VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

eino
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas eino » P Okt 15, 2017 7:51 am

Ei kujuta ette kuidas kolm suurt meest ja torud zil-150 kabiini ära mahuvad :roll: Selles suhtes turva kaar oleks mõistlikum, pole ju kiirused niisuured kui fia nõuetele vastavatel ralliveokatel, isegi krossiveokatel on ainult turva kaared. Ja mulle tundub et ülenippli minemist hoiab ära ka sillavahe, võibolla eksin ka.

Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2190
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas Praks1 » P Okt 15, 2017 12:12 pm

Eks te suuresplaanis ise teate,Kui ise veoka ehtaks,siis teeks puuri sisse.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
võsakunn
Fitting 38"
Postitusi: 208
Liitunud: E Mai 31, 2010 8:37 pm
Asukoht: Tartumaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas võsakunn » P Okt 15, 2017 7:18 pm

Mind huvitab kõige rohkem see, et kas tekib suund raskema raua poole või pigem kergemate ehk nö ET2 laadsete aparaatide suunas.
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.

Kuldar
eino
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas eino » P Okt 15, 2017 7:46 pm

Kui klass on "VEOK" siis peaks vastama ka nendele nõuetele mille sõiduks vajalik C või C1-kati juhiluba.
See lihtsalt minu kui kõrvaltvaataja arvamus.

Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 545
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas heeringas » P Okt 15, 2017 8:12 pm

võsakunn kirjutas:Mind huvitab kõige rohkem see, et kas tekib suund raskema raua poole või pigem kergemate ehk nö ET2 laadsete aparaatide suunas.
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.

Kuldar


Ala ju veokad ,loogiline et oleks 3500+

eino kirjutas:Ei kujuta ette kuidas kolm suurt meest ja torud zil-150 kabiini ära mahuvad :roll:

Eino

Mahub küll kui turvapuur ei ole keset tuba paigaldatud.
Arvan et turvapuur oleks mõitlik kohe kohustuslikuks teha, sest varem või hiljem on see nii kui nii kohustuslik.

Seda et mootor peaks pärinema veokalt ma ei pooldaks.
Sõitku või võrri mootoriga, aga mingi ülempiir võiks olla.


võsakunn kirjutas:
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.

Kuldar


Jah asjapulgad võiksid (saunas käija) asja ära otsustada.
Ja reeglid võks kehtida vähemalt 5 aastat ima oluliste muudatusteta :idea:


Siis teaks, kas ehitada või müüa olemasolev kola maha.

P:S Ja veoka klassis startijatel võiks ka C kati load olla (ma ei tea ka see praegu on) ametikoolitus paber ei oleks vajalik :wink:
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1214
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas heints » E Okt 16, 2017 8:19 am

Kuidas se mootori ülempiir välja näeks? Tahad ,et sõidetakse Tatrate ja krazidega aga mootor võib maks 5l olla? Või mingi mõistlik piir nagu näiteks max töömaht 16l?
Igaüks üritab reeglitega endale paremat tulemust kindlustada aga lõpuks tuleb keegi kes ehitab endale miski 60-70 kilo euri eest korraliku võistlusauto olenemata sellest mis reeglid tulevad. Ja siis tuleb reeglitega ära keelata need autod mille mõni tiimi liige teenib üle Eesti keskmise palga,sest muidu ei jõua mõne plödiseva pajaga gazoonimehe kisa ära kuulata.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
eino
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas eino » E Okt 16, 2017 11:02 am

Tuleks ikke põhi punktid kokkuleppida. Kui on klass "veok" siis peaks ikke vastama ka veoka nõuetele. Pole ju märgitud "väikeveok" või "suurveok" Kui lahti võtta liiklus seadus siis veok hakkab ikke 3,5tonnist, alla selle juba väike-kerge veok.
Mõistlik oleks min. kaal, silla vahe ja turvavarustus paika panna ja küll sealt edasi tuleb juba muu iseenesest.

Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1061
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas LauriJ » E Okt 16, 2017 2:04 pm

eino kirjutas:Tuleks ikke põhi punktid kokkuleppida. Kui on klass "veok" siis peaks ikke vastama ka veoka nõuetele. Pole ju märgitud "väikeveok" või "suurveok" Kui lahti võtta liiklus seadus siis veok hakkab ikke 3,5tonnist, alla selle juba väike-kerge veok.
Mõistlik oleks min. kaal, silla vahe ja turvavarustus paika panna ja küll sealt edasi tuleb juba muu iseenesest.

Eino

3,5T täismass siis täpsemalt. Tühjalt võib C kat vähem ka kaaluda.

Veoka klassi pealtvaatajana ütleks, et mis neist kilodest niiväga rääkida. Tehke pigem autod niipalju vastupidavaks, et need võistluse lõpuni kestaksid. Praegu on 50% autodest kahe esimese ringiga raja ääres. Tavaliselt võidab see, kes ilma (suuremate) probleemideta sõidu lõpuni vastu on pidanud. Räägite, et pealtvaatajad tulevad ikka veokaid vaatama, mitte ET2 pille. Tore. Mis selles surnud risus esimese lombi põhjas nii vaatamisväärset on? Ma ei ürita kedagi oma jutuga alavääristada (kõvad mehed, kes sellise alaga tegelevad) aga minuarust valest otsast lähenetakse ja õigele probleemile ei pöörata tähelepanu. Kaal on loomulikult oluline offroadis aga vastupidavus on ikka palju tähtsam.
TR3 "ZukMy - #302"
LR Defender 110
MB G350
VW Touareg
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Mudder
Postitusi: 92
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas Ural 6x6 » E Okt 16, 2017 3:51 pm

Selle ET2 sarnaseks muutumise jutuga alustas alakomitee märtsis 2017 (VEOK klassi reeglid 2017). Ettepanekud on tehtud, kära on palju aga villa hetkel vähevõitu. Oleks nagu tagumine aeg öelda, et kas üks või teine variant. Keegi meist ei teeni leiba rajal sõitmisega ja hobikorras tegeletakse asjadega, mis meeldivad.
"Kolhoosi esimees"
56651125
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1183
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas Arto » E Okt 16, 2017 4:48 pm

Ural 6x6 kirjutas:Ettepanekud on tehtud, kära on palju aga villa hetkel vähevõitu. Oleks nagu tagumine aeg öelda, et kas üks või teine variant. Keegi meist ei teeni leiba rajal sõitmisega ja hobikorras tegeletakse asjadega, mis meeldivad.

Niipalju kui Antsumäe "ümarlauast" on meelde jäänud siis reeglid selliselt on sobivad, ainuke vaidlusalune teema on minimaalne kaal.
Ühe täpsustusena tahaks tuua siia selgituse, et tegemist on siis masina võistluskaaluga mitte täismassiga mida kasutatakse nn "veoauto" nime juures.
Pakkumised minimaalsele kaalule on hetkel 2500, 3000 või 3500 kg.
Teen siia teemasse küsitluse kus saate minimaalset kaalu hääletada, loodan, et siis saame teemale joone alla.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2017 VABA nr. 503, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
eal.4x4.ee
Kasutaja avatar
Kult
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 150
Liitunud: E Dets 10, 2012 7:42 pm
Asukoht: Roela

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas Kult » E Okt 16, 2017 5:19 pm

Ise pole küll sõitja, aga oman ford transitit millel on täismass 3550kg, ehk n2 kategooria ja vaja vähemalt c1 luba. Tehniliselt veoauto, tühimass umbes 2000-2100kg.
Disco 200tdi
5I65692
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 856
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas Urvo » T Okt 17, 2017 9:38 am

Kult kirjutas:Ise pole küll sõitja, aga oman ford transitit millel on täismass 3550kg, ehk n2 kategooria ja vaja vähemalt c1 luba. Tehniliselt veoauto, tühimass umbes 2000-2100kg.

Cool story, bro.
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 91' MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Mudder
Postitusi: 92
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas Ural 6x6 » P Jaan 07, 2018 11:16 pm

Nagu lugeda võib, siis tegu pole enam projektiga.
Muudatused jõustuvad 2019, seega 2018 on reeglid põhimõtteliselt samad, mis aastal 2017: mootor vaba, teljevahe vaba, min.kaal 2000kg, turvakarkass soovituslik.
Alates 2019. aastast saavad olema kohustuslikud: vaoauto mootor, min.teljevahe 2300mm, min.kaal 3000kg ja turvakarkass
https://eal.4x4.ee/tehnilised-tingimused/veoautode-tehnilised-tingimused-2018-2021-projekt/
"Kolhoosi esimees"
56651125
eino
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas eino » K Jaan 10, 2018 9:01 pm

3.2.11.1. Kõigil võistlussõidukitel peab olema paigaldatud terasest vähemalt kabiinile kinnituv turvakarkass. (hakkab kehtima alates 2019, tekst täpsustub karkassi ehituse osas).

Vabandan sõnavõtmast aga see punkt kõlab küll imelikult, või olen nii loll et ei saa aru :oops:
Mida tähendab "vähemalt kabiinile kinnituv"

Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Mudder
Postitusi: 92
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

PostitusPostitas Ural 6x6 » K Jaan 10, 2018 9:52 pm

Nagu kuskil varasemalt juttu oli, siis selline sõnastus "vähemalt kabiinile kinnituv turvakarkass" ei välista turvakarkassi raami külge kinnitamist. Veoautole, mis kaalub 5t ja mille kabiin kaalub max 400-500kg on turvakarkassi kabiini külge kinnitamine ilma kabiini põhja olulise ümberehitamiseta pigem isegi ohtlik( isiklik hinnang). Sest kui turvakarkass kinnitub ainult kabiini nurkadesse ning ümber paiskumisel langeb kogu ülejäänud auto(4,5t) koormus kabiini nurkade ja raamikinnituste vahelisele kabiini põhja osale, siis isiklikult mina sellises autos viibida ei tahaks ja valiksin pigem veoautokrossis levinud raami külge kinnitatud turvakarkassi lahenduse.
"Kolhoosi esimees"
56651125

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist