õige valik

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

õige valik

Postitus Postitas enx »

Tervist

On ka huvi tekkinud offroadiga tegelema hakata mingil määral.Aga küsimus sis selline et milline maastur oleks kõige õigem osta et algul alustada TR1-es ja millest sis oleks võimalik hiljem potensiaalselt välja ehitada TR3, kui peaks asi tõesti huvitama hakkama nii väga? Nagu ma aru saanud siin foorumis lugedes et Suzuki Samurai sobiks nagu algajale aga see vist pole hea toorik hiljem edasi ehitamiseks? Kõik soovitused teretulnud!
Kasutaja avatar
Rax888
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: P Nov 26, 2006 8:34 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rax888 »

G-klass :thumb:
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

G-Mersu, Defender, Jeep Wrangler. Ise olen nii vähemalt aru saanud...
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas enx »

Njaa. G oleks hea küll aga olen seda siiani liiga kalliks pidanud. Aga kui G siiski sis millise mootoriga oleks sobivaim?
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1956
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Postitus Postitas Maasturid »

enx kirjutas:Njaa. G oleks hea küll aga olen seda siiani liiga kalliks pidanud. Aga kui G siiski sis millise mootoriga oleks sobivaim?
80 000- pakkuda ju võistlusvalmis G
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=9242
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

Ärge nüüd unustage LC70-t.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kahjuks pole sellist universaalselt autot millest aretada.
2005 aastal oli aasta kokkuvõttes kõik esikohad Land Rover Defender 90 päralt.Põhimõtteliselt on defekas päris hea toorik.Väikse vaevaga saab korralikult TR-1 sõitma.Sealt edasi TR-2 paneks teised vedrud ja 37" rehvid ning taha vintsi.TR-3 jaoks on vaja Volvo reduktor sildasid(saab ka sirgetega kuid oskusi ja vedamist on vaja).Alustada võib diisliga kuid lõpu-poole on vaja V8 bensiini,et lõbus oleks.

Jeep Wrangler on teine selline hea toorik millega alustada ja edasi areneda. 4.0L H.O liigub kenasit ja liigutab ka TR-3-e Hõbekolli ilusti.
Sildade vastupidavusega saab natuke maadelda kuid see on juba paljuda jaoks juba läbikäidid nii,et know-how on olemas

G Mesa on raske minu arvates.Neil on head mootorid ja A/T kastid.

Vana Patrolit ei leia enam korralikku.Muidu need on ka hea alg materjal.

LC70 sõidavad küll ühte ja kahte kuid kolmes pole ma neid näinud.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

Veiko kirjutas:Kahjuks pole sellist universaalselt autot millest aretada.
2005 aastal oli aasta kokkuvõttes kõik esikohad Land Rover Defender 90 päralt.Põhimõtteliselt on defekas päris hea toorik.Väikse vaevaga saab korralikult TR-1 sõitma.Sealt edasi TR-2 paneks teised vedrud ja 37" rehvid ning taha vintsi.TR-3 jaoks on vaja Volvo reduktor sildasid(saab ka sirgetega kuid oskusi ja vedamist on vaja).Alustada võib diisliga kuid lõpu-poole on vaja V8 bensiini,et lõbus oleks.

Jeep Wrangler on teine selline hea toorik millega alustada ja edasi areneda. 4.0L H.O liigub kenasit ja liigutab ka TR-3-e Hõbekolli ilusti.
Sildade vastupidavusega saab natuke maadelda kuid see on juba paljuda jaoks juba läbikäidid nii,et know-how on olemas

G Mesa on raske minu arvates.Neil on head mootorid ja A/T kastid.

Vana Patrolit ei leia enam korralikku.Muidu need on ka hea alg materjal.

LC70 sõidavad küll ühte ja kahte kuid kolmes pole ma neid näinud.

Veiko
Mina aga olen:Toyoodikud(tõsi küll,ammu)
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Me ka võistlesime Luigega TR-3-s sirgete sildadega veel eelmisel aastal kuid aeg on edasi läinud ja reduktori vastu ei saa.Sellest järelduvalt ootan Reinu projekti suure huviga.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas enx »

Aga G-le keegi Unimogi sildasi on alla pannud? Ühe firma toodang nagu et kas midagi neil ühist pole nende sildadega? Vabandan kui oli liiga rumal küsimus :oops:
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Ei ole loll küsimus.Esiteks need kaaluvad rohkem kui vaja ja nende kinnitamine on tunduvalt keerukam kui Volvo omade.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas enx »

Esimese päeva kohta nii palju targemaks jälle saanud :D . Mõtlemist on. Eks küsin jälle kui tekib veel küsimusi.

Selle ajani tänan väga!

ootan aga veel soovitusi
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

Veiko jutt õige, kõige parem valik on Land Rover 90. Mina sõidan praeguseni TR3-s autoga, mis alustas TR1-s. Toyota probleemiks saab mootor ja vist on ka probleeme volvo silla alla aretamisega rohkem.

Priit
QKulgur
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Ega muud lisad polegi, kui sobivad kõik siiani klassikalised "kandilise kere" tugeva redelraami ja talasildade ning spiraalvedrustusega autod.
Eks kõigil välja toodud autodel (LR Defekas, G-Mersu. LC70, Wrangler) ole omad plussid ja miinused.

LR Defeka eeliseks on tema "lego" tehnoloogia, lihtne konstruktsioon ning väike kaal.
Miinuseks suht nõrgad sillad ja roolivardad. (Eelab üsna kiiresti tuvemaid pooltelgi ja püsikiiruliigendeid ja vardaid ning lisakaitseid.) Ka lukud tuleb ise sisse osta. Samas on tegu ühega vähestest, millele kikkis originaalvedru ja amordiga 33" rehvi alla saab panna.

Kui su valik hakkab langema Land Rover'i poole, siis ära pelga minu või Veikoga konsulteerimast. Seletame sulle lahkelt kõik tugevad ja nõrgad kohad ära.

Omal jõul liikuva tooriku saad alates 3500-4000 EUR kätte.
Viimati muutis Landy, N Veebr 21, 2008 10:01 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Re: õige valik

Postitus Postitas Stupiduser »

enx kirjutas: Nagu ma aru saanud siin foorumis lugedes et Suzuki Samurai sobiks nagu algajale aga see vist pole hea toorik hiljem edasi ehitamiseks?
Oled täiesti õigesti aru saanud!

TR1-s ja Vabas täiesti konkurentsivõimeline aga TR2-s ja TR3-s suhteliselt mõttetu.

Plussiks odav hind, lihtne konstruktsioon, väike mass ning hea manööverdamisvõime.
Miinuseks lehtvedrud, väiksem kliirens (32" ei taha hästi alla mahtuda), jõuetu mootor (1.0-1.3 l) ning see, et sõiduvead saavad vist rohkem karistatud kui suurte masinate puhul (purunevad jupid).

Algajale minu arvates väga hea valik!
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”