Mis on vajalik, et auto sobiks Eesti ametlikele võistlustele

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

MaxKit
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: L Nov 07, 2009 12:49 pm

Mis on vajalik, et auto sobiks Eesti ametlikele võistlustele

Postitus Postitas MaxKit »

Autoks on Jeep Cherokee 1992
Soov oleks teda modifitseerida et oleks võistlus kõlbulik.
Millised punktid on vaja ära täita et oleks yldse võimalik autoga osaleda võistlustel? Mis on ametlikud nõudmised, ja millised on ka soovitused:)
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1165
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ax »

Vaata eal.4x4.ee. Seal autode tehnilised tingimused olemas.
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas srock »

http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=52 loe see jutt sealt kõik läbi ja leiad vastused 8)
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 423
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

Postitus Postitas weix2 »

Tõenäoliselt siis huvi TR 1 klassi või siis vaba klassi vastu http://www.eal.4x4.ee/index.php?option= ... &Itemid=91
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
Asjaarmastajad 179
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Re: Mis on vajalik, et auto sobiks ametlikele võistlustele E

Postitus Postitas yanekk »

MaxKit kirjutas:Autoks on Jeep Cherokee 1992
ja millised on ka soovitused:)
Ei mäleta kelle sõnad need algselt olid.
Kui tahad võistlusel osaleda,siis Jeep.Kui tahad sõita ja võistluse lõpetada siis Toyota.
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Mis on vajalik, et auto sobiks ametlikele võistlustele E

Postitus Postitas eero I »

yanekk kirjutas:
MaxKit kirjutas:Autoks on Jeep Cherokee 1992
ja millised on ka soovitused:)
Ei mäleta kelle sõnad need algselt olid.
Kui tahad võistlusel osaleda,siis Jeep.Kui tahad sõita ja võistluse lõpetada siis Toyota.
Jeep on sõidurõõm, Toyota võidurõõm. Autor vist Vahur.
MaxKit
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: L Nov 07, 2009 12:49 pm

Postitus Postitas MaxKit »

Suured tänud
Mis puutub auto valikusse, siis eks ma tean et Jeep pole just parim selle jaoks, kuid see on see mis mul on:) tahan temaga nö õppida, hiljem on kyll plaanis hankida tõsisem auto
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Ega seal suurt midagi teha vaja ei ole, et võistelda. Pane vints ette tee korralikud pukseerimisaasad ette, taha. Korralikud kinnitused kaasasolevale kraamile (hi lift, kustutid jms), arvutilaud, põhja kaitse ja mine proovi. Kindlast ka sildade ja kastide tuulutused kõrgemale, snorkel ja kriitilse pilguga elektrsüsteemi veekndlus. Edasi selgub juba tegevuse käigus mda vaja modida ja tugevndada.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: Mis on vajalik, et auto sobiks ametlikele võistlustele E

Postitus Postitas urmas »

eero I kirjutas:
yanekk kirjutas:
MaxKit kirjutas:Autoks on Jeep Cherokee 1992
ja millised on ka soovitused:)
Ei mäleta kelle sõnad need algselt olid.
Kui tahad võistlusel osaleda,siis Jeep.Kui tahad sõita ja võistluse lõpetada siis Toyota.
Jeep on sõidurõõm, Toyota võidurõõm. Autor vist Vahur.
ja kui võidad siis võidusõidurõõm. Vahur jah.

Jeep on TR1-te ok!
Ise ka järgmine aasta TR-1. Jeebuga ja ülalnimetatud põhjustel :D
Praegu just ühega tegelen ja nagu tai kirjutas, nii ka on. Kui kunagi nõu vaja, tule läbi.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
MaxKit
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: L Nov 07, 2009 12:49 pm

Re: Mis on vajalik, et auto sobiks ametlikele võistlustele E

Postitus Postitas MaxKit »

urmas kirjutas:
eero I kirjutas:
yanekk kirjutas: Ei mäleta kelle sõnad need algselt olid.
Kui tahad võistlusel osaleda,siis Jeep.Kui tahad sõita ja võistluse lõpetada siis Toyota.
Jeep on sõidurõõm, Toyota võidurõõm. Autor vist Vahur.
ja kui võidad siis võidusõidurõõm. Vahur jah.

Jeep on TR1-te ok!
Ise ka järgmine aasta TR-1. Jeebuga ja ülalnimetatud põhjustel :D
Praegu just ühega tegelen ja nagu tai kirjutas, nii ka on. Kui kunagi nõu vaja, tule läbi.
Suurima hea meelega, sest see on mu täitsa esimene projekt, asjas veel täielik algaja, aga spordi vastu lihtsalt kirg on suur:)
Aga kus kandi mees oled?
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Kilulinnas, Kalamajas. Tallinn siis. Oma silmaga ikka hea paar asja ära vaadata, et algus õige oleks ja raha mõtetult ei kuluks.
Helista ette ja tule
Urmas 5059185
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
MaxKit
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: L Nov 07, 2009 12:49 pm

Postitus Postitas MaxKit »

Aa, seda kanti tean, elasin seal oma 10 aastat:D
puukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: N Veebr 22, 2007 5:24 pm

Re: Mis on vajalik, et auto sobiks ametlikele võistlustele Eesti

Postitus Postitas puukas »

Natuke endalgi idee selles suunas liikunud, et enda jeebust jahiautoga ka rada proovida. Sai loetud tingimusi, nimelt kui mul koopa servad ära lõigatud ja tiba suuremaks keevitatud siis juba asi läbi ei lähe? Lisaks esimestel vedrudel tõstepuksid vahel, mis seis nendega? (Ei soovi kuulda, kas need kehvad või mitte, olid, on ja jäävad hetkeseisuga...). 33" mudakas mahub selle lubatud suuruse sisse?

Tänud asjalike vastuste eest ette ära juba
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Mis on vajalik, et auto sobiks ametlikele võistlustele Eesti

Postitus Postitas LauriJ »

Tiibasi lõigata ei tohi. Paned korra suure ratta alla, teed tiiru põllupeal, et rehv poritiiva "õigesse mõõtu" peksaks ja kõik on OK. Võibolla, kui veidi on lõigatud, siis ei panda tähele ja saad rajale. 33" rehv suure tõenäosusega mõõtudesse ei sobi. Viska mõõdulint peale, diameeter ei tohi üle 820mm olla. Samas meil on võistlustel ka VABA klass, sinna peaks küll kvalifitseeruma 33" rehvi ja lõigatud tiibadega. Tavaliselt sõidab VABA ka TR1 rada, seega saaksid ikka maitse suhu.
Aja näpuga reeglites järge ja vaata, mis peab olema ja mis ei tohi olla.
Kasutaja avatar
mihkelmihkel
Fitting 38"
Postitusi: 213
Liitunud: R Okt 03, 2014 11:49 am
Asukoht: Rakvere

Re: Mis on vajalik, et auto sobiks ametlikele võistlustele Eesti

Postitus Postitas mihkelmihkel »

Alati saab ju ka alustada Turisti sõitudest. Viimastel sõitudel on turistirajad juba päris kangeks läinud. Ja seal on erinevalt võistlusklassidest sinu enda vaba valik, kas lähed autoga punkti pildistama või lähed autoga nii lähedale kui julged ning pildistad jala punkti ära.

Maitse saab väga hästi kätte ja tulevikus saab juba ka võistlusklasside peale mõelda.
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”