liitunud: T Juun 16, 2009 9:50 am
Asukoht: Tallinn ja ida eesti

PostitusPostitas karjamäe » T Mär 16, 2010 11:52 pm

Ära hõiska enne lõppu!!! ARK loeb samuti.
team POISSMEHED veok
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5104
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » K Mär 17, 2010 7:36 am

Sa ikka julge mees, et kohe "peauksest" sisse kihutasid 8)

Aga jõudu nendega jahumiseks, ootame huviga tulemusi :driving
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2606
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » K Mär 17, 2010 7:58 am

Tubli algatus. :) Miks krt sul aga win`i pole? Läks modifitseerimise käigus jalutama?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4142
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Movistar » K Mär 17, 2010 8:02 am

erik kirjutas:Tubli algatus. :) Miks krt sul aga win`i pole? Läks modifitseerimise käigus jalutama?

Seaduse järgi peab VIN olema raamil tuvastatav 30 aastat.
Patrolil pole see 10 aastagagi enam tuvastatav kuna pole sisse löödud vaid nn.graveeritud. Kuid suure tõenäosusega asub seal kohas praegu spiraalvedru kandur.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 3998
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

PostitusPostitas uputaja » K Mär 17, 2010 8:10 pm

OT: Aga mu Trollil teh passis märge VIN osaliselt korrodeerunud :shock:
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4142
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Movistar » K Mär 17, 2010 8:18 pm

Nii.Tänu inseneeri täpsetele juhistele tuvastasime margiesinduses VIN koodi fragmendi raamil,kust tulid pooled numbrid lõpuks päevavalgele.
Sai ka kaalul käidud.
Kuna antud olukord on ka ARK jaoks ainulaadne ja esmakordne (et keegi tuleb sellise kolliga registriandmete muutmist tegema)siis ei ole sellisteks puhkudeks olemas kindlaid reegleid ,et kuidas ja mismoodi asjad käima peaks. Põhiline mure oli veel see,et teh.passis on täismass 2300 kg,kuid hetkel on tühimass veits rohkem :D .
Kuna asi läks suure kella külge ja suurte meeste otsustada siis vaatame mis edasi saab ja mis otsustatakse.Autot ei pea enam sinna vedama .
Mainiti ära,et üheks probleemiks on EAL ja ARK omavaheline suhtlemisvaegus.Ei ole omavahel kokku lepitud ühtseid protseduurireegleid ja kes mille eest vastutama peaks.
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

PostitusPostitas yanekk » K Mär 17, 2010 8:22 pm

Movistar kirjutas:Mainiti ära,et üheks probleemiks on EAL ja ARK omavaheline suhtlemisvaegus.Ei ole omavahel kokku lepitud ühtseid protseduurireegleid ja kes mille eest vastutama peaks.


Etskae,midagi on siiski Maanteamet võimeline õppima.
Suts rohkem kui kuu tagasi sellist suhtlemis probleemi ei tunnistatud,kuigi seda sai Mustamäe onule mainitud.

Mis nimeline onu sul nende asjadega Mustamäel tegeleb.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4142
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Movistar » N Mär 18, 2010 8:43 am

yanekk kirjutas:
Movistar kirjutas:Mainiti ära,et üheks probleemiks on EAL ja ARK omavaheline suhtlemisvaegus.Ei ole omavahel kokku lepitud ühtseid protseduurireegleid ja kes mille eest vastutama peaks.


Etskae,midagi on siiski Maanteamet võimeline õppima.
Suts rohkem kui kuu tagasi sellist suhtlemis probleemi ei tunnistatud,kuigi seda sai Mustamäe onule mainitud.

Mis nimeline onu sul nende asjadega Mustamäel tegeleb.

Angaari meeste pädevusest läks asi välja ja otsus pidi sündima lähiajal ülemisel korrusel.Otsustajaid järelikult rohkem.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4142
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Movistar » N Mär 18, 2010 6:19 pm

Ja sai siis täna ära käidud etenduse viimasel vaatusel.
Hommikul,suht vara,helistati ARK-i angaarist ja öeldi,et tulge aktile järgi.
Otsus oli positiivne. :D
Angaari meeste jaoks oli see muidugi arusaamatu,et kuidas direktorid nii otsustasid.
Seega pretsedent on loodud.Mina sain oma kolli ilma suurtemate probleemideta sportautoks vormistatud.Ei ole aga kindel,et kui järgmine sama jutuga läheb ,siis see sama lihtsalt käib.
Seega andke tuld. :mg
Edasiseks aruteluks võib selle teema siiski lahti jätta kuid arvestage ,et seda loevad ka need,kes otsuseid teevad. :wave
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Sportautoks registreerimine

PostitusPostitas heints » L Okt 27, 2012 2:24 pm

Küsiks sportauto omanikuvahetuse kohta. eal lehelt võib lugeda järgmist
5. Andmete muutmine, kasutaja, omaniku muutmine:
- muudatused tuleb vormistada EALs, vaja esitada Tehniline Kaart
- MA liiklusregistri büroo toimingud auto omaniku loaga/volitusega, EAL kaaskirja pole vaja.
- MA liiklusregistris võistlusautona välja arvamiseks (sõiduki registreerimiseks tavakasutuses autona) on vaja EAL kaaskirja. Tehniline kaart tuleb tagastada EAL-i sekretariaati.
Sain tekstist aru nagu saaks arkis omanikuvahetuse lihtsalt ära vormistada nagu tava autol sealt aga nõuti eali paberit.
Kas õige oleks seega kõigepealt teha ealis uus tehniline kaart ja küsida luba omanikuvahetuseks ja alles seejärel arki vormistama minna?
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1202
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Sportautoks registreerimine

PostitusPostitas Arto » P Okt 28, 2012 6:00 pm

heints kirjutas:Kas õige oleks seega kõigepealt teha ealis uus tehniline kaart ja küsida luba omanikuvahetuseks ja alles seejärel arki vormistama minna?

Kõigepealt vaja ikka EAL paberit siis saate minna juba ARK ümber vormistama.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2018 VABA nr. 530, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
eal.4x4.ee
uudistaja
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: N Juul 10, 2014 11:17 am

Re: Sportautoks registreerimine

PostitusPostitas uudistaja » E Sept 18, 2017 6:52 am

Soovin oma masinat arvele võtta sportautona, et vabaklassi võistlustele jõuda. Kunagi masinat ostes kahjuks dokumente kaasa ei saanud. Kas sellisel juhul tuleks püüda masin arvele võtta omavalmistatuna (doonorist on säilinud kabiin ja uksed, raam, käiguosa) või peaks ostma mingi dokumentidega kabiinitooriku millele auto ümber laduda?
Või on asi hoopis lihtsam ja piisab EAL tehnilisest kaardist? (Mille saamise eelnõudeks on siiski kodulehel märgitud VIN kood jmt.)
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1202
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Sportautoks registreerimine

PostitusPostitas Arto » E Sept 18, 2017 10:31 am

uudistaja kirjutas:Soovin oma masinat arvele võtta sportautona, et vabaklassi võistlustele jõuda. Kunagi masinat ostes kahjuks dokumente kaasa ei saanud. Kas sellisel juhul tuleks püüda masin arvele võtta omavalmistatuna (doonorist on säilinud kabiin ja uksed, raam, käiguosa) või peaks ostma mingi dokumentidega kabiinitooriku millele auto ümber laduda?
Või on asi hoopis lihtsam ja piisab EAL tehnilisest kaardist? (Mille saamise eelnõudeks on siiski kodulehel märgitud VIN kood jmt.)

Kui on plaan sõita VABA võistlusklassis siis peab olema võistlusmasin sportautona arvel, muidu ei saa teedel liigelda.
Kui on plaan sõita ainult ringrada ET1 võistlusklassis siis piisab EAL tehnilisest kaardist.
Kui võistlusmasina välimus on kaugel olemasolevast doonorist siis peab masina võtma arvele omavalmistatuna.
Täpsemat infot saab tehnilise komisjoni liikmetelt eal.4x4.ee
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2018 VABA nr. 530, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
eal.4x4.ee
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Sportautoks registreerimine

PostitusPostitas LauriJ » E Sept 18, 2017 10:58 am

uudistaja kirjutas:Soovin oma masinat arvele võtta sportautona, et vabaklassi võistlustele jõuda. Kunagi masinat ostes kahjuks dokumente kaasa ei saanud. Kas sellisel juhul tuleks püüda masin arvele võtta omavalmistatuna (doonorist on säilinud kabiin ja uksed, raam, käiguosa) või peaks ostma mingi dokumentidega kabiinitooriku millele auto ümber laduda?
Või on asi hoopis lihtsam ja piisab EAL tehnilisest kaardist? (Mille saamise eelnõudeks on siiski kodulehel märgitud VIN kood jmt.)

Kõige lihtsam ja odavam on, kui kasutad originaal dokumente ja registreerid ümber auto. Loodetavasti on auto väljalaske aasta varasem, kui (vist) 1999a. Siis hakatakse nõudma tüübikinnitust vms. See jälle maksab paar sotti ning võtab sõltuvalt ametnike suvast aega paar nädalat.

Mis auto baasil see tulevane sportauto ehitatud on?
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist