Sportautodele oma registreerimismärk?

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15385
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Sportautodele oma registreerimismärk?

PostitusPostitas Landy » N Nov 27, 2008 4:52 pm

Sel teemal:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13040616
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25870

Meid ja alakomiteed peaks tegema murelikuks "USA.-mõõdus" sportnumbrite puudumine valikust.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
tyybel
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 171
Liitunud: T Apr 22, 2008 12:53 pm
Asukoht: Tallinn ja Pärnu
Kontakt:

Re: Sportautodele oma registreerimismärk?

PostitusPostitas tyybel » N Nov 27, 2008 6:57 pm

Landy kirjutas:Sel teemal:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13040616
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25870

Meid ja alakomiteed peaks tegema murelikuks "USA.-mõõdus" sportnumbrite puudumine valikust.


Põhjuseks ilmselt ministeeriumitarkade seisukoht, mida ka viidatud automoto foorumis viljeldakse: "Selle regulatsiooni mõistmisel on väga palju abi "teadmisest", et Eestis ei harrastata ühtegi teist autospordiala peale ralli. " :!!!

Foorumi liikmena võiksid neid muidugi ääri-veeri täitsa toimivas offroadialast ka informeerida. Kahjuks näitab antud mõtteavaldus ka seda, et kusagil/millalgi on suur hulk lobby-tööd tegemata jäänud :(
Jeep Grand Cherokee ZJ V8 5.2
Jeep Cherokee XJ
+372 5074010
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15385
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » N Nov 27, 2008 9:14 pm

Huvitav,kas ministeeriumi ametnikud ka EAL-i oma plaanidest ja need omakorda oma alakomiteesid informeerisid? Või tehti asi jälle ministeeriumi kabinetivikuses ära?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 521
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

PostitusPostitas MM » R Nov 28, 2008 6:02 pm

Infot pole saanud aga loen küll välja, et saadaval kaks suurust (Täpselt nn USA mõõtu küll tõesti pole.)

A10 2 M, N Punane aluspõhi, valged sümbolid 520×113 ja 350×60 Sportauto märk Näidis 10
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99
www.europart.ee
+3725069842
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » R Nov 28, 2008 9:12 pm

Peaks olema tagumine/esimene, me autod niii aerodünaamilised et nina peale ei mahu suur numbimärk ära. Ega see väike number ees paha ole, jääb vähem jalgu.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1081
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Ax » L Jaan 03, 2009 8:29 pm

Kas Totu jutus on iroonia või midagi muud? Wrangleril on küll mõlemi numbriga paras peavalu.
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » P Jaan 04, 2009 2:32 pm

Oli küll irooniana mõeldud. Tegelikult samasugused märgi kõigil sportautodel. Ralli- jms. autodel on väike esinumber asjakohane.
Huvitav kas on mingi kohustuslik vahetamistähtaeg ka?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5096
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » T Apr 14, 2009 2:36 pm

Seoses võistlusautol numbrimärkide paigutuseni jõudmisega sai väheke uuritud seda teemat.
ARK hetkel (veel) neid spets sportauto numbreid ei väljasta (väljastab endiselt tavalisi märke sportautole) ja seoses sellega pole ka selge, et mis mõõdus või kas üldse erinevas mõõdus nad lõpuks olema saavad. Väidetavalt oodatakse liiklusseaduse taga vms. Jäi muljke, et ega nad väga täpselt ise ka ei tea. Igatahes asi venib.
Hetkel tuleks siis veel tavamõõdus (520x113 mm) märgiga arvestada.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2212
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Sportautodele muutub punane number kohustuslikuks.

PostitusPostitas Praks1 » T Nov 30, 2010 2:56 pm

Lugedes Rally.ee lehelt siis muutub kõigile ,kel teh.passis sportauto märge,
kohustuslikuks alates 01.01.2011 külge kleepida punased SP algusega reg.numbrid.
http://www.rally.ee/?a=a009&b=8420
Proto
53951597
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5096
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » T Nov 30, 2010 3:33 pm

Eriti huvipakkuv on artikli viimane lause - vähemalt ülevaatustel enam ei pea käima :)

Aga ilmselt politsei jaoks hakkab see punase põhjaga number olema siis nagu härjale punane rätik...

Samas - kas see artikli sisu on kirjas sama moodi ka uues liiklusseaduses? Et kas tõesti TÜV pole enam vajalik?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

PostitusPostitas weix2 » T Nov 30, 2010 3:55 pm

Et kuna tavaliikluses ei tohi sõita (nagu kuuldused kuskil olid) siis TYV pole vajalik aga enne võistlusi on ikka tehniline ülevaatus, mina saan sellest nii aru.
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
TR3 "Mudakunn"
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5096
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » T Nov 30, 2010 3:57 pm

weix2 kirjutas:Et kuna tavaliikluses ei tohi sõita (nagu kuuldused kuskil olid) siis TYV pole vajalik aga enne võistlusi on ikka tehniline ülevaatus, mina saan sellest nii aru.

Tavaliikluses tohib sõita küll, kui toimuvad võistlused või treeningud, aga mõlemad peavad olema EAL'i poolt registreeritud. Nii oli see vist.
Ja võistluseelne TÜV ikka muidugi toimub, selle kaotamisest polnud juttu.

Huvitav kas liikluskindlustuse osas siis on ka mingeid muutusi?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15385
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » T Nov 30, 2010 4:12 pm

Artiklis oli kirjas:
"Uued SP registreerimismärgid tulevad punasel taustal valgete sümbolitega. Tagumine numbrimärk on alumiiniumpõhjal ja turvakilega. Esimeseks registreerimismärgiks saab vähendatud mõõtudega kleebis, suurusega 35x6 cm."
Ei mingite viidet selle, mis mõõdus see tagumine number on :evil:
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

PostitusPostitas weix2 » T Nov 30, 2010 4:27 pm

tarmo kirjutas:
weix2 kirjutas:Et kuna tavaliikluses ei tohi sõita (nagu kuuldused kuskil olid) siis TYV pole vajalik aga enne võistlusi on ikka tehniline ülevaatus, mina saan sellest nii aru.

Tavaliikluses tohib sõita küll, kui toimuvad võistlused või treeningud, aga mõlemad peavad olema EAL'i poolt registreeritud. Nii oli see vist.

Huvitav kas liikluskindlustuse osas siis on ka mingeid muutusi?

Ma seda pidasingi silmas et võistluste raames on TÜV, võistlusel/treeningutel liigeldakse ka avalikuks kasutamiseks mõeldud teedel. Aga ilma EAL i teadmata ei tohi liigelda. Kindlustus siis võiks olla ka läbi eal i. Mix riigile maksta kui sõita ei tohi ilma eal i le ette kandmata. Et siis tegemist yhe instantsiga oleks vast lihtsam ma arvan, kui mitme aparaadiga asju ajada.
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
TR3 "Mudakunn"
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Myrgel » K Dets 01, 2010 4:08 pm

Kuna offroad sportmasinate treeninguks on kahtlemata safarid, siis kuidas on 4x4 EAL alakomitee lahendanud nende treeningsõitudeks registreerimise? Kui seda teha ei ole võimalik, siis ei näe ka mingit põhjust miks peaks masina sportmasinaks registreerima.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline