Kütusepaak salongis

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kütusepaak salongis

Postitus Postitas Movistar »

Uurinud ja puurinud seda igatpidi kuid vastused on erinevad.
Tehnilistes reeglites nii: 6.10 Toitesüsteem

Kütusepaak
Lubatud on kütusepaakide asukoha ja nende vormi ning kuju muutmine. Sõitjateruumist peavad kütusepaagid olema eraldatud tulekindla vaheseinaga.

Mida kujutab endast see tulekindel vahesein?
Kas ma pean paagile nt.alumiiniumist kasti ümber tegema?Kas täiteots võib jääda salongi?Kui võib,siis tuleb ta ju läbi selle tulekindla vaheseina.
Mis on selle asja mõte? Ainuke vastus oleks,et neid iseehitajaid on palju ,kes asju üle t**a teevad ja oht auto koos inimestega maha põletada on suur.
Rallikatel on kõigil paagid salongis ja kiirused(ka avariid)on kordades hullemad.Seal vist ka homologeeringuga paagid muidugi .Kas sellist tohib ilma mingi lisaoinsuseta salongi paigutada või on asi ühene?
.Hetkel käib paagi projekteerimine aga ruumi vähe ning igasugu lisavärk lisab kaalu ja võtab ruumi.
Pikk ja loll jutt sai aga sooviks asjaga kursis olevatelt inimestelt kommentaare

Jutt käib TR-3 st.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Tulekindel vahesein tähendabki, et see vahesein ei tohi olla materjalist, mis põleb (plastik vms). Ehk siis peab olema metallist (alumiinium, teras).
Seda täiteava nüüd kindlasti salongi teha ei tohiks. Kui paak peaks põlema minema või plahvatama, siis tuleb kogu see tulemöll ju samuti salongi, selle augu kaudu.

Ise tegelesime sama teemaga täna ja tulekindlaks vaheseinaks (ja ühtlasti kabiini tagaseinaks) sai 2 mm alumiiniumist rihvelplaat.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

Seda millist materjali kasutada saan ma aru.
Ikkagi jääb see Aga,ralliautode paagid.
Milles seisneb erinevus?
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

tarmo kirjutas: Seda täiteava nüüd kindlasti salongi teha ei tohiks. Kui paak peaks põlema minema või plahvatama, siis tuleb kogu see tulemöll ju samuti salongi, selle augu kaudu.
See sinu jutt on nüüd küll vähe mööda.Kas autode all paagid plahvatavad koguaeg või?:D
Paaki testitakse 2 bari-se rõhu all ja peab pidama 12 tundi.Muud nõuet polegi.On veel paar testimismeetodi kuid need jätame kõrvale.
Paak peab olema hermeetiline.Kui paak asetseb salongis keset põrandat siis millist effekti omab tema ümber ehitatud 2 mm mittehermeetiline nn.tulekindel vahesein/kast? Teoreetiliselt on kasutegur null.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Ralliautode paagid on samuti pagasiruumis, mille salongist eraldav sein peab olema nö tulekindel. Kui paak asub salongis, luukpära kerepuhul, siis peab paak olema "nö" sisese kotiga, mida kaitseb ala alumiinium kaitsekest. Salongis asuva paagi täiteava on alati väljaspool autot, kinnises pagasiruumis asuva paagi täiteava võib olla pagasiruumis, kui on tagatud piisav ventilatsioon.

Tulekindel sein paagi ja sõitjate vahel ei tulene valdavalt paagist tulenevast tule ohust, vaid paaki ennast on ka vaja tule eest kaitsta. Täiteava välja paigutuamise nõude tingivad kütuseaurud ja võimalikud nõrgumised, mis ei tohi salongi sattuda tankimise ajal.

Sul on muidugi selline auto, mis kütust ei tarbi, vaid põletab õli. Õliga on võibolla natuke väiksemad riskid aga keegi ei hakka õlipõletajate pärast reegleid natuke lihtsustama. See pole sul nii suur töö, kui teed asjad vastavalt reeglitele.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

See,et paaki peab võimaliku tule eest kaitsma on küll loogiline :oops:
Eks siis tuleb oma Õlipõletaja paagile :D kast ümber toota.
Kasutaja avatar
Kristjan 4x4
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 107
Liitunud: K Mär 07, 2007 8:17 am
Asukoht: Tõrva
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan 4x4 »

Meil oli paak salongis istme taga, ümber oli küproki karkass ja alu plekk Täiteava väljas, tehnilises ei nurisenud keegi! :D Meil sama mure ruumiga, leidsime zigulii paagi mis peaks um 40l olema, plaan panna neid kaks, MTZ põhimõtte järgi!
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”