2 Vintsimootorit - Arutelu

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas srock »

Kõik on tore aga:EAL 4x4 alakomitee
tehnilised tingimused maasturite klassile TR 3 2005-2009 ;
6.12 Vints ja lisavarustus

Auto peab olema varustatud vähemalt ühe vintsiga ( mitte käsivintsiga ), mille tõmbejõud ületab vähemalt 1,4 kordselt auto massi. Lubatud on igasugust tüüpi vintside kasutamine, eeldusel , et vints on seeriaviisiliselt toodetud. Isevalmistatud vintsimisseadmed on keelatud.
Vintsitrossil peab olema trossi leevendi.
Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 1, vähemalt 50 mm laiune puukaitsevöö. Igasugused vintsimisel kasutatavad lisaseadmed (trossid, blokid, konksud, seeklid jne.) peavad oma tugevusvarult kahekordselt ületama vintsi maksimaalse tõmbejõu.
Auto liikumisel peab kogu autos olev lisavarustus olema kindlalt kinnitatud.
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Sellel tükil on seeria täitsa olemas, neid asju lausa toodetakse. See on lihtsalt koopia. Aga ma tahaks näha, kes selle asja keelab!


Erik
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

erik kirjutas:Sellel tükil on seeria täitsa olemas, neid asju lausa toodetakse. See on lihtsalt koopia. Aga ma tahaks näha, kes selle asja keelab!


Erik
srockiga seekord nõus.
See vints on seeriaviisiliselt valmistatud kuid see ülekanne mitte.
Sellist lahendust,sellisel kujul ei ole mina küll varem näinud.
Selline lahendus võib olla seeriaviisiliselt kuskil olemas aga antud tükk seda kindlasti pole.
Järelikult pole vahet kas valmistada terve vints või selle oluline osa ise ,kopeerides kuskil laias ilmas tehtut.
Kust jookseb see piir millal omavalmistatust saab seeria?
HM Racing Team
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Kuna huvilisi on siis tuleb ka seeria.
Kuskil tehnilistes tingimustes ei ole õeldud kui suure seeria peab tegema, et oleks seeriaviisiline

2tk on juba väikeseeria.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

hmm kirjutas:Kuna huvilisi on siis tuleb ka seeria.
Kuskil tehnilistes tingimustes ei ole õeldud kui suure seeria peab tegema, et oleks seeriaviisiline

2tk on juba väikeseeria.
Kas siis kui ma valmistan 2 vintsi millest ühe keeran auto külge ja teise panen riiulile tagavaraks on tegemist seeriaga?
HM Racing Team
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Küsimus on, mida siis lubada, kui hüdrovintsile lisab keegi, muu mootori, tõstab oluliselt nimisurvet ja vooluhulka, toob hüdrojuhtimise koos voolikutega tuppa jne.... selliste sõnavõttudega siin, ollakse kas väga hiljaks jäänud, või see lihtsalt ei kuulu enam Teie kompetentsi. Vintside tuunimine sai alguse u. 3 - 4 aasta tagasi, siis vist ei olnud Teid veel võistlusrajal...
Aga see selleks, arvan et kaks mootorit ei ole mingi ime ja kõrvutades seda hüdro ja mehhaniliste supervintside isearetamise osakaaluga, on see lausa kohatu vingumine. Eriti klassis TR3, kus kõik muu praktiliselt lubatud. Pealegi ei keela ju Teil hetkel keegi seda sama lahendust enda autol kasutada.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Veel võiks arutada teemal mis siis on seeriaviisiliselt toodetud vints. Tugevdatud vintsipool ei ole samuti seeriaviisiline jne.
Mis on üldse vints? Kas auto mootor on mehaanilise vintsi osa?
Aga eletrimootor elektrivintsi osa?

Absurd.

Isearetatud vintsid keelati ohutuse pärast. Mõned meis on näinud lahtse reduktoriga mehaanilisi imevintse. Ka Druzba mootoriga vints on käigus olnud. Väidetavalt võttis kütust rohkem kui auto.

Ei kujuta et antud vahetükk kedagi ohustama peaks.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

erik kirjutas:Pealegi ei keela ju Teil hetkel keegi seda sama lahendust enda autol kasutada.
Kui mu mõni lause tundus vingumisena siis said sa valesti aru või ei oska mina ennast lihtsalt väljendada.Ma küsisin,et millal saab omavalmistatust seeria?
Mul on ükskõik mitu mootorit Rein oma vintsi külge aretab.Pangu kasvõi 4.
Tahtsin lihtsalt teada kas ka rohelistel(ehk siis neil kes varem kodus kabet mängisid,kui offroadi sõideti) on selline aretamine lubatud ja keegi köhima ega proteste esitama ei hakka?Tavaliselt on vanadel kaladel millegipärast rohkem eeliseid kui uutel ja rohelistel.
See,et keegi midagi ka ära teeb ja niisama ei mölise on ju igati tore.Nagunii on foorum täis targutajaid kelle tehniline taip on allapoole igasugust arvestust.
Seega Peace :cheers
HM Racing Team
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Siis on äge kui kõik on lubatud. Ma keeran toyo meh vintsile ( seeriaviisiliselt toodetud) poest ostetud hüdromootori(seeriaviisiliselt toodetud) külge , ülemineku teeb oma ala spetsialist ja keegi ei kobise. Samuti pole tegemist omatehtud vintsiga. ON NII VÄ?

Või "Vanadele" kehtivad teised reeglid.

Inspiratsioon tuleneb Hr Karu teemast kus ta maa-alla peksti selle küsimusega. Tema jutt oli küll Vaba kohta. Aga seal tee kah autoga mis tahad- eriti vintsiga. :evil:

Andres.

Edit: Muuvistaar jõudis ette.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

uputaja kirjutas:Siis on äge kui kõik on lubatud. Ma keeran toyo meh vintsile ( seeriaviisiliselt toodetud) poest ostetud hüdromootori(seeriaviisiliselt toodetud) külge , ülemineku teeb oma ala spetsialist ja keegi ei kobise. Samuti pole tegemist omatehtud vintsiga. ON NII VÄ?

Kui nüüd keegi vanadest kaladest ütleb,et nii VÕIB ja on LUBATUD ,siis rohkem mul küsimusi pole.
Ka mul oli plaan panna mingil hetkel mehhaanilisele külge hüdromootor,et vabaneda läbi siduri vintsimisest.Pole seda teinud aga lihtsal põhjusel- Nimelt kellegi protest võistlustel.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Jah , ka ma ootan seda vastust huviga, siis teab kas tasub edasi aretada oma plaani.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Siis on äge kui kõik on lubatud. Ma keeran toyo meh vintsile ( seeriaviisiliselt toodetud) poest ostetud hüdromootori(seeriaviisiliselt toodetud) külge , ülemineku teeb oma ala spetsialist ja keegi ei kobise. Samuti pole tegemist omatehtud vintsiga

Kui on korralikult teostatud ja hüdrovoolikud ei paikne salongis siis ei näe mina küll mingit probleemi

Aga see ei tähenda, et kõik on lubatud. Nagu sa ise ütled on vints seeriaviisilselt toodetud. Mida sa nutad.

Probleem on siis kui hakkad vintsi ise vanadest romulast pärit ülekannetest aretama
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

erik kirjutas:http://www.flaminfabrications.com.au/De ... CH_ADAPTER

Näiteks selline lahendus...
mina teadsin sellist:

http://www.gigglepin4x4.net/
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Tom 73
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: R Mär 16, 2007 11:10 am

Postitus Postitas Tom 73 »

Ei ole küll kaugeltki minu asi -aga kõrvaltvaatajana! :shock: Ma ei näe nagu erilist vahet selles kui keegi võtab ,,suvalisest romulast " mingid ülekanded (eeldusel ,et need ikka terved on) ,paigaldab need ,,kesta " sisse ja teeb nendest vintsi - ka antud arendus on ju ,,suvalistest" (küll kitte romulast) ülekannetest valmistatud :lol: .See siis kõrvaltvaatajale! Aga sellise tasemega kohalikku toodet näha on ikka ülim rõõm- kohe pikalt vaatasin , eriti seda korpust. Mis sellest ,et visalt -aga siiski areneb meie kodumaa.

PS! Rein, ega ole võimaust, et poldid ,mis kinnitavad reduktori vintsi külge ,murduvad kui reduktor ümber oma telje tahaks pöörata? :roll: Ilmselt ei piisa siiski nende mootorite väändest selleks.
Sees aastast 2003 piloot,vintsman,atv-
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”