Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas Landy »

Avalik kiri

Lugupeetud Eesti Autospordiliidu 4x4 Alakomitee liikmed!

Lühidalt taustast ja põhjustest, miks palusin endale sõna.

Olen maasturitega igapäevaselt kokku puutunud 1996. aastast, elanud kaasa off-road võistlustele alates 1998. aastast Männiku tankodroomil ning osalenud neil jõudu mööda alates 2002. aasta kevadsõidust. Võistlustel olen osalenud võistlejana, kohtunikuna, abilisena ja ka kaasorganisaatorina. Muda maitsnud klassides Originaal, TR1, Turist . Loodetavasti on see piisav kogemuste pagas oma arvamuse ja nägemuse väljendamiseks.

Tunnen juba mitu aastat tõsist muret meie off-road spordi arengu pärast.
Minu peamisteks murekohtadeks on:
I Järelkasvu ja pikema arengukava puudumine.
II Süvenevad sisevastuolud
III Mineviku tähelepanuta jätmine.

I Järelkasvu ja pikema arengukava puudumine.

Viimaste aastate arengud Eesti off-road spordis on viinud selleni, et alal puudub tunnetatav järelkasv. Ma ei otsi siin praegu konkreetseid süüdlasi, ka ei oska öelda kas see on juhtunud alakomitee tegevuse või tegevusetuse, otsuste või otsustamatuse tõttu.

Kahjuks puudub hetkel pea täielikult ala propageerimine tehnika- ja maastikuspordi huviliste seas. Alalt eemale jäävate meeskondadega koos kaovad paraku ka kompetents, oskused ja teadmised ilma, et neid edasi antakse. Suhtlus praeguste ja tulevaste võistlejate vahel on taandunud tagasihoidlikult virtuaalkeskkonnale.

Algajal on raske alale siseneda, sest puudub sobilik võistlusklass kust võiks noor ja roheline alustada. Samm Turistist või raja äärest kiibitsejast TR1 või vabaklassi on võrdne pigem hüppega üle kuristiku.

Kui noorte ja särasilmsete inimeste kaasamisele off-road sporti ei hakata lähiajal tõsisemat tähelepanu pöörama, toob see paratamatult kaasa ala stagneerumise ja pikemas perspektiivis hääbumise. Ma ei räägi siinkohal mitte ainult võistlejatest, vaid ka kohtunikest, abilistest ja korraldajatest.

Pole kuulnud ühtegi ideed, millega innustataks noori alast huvitatuid. Pole kordagi kuulnud alakomitee poolset ideed noortele talentidele stipendiumi määramiseks või eriauhinna andmiseks aasta kokkuvõttes.
.
Tõsist muret teeb jätkusuutlikus ja positiivse arengukava puudumine.
Kui veel 5 aastat tagasi heietati mõtteid Eesti Meistrivõistlustest off-roadis, siis tänaseks võib pigem rääkida karikasraja jätkusuutlikkuse küsimustest . Seega on minu meelest olukord rohkem kui muret tekitav. Alanud on ühe tehnikaspordi ala vaikne mandumine. Kadumas on ka karismaatilised eeskujud sellel põneval spordialal.

Kahjuks pole ma näinud ega kuulnud midagi alakomitee pikemaajalistest plaanidest. Peamiselt piirduvad need järgmise võistlusaastaga. Kas nii lühike planeerimine on jätkusuutlik? Tehnilisi reegleidki tehakse reeglina pikemaks perioodiks, miks mitte ka üldiseid arengusuundi?

II Süvenevad sisevastuolud

Viimaste aastate jooksul on süvenenud sisevastuolud mitte ainult võistlejate ja korraldajate , vaid ka võistlejate ja Alakomitee ning võistlejate endi vahel. Mudaloopimine on kandunud võistlusradadelt (kus selle koht on) internetti ning õigust ja paremusjärjestusi pannakse üha sagedamini paika arvutiekraanil, paberil või „tagatubades“.
Kahetsusväärsel kombel on Alakomitee jäänud siin passiivseks pealtvaatajaks või vahel ka pika viitega tagantjärgi regeerijaks. Sellistes olukordades peaks Alakomitee kindlasti võtma endale operatiivselt kriisireguleerija ning pingete maandaja ja lahenduste otsija rolli.

Kurvaks tegevalt on siiani jäänud kogu alakomitee tegevus võistlejate/korraldajate eest varjatuks. Siiani pole kättesaadavad Alakomitee koosolekute varasemad protokollid ning ka plaanitavate koosistumiste päevakordadest ei ole laiem sportlaskond teadlik (juhul, kui keegi sooviks seal omi mõtteid ja ettepanekuid esitada).
Selline „suletud uste“ taga otsustamine loob vaid asjatuid kuulujutte ning toodab usaldamatust ja ebatervet õhkkonda ning mittekonstruktiivset kriitikat.
Suurem avatus looks usalduslikuma õhkkonna, väldiks „meie „ ja „nemad“ suhtumise teket ning aitaks kindlasti kaasa ala arengule.

III Mineviku tähelepanuta jätmine.

Teame kõik ütelust: „Kes mineviku ei mäleta, elab tulevikuta“. Kahjuks aga on meie pea 14 aasta pikkune off-road võistluste ajalugu ning 7 aasta pikkune Alakomitee tegevus korralikult dokumenteerimata ja jäädvustamata.

On tagumine aeg koguda kokku andmed ja faktid paber-ja digitaaldokumendid, paber-ja digitaalfotod, analoog-ja digitaalvideod, et säilitada, süstematiseerida ja teha kõigile huvilistele kättesaadavaks info selle spordiala sünni ja mineviku ning sellega seotud isikute kohta.

Miks mitte anda välja kokkuvõttev raamat 15 aasta tegevuse kohta. Miks mitte off-road spordi leksikoni näol, kus oleks ära toodud kõik sellel alal võistelnud isikud ja meeskonnad ning autode margid/mudelid (piltidega), aga ka info võistluste ja korraldajate kohta läbi ajaloo.

Kahetsusväärselt puudub Alakomitee kodulehel isegi virtuaalne mälestustahvel manalateele läinud võistlejate ja korraldajate ning nende saavutuste ja tehtu mälestuseks.


IV Ettepanekud

Kõigest eeltoodust johtuvalt teen Alakomiteele järgmised ettepanekud:

1. Kutsutaks kokku offroad spordi kongress, kuhu saadetaks kutse kõigile neile võistlejatele, kes viimase 5 aasta jooksul (2007-2012) on endale võistlejakaardi välja võtnud. Viimase 5 aasta jooksul seetõttu, et kaasataks ka masu ajal/tõttu kõrvale jäänud võistlejad. Kongressi sisuliseks pooleks võiks olla järgnev:

1.2 Alakomiteelt ootaks viimase viie aasta kohta tegevuse aruannet ning nägemust järgneva viie aasta kohta.

1.3 Ootaksime põhjalikku analüüsi ja ettekannet uute tehniliste reeglite ning neile esitatud parandusettepanekute osas.

1.4 Alakomitee ja tehnilise komisjoni liikmetele peaks saama eelnevalt kirjalikke küsimusi esitada ning need peaksid saama kohapeal ammendavalt vastatud.

1.5 Registreeritud sõnavõtud osalejatelt.

1.6 Soovi ja võimaluse korral ettekanded võistluste korraldajatelt.

1.7 Töö sektsioonides e. mõttetalgud alakomitees konkreetset võistlusklassi esindava inimese juhtimisel, kus arutataks võistluskassis võistlevate või sinna naasvate võistlejatega läbi konkreetse võistlusklassi valupunktid ja kuulataks ära ettepanekud, mida alakomitee hiljem analüüsida saaks. Kindlasti tuleks need protokollida.

Näeksin, et selline laiapõhjalaine kokkusaamine peaks toimuma iga 5 aasta tagant või alati enne uute tehniliste reeglite kinnitamist.

2. Noorte kaasamiseks sellele mootorispordi alale võiks alustada parima noore uustulnuka (näiteks 18-25 a.) või juuniori (meie alal näiteks 16-18a.) tunnustamise ja esile tõstmisega uudistes või eriauhinna määramisega kas korraldaja või Alakomitee poolt. Kindlasti vääriksid sellised võistlejad eraldi äramärkimist aastakokkuvõttes.


Lugupidamisega

Kristjan Vaarmann
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas kala »

Kuna su mõte liigub õiges suunas,siis tekib küsimus et kas sa ise ei tahaks alakomitees olla?
Lihtsalt huvi pärast.
Kõrvaltvaatajana on jäänud ka selline mulje,et ei toimu seal komitees midagi ja asi käärib,ning mitmed lahkuvad.
Komiteesse ilmselgelt värsket verd vaja kes tahavad rohkem tegutseda ja ala arendada,ning kellel on ka aega sellega tegeleda.
56157755
Kasutaja avatar
toilu
I live off from the mud
Postitusi: 3420
Liitunud: E Apr 21, 2008 11:35 am
Asukoht: Tallinn

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas toilu »

Landy - toetan sind kuna su mõtted liiguvad õiges suunas nagu eel kõnelejagi märkis ära.:)
Metsas näeme rsk!!!
viis kaks null neli kaks viis kaks
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas Landy »

Tänu pakkumast ja soovitamast, kuid kahjuks on ööpäevas vaid 24h ning sinna sisse praeguse seisuga rohkem kohustusi ei mahu. Vähemalt 5 tundi tahaks ikka magada ;-) Olen viimase kahe aasta jooksul niigi "vabatahtlike kohustuste" koormat vähendanud, et isklikule elule ruumi teha. Ühe MTÜ juhtimine on piisavalt suur koormus ning perekondlikud kohustused on pigem kasvavas, kui kahanevas suunas.

Suured tänud toetajatele, proovin pragusete ajaliste ja rahaliste vahendiste juures olla pigem võistluste ja safrite juures abiks ning aasta jooksul mõnel võistlusel ka TR1 või Turist klassi osaleda.

Tegelikult on mul ideid ala arendamiseks veelgi, kuid need tahavad lisaks kirja panekule ka inimesi kes need südmeasjaks võtaks ja käima tõmbaks ning edasi arendaks.

NB! Klirjlikult saan teie ettepanekutele vastata kuni 13.09, peale seda vaid telefoni teel.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas totu »

Mõtted õiged, ja veel leiaks häid algatusi aga..... kes selle kinni maksab?
Elame maailmas, kus aatelisus, ideelisus, vaated ja ideed ei maksa midagi. Võtke poliitikutelt teenimisvõimalus ja teatud saal jääb tühjaks, ehk mõni pensionär tuleks, ajaviiteks, nuppu vajutama. Sama seis on ka meil, inimesed teevad tööd ilma tasuta ja põhitöö kõrvalt, seega ei ole meil moraalset õigust neid kritiseerida. Esimese asjana peaks saavutama mingisugusegi rahastamise võimaluse, siis tekiks ka motivatsioon ja aruandekohustus. Niikaua kui AK inimesed maksavad, sisuliselt, peale tehtud tööle, jääb meil vaid tänulik olla.
Kui võistlejakaart maksaks 100,- ??? Või 200.- ??? Ja arvestatav osa sellest laekuks vastava inimese kontole? Huvitav, kas see tekitaks motivatsiooni uusi sõitjaid juurde meelitada?
Sellised, pessimistlikud, mõtted tekkisid.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas Landy »

Arved, võitlejakaardi hinda võib ju tõsta, kuid mis on sellest kasu, kui siin foorumis mõni teema ülevalool lubasid mõned inimesed hoopis Läti autospordi arengut toetada ja sealse alakomitee võistlejakaardi võtta, kuna seal on odavam.

Kahjuks pole alakomitte kordagi välja toonud kui suur protsent võistlejakaardi tasust läheb kindlustusmakseteks, kui palju administratiivkuludeks ning palju ala end arenguks alles jääb.
Kardan, et sellest piskust ei jagu selle vimase jaoks just eriti palju.

Oleks ju tore, kui Ermi igaaastsed statsitilised kokkuvõtted (nagu ka muud AK materjalid) ala arengu kohta oleksid ka 4x4AK kodulehelt kätesaadavad, et aastate lõikes statsistilist analüüsi teha.

Paljude minu poolt esile toodud murekohtadega tegelemine ei nõua mitte niivõrd otseselt suurt raha, kuivõrd aega ja inimtöö tunde ning KOORDINEERITUD ja LÄBIMÕELDUD tegutsemist. Tõsi aeg maksb tänapäeval, kuid kui ala areng oleks läbipaistvam ja sellele saaks kaasa rääkida suurem grupp ala entusiate, siis oleks ka AK töökoormus väiksem ja seal saaks tegeleda juba ettevalmistussõela läbinud materajalide ning ideedega.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas Praks1 »

Landy loe see teema uuesti läbi ,kus on läti võistleja kaardist juttu ja saad äkki aru kah millest selline idee.
Minul pole vahet maksab see kaart 10,30 või 130,soetan ikka selle ja ei tule mõttese isegi,et võiks vinguda :D
Proto
53951597
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas kala »

ma vinguks küll selle hinna üle,kuna muude aladega tegeledes on inimesed selle töö ära teinud,ning ala arendanud,vb vaja lihtsalt leida need vabatahtlikud juurde kes tahaks ka käe külge panna ja aidata,või välja vahetada need inimesed kes tunnevad et ei jõua enam ja ei taha.
Ennast ei paku,kuna pole aega absoluutselt,leiaks kindlasti inimesi kas tahaks ja kellel oleks aega.
56157755
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas Landy »

Härrased!

"Liikmemaksu" üle arutelmine võib küll ola põnev ja intriige lõkkele lööv, kuid ärgem laskugem liialt üksikdetailidesse, kui suur pilt hakkab koost lahti kukkuma. Vaadakem üldist olukorda, sest vastasel juhul pole peagi praeguseidki "sõidupileti" omadajaid enam võistlemas.
Väga lihtne on kõiki probleeme rahale või selle puudumisele taandada. Lugege mu kirjutis uuesti mõttega läbi, 2/3 sellest pole rahaga otsest pistmist.

Eelkõige ootaks siia adressaadi vastust minu kirjale ja pikemt kui üks lause.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas eero I »

Vastajateks Kristjanile on ilmselt teised inimesed, aga loodan, et ta ei pahanda kui poetan ka mõne mõtte samal teemal.
Olen ka mõtteid mõlgutanud, mainitud teemadel, millegi nii konkreetse ja suuremahuliseni pole küll jõudnud aga üks mõte on pähe tulnud. Olen seda ka varem maininud, kui olid jutuks stardimaksud, kas ei peaks taaskäivitama klubilist liikumist ja andma juba olemas olevatele klubidele ametlikuma staatuse. Klubide rolliks võiks olla sõitude korraldamine, ürituste korraldamine sõitudest vabal ajal, safarid, klubiliikmete sünnipäevad, klubi suvepäevad, klubide kokkutulekud jne. Seeläbi võiksid tekkida ühtsemad ja teovõimelisemad kogukonnad kus oleksid jagatud kohustused ja privileegid.
Sõidu korraldanud klubil oleks võimalik teha soodustusi oma liikmetele, toetada abivajajaid, uustulnukaid jne. Samateemalisi kokkuleppeid oleks võimalik sõlmida ka klubide vaheliselt jne., samuti oleks võimalik ju klubidega liituda ka sõidukorraldajatel kes vaevu otsotsaga kokku tulevad.
Klubidel oleks võimalik sõlmida kokkuleppeid teiste klubide, sõidukorraldajate ja alaliiduga nn. mina sulle, sina mulle.
Soodustused klubidelt, oma liikmetele, lisaks seltsielule, oleksid ka motivaatoriks liitumisel klubiga, kuid nagu teada, tasuta lõunaid pole, st. seejuures peaks ka klubi liige midagi vastu andma, minimaalselt oma aega. Kui on teada miks me seda tegema peame siis usun , et kellelgi poleks selle vastu midagi, seda enam kui korraldada tuleks üks sünnipäevapidu või safari või maha panna üks võistlusrada metsas, tehes seda mida meile nagunii meeldib teha.
Läbi selle oleks võimalik kaasata ka neid kes ei viitsi, jaksa või ei taha võistlustel osaleda, aga nad oleksid meiega. Aga nagu teada, kes annab näpu, loovutab varem või hiljem ka käe.
Täna oma vaimusilmas kujutame ette, et seda kõike võiks või peaks tegema alaliit, aga kas peaks. Esiteks mis oleks AL liikme motivatsioon seda teha, ainult vabatahtlikult võetud kohustus, kui sedagi. Klubi liikme motivatsioon võiks olla, koos veedetud aeg. Keegi ju ei kurda, kui ta on kutsutud sõbra sünnipäevale, et ta pidi midagi tegema (olema lihtsalt tore inimene) nii võiks olla ju ka klubi ettevõtmistega. Siinkohal meenub kohe lastekodu lastele suunatud üritus või puude koristus linnuse pargist. Alaliidu roll seejuures võiks olla klubide, sõitjate, kes pole klubiliikmed ja sõidukorraldajate koordinaator nende koostegutsemisel ning tegelemine KV või miks mitte MV korraldamisega.
Rääkides alaliidu tegemistest.
Pole küll alaliidu köögipoolega kursis, aga üha enam tundub, et alaliidu suurim probleem on see, et liikmetel on vabatahtlikult võetud kohustus mis polegi nagu kohustus, kui pole kohustust, pole võimalik nõuda ka tulemust. See ei ole etteheide liikmetele, vaid viga süsteemis. Samuti puuduvad ka eesmärgid, kui puuduvad eesmärgid, pole ka kohustusi mida keegi võiks võtta. Tegeletakse jooksvate probleemidega ja sedagi üsna pika viitega, seegi ilmselt sellest, et on määratlemata, kes ja milliste probleemide lahendamisega peaks tegelema nn. kõik tegelevad kõigega, tulemus on alati üks, seda siis igas elu valdkonnas.
Kristjan tegi avaliku pöördumise ja ootab, õigustatult, vastust oma kirjale, aga kas alaliidus on keegi kelle kohustus on vastata sellistele küsimustele täpsemalt küsimistele, või vastab see kelle närvid kõige ennem järgi annavad.
Ei tahaks meenutada, aga aasta tagasi, samal ajal või tiba varem, oli AL liikmete närvikava üsna kadestamist väärt, vastuseid tuli üsna pikalt oodata.
Võin oma järeldustes eksida, aga seda siis Kristjani poolt toodud põhjusel "Kurvaks tegevalt on siiani jäänud kogu alakomitee tegevus võistlejate/korraldajate eest varjatuks."(loomulikult ei usu, et seda oleks sihilikult tehtud). Kahjuks pole see ainus tõetera mis sellest kirjast leidsin.
Ei heida kellelegi midagi ette ja mis õigus olekski (või on liikmete kohad palgalised, ei tea sedagi), aga kuidagi tuleks see lugu muuta produktiivsemaks läbi efektiivsuse.

Koos teeme paremini.
Ja klubiliikumise taaskäivitamise ideed ei saa ma ainuomandiks pidada ja ei tea sedagi kas see on hea idee.

Päikest kõigile

Eero
TR3
Kasutaja avatar
Oliver
offroad on külm, pime ja vastik
Postitusi: 442
Liitunud: T Dets 20, 2005 4:02 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Avalik kiri EAL 4x4 Alakomiteele

Postitus Postitas Oliver »

Kolmanda isiku avalik kiri.

Lugupeetud Kristjan Vaarmann!

Lühidalt taustast ja põhjustest, miks olen otsustanud vastata teie postitusele siin foorumis.
Ma ei ole EAL 4x4 Alakomitee liige. Ma olen maasturitega igapäevaselt kokku puutunud vähem, kui teie ja võistelnud olen alates 1999. aasta Sügissõidust. Olen korraldanud koos oma sõpradega mõned offroad võistlused. Loodetavasti on see piisav kogemuste pagas oma arvamuse ja nägemuse väljendamiseks.

Ma ei saa nõustuda teie järgmiste väidetega.

I Järelkasvu ja pikema arengukava puudumine.
See väide ei vasta tõele. Järelkasv on olemas! Tunnen siirast rõõmu selle üle! Elan kaasa nende tegemistele ning lausa kadestan neid, sest nad teevad täna seda, mida mina oma sõpradega tegin 10 aastat tagasi nö. vanade tegijatega.

Arengukava on inimeste mõtetes ja tegudes.

II Süvenevad sisevastuolud
See väide ei vasta tõele. Ei ole olemas sisevastuolusid! On isklikud arvamused, mis ei ühti. AK ei saa reguleerida inimeste isklikku arvamust. Igat tüli peame vaatlema eraldi -ei saa üldistada, sest põhjused on erinevad: isiklik sümpaatia, ärilised vastuolud ning enimlevinud on eestlasele omane ärategemise tahe. Paremusjärjestust pannakse jätkuvalt paika võistluserajal. AK ei saa näha ette ja reguleerida enne võistlusi seda, kui kohusetundlik on võistluse korraldaja oam enese kehtestatud reeglitest kinnipidamisel enne võistlust või selle ajal. AK saab reageerida ainult juhul, kui võistleja, kes tunneb, et talle on liiga tehtud, on esitanud fkirjaliku või suulise pöördumise koos argumentidega ja oma poolse ettepanekuga, kuidas olukord lahendada.

III Mineviku tähelepanuta jätmine.
See väide ei vasta tõele. Off-road võistluste ajalugu ning Alakomitee tegevus on vajalikul ja võimalikul määral dokumenteeritud ja jäädvustatud.

On veel aega koguda kokku andmed ja need kättesaadavaks huvilistele. Õige aeg on käes siis, kui leidub inimene, kes selle ära teeks (alustab ja lõpetab ka). Raamatu saame ka välja anda - ilmselgelt on kõik offroad varustusega kauplevad ettevõtted selle raamatu trükkimist valmis toetama rahaliselt.

Oliver Sults
Oliver Sults, TR3, 20 aastat võidu- ja lõbusõite
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”