3. leht 3-st

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: T Nov 29, 2011 5:03 pm
Postitas Una
Meil on lihtsalt selline lugu, et tiimi nimed ei kuulu nn. kellelegi kui nad just pole registreeritud kaubamärgid nagu Würth vms. Oletame nüüd, et ma olen aastaid sõitnud nime all Hyper4x4 ning soovin seda teha ka järgmisel hooajal, kuid keegi "paha uustulnuk" on aasta esimeseks võistluseks sellise nimega tiimi juba reganud ning seda olukorras, kus mina näiteks ei kavatsegi aasta esimesest võistlusest osa võtta ja olen perega pikemal puhkusel ja ei saagi sellest varem teada kui peale võistlust foorumist tulemusi vaadates. Mis siis saab?

Ehk siis täiesti hüpoteetiline olukord taas, kuid mille pealt ma vaidlema hakkan ja kellega? Eriti kui ma pole võistluste korraldajate jaoks niivõrd tuntud nimi, et ta peaks kahtlustama, et miskit ei ole päris nii nagu peab.

Üks mu mõtteid oli, et tiimi nimi, juht ja auto peaks olema alaliidus regatud veel enne kui esimeseks võistluseks regamine hakkab, et saaks selguse, kes on kes ja mis tiimis ja millega ta sõidab.

Loodan, et ma eksin ja kuskil süsteemis on sellised olukorrad juba ette lahendatud, kuid see, et olukord näeb välja väga ebatõenäoline ei tähenda, et seda ei puugi juhtuda. Olgu need nimed meil hetkel just sellised nagu nad on, kuid ma leian, et need oleks mõtekas kinnistada vähemalt mingi konkreetse isikuga. Hetkel ei leia ma kuskilt, et peaks kellegi käest küsima või kuhgui teatama kui ma tahan autot vahetada või meeskonnaliikmeid vahetada. Annan hooaja esimeseks võistluseks ülesse ja juhendi järgi nii on ja nii jääb.

Loodan, et mõtlesin üle.

P

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: T Nov 29, 2011 5:50 pm
Postitas TR Pjätt
Sinu sõbrana vastan, et jah mõtlesid üle. Esiteks võetakse aluseks eelmisel aastal sõitnud teami nimed ja inimesed kes on sellega seotud. Ehk kui keegi hakkab regama QKulgur, siis Arto ilusti helistab mulle ja küsib kas ma olen kursis. Sammuti toimub see kõigi teistega kes sel aastal võistlesid. Ehk et kui mina tahan järgmine aasta Stihli nime all sõita, siis kõigepealt on see õigus ikka neil ja Arto siis ka seda neilt uurib kui EAL4x4 alaliidu juht.
Kui järsku, appi aga mis siis ei ole teemad mille üle vaielda ja kui on mure siis proovi aastalaguses seda teha ja vaata mis saab. Võisltunumber on ka ju seotud Teami nimega, mitte sõitjaga. On ainult teami esindaja ja see võib nii sõitja kui kaardilugeja olla.
Lõpetaks nüüd ära selle mõtetu aga mis siis juhtub kui äkki!
Andesta, et nii isiklikult aga mul on tunne, et sa ajad üksi mingit jonni ja ammu pole see tingitud sellest, et EAL4x4 alaliit polnud lahti kirjutanud, mis asi on "Võistkond"
Minu meelest võiks nüüd selle teema siit kuhugi ära tõsta aga viimane sõna jääb Priidule :)


Priit
QKulgur

p.s. muidugi 12 aastat pole seda probleemi olnud, mille üle me praegu vaidleme, et järsku mõne aasta paärast on? Võibolla ma eksin aga mina küll ei mäleta ja ei kujuta seda hästi ette ka.
pps. Kui Vaiko müüs oma auto maha, siis läks minu teada Teami nimi ka rendiks kaasa. Ehk seltskond "Tegijad" võistles edasi uuete tegelastega. Jällegi polnud kellegil probleemi ja miks peaks ka olema?

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: T Nov 29, 2011 7:32 pm
Postitas Arto
TR Pjätt kirjutas:Sinu sõbrana vastan, et jah mõtlesid üle. Esiteks võetakse aluseks eelmisel aastal sõitnud teami nimed ja inimesed kes on sellega seotud. Ehk kui keegi hakkab regama QKulgur, siis Arto ilusti helistab mulle ja küsib kas ma olen kursis. Sammuti toimub see kõigi teistega kes sel aastal võistlesid. Ehk et kui mina tahan järgmine aasta Stihli nime all sõita, siis kõigepealt on see õigus ikka neil ja Arto siis ka seda neilt uurib kui EAL4x4 alaliidu juht.
Väike täiendus, et võistlejate registrit peab meil Ermi!
Ning kindlasti küsib ta kui eelmisel aastal võistelnud nime tahab registreerida keegi teine. ;)

Re: Mis siis saab kui äkki e. Una mure tiimi nime kaaperdami

Postitatud: T Nov 29, 2011 8:02 pm
Postitas Ax
Loen ja mõtlen, et elu nagu Ameerikas. Kui mikrolaineahju kasutusjuhendis pole kirjas, et seal ei või kassi kuivatada siis järelikult nagu võiks :eek . Meie seltskond on tegelikult ikka väga väike ja kõik enamvähem tunnevad kõiki (kas just nimepidi aga nägupidi kindlasti) ja see variant, et keegi tuleb ja võtab teise tiimi nime - tule taevas appi :shock:
Härrased, tegeleks masinate reeglitega, mitte kes kelle naise autoga vahetevahel tahab sõita.

Kuna 2011 jäi võistlustelt vahele siis väga sõna ei võta kuid paar asja hingel ikkagi on. Kuid katsun uusi tehnilisi reegleid veel lugeda ja siis täpsustada.

Aigar

Re: Mis siis saab kui äkki e. Una mure

Postitatud: T Nov 29, 2011 8:22 pm
Postitas Movistar
Selles see probleem ongi,et kõik arvavad,et me ju tunneme üksteist.Oleme ju kõik sõbrad.
Tegelt peaks definitsioonid nagu võistkond ,võistlusauto,võistleja jne.olema üheselt selge ,peale reegleid lugedes nii 10aastat sõitnule kui ka täielikule võhikule kes esimest korda rajale tuleb ja kes juhenditest ning reeglitest oma infot ammutab.
Täiesti süütu küsimuse püstitamisest on saanud 3 leheküljeline teema :D :cheers

Re: Mis siis saab kui äkki e. Una mure

Postitatud: K Nov 30, 2011 10:55 am
Postitas totu
Esimesena, konkreetse nime all startinule, jääb ainuõigus nime kasutamiseks või edasiandmiseks. Sel juhul on sama õigus uuel kasutajal. Kes ei usalda, teeb lepingu ja käigu või notaris. 2 tähe ja helipildi erinevuse nõue. Lihtne?

Re: Mis siis saab kui äkki e. Una mure

Postitatud: K Nov 30, 2011 11:25 am
Postitas Landy
Ühes punktis olen isand Pommeriga ühel meelel. Mõsited peaks selles dokumendis paigas olema.
Ka mõistete definitsioon võiks lühidalt ja arusaadavat (kõrvalseisja jaoks) lahti kirjutatud olla.
Kasutada läbisegi "võistlusmasin" ja "võistlusauto" pole korrektne. Ilmslet on sellisleid sõnu veelgi.
Kuna antud dokument on sündinud väga pika arengutee käigus (usun, et mõni lause või lause osa võib ulatuda offroadvõistluste algusaegadesse 10 aasat tagasi), siis on olekas see terviklikult üle vaadata vaja ning teha keelelisi ja teriniloogilisi korrektiiive.

Eraldi küsimus on kas need "sõnaseletused" just selles dokumendis (tehnilistes reeglites) peavad sisalduma. Ehk oleks mütekas need mõnda musse 4x4AK dokumenti lisada.

Re: Mis siis saab kui äkki e. Una mure

Postitatud: N Dets 01, 2011 9:43 am
Postitas Arto
Landy kirjutas:Mõsited peaks selles dokumendis paigas olema.
Ka mõistete definitsioon võiks lühidalt ja arusaadavat (kõrvalseisja jaoks) lahti kirjutatud olla.
Kasutada läbisegi "võistlusmasin" ja "võistlusauto" pole korrektne. Ilmslet on sellisleid sõnu veelgi.
Toodud terminid on nimetatud dokumendis just sellepärast, et asi oleks selge:
- punktid mis puudutavad kõiki võistlusklasse, kasutame terminit -masin ( kuna ATV ei ole auto )
- punktid mis puudutavad ainult autosid, kasutame terminit -auto.

Pakkuge lihtsam lahendus, kellel tuleb keelele!
Kohekohe hakkame koostama järgmise aasta üldjuhendit siis saaks sinna asi parem.

Re: Mis siis saab kui äkki e. Una mure

Postitatud: N Dets 01, 2011 11:31 am
Postitas isakene
Keele- ja Liiklusseaduse järgi oleks korrektne väljend "võistlussõiduk".

Re: Mis siis saab kui äkki e. Una mure

Postitatud: R Dets 09, 2011 1:31 am
Postitas eero I
Priit (Una) olen sinuga. :)
Saan sellest aru, et offroad pole matemaatika aga mõisted ja mõtted ei tohiks olla mõistetavad mitmeti. Sama küsimus, mis siis eristab ühe võistkonna teisest, kas võistkonna nimi, -number või siis juht, tekkis minul 2011 klapperi tulemusi vaadates. Ei saanud tookord aru, kas peaks oma tulemust vaatama võistlusnumbri või võistkonna nime alt.
Mis puudutab sultsi ja aasta kokkuvõtet siis
Qkulgur tegi ära Blackoudile, aga kas ka sõidus.
"Võistleb võistkond, kes on koos ja ühiselt selle Teami nime all võistlenud ja autot ehitanud."
Priit (Q), sinu sõnad, olen sellega täitsa nõus ja sellest tulenevalt küsiks, kas ASMV-l sõitsid sina Hardoga või Hardo sinuga?
Mõistete osas hetkel mõtted puuduvad.

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: R Dets 09, 2011 1:43 am
Postitas eero I
Landy kirjutas:Veidi definitsioone TR1 mätta otsast:
Mõisted



1.2 Võistlusautoks leotakse antud tehnilistele reeglitele vastav N1 või N!G kategooria sõiduk. Võsitkonnaga seotud võistlusutoks loetakse sõiduk, mida võistkond kasutab hooaja esimsel võistlusel. Võistlusuto samasus tuvastatakse VIN-koodi põhjal. Vaheutseks loetakse teise VIN koodiga võsitlusuto kasutamist.

.
Saan mõttest aru aga mõte vajab tiba kohendamis.
N1 või N1G kat. auto on ainult vabas ja sedagi vist ainult üks, teised on M1 või M1G kat sõidukid e. autod.

VIN koodi järgi vaba ja kolme autosid tuvastada, ei anna väga tulemust. Sama lihtsalt kui need on autole pandud, sama lihtsalt annab neid ringi panna. Pigem siis juba tehnilises kaardis oleva pildi ja teh. kom., kes ka siiani on pidanud tuvastama autosid, otsuse järgi.

Re: Mis siis saab kui äkki e. Una mure

Postitatud: R Dets 09, 2011 8:04 am
Postitas Movistar
eero I kirjutas: Qkulgur tegi ära Blackoudile, aga kas ka sõidus.
"Võistleb võistkond, kes on koos ja ühiselt selle Teami nime all võistlenud ja autot ehitanud."
Priit (Q), sinu sõnad, olen sellega täitsa nõus ja sellest tulenevalt küsiks, kas ASMV-l sõitsid sina Hardoga või Hardo sinuga?
Tegi ju Blackoutile sõidus ära :D Korraks sai ta isegi ette meist.
Sultsil sõitisin mina Priiduga , aga auto eripärasid silmas pidades (pedaalid kaugel :lol: ,kangid valel pool,rool raske jne.) otsustas Priit siiski kõrvale kolida.
Minumeelest on selline kaartide segamine aasta viimasel sõidul just vajalik.Võtab meestel vähemalt jalad kõhu alt välja ja mehed hakkavad pingutama oma koha nimel.Muidu sõidavad,nagu oleks safaril :D
Sellesama asja pärast ma oma küsimuse püstitasingi,et kas 1 team võib autot vahetada rohkem kui 1 kord ja tagasivahetust ei loetaks vahetuseks.Oleks täiesti normaalne kui oleks lubatud 1 sõiduks autot vahetada.Näiteks suvesõidul vahetame Eeroga autod ära ja järgmine sõit vahetame tagasi.Oleks see siis väga imelik kui see oleks lubatud ?Minumeelest mitte.