Tehnilised reeglid alates 2018

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 844
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

PostitusPostitas Urvo » E Juul 17, 2017 11:14 am

Landyle:

Mina ei nõustu sellega, et TR1 reeglid peaks veel rohkem piirama. Kui tahetakse tulla plaststangedega sõitma, siis selle jaoks ongi turistiklass, kus on võimalik kogeda peaaegu kõike seda, mis võistlusrajal ning teha seda omas tempos.
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 91' MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15044
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

PostitusPostitas Landy » E Juul 17, 2017 4:07 pm

Urvo kirjutas:Landyle:
Mina ei nõustu sellega, et TR1 reeglid peaks veel rohkem piirama. Kui tahetakse tulla plaststangedega sõitma, siis selle jaoks ongi turistiklass, kus on võimalik kogeda peaaegu kõike seda, mis võistlusrajal ning teha seda omas tempos.

Aga nende palststangeda sõideti kuni viimati kehetstaud reegliteni ( üle 10 aasta), hambad ristis ja saadi ka võisteldud ilma tõste ja lisa tiivalienditeta.
Viimane sinu lause kuulub pigem huumori valdkonda, kui võtta aluseks viiamse suvesõidu TUR rada, mida oleks 95% ulatuses julegelt ka CRV või mõni mõne muu sarnase putukaga saanud võtta (Pandi ju mahagi linnamaasturiga). Selt küll mingit võistluse mekki man ei saa.
Meenutusseks üks vana teema: viewtopic.php?f=3&t=9925
Pragused TR1 tehilised reeglid on valge numbriga liiklemiseks niigi piiri peal. Sealet edasi kipub kangesti jub modifitseeritud sportautode valdkonda minema.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1034
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

PostitusPostitas LauriJ » E Juul 17, 2017 4:48 pm

Suvesõidu turist on koguaeg kruusaralli olnud ja see on korraldajate poolt välja ka öeldud. Siin pole midagi nutta. Pealegi pole TUR kuskilt otsast võistlus vaid niisama kulgemine.

Räägime parem reeglitest edasi. Suvesõidu järelkaja jaoks on teine teema.
LC 70 3.0td - TR3 "ZukMy - #305"
LR Defender 110
BMW X5 F15
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4208
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » E Juul 17, 2017 4:50 pm

Landy kirjutas:
Urvo kirjutas:Landyle:
Mina ei nõustu sellega, et TR1 reeglid peaks veel rohkem piirama. Kui tahetakse tulla plaststangedega sõitma, siis selle jaoks ongi turistiklass, kus on võimalik kogeda peaaegu kõike seda, mis võistlusrajal ning teha seda omas tempos.

Aga nende palststangeda sõideti kuni viimati kehetstaud reegliteni ( üle 10 aasta), hambad ristis ja saadi ka võisteldud ilma tõste ja lisa tiivalienditeta.
Viimane sinu lause kuulub pigem huumori valdkonda, kui võtta aluseks viiamse suvesõidu TUR rada, mida oleks 95% ulatuses julegelt ka CRV või mõni mõne muu sarnase putukaga saanud võtta (Pandi ju mahagi linnamaasturiga). Selt küll mingit võistluse mekki man ei saa.
Meenutusseks üks vana teema: viewtopic.php?f=3&t=9925
Pragused TR1 tehilised reeglid on valge numbriga liiklemiseks niigi piiri peal. Sealet edasi kipub kangesti jub modifitseeritud sportautode valdkonda minema.


See, et Suvesõidu Turistide rada linnamaasturiga maha pandi ei ole küll põhjuseks, et TR1 reegleid peaks muutma hakkama
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 3958
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

PostitusPostitas Movistar » T Juul 18, 2017 9:19 pm

Arto kirjutas:Mõte neid reegleid tehes oli, et nad kehtivad ikka 2018 aasta ka, ehk siis soov on, et me saame uued reeglid selle 2017 aasta lõpuks lukku ning nad hakkavad kehtima 2019 algusest.
Seega julgemalt arutlema kaasvõistlejad!


Ma küll ei tea kes mida mõtles aga vanasti olid reeglid 5 a kehtivusega.
6a jooksul jõuab tehnika vähemalt 2 põlvkonda edasi areneda. Liiga pikk tundub see 6 a. Isegi 5 on palju.Mõistlik oleks 3.
Kas on mõistlik veel 1,5 a oodata kui on näha,et klassides on vaja teha korrektuure ? Vanad arusaamad ei kehti enam ammu.

Krt,isegi riigikogu valimised on oluliselt tihedamalt :D
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2151
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

PostitusPostitas totu » K Juul 19, 2017 9:26 am

Movistar kirjutas:
Arto kirjutas:Mõte neid reegleid tehes oli, et nad kehtivad ikka 2018 aasta ka, ehk siis soov on, et me saame uued reeglid selle 2017 aasta lõpuks lukku ning nad hakkavad kehtima 2019 algusest.
Seega julgemalt arutlema kaasvõistlejad!


Ma küll ei tea kes mida mõtles aga vanasti olid reeglid 5 a kehtivusega.
6a jooksul jõuab tehnika vähemalt 2 põlvkonda edasi areneda. Liiga pikk tundub see 6 a. Isegi 5 on palju.Mõistlik oleks 3.
Kas on mõistlik veel 1,5 a oodata kui on näha,et klassides on vaja teha korrektuure ? Vanad arusaamad ei kehti enam ammu.

Krt,isegi riigikogu valimised on oluliselt tihedamalt :D

Õige oleks ju autosid reeglite järgi ehitada. mitte reegleid autode järgi :) Sel juhul pole vahet kaua need kehtivad ja sügada tuleb sealt, kus sügeleb.
Tehtud, mõeldud.
indreq
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

PostitusPostitas indreq » T Nov 07, 2017 3:32 pm

Ma küll nii vähe sõitnud et kohati pole kindel kas arvamiseks luba on, aga arvan ikka:
1. Meediast hoiaks eemale nagu katkust. Olen nendega töö asjus piisavalt kokku puutunud ja tean 100% kindlusega - neid huvitab ainult skandaal. Positiivne uudis huvitab ehk mõnda väga friiki maakonnalehe spordirubriigi täitematerjali kogujat, aga vabariikliku esikaanele saab mingi halisev Matilda kelle kaloss poriseks sai kui külatee peal oli maasturit nähtud. Seda lahingut pole võimalik võita, seega pole mõtet alustada.
2. Tehniliste muutmisega olen ise kokku puutunud juba palju aastaid tagasi rahvarallis. Enamasti on ikka nii et arutelul kohal on need mehed kellele hetke tingimused sobivad. Ja kui siis küsida et kas muuta, siis arvatakse et pole vaja, kõigile ju sobib. Kui siis ikka muudetakse, siis neist olemasolevatest meestest mõned kaovad ära ja esialgu osavõtjaskond langeb. Mõne aja jooksul siis liitub seltskond uusi mehi, need kellele meeldivad uued reeglid. Kui siis jälle võtta teemaks muutmine (kasvõi varemkehtinud reeglitele tagasi muutmine) siis öeldakse jälle et pole vaja muuta, kõigile kohalolijatele ju sobib. Ma ei ole veel näinud reeglite muutmist mis oleks kaasa toonud kohese sõitjate hulga kasvu, küll aga kahanemise. On ju eemale jäämine lihtne, uutel tulijatel liitumine võtab aga veidi aega. Mina omal ajal rahvaralliga tegin lõpparve kui keelati kruusarehvide kasutamine ja oma legendi koostamine. Aga tulid uued mehed ja ala elab edasi.
3. Sportnumbrid VABAst välja - ma ei tea kuidas teised tiimid ülevaatustega hakkama saavad aga meie kogemused maanteeameti meestega on sellised et stangede muutmine, suurte rehvide panek, tiiva servade lõikamised, snorklite, kaitsetorude/trosside ja vintside paigaldamised, stabikate äravõtmised jne jne - need panevad neid mehi tatti pritsima ja värisevate kätega tüübikinnitustest sonima. TR1 auto ehk veel tänavalegaalsena saab läbi - kui liiga mõlkis ei ole. Ma tean et täna vist enamus VABA autosid on tavaregistris aga see on üks hunnik mida ma ei torgiks.
4. Ma arvan et sihuke VABA/TR2 klass peaks olemas olema, kuna TR1 ja TR3 on mõlemad suht äärmused. Veidi ehk piiraks ka VABAt rohkem - nt piiraks kere modifitseerimise ulatust, kasutama peaks sama auto sildasid ja paneks ehk miinimumkaalu - alusmudelist 90% näiteks. Suht läbinähtav eesmärk - ET klassi masinad VABAdega koos pole nagu silmale päris õige, kas nad ehk TR3'dega koos tunneks ennast kodusemalt?
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2226
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

PostitusPostitas helar » T Nov 07, 2017 8:58 pm

Mina tänast vaba ei piiraks. Toimib.
Kui sp numbriga tahab liivakasti sõitma ja mahub reeglitesse siis palun väga.
Treg.
Kuni autopesuni on offroad lahe...

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline