1. leht 3-st

Sportautodele oma registreerimismärk?

Postitatud: N Nov 27, 2008 4:52 pm
Postitas Landy
Sel teemal:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13040616
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25870

Meid ja alakomiteed peaks tegema murelikuks "USA.-mõõdus" sportnumbrite puudumine valikust.

Re: Sportautodele oma registreerimismärk?

Postitatud: N Nov 27, 2008 6:57 pm
Postitas tyybel
Landy kirjutas:Sel teemal:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13040616
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25870

Meid ja alakomiteed peaks tegema murelikuks "USA.-mõõdus" sportnumbrite puudumine valikust.
Põhjuseks ilmselt ministeeriumitarkade seisukoht, mida ka viidatud automoto foorumis viljeldakse: "Selle regulatsiooni mõistmisel on väga palju abi "teadmisest", et Eestis ei harrastata ühtegi teist autospordiala peale ralli. " :!!!

Foorumi liikmena võiksid neid muidugi ääri-veeri täitsa toimivas offroadialast ka informeerida. Kahjuks näitab antud mõtteavaldus ka seda, et kusagil/millalgi on suur hulk lobby-tööd tegemata jäänud :(

Postitatud: N Nov 27, 2008 9:14 pm
Postitas Landy
Huvitav,kas ministeeriumi ametnikud ka EAL-i oma plaanidest ja need omakorda oma alakomiteesid informeerisid? Või tehti asi jälle ministeeriumi kabinetivikuses ära?

Postitatud: R Nov 28, 2008 6:02 pm
Postitas MM
Infot pole saanud aga loen küll välja, et saadaval kaks suurust (Täpselt nn USA mõõtu küll tõesti pole.)

A10 2 M, N Punane aluspõhi, valged sümbolid 520×113 ja 350×60 Sportauto märk Näidis 10

Postitatud: R Nov 28, 2008 9:12 pm
Postitas totu
Peaks olema tagumine/esimene, me autod niii aerodünaamilised et nina peale ei mahu suur numbimärk ära. Ega see väike number ees paha ole, jääb vähem jalgu.

Postitatud: L Jaan 03, 2009 8:29 pm
Postitas Ax
Kas Totu jutus on iroonia või midagi muud? Wrangleril on küll mõlemi numbriga paras peavalu.

Postitatud: P Jaan 04, 2009 2:32 pm
Postitas totu
Oli küll irooniana mõeldud. Tegelikult samasugused märgi kõigil sportautodel. Ralli- jms. autodel on väike esinumber asjakohane.
Huvitav kas on mingi kohustuslik vahetamistähtaeg ka?

Postitatud: T Apr 14, 2009 2:36 pm
Postitas tarmo
Seoses võistlusautol numbrimärkide paigutuseni jõudmisega sai väheke uuritud seda teemat.
ARK hetkel (veel) neid spets sportauto numbreid ei väljasta (väljastab endiselt tavalisi märke sportautole) ja seoses sellega pole ka selge, et mis mõõdus või kas üldse erinevas mõõdus nad lõpuks olema saavad. Väidetavalt oodatakse liiklusseaduse taga vms. Jäi muljke, et ega nad väga täpselt ise ka ei tea. Igatahes asi venib.
Hetkel tuleks siis veel tavamõõdus (520x113 mm) märgiga arvestada.

Sportautodele muutub punane number kohustuslikuks.

Postitatud: T Nov 30, 2010 2:56 pm
Postitas Praks1
Lugedes Rally.ee lehelt siis muutub kõigile ,kel teh.passis sportauto märge,
kohustuslikuks alates 01.01.2011 külge kleepida punased SP algusega reg.numbrid.
http://www.rally.ee/?a=a009&b=8420

Postitatud: T Nov 30, 2010 3:33 pm
Postitas tarmo
Eriti huvipakkuv on artikli viimane lause - vähemalt ülevaatustel enam ei pea käima :)

Aga ilmselt politsei jaoks hakkab see punase põhjaga number olema siis nagu härjale punane rätik...

Samas - kas see artikli sisu on kirjas sama moodi ka uues liiklusseaduses? Et kas tõesti TÜV pole enam vajalik?

Postitatud: T Nov 30, 2010 3:55 pm
Postitas weix2
Et kuna tavaliikluses ei tohi sõita (nagu kuuldused kuskil olid) siis TYV pole vajalik aga enne võistlusi on ikka tehniline ülevaatus, mina saan sellest nii aru.

Postitatud: T Nov 30, 2010 3:57 pm
Postitas tarmo
weix2 kirjutas:Et kuna tavaliikluses ei tohi sõita (nagu kuuldused kuskil olid) siis TYV pole vajalik aga enne võistlusi on ikka tehniline ülevaatus, mina saan sellest nii aru.
Tavaliikluses tohib sõita küll, kui toimuvad võistlused või treeningud, aga mõlemad peavad olema EAL'i poolt registreeritud. Nii oli see vist.
Ja võistluseelne TÜV ikka muidugi toimub, selle kaotamisest polnud juttu.

Huvitav kas liikluskindlustuse osas siis on ka mingeid muutusi?

Postitatud: T Nov 30, 2010 4:12 pm
Postitas Landy
Artiklis oli kirjas:
"Uued SP registreerimismärgid tulevad punasel taustal valgete sümbolitega. Tagumine numbrimärk on alumiiniumpõhjal ja turvakilega. Esimeseks registreerimismärgiks saab vähendatud mõõtudega kleebis, suurusega 35x6 cm."
Ei mingite viidet selle, mis mõõdus see tagumine number on :evil:

Postitatud: T Nov 30, 2010 4:27 pm
Postitas weix2
tarmo kirjutas:
weix2 kirjutas:Et kuna tavaliikluses ei tohi sõita (nagu kuuldused kuskil olid) siis TYV pole vajalik aga enne võistlusi on ikka tehniline ülevaatus, mina saan sellest nii aru.
Tavaliikluses tohib sõita küll, kui toimuvad võistlused või treeningud, aga mõlemad peavad olema EAL'i poolt registreeritud. Nii oli see vist.

Huvitav kas liikluskindlustuse osas siis on ka mingeid muutusi?
Ma seda pidasingi silmas et võistluste raames on TÜV, võistlusel/treeningutel liigeldakse ka avalikuks kasutamiseks mõeldud teedel. Aga ilma EAL i teadmata ei tohi liigelda. Kindlustus siis võiks olla ka läbi eal i. Mix riigile maksta kui sõita ei tohi ilma eal i le ette kandmata. Et siis tegemist yhe instantsiga oleks vast lihtsam ma arvan, kui mitme aparaadiga asju ajada.

Postitatud: K Dets 01, 2010 4:08 pm
Postitas Myrgel
Kuna offroad sportmasinate treeninguks on kahtlemata safarid, siis kuidas on 4x4 EAL alakomitee lahendanud nende treeningsõitudeks registreerimise? Kui seda teha ei ole võimalik, siis ei näe ka mingit põhjust miks peaks masina sportmasinaks registreerima.

Urmas