Ma loen oma panuseks uute reeglite väljatöötamisel, seda et suutsin algatada üldjuhendis oleva mõiste "võistkond" üle diskussiooni . Sellest mulle piisab, las siit maalt kõnelevad targemad edasi. Kohati tundub mulle, et ma olen ainus, kes asjast aru ei saa ning avalikus internetifoorumis oma lollusega hiilgamine pole just maailma targeim tegevus.
Võiks vaadata ka siia - ehk on midagi üle võtta, kuigi rallimehed kurdavad, et ala on ülereguleeritud. Võib-olla on alaliidu juhid seda kõike juba lugenud ja meile mittesobivaks pidanud, kuid panen igaks juhuks lingi ja mõned mõisted.
http://www.autosport.ee/rallyreg/public ... LLI_VM.pdf
1.2. Meeskond
Meeskond koosneb kahest ühes ralliautos istuvast sõitjast. Neid kahte sõitjat nimetatakse juhiks
ja kaardilugejaks. Mõlemad meeskonnaliikmed võivad võistluse jooksul ralliautot juhtida ja
mõlemal peab olema kehtiv asjaomane sõitjalitsents ning juhtimisõigust tõendav dokument.
Juhil lasub registreerija vastutus, kui viimane ei viibi võistluse ajal ralliautos.
1.3. Võistkond
Võistkond koosneb kahest või enamast meeskonnast, kes osalevad võistlusel või võistlussarjas
ühise tulemuse saamiseks.
1.4. Registreerija
Registreerijalitsentsiga füüsiline või juriidiline isik.
5.1.1. Võistlusele saab registreerida ASN/FIA registreerijalitsentsi omav füüsiline või juriidiline
isik. Füüsilise isiku registreerijalitsents annab õiguse registreerida ainult oma meeskonda ja
ralliautot, litsentsiomanik peab olema meeskonna liige.
5.1.2. Kui registreerija ei osale meeskonnaliikmena, kannab tema eest vastutust juht. Korraldaja
ei vastuta meeskonnaliikmete ja abipersonali tegevuse eest võistlusel, vastutust kannavad
meeskonna registreerija ja meeskonna liikmed. Proteste saab esitada asjaomase
registreerijalitsentsi omanik ning ka registreerija poolt kirjalikult volitatu.
5.1.3. Kõik FIA/ASN litsentsiomanikud, kes soovivad võistlusest osa võtta, peavad saatma
täidetud osavõtuavalduse võistluse sekretariaati enne võistlusjuhendiga määratud registreerimise
lõppemist. Andmed kaardilugeja kohta võib saata võistlusjuhendiga määratud hilisemal tähtajal.
5.1.5. Registreerimise tühistamiseks tuleb korraldajale saata kirjalik avaldus koos põhjendusega.
5.1.6. Registreerija vahetus pärast registreerimisaja lõppemist on keelatud.
5.1.7. Rahvuslikul võistlusel võib korraldaja loal meeskonna koosseisu ja ralliautot vahetada
tehnilise ülevaatuse alguseni. Kui vahetatakse juht, antakse meeskonnale uus stardinumber.
5.1.8. Žürii loal võib ühe meeskonnaliikme vahetada ka pärast dokumentide kontrolli algust, aga
enne stardijärjekorra avaldamist.
5.1.9. Registreerija võib vahetada osavõtuavalduses märgitud ralliauto teise sama rühma ja sama
klassi kuuluva ralliauto vastu hiljemalt enne tehnilise ülevaatuse algust.
5.3. Osavõtuavalduse allakirjutamisega kohustuvad registreerija ja meeskonnaliikmed alluma
FIA spordikoodeksile ja selle lisadele, käesolevale VM-le, seeriavõistluse üldjuhendile ja
võistlusjuhendile.
5.5. Meeskonna liikmetelt nõutakse sõitjalitsentsi ja juhtimisõigust tõendavaid dokumente, mille
kehtivuse eest vastutavad meeskonna liikmed ise. Vanuse alampiir on 16 a täitumine,
neljarattaveolistel ralliautodel sõitmiseks 18 a täitumine. Meeskonnas võib olla ainult üks
piiratud juhtimisõigusega sõitja.
Isiklikult pooldan alati pigem tervet mõistust kui poognate viisi paberit.