2 Vintsimootorit - Arutelu

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

gena
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 182
Liitunud: R Mär 16, 2007 9:12 pm

Postitus Postitas gena »

erik kirjutas:
gena kirjutas:
erik kirjutas:Mis pagana rohelised ja vanad kalad.
Valdavalt on siin kirjutatu mõtetu virin, küsin siis ühe korra veel, kus te siis olite, kui hüdrosid ja mehhaanilisi aretama hakati? Praegult seda teemat torkides on eesmärk mis? Keelata absoluutselt kõik vähegi ümberehitatud vintsid, pisut lollus või mis? Aga kui seda isegi tehakse, siis meie meeskonnale sobib. Meie autol pole kunagi aretatud vintse olnud, ega pole plaaninud panna ka (va mootori vahetamine ja põskede tugevdamine).
Ja see, et kellegile tehnilises liiga tehti, no anna andeks, tee oma auto siis korda. Ja kui sulle tundus, et keegi vana kala sai kergemalt läbi, siis pöördu alakomitee, või võistluse peakohtuniku ning zürii poole. Pole mõtet tagant järgi viriseda.
Et ei tunduks virinana siis tahtsin mina rõhku panna sellele ,et milleks siis reeglid on kui osadele vaadatakse ridade vahelt ja teistele täpselt ni nagu kirjas on.
Ma ei usu sind ja korrektne käitumine sinu poolt oleks olnud nii, nagu mina või Kotkas kirjutas. See mis sa praegu teed, on pärast peksa saamist rusikatega vehkimine.
Et siis uued tuliad võivad endale vee peale tõmmata ja vanad olijad teevad mis tahavad ? Tundub juba nagu erakondade valimislubadused !!!
V.K
Sõltuv alates 2004
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

Aeg vist ajaloo tunniks käes.


Kunagi ammu ammu, nii offroadi algaastatel sõitsime me kõik oma tänava autodega, milledel oli all maitahamäletada mis rehve jne.

Jeep -i omanikud sõid pooltelgi ja ülekandeid hommikus, õhtuks ja ka ööooteks jne.

Siis tuli Margus ja keeras punasele Jeepile alla Unimogi sillad. Ma mäletan selgelt, milline reaktsioon sellele järgnes, kuidas "klubis" mehed arutasid, et selline jama, veoauto sild jne...

See vintsipeatükk on seal kirjas sellest ajast, kui vints maksis hingehinda ning kui 1 meeskond, ma tõesti ei mäleta kes, tuli vist suvesõidule autosse ehitatud monstrum süsteemiga, mis oli ohtlik nii võistlejatele, kui ka pealtvaatajatele.

Sellest ajast sai reeglitesse sisse viidud see "seeriatoote" tingimus. Venemaal oli sama asi nn "Gadassini Vintsiga, kus asi lahendati hooaja sees nii, et gadassin tagus vintsile numbri peale, et on seeriatootmine - venemaal nimelt ei ole GOST-i vintsi sisule.

Me kipume tihit ära unustama 2 väga olulist asja - Tegu on tehnikaspordiga, ning tehnikaspordis on oluline innovatsioon. Iga uue lahendusega on alati, sõltumata klassist, või tehnikaspordi liigist kaasnenud 2 leeri, esimesed, kes kiidavad heaks ning teine, kes sisustab oma aega sellega, et vingub, kuna ei ole ise võimeline arenguga sammu pidama.

Vaatame kasvõi võistlusklasse, tr1, tr2, tr3 ja vaba. Viimane klass loodi selleks, et inimesed saaksid sõita oma olemasolevate autodega, mis ei mahtunud TR reegite raamidesse. Täna tegelikult peaks vabaklass kuuluma TR2 alla, sest seal toimuv on mitte sõitmine sõitmise pärast vaid korralikule sportklassile omane.

Teemadel, mis puudutab veelkord tehnilist kontrolli, siis tõsi ta on, et 5 minutiga tehtud ülevaade on subjektiivne, ning kontrollija lähtub auto juures ka väga palju komplektsuse üldmuljest. Kui sa ikka tuled tehnilisse autoga, kus kõik on visuaalselt korras (loe: auto on puhas, kõik asjad autos on kinnitatud) vaatad üle võtmepunktid, nagu akukinnitused jms kohustusliku (vt nimekiri tehn kontroll lehel) siis auto läbib ülevaatuse.

TR2, TR3 klassis läheb lausa auto kaarti kirja rikkumine, mis peab järgmiseks võistluseks kõrvaldatud olema, nagu katkine esiklaas jne.

Miks ma olen nii tõre selles osas on see, et kui konkreetselt küsida, et härrased, tehke oma ettepanekud, pange nad kirja, siis pole reeglina mitte üht ettepanekut, mis kirja läheks, küll on aga 100 meest, kes õiendavad, et kurad sigadus, nüüd tehakse nii ja naa ja kolmandat pidi.

Gena, ma olen veendunud, et su auto ei olnud tehniliselt korras, sest ei Pets ega ka Veiko ei koti niisama inimesi, see pole neil loomuses, meenuta täpsemalt endale, mis juhtus ning aruta palun seda ntx eraldi alakomitee teemas, algatades arutelu selle üle, kas ROHELISI koheldakse ausalt või mitte.


Kokkuvõtvalt, teeme siis ettepanekuid palun ?
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
gena
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 182
Liitunud: R Mär 16, 2007 9:12 pm

Postitus Postitas gena »

K.Kotkas kirjutas:Aeg vist ajaloo tunniks käes.

....


Kokkuvõtvalt, teeme siis ettepanekuid palun ?
Jah asi oli lihtsalt selles et tagurpidi käigu tule pirn oli lihtsalt oma elu ära elanud ja sai ka vahetatud aga hinge jäi lihtsalt se kripeldama ,et tehakse erandeid uute ja vanade vahel ja ei ole ealesgi arvand et Pets ja Veiko kedagi meelega koinivad .

Minu poolne ettepanek oleks selles , et ära hoida tulevasi ytlemisi foorumis teha ka vastavaid märked reeglites mille järgi ka uustulnukad oma autot ehitavad !
V.K
Sõltuv alates 2004
Kasutaja avatar
kiiking
Julgeb Organiseerida
Postitusi: 477
Liitunud: L Jaan 06, 2007 10:15 pm
Asukoht: Viimsi-Mähe
Kontakt:

Postitus Postitas kiiking »

TR3 ja vabas võiks olla sellised asjad lubatud. Nagunii on enamus autosid seal ise aretatud ja selliste aretuste lubamine laseb mõtetel vabamalt lennata . Komisjon vaatab asja üle ja kui pole ohtlik, siis lubatud.
TR1 ja TR2-s peaks olema keelatud. Tegemist ju klassidega, mis on ellu kutsutud niiöelda võidurelvastumise vältimiseks. Nendes klassides peaks just jälgima, et kulutused ei läheks väga hulluks ja iga uustulnuk, keda asi huvitab, saaks tulla võistlema.
Ühesõnaga TR3 ja vabas poolt ja TR1 ja TR2-s vastu.
Urmas Laansalu
5211589
kiiking@neti.ee
www.kiiking.com
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Minu konkreetne ettepanek (eelkõige vintsi, aga miks mitte ka teiste sõlmede kohta) oleks järgmine - võiks olla lubatud omavalmistatud või modifitseeritud vintsi kasutamine, kui sellel ei ole lahtisi liikuvaid detaile, ei leki vedelikke, ei ole lahtisi elektrijuhtmeid jms - lühidalt näeb välja korrekne, suletud süsteem, mis on kvaliteetselt koostatud ja kasutajale ning ligidalviibijaile ohutu (nii ohutu, kui üks vints üleüldse olla saab).
Enne esimest võistlust selle vintsiga, võiks selle veel mõnele kogenud ja tuntud tehnilise komisjoni liikmele ette näidata.
Põhimõtteliselt sama süsteemi järgi käib ju kogu TR3 auto ehitus.

Kas sellist vintsi ehituse põhimõtet laiendada teistele klassidele, on nüüd muidugi omaette küsimus...
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

Ei saa minagi vait olla selles arutelus, mitte et sooviksin vinguda või reegleid eirata aga... Ise ehitatud vintsi keelamine on iseenesest loogiline, et ei tea ju iial kuidas keegi seda teinud on ja kui ohutu see olla võib, nõus kuid vägagi ebaloogiline on see, et auto võib ise ehitatud olla, vints aga mitte, vot see ei mahu ühegi loogika reegli alla. Auto jõusõlmedes pole mitte kohe kindlasti väikesemad jõud kui vintsil mis kasvõi halvasti keevitatuna võivad nii meeskonna kui pealvaatajad ohtu seada, (pooleldi)ise ehitatud autol vastupidi kordades rohkem kohti mis valesti arvestatuna ohtlikud on.
Teeksin ettepaneku, et kui TR3 -s võib ise ehitatud auto olla siis võiks ka ise ehitatud vints olla mida siis vajaduse samamoodi inspekteeritakse.

Raimo
Tel 56224693
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

Ma võtaks asja nii kokku. Pinn väga hea töö ja minu meelest, see mis on tehtud, võiks olla lubatud TR3-s. Helista need 5 TR3 meest läbi ja küsi luba ning järgmise aasta reeglitesse kirjutame muudatused sisse.
Ma olen kindel, et kõik TR3-d nii praegused kui ka tulevased on õnnelikud ja varsti saad hulgaliselt tellimusi, juhul kui see sul kohe laiali ei jookse :)

Ma tuletan meelde TR3 on alati olnud Härrasmeeste klass ja minu soov on, et see nii ka jääks.

Priit
QKulgur
Kasutaja avatar
kiiking
Julgeb Organiseerida
Postitusi: 477
Liitunud: L Jaan 06, 2007 10:15 pm
Asukoht: Viimsi-Mähe
Kontakt:

Postitus Postitas kiiking »

Herr Pinn tegi asja tegelikult korrektselt ära. Nimelt nüüd tuleb otsus ära teha järgmise aasta reeglites. Kas siis lubada või mitte? Muidu oleks seda teemat vaikselt heietatud aastaid ja keegi poleks julgenud arendusi teha.
Ma loodan , et TR3-s lubatakse ja nupumeestel on tegevust jälle küllaga. :lol:
Urmas Laansalu
5211589
kiiking@neti.ee
www.kiiking.com
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

tarmo kirjutas:Minu konkreetne ettepanek (eelkõige vintsi, aga miks mitte ka teiste sõlmede kohta) oleks järgmine - võiks olla lubatud omavalmistatud või modifitseeritud vintsi kasutamine, kui sellel ei ole lahtisi liikuvaid detaile, ei leki vedelikke, ei ole lahtisi elektrijuhtmeid jms - lühidalt näeb välja korrekne, suletud süsteem, mis on kvaliteetselt koostatud ja kasutajale ning ligidalviibijaile ohutu (nii ohutu, kui üks vints üleüldse olla saab).
Enne esimest võistlust selle vintsiga, võiks selle veel mõnele kogenud ja tuntud tehnilise komisjoni liikmele ette näidata.
Põhimõtteliselt sama süsteemi järgi käib ju kogu TR3 auto ehitus.

Kas sellist vintsi ehituse põhimõtet laiendada teistele klassidele, on nüüd muidugi omaette küsimus...
sa vist ei ole seda omavalmistatud saemootoriga oinsust näinud omasilmaga.
Mina isiklikult ei ole küll huvitatud kuskil kuuris kokku tuunitud kodukootud detailidest reduktorikorpuse minemalendamisel peavigastusi saamast,kindlasti on ka neid kes oskavad väga hästi detaile teha ja kellel on oskus soliidseid detaile teha , nagu antud 2 mootoriline ülekanne, mis on esmapilgul täiesti ohutu ja turvaline .Samas kui sellised ümberehitused lubada siis ka mees metsast võib puust vintsiga rajale tulla.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

seff kirjutas:sa vist ei ole seda omavalmistatud saemootoriga oinsust näinud omasilmaga.
Mina isiklikult ei ole küll huvitatud kuskil kuuris kokku tuunitud kodukootud detailidest reduktorikorpuse minemalendamisel peavigastusi saamast,kindlasti on ka neid kes oskavad väga hästi detaile teha ja kellel on oskus soliidseid detaile teha , nagu antud 2 mootoriline ülekanne, mis on esmapilgul täiesti ohutu ja turvaline .Samas kui sellised ümberehitused lubada siis ka mees metsast võib puust vintsiga rajale tulla.
Olen näinud küll toda, kunagi ammu :twisted:

Aga see lause
"Enne esimest võistlust selle vintsiga, võiks selle veel mõnele kogenud ja tuntud tehnilise komisjoni liikmele ette näidata.
Põhimõtteliselt sama süsteemi järgi käib ju kogu TR3 auto ehitus."

võiks 'puust' vintsid juba eos elimineerida...
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

küsin siis ühe korra veel, kus te siis olite, kui hüdrosid ja mehhaanilisi aretama hakati?


Küsin kah, et palju Eestis neid hüdrovintsi aretajaid ka on -2 või 3 ja kas nende aretus seisneb uute tükkide tegemises. Pigem mitte vahetatakse mõni stuts jämedama vastu , puuritakse paar auku üle . Pumpa käitatakse rihma asemel ketiga . Kõik.
Noh well. Meh vintsil üritati PTO-s ülekannet muuta ja vahelekerimiseks tehekse põsed . aga see ka kõik.

Tehnilistes reeglites pole detailide tugevdamine keelatud juhul kui nad säilitavad oma esialgse kuju.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
kaits09
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: L Juul 25, 2009 5:34 pm
Asukoht: Harjumaa Loksa

Postitus Postitas kaits09 »

Teie ärge kraaksuge meie sae mootoriga aretuse üle, see oli lihtsalt üks katsetus, tomis hästi aga jube aeglaselt ja oli täiesti ohutu, sest kõik reduktorid ja muud osad olid tehase tooted.
Ja paljud vanematest olijatest teavad mis moodi see vints meil hiljem toimis :) Nii mõnedgi kaasvõitlejad sai hädast välja aidatud.
Ikkagi 120 m 10mm trossi ja korralik kiirus :)
Tiimi Neli Tankisti ja Koer piloot......ehk keegi vanematest olijatest veel mäletab säänset tiimi
kaits09
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: L Juul 25, 2009 5:34 pm
Asukoht: Harjumaa Loksa

Postitus Postitas kaits09 »

Mina ei näe selle kahe mootori puhul küll mingit probleemi, probleem oleks see kui trumli kinnitused oleks mingid nirud.....nii kaua kui trummel kindlalt paigal püsib on asi turvaline nii palju kui ta vintsimise juures üldse olla saab......VINTSIMISE JUURES SUURIM OHT ON TROSSI PURUNEMINE, SEST LAHTI PÄÄSENUD TROSS VÕIB TEKITADA RASKEID VÕI ISEGI SURMAGA LÕPPEVAID VIGASTUSI!!!!!!!!

VINTSIMISE JUURES ON OHUALA 1,5 KORDNE VÄLJA KERITUD TROSSI PIKKUS!!!!

Ma tean ,et seda ei jälgi offroaderitest mitte keegi!
Tiimi Neli Tankisti ja Koer piloot......ehk keegi vanematest olijatest veel mäletab säänset tiimi
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2863
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Moditud või iseehitatud vintsil PEAKS olema katsetuse nõue e. I kihil ei tohi vints jõuda trossi (korpust, kinnitusi, ajameid)pooleks tõmmata. Kuidas seda praktiliselt lahendada ja ära hoida ajutisi jõu vähendamisi (katsetuse ajaks) on omaette teema.
Ei ole see "rohelise" ahistamine ka hull midagi. Kui auto on üldplaanis korrektselt vormistatud, ei ole probleeme ja pannakse ka uustulnukal mõne pisiasja kohalt silm kinni. Loogiline et "uus" auto pälvib suuremat tähelepanu ja põhjalikumat kontrolli. Leppigem sellega ja kui "ahistamine" jätkub on põhjust peeglisse (pean silmas oma autot) vaadata.
Tehtud, mõeldud.
kaits09
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: L Juul 25, 2009 5:34 pm
Asukoht: Harjumaa Loksa

Postitus Postitas kaits09 »

Nõuka ajal oli nõue, et tross peab olema 6 kordse varuga :)
2 tonnise maasturi tross peaks kannatama 12 tonni :)
Tiimi Neli Tankisti ja Koer piloot......ehk keegi vanematest olijatest veel mäletab säänset tiimi
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”