Teljevahe muutmine?
Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Teljevahe muutmine?
Kuidas suhtuvad korraldajad, tehniline komisjon ja teised vabaklassi auto omaalgatuslikku teljevahe vähendamisse? Seoses raami remondiga on plaan paarisaja mm.ne jupp vahelt ära jätta. Loomulikult on kavas jätkukoht piisavalt tugevndada.
Tehtud, mõeldud.
- hulkur
- been there, done that
- Postitusi: 1552
- Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
- Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
- Kontakt:
Re: Teljevahe muutmine?
Kui ümberehitus on ARK poolt aktsepteeritud ja kajastub auto reg. tunnistusel, ning autol on kehtiv ülevaatus ei näe probleemi.totu kirjutas:Kuidas suhtuvad korraldajad, tehniline komisjon ja teised vabaklassi auto omaalgatuslikku teljevahe vähendamisse? Seoses raami remondiga on plaan paarisaja mm.ne jupp vahelt ära jätta. Loomulikult on kavas jätkukoht piisavalt tugevndada.
andres
- tai
- unistus TR nullist
- Postitusi: 1282
- Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
- Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures
Loe: ära parem võta seda juppi sealt ära. Ei soovita eriti ark meestele rääkima minna lugu sellest, kuidas sa auto raami keevitad ja lõigud saadavad kiirelt ekspertiisi ja krtsedateab kuhu veel.Kui ümberehitus on ARK poolt aktsepteeritud ja kajastub auto reg. tunnistusel, ning autol on kehtiv ülevaatus ei näe probleemi.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
58021221
- reimo
- Rock Crawler
- Postitusi: 661
- Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
- Asukoht: Jõelähme tel:51909391
- Kontakt:
Re: Teljevahe muutmine?
Veidi OT, aga kas ka vabaklassis peavad kõik ümberehitused olema registreeritud? Ehk siis kõik mehed on oma tõsted-suuremad rehvid reg. tunnistusele kandnud?hulkur kirjutas:Kui ümberehitus on ARK poolt aktsepteeritud ja kajastub auto reg. tunnistusel, ning autol on kehtiv ülevaatus ei näe probleemi.
andres
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kui meie oma autot käisime arvele võtmas, siis passi pandi ainult rehvimõõt ja vintsi olemasolu. Tõste ei huvitanud neid üldse.
Hannes Kask, Shrek Offroad Team
http://4x4shrek.planet.ee
http://4x4shrek.planet.ee
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
ARK iga suheldud, asi teostatav, mõningase bürokraatiaga ja loomulikult läbi ekspertiisi. Muudetud teljevahega tekib probleem TÜV l- auto mõõtmed muutuvad. Seoses ekspertiisiga on ilmselt suurimaks probleemiks allasõidu kõrguse vähendamine (raami jatkamine ja keevitamine on aktsepteeritav, tehniliste tingimuste täitmisel), tuleb aretada eemaldatavad lisarauad "liikluses osalemiseks" või vedrustuse ja väiksema rehviga auto madalamale lasta. Plaan on see jama läbi teha, või vähemalt üritada.
Tehtud, mõeldud.
- ehitusmasin
- Fitting 38"
- Postitusi: 250
- Liitunud: T Juul 17, 2007 10:26 pm
- Asukoht: Jõelähtme
- Kontakt:
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Nonii. Kahetunnise ajavaruga sai liikur Mudakoonuks kokku (mõned vähemtähtsad asjad, sh. ARK toimingud, lükkusid tulevikku). Tulemusega võib rahul olla. 90 tollise teljevahe, parendatud kaalujaotuse ja - jahutusega liigub vedrutõsteta Hilux täiesti konkurentsivõimeliselt, ka 31" rehviga. Kui veel sõitma õppida (enne Mudakoonu umbes 600m "treeningut" kõvakattega platsil) ja paarkümmend autot enne rajale pääseda, võib asjast asja saadagi. Kui asi "valmis" üritan protsessist mõned pildid ka üles riputada. Hetkel mõtteid palju, autot ennast ei tahaks paar nädalat nähagi, saime "ehitamisküllastuse".
Tehtud, mõeldud.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 198
- Liitunud: L Sept 30, 2006 8:04 pm
- Asukoht: Patermaa, harjumaa
Nii et siis võistlemiseks ei ole vaja ümberehitusi ARK-i jumalate juures registreerida? Ma siinkohal ütleksin südamelt ära, et see ARK-i pull on ikka eriti mõtetu küll, igapäev tehakse kasvõi sõiduautodest sellist kaka->sai asja... ja siis on kõigil bohh, aga kui keegi mees teeb endale südamest korraliku stange, või parandab vedrustust või roolisüsteemi siis on ekspertiis, ekspertiis. Kuidas tehakse raamile ekspertiisi, kas eesti ARK teab, kust suunast ja milliseid jõude peab raam taluma, kas totu masinale tehakse nüüd crash-test või, vaevalt küll? Pigem tehakse tarka nägu, küsitakse pappi ja jauratakse niisama. Ma nüüd ei ole mingi seadusesilm, olen ise ka raame jätkanud ja keevitanud, mu arvates lihtsalt süsteem sakib, üldiselt ma arvan, et see kes ei ole ise kunagi midagi analoogset teinud ja atesteeritud konkreetse tegevuse juures, see ei kobise ka.
Katkestanud Alansi Kapp-il
Pajero 2.6 Cabrio
KEMPPI SEADMED&SERVICE www.rkrseadmed.ee
Tel: 56 205 236
Pajero 2.6 Cabrio
KEMPPI SEADMED&SERVICE www.rkrseadmed.ee
Tel: 56 205 236
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Tegelikult peaks ju teh passis kajastuma muudatused, vabaklass (tänud selle loojatele ja legaliseerijatele) ongi ju võimalus tehnikat arendada odavamalt kui TR3. 33" rehvipiirang ei eelda hirmkalleid agregaate ja eriti võimast jõuallikat. Nö. miniatuurne TR3, toimivad samad põhiõed ja " tootearendus" teretulnud. Peale värvimist (seekord sai ajutiselt värvitud teh. passi, mitte võitkonna nime järgi) on ikkagi plaanis ARK ekspertiis läbi käia, vastav kooskõlastus on olemas. Koonule pääsemise oleks proteduur ajapuudusel välistanud, sai kasutatud veel kehtivat TÜVt. Kuna võit ei olnud eesmärgiks, lootsime kaaskannatajate mitteprotestimisele. Oli kaks sihti- auto ühes tükis (omal jalal) finisisse tuua ja võimalusel mitte viimaseks jääda. Tehtud. Sai selgeks et tehnika arendamisel liigume õiges suunas ja komponentide koostöö toimib.
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Nonii, liikur legaliseeritud. Tegemist siis sportautoga koos kõige vajalikuga. Tundus lihtsaim võimalus ja nii oligi. Teh. passis ilutseb tekst: "lubatud kasutada treening- ja võistlusperioodil".
Tulemusest üldiselt: raami lühendamine ja võimalike komponentide ümberpaigutamine andsid pikapi kohta väga mõistliku kaalujaotuse, täpselt 50:50 ja seda ilma ühegi lisaraskuseta!! Tühimass tangituna, võistlusvarustuses 1800 on küll paljuvõitu, nii mõnigi tükk võiks kergem olla. Lehtvedrude käik on väiksevõitu, diagonaalis lahti tõstes ca.500 mm (esiratta kõrgus maapinnast, ülejäänud rattad veel kontaktis maaga), koos rehvi deformatsiooniga.
Tulemusest üldiselt: raami lühendamine ja võimalike komponentide ümberpaigutamine andsid pikapi kohta väga mõistliku kaalujaotuse, täpselt 50:50 ja seda ilma ühegi lisaraskuseta!! Tühimass tangituna, võistlusvarustuses 1800 on küll paljuvõitu, nii mõnigi tükk võiks kergem olla. Lehtvedrude käik on väiksevõitu, diagonaalis lahti tõstes ca.500 mm (esiratta kõrgus maapinnast, ülejäänud rattad veel kontaktis maaga), koos rehvi deformatsiooniga.
Tehtud, mõeldud.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kuidas selle määratlemine käib? Eelkõige mõtlen treeningsõite.totu kirjutas:Nonii, liikur legaliseeritud. Tegemist siis sportautoga koos kõige vajalikuga. Tundus lihtsaim võimalus ja nii oligi. Teh. passis ilutseb tekst: "lubatud kasutada treening- ja võistlusperioodil".
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi