Kliirens vaba klass

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

Kliirens vaba klass

PostitusPostitas porikärbes » T Veebr 17, 2009 9:56 pm

Kas kliirens, mõõdetuna telje reduktori madalaimast punktist on vaba?
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » T Veebr 17, 2009 10:06 pm

Vabas pole see määratud,on vaid rehvimõõt ja tehnoülevaatuse nõue.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1548
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

PostitusPostitas hulkur » T Veebr 17, 2009 10:08 pm

e.p. kirjutas:Vabas pole see määratud,on vaid rehvimõõt ja tehnoülevaatuse nõue.


No ikka veel paar asja :lol: , aga kliirensit nende seas tõepoolest pole...
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » T Veebr 17, 2009 10:13 pm

kas vaba plaanib reduktorsildadele üle minna? :)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas porikärbes » T Veebr 17, 2009 10:29 pm

Mõtted liiguvad selles suunas.
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

PostitusPostitas Neuser » T Veebr 17, 2009 10:35 pm

Soomes näiteks on reduktorsillaga lubatud rehvimõõt väiksem kui tavalise talasillaga, vastavalt siis: 787 ja 838 mm.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » K Veebr 18, 2009 9:33 am

Neuser kirjutas:Soomes näiteks on reduktorsillaga lubatud rehvimõõt väiksem kui tavalise talasillaga, vastavalt siis: 787 ja 838 mm.

Nõus, vastasel juhul oleks Vaba kulude piiramise poolt e. reduktorsildade vastu.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

PostitusPostitas Heinza » K Veebr 18, 2009 10:33 am

Neuser kirjutas:Soomes näiteks on reduktorsillaga lubatud rehvimõõt väiksem kui tavalise talasillaga, vastavalt siis: 787 ja 838 mm.


Mmm, ma kujutasin enda autot vaadates hetkeks ette : suzuke , volvo reduktor all ja selle otsas siis 31" ratas :D :D :D , ei ei ma jätan ikka tava silla sinna alla ja 33" ratta.
Aga soomlastel on see võrdsete võimaluste printsiip muidugi hästi lahendatud. Sellise tee ja arengu vastu ma küll pole.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
Küllo
Fitting 38"
Postitusi: 226
Liitunud: R Juul 06, 2007 11:45 pm
Kontakt:

PostitusPostitas Küllo » K Veebr 18, 2009 11:00 am

Heinza kirjutas:
Neuser kirjutas:Soomes näiteks on reduktorsillaga lubatud rehvimõõt väiksem kui tavalise talasillaga, vastavalt siis: 787 ja 838 mm.


Mmm, ma kujutasin enda autot vaadates hetkeks ette : suzuke , volvo reduktor all ja selle otsas siis 31" ratas :D :D :D , ei ei ma jätan ikka tava silla sinna alla ja 33" ratta.
Aga soomlastel on see võrdsete võimaluste printsiip muidugi hästi lahendatud. Sellise tee ja arengu vastu ma küll pole.


Volvo reduktor annab kliirensile juurde mingi 110-120mm, rehviga 25mm maha, on 85-95 mm võitu kliirensis ikka. Moogi sillaga veel rohkem.

Eelmise aasta Vaba 1 ja 2 sõitsid minumeelest reduktorsildadega, küll mitte volvo vaid uaz´i omadega, ja võib-olla mitte tervet hooaega
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2737
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » K Veebr 18, 2009 11:41 am

Küllo kirjutas:
Heinza kirjutas:
Neuser kirjutas:Soomes näiteks on reduktorsillaga lubatud rehvimõõt väiksem kui tavalise talasillaga, vastavalt siis: 787 ja 838 mm.


Mmm, ma kujutasin enda autot vaadates hetkeks ette : suzuke , volvo reduktor all ja selle otsas siis 31" ratas :D :D :D , ei ei ma jätan ikka tava silla sinna alla ja 33" ratta.
Aga soomlastel on see võrdsete võimaluste printsiip muidugi hästi lahendatud. Sellise tee ja arengu vastu ma küll pole.


Volvo reduktor annab kliirensile juurde mingi 110-120mm, rehviga 25mm maha, on 85-95 mm võitu kliirensis ikka. Moogi sillaga veel rohkem.

Eelmise aasta Vaba 1 ja 2 sõitsid minumeelest reduktorsildadega, küll mitte volvo vaid uaz´i omadega, ja võib-olla mitte tervet hooaega



Moog, Volvo umbest täpselt mõlemad 115 mm. Mul mõlemad õuepeal, just mõõtsin üle.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » K Veebr 18, 2009 11:56 am

siis võiks ju reduktoriga mõõduks panna mingi 600 läbimõõduga rehvi :roll:
näiteks 275/40r15 :lol: :lol: :lol:
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » L Mai 15, 2010 3:34 pm

Vaadates Vaba reegleid, võiks klassi nimetada "unlimited". 33" rattad võib millele iganes alla kruvida, peaasi et on tehasevintsid ja tulekustutid. Iseenesest arendustööle mõjub positiivselt aga kardan et varsti on raskusi 5 auto kokkusaamisega. Lihtsalt limiteerimatu raha ja/või aja puudumisel ei ole varsti mõtet võistelda. Juba on suslikutega väga keeruline konkureerida ja kuidagi ei tahaks näha klassi suslikupõhisena (tegelikult ainult kered, kõik muu juba niigi enamustel kvaliteetehnikaga asendatud). Minuarust võiks portaalsild ja hiteh materjalid jääda TR-3 mängumaale. Oleks ju mõistlik kui ükski klass oleks sõidetav tavalise palga eest?
Ei vingu, lihtsalt arutlen.
Tehtud, mõeldud.
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 513
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas walkman » L Mai 15, 2010 3:50 pm

No TR1 peaks selline klass olema tegelikult oma algprintsiibi kohaselt, aga pole seda mitte. Selles olen totu-ga 100% nõus.
Jeep Grand Cherokee WK 3.0 CRD Cooper STT, ComeUp 9000; Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2011
tel. 51O7O27
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » L Mai 15, 2010 7:27 pm

Sõbrad, jätkusuutlik poodiumikohtadele võistlemine on mistahes spordialas alati kallim kui lihtsalt spordiala nautimine ...
kõik ei saagi olla "saavutussportlased" ja poodiumikohti ju vaid 3 :)

P.S. meenutage, milleks sai "vaba" loodud !
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

PostitusPostitas Neuser » L Mai 15, 2010 8:44 pm

Kui teha võistlustel rajad mitmekesisemaks, lisada rabadele ja mülgastele ka kiireid lõike, karjääre, traieleid, kus auto olematu kaal, suur kõrgus ja -kliirens muutuvad hoopis sõitu aeglustavaks teguriks on kindlasti kirjum automarkide poolest esikolmik ka vabaklassis. Samuti miks mitte panna olemasolevate võistluste publikukatsetele (mis ju ongi põhiliselt kiiruskatsed) kõrgem koefitsent kui 0,5.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline