Mis siis saab kui äkki e. Una mure

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 540
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas TR Pjätt » E Nov 28, 2011 10:52 pm

3 ühenimelist võistkonda sul regata ei lubata küll aga Würth1, Würth 2 ja Würth3 ja loomulikult kui sul klubis 3 autod ja otsustad aastalõpus, et sõidad nimeall Würth1 viimased 2 etappi kasutades võistkonna Würth2 autot, siis jah see on sul täna võimalik. Ühe võistkonna nimega saad regada ikka ainult ühe auto. Me võime aastakeskel oma autod (QKulgur ja Würth) ka ära vahetada kui tahame aga tagasi enam vahetuada sel juhul ei tohi.

Priit
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 540
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas TR Pjätt » E Nov 28, 2011 11:18 pm

Aga härrased kui te tõesti midagi tahate muuta, mitte niisama jutustada siin kellele jääb viimane sõna, siis tuleks alustada sellest, et mida me tahame selle autovahetusega teha.

Pange palun kirja, mis võimalused võistkonnal olla võiks ja siis saab ka uue reegli kirjutada.

Palun kirjutage lahti:

Võistkond -
Võistlusauto -
Võistkonnaliikmed -

ja siis juurde, et mis tingimused olla võiks. Et ala Võistkond, ei tohi juhti ega kaardilugejat vahetada, Võistkond tohib autotvahetada nii mitu korda jne.
Siis saame ka edasi liikuda ja vastavalt sellele informatsioonile koostab EAL4x4 alaliit uue punkti juhistesse. Loomulikult võib see ka klassiti erinev olla. Muidu me kirjutame siin niisama aga kui on vaja teha siis pole kedagi.
Ole hea Priit kirjuta siis need lahti, pole vast nii keeruline ja teised saavad pärast parandada või lisada kui vajadust on ja saame konkreetselt edasi liikuda. Mitte ei aja niisama möla kuidas keegi aru saab. See võimalus ju praegu on, esimene võistlus on alles 3 kuu pärast ja siis peaks ka uued reeglid kehtima.

Priit
QKulgur
Viimati muutis TR Pjätt, T Mai 20, 2014 12:14 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1202
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Arto » E Nov 28, 2011 11:32 pm

Hea, et on tekkinud mõttevahetus, nagu juba TR-1 teemas ütlesin siis proovige ise sõnastada, leida korrektseid lahendusi!
Kui need siin teemas kõik koos läbi räägime siis peaksid ju kõik saama asjadest ühtemoodi aru.

Toodud võistkonna teema kohta võin ütelda lisaks niipalju, selle aasta alguse sai see lahatud läbi ATV meestega ühisel koosistumisel ning seal jõudsime järgmise seisukohani:
Võistkond koosneb esimesel hooaja võistlusel registreeritud I ja II juhist ja nende masina(te)st. Võistkond loetakse järgmisel võistlusel samaks kui on registreeritud vähemalt üks eelpool mainitutest (I või II juht) ja masin(ad).
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2018 VABA nr. 530, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
eal.4x4.ee
pakane
vanaisa
Postitusi: 221
Liitunud: N Nov 16, 2006 7:55 pm
Asukoht: Kuusalu

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas pakane » T Nov 29, 2011 12:09 am

Kaldun arvama (minu isiklik arvamus), et võistlusauto (edaspidi VA :lol: ) vahetuseks saab nimetada, kui reg. nr on muutunud või 51% ja üle esialgsetest (1. stardist alates) põhiomadustest on muudetud (nt. mootori maht ja kütuse tüüp ning käigukasti tüüp ning kui vahetatakse vaid 1 kahest, siis ei loeta VA vahetuseks). Meeskond loetakse samaks läbi hooaja juhul kui 30% (nt. 3 mehe teamist 1 on olemas. Kahene team muidugi 50%) hooaja esimesel võistlusel üles tähendati. Kes kus istub, pole minu arvates oluline.
Keeruline, aga ehk saate pihta mida ma öelda tahtsin :shock:

Andke tuld!

Vanaisa
Kui ei saa, siis kuidagi ikka saab!
4x4 TR3 V8 ja Subaru
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 540
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas TR Pjätt » T Nov 29, 2011 12:52 am

Andres sinu postitusest aru ei saanud :) kuidagi keerulisemaks läks. Asjad võiks ikka võimalikult lihtsad olla. Aga Arto poolt välja käidud ATV meeste idee sõitjate kohta on ju pädev ja see võiks siis samamoodi ka meil sõnastatud olla.
Ja auto vahetus on auto vahetus. Ehk kui auto VIN kood on teine, siis on tegemist teise masinaga. Mida me siin nii keeruliseks ajame. Ehk kõik saab olla nii edasi nagu ta ka praegu on olnud, ilma et keegi läheks vastuollu reeglitega.

1.1 Võistkond koosneb esimesel hooaja võistlusel registreeritud I ja II juhist. Võistkond loetakse järgmisel võistlusel samaks kui on registreeritud vähemalt üks eelpool mainitutest (I või II juht) - (siia peaks vist lisama, et I ja II juht võivad hooaja jooksul kohti vahetada. Seda selleks, et need kes ehitava auto kahasse ja tahavad kordamööda sõita, säiliks ka võimalus. ja nagu me alati oleme öelnud, et juht paremini mõistaks võiks ta mõne võistluse ka kõrval istuda ja ise nööri vedada:) )

1.2 Võistkond võib EAL E4X4KV–l osaledes vahetada võistlusmasinat ühel korral. ( Vahetuseks loetakse ka tagasivahetamist )
Võistlusmasinaks on esimesel hooaja võistlusel registreeritud masin, mis on tuvastatav VIN-koodi põhjal. Vaheutseks loetakse kui masina VIN-kood on teine.

Lühidalt, et võid oma masina hooaja keskel ümber ehitada või täiustada ilma, et see läheks arvesse kui võistlusmasina vahetus.
Selle punkt 1.2 võib keegi paremini sõnastada, ma ei suutnud oma aju kell 1 öösel paremini tööle panna.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15433
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Landy » T Nov 29, 2011 8:18 am

Veidi definitsioone TR1 mätta otsast:
Mõisted

1.1 Võistkonnaks loetakse jooksva hooaja esimesel võistlusel ühtse nime all registreeritud sportalste grupp kes koosneb vähemalt I ja II juhist ning võistlusautost. Võistkonna liikmete maksimaalne arv on määrtletud antud tehnilistes reeglites. Võistkond loetakse järgmisel võistlusel samaks kui sellele registreeritub vähemalt üks eelpool mainitutest (I või II juht) ning kasutakse sama nime ja võistlusautot.

1.2 Võistlusautoks leotakse antud tehnilistele reeglitele vastav N1 või N!G kategooria sõiduk. Võsitkonnaga seotud võistlusutoks loetakse sõiduk, mida võistkond kasutab hooaja esimsel võistlusel. Võistlusuto samasus tuvastatakse VIN-koodi põhjal. Vaheutseks loetakse teise VIN koodiga võsitlusuto kasutamist.

1.3 Võistkond võib EAL E4X4KV–l hooja arvestuses vahetada võistlusautot ühel korral jooksva hooja jooksul. Vahetuseks loetakse ka tagasivahetamist .
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 540
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas TR Pjätt » T Nov 29, 2011 10:02 am

Hakkasin ka siis Karikasarja üldreeglitel näpuga järge ajama ja ainult huvitamaks läheb. :)

TR3 aastaarvestuses tasub nii mõnelgi mehel lips ette panna, kes seda võibolla ei oodanud. Sest medalid ja karikad ootavad neid mehi.

4.2 EAL 4x4 KV punktiarvestuse jaoks loetakse võistkonna I-ks ja II-ks juhiks võistkonna liikmeid kes olid I-se ja II-juhina registreeritud võistlusel, millisel võistkond arvestusalusel aastal esmakordselt startis.

1 koht Würth - Andres Tuisk ja Andres Ainlo
2 koht Kostivere 3 - Eero Dulder ja Ivar Praks
3 koht QKulgur - Priit Aus ja Oliver Sults

nii, et Oliver vea lips ette, oled saavutanud see aasta EAL4x4 karikasarjas TR3 klassis 3 koha :) Ega me saame sinuga seda vist viimast korda nautida.

Priit
QKulgur
Kasutaja avatar
Una
emps
Postitusi: 121
Liitunud: K Veebr 16, 2005 10:46 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Una » T Nov 29, 2011 10:39 am

Ma loen oma panuseks uute reeglite väljatöötamisel, seda et suutsin algatada üldjuhendis oleva mõiste "võistkond" üle diskussiooni . Sellest mulle piisab, las siit maalt kõnelevad targemad edasi. Kohati tundub mulle, et ma olen ainus, kes asjast aru ei saa ning avalikus internetifoorumis oma lollusega hiilgamine pole just maailma targeim tegevus.

Võiks vaadata ka siia - ehk on midagi üle võtta, kuigi rallimehed kurdavad, et ala on ülereguleeritud. Võib-olla on alaliidu juhid seda kõike juba lugenud ja meile mittesobivaks pidanud, kuid panen igaks juhuks lingi ja mõned mõisted.
http://www.autosport.ee/rallyreg/public/series_file/2011_RALLI_VM.pdf

1.2. Meeskond
Meeskond koosneb kahest ühes ralliautos istuvast sõitjast. Neid kahte sõitjat nimetatakse juhiks
ja kaardilugejaks. Mõlemad meeskonnaliikmed võivad võistluse jooksul ralliautot juhtida ja
mõlemal peab olema kehtiv asjaomane sõitjalitsents ning juhtimisõigust tõendav dokument.
Juhil lasub registreerija vastutus, kui viimane ei viibi võistluse ajal ralliautos.
1.3. Võistkond
Võistkond koosneb kahest või enamast meeskonnast, kes osalevad võistlusel või võistlussarjas
ühise tulemuse saamiseks.
1.4. Registreerija
Registreerijalitsentsiga füüsiline või juriidiline isik.


5.1.1. Võistlusele saab registreerida ASN/FIA registreerijalitsentsi omav füüsiline või juriidiline
isik. Füüsilise isiku registreerijalitsents annab õiguse registreerida ainult oma meeskonda ja
ralliautot, litsentsiomanik peab olema meeskonna liige.

5.1.2. Kui registreerija ei osale meeskonnaliikmena, kannab tema eest vastutust juht. Korraldaja
ei vastuta meeskonnaliikmete ja abipersonali tegevuse eest võistlusel, vastutust kannavad
meeskonna registreerija ja meeskonna liikmed. Proteste saab esitada asjaomase
registreerijalitsentsi omanik ning ka registreerija poolt kirjalikult volitatu.

5.1.3. Kõik FIA/ASN litsentsiomanikud, kes soovivad võistlusest osa võtta, peavad saatma
täidetud osavõtuavalduse võistluse sekretariaati enne võistlusjuhendiga määratud registreerimise
lõppemist. Andmed kaardilugeja kohta võib saata võistlusjuhendiga määratud hilisemal tähtajal.

5.1.5. Registreerimise tühistamiseks tuleb korraldajale saata kirjalik avaldus koos põhjendusega.

5.1.6. Registreerija vahetus pärast registreerimisaja lõppemist on keelatud.

5.1.7. Rahvuslikul võistlusel võib korraldaja loal meeskonna koosseisu ja ralliautot vahetada
tehnilise ülevaatuse alguseni. Kui vahetatakse juht, antakse meeskonnale uus stardinumber.

5.1.8. Žürii loal võib ühe meeskonnaliikme vahetada ka pärast dokumentide kontrolli algust, aga
enne stardijärjekorra avaldamist.

5.1.9. Registreerija võib vahetada osavõtuavalduses märgitud ralliauto teise sama rühma ja sama
klassi kuuluva ralliauto vastu hiljemalt enne tehnilise ülevaatuse algust.

5.3. Osavõtuavalduse allakirjutamisega kohustuvad registreerija ja meeskonnaliikmed alluma
FIA spordikoodeksile ja selle lisadele, käesolevale VM-le, seeriavõistluse üldjuhendile ja
võistlusjuhendile.

5.5. Meeskonna liikmetelt nõutakse sõitjalitsentsi ja juhtimisõigust tõendavaid dokumente, mille
kehtivuse eest vastutavad meeskonna liikmed ise. Vanuse alampiir on 16 a täitumine,
neljarattaveolistel ralliautodel sõitmiseks 18 a täitumine. Meeskonnas võib olla ainult üks
piiratud juhtimisõigusega sõitja.


Isiklikult pooldan alati pigem tervet mõistust kui poognate viisi paberit.
2011 TR3 - SMS I / Kukepea III / ASMV 4.
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1202
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Arto » T Nov 29, 2011 1:10 pm

Una kirjutas:Ma loen oma panuseks uute reeglite väljatöötamisel, seda et suutsin algatada üldjuhendis oleva mõiste "võistkond" üle diskussiooni . Sellest mulle piisab, las siit maalt kõnelevad targemad edasi. Kohati tundub mulle, et ma olen ainus, kes asjast aru ei saa ning avalikus internetifoorumis oma lollusega hiilgamine pole just maailma targeim tegevus.

Võiks vaadata ka siia - ehk on midagi üle võtta, kuigi rallimehed kurdavad, et ala on ülereguleeritud. Võib-olla on alaliidu juhid seda kõike juba lugenud ja meile mittesobivaks pidanud, kuid panen igaks juhuks lingi ja mõned mõisted.
http://www.autosport.ee/rallyreg/public/series_file/2011_RALLI_VM.pdf

1.2. Meeskond
Meeskond koosneb kahest ühes ralliautos istuvast sõitjast. Neid kahte sõitjat nimetatakse juhiks
ja kaardilugejaks. Mõlemad meeskonnaliikmed võivad võistluse jooksul ralliautot juhtida ja
mõlemal peab olema kehtiv asjaomane sõitjalitsents ning juhtimisõigust tõendav dokument.
Juhil lasub registreerija vastutus, kui viimane ei viibi võistluse ajal ralliautos.
1.3. Võistkond
Võistkond koosneb kahest või enamast meeskonnast, kes osalevad võistlusel või võistlussarjas
ühise tulemuse saamiseks.
1.4. Registreerija
Registreerijalitsentsiga füüsiline või juriidiline isik.

Isiklikult pooldan alati pigem tervet mõistust kui poognate viisi paberit.


Nagu ise mainisid siis tõesti meile mittesobiv sõnastus, meil puuduvad klubid kes omavad nn. "registreerija" õigusi ning võistkond koosneb meil ainult ühest autost.
Ning ei tahaks seda asja tõesti keerulisemaks ajada, samas proovi siiski ise anda hea sõnastus võibolla tuleb just see mida vaja!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2018 VABA nr. 530, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
eal.4x4.ee
Kasutaja avatar
Una
emps
Postitusi: 121
Liitunud: K Veebr 16, 2005 10:46 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Una » T Nov 29, 2011 1:20 pm

Meie ala spetsiifikast lähtudes (ATV-d välja jättes) võiks olla registreerija võrdustatud juhiga ja juht on ühtlasi võistkonna juht. Ning karikavõistluste arvestus käib võistlusautode juhtide vahel. Võistkond koosneb juhist ja ühest või enamast meeskonna liikmest. Meeskonna liikmete arv etapil on määratud võistlusklassides järgmisel:

TR1 -.........
TR2-..........
TR3-..........
VABA-.......

Pakun ühe toore versiooni, mida võiks teie abiga mudida. Idee on vältida olukorda, kus peaksime hakkama pidama arvestust juhtide ja meeskondade osas, nagu see on kombeks vormelis või autorallis. Proovisin lähtuda meie ala spetsiifikast, tervest mõistusest ja nn. ajaloolisest kogemusest. Põhiline idee on selles, et suures plaanis saame me võistkonda ja juhti off-roadis samastada, mis on igati OK – vahetuvad ju üldiselt kaardilugejad, kuid nähes võistlustel mõnda masinad, võime 99% tõenäosusega öelda, kes on selle roolis. Kes kõrval või tagaistmel on, see pole oluline. Seega:

Võistkond

Võistkond koosneb võistlusautost, võistlusauto juhist ning ühest või enamast kaassõitjast. Kaassõitjate arv on määratud võistlusklasside kaupa ning võistlusklasside tehniliste reeglitele tuginedes.

Võistlusauto juht registreerib hooaja alguses 4x4 karikasarjas osalemiseks võistlusauto numbri , võistkonna nime , võistlusauto margi ja mudeli ja võistlusauto juhi nime.

Näiteks:

501 - Coca-Cola - Toyota LC 100 – Peep Jeep

Rohkem poleks minu arust vaja midagi aasta alguses lisada, sest kõik ülejäänu on sisuliselt mitteoluline. Võib-olla on tarvis sisse tuua nn. Klubi, kes saaks siis regada rohkem kui ühe auto ja seda ka erinevates klassides. Ehk siis näiteks Kostivere 4x4 klubi regab 2 autot TR3-me ja 2 autot TR1-te. Siis saab regamise tabelisse lihtsalt sisse viia veel ühe veeru, kus on vajadusel klubi nimi.

Võistlusnumber, võistlusauto ja võistlusauto juht käivad kokku (v.a. võistlusauto vahetamise juhtum). Juht võib hooaja jooksul vahetada võistkonna teisi liikmeid piiramatul arvul. Ehk siis tegelikult pole ju üldse oluline, kes konkreetsel etapil juhile kaarti loeb või nööri veab.

90% juhtudel on juht see, kelle oma on auto, kes autot ehitab remondib ja üldse kogu võistkonna tegevust veab. Kui see peaks teisiti olema ehk siis mõni teine seltskonna liige on vaimne juht ja kulutaja, kes ka au ja kuulsust tahab, siis regagu enda nimeline klubi – saab regamistabelisse klubi veergu nime kirja.

Karikasrja punktiarvestust peetakse juhtide vahel.

Ehk siis pole vajadust üldse märkida aasta arvestuse tabelisse võistkonna liikmete nimesid, sest need võivad hooaja jooksul vahetuda. Võistkonna teised liikmed peale juhi saavad oma au ja kuulsuse kätte etappidel, millel nad koos juhiga osalesid.

JUHT

- Registreerib võistkonna karikasarjaks ja igaks etapiks ning annab korraldajale teada võistkonna teiste liikmete nimed
- Vastutab võistkonnaliikmete ja abipersonali tegevuse eest võistlustel
- Võistlustel on roolis alati juht v.a erandjuhud nagu ülesõidud, tervislikud probleemid vms.

Mu arust piisavalt lihtne ja selge. Võistlejana tean siis, et kui metsas on auto numbriga 501 , on seal roolis see mees, kelle nimi on regamises ja stardiprotokollis ning mitte keegi suvaline võõras. Pealtvaatajale samuti lihtne ja selge. Juht on seotud auto ja võistlusnumbriga.

Probleem tekib siin ainult juhul, kui seltskond ühiselt auto ehitab ning hooaja jooksul erinevad inimesed roolis soovivad olla. Ma leian, et sel juhul peaks vahetama auto uksel numbri ning punktid etapi ja hooaja arvestuses saab see mees, kes roolis on. Teavad teised võistlejad, et roolis ei ole mees, kellega harjutud on.

Karikasarja jooksul võib juht vahetada võistlusautot ühe korra, tagasivahetamist ei loeta vahetuseks. Kui juht soovib vahetada autot rohkem kui ühe korra, siis võib ta seda teha, kuid hooaja punktiarvestusesse teenitud punktid ei lisandu. (Etapil saadud koht ja punktid loevad vaid siis selle etapi arvestuses).

Lühidalt:

Võistlusauto, võistlusauto number ja võistlusauto juht on kogu hooaja vältel samad (v.a autovahetus, kuid ka siis jäävad number ja juht samaks)

Karikasarja arvestust peetakse juhtide vahel ning juhil on vaba voli endale kasvõi igaks võistluseks uued võistkonnaliikmed võtta.

Regaja=võistlusauto juht=vastutaja=roolisolija=sõnavõtja - seda nii hooaja kui selle üksikute etappide puhul.

Kõik muud võistkonnaliikmed on sisuliselt samastatud varuosadega, mida juhil on oma suva järgi võimalus piiramatul hulgal vahetada. Igaks etapiks annab juht nad ülesse, kuid aastaarvestuses pole nad olulised. Sellega väldime olukorda, kus peame hakkama protsentidena määrama kui palju peab võistkonnast olema järgi, et tegu oleks ikka sama võistkonnaga.


P
2011 TR3 - SMS I / Kukepea III / ASMV 4.
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15433
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Landy » T Nov 29, 2011 2:02 pm

Priidiu jutus on jumet. Äkki sa Arto poolitad selle teema ja teed näiteks uue a'la "Võistlusklasside ülesed muudatused"
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 540
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas TR Pjätt » T Nov 29, 2011 3:00 pm

Una kirjutas:
Mu arust piisavalt lihtne ja selge. Võistlejana tean siis, et kui metsas on auto numbriga 501 , on seal roolis see mees, kelle nimi on regamises ja stardiprotokollis ning mitte keegi suvaline võõras. Pealtvaatajale samuti lihtne ja selge. Juht on seotud auto ja võistlusnumbriga.

Probleem tekib siin ainult juhul, kui seltskond ühiselt auto ehitab ning hooaja jooksul erinevad inimesed roolis soovivad olla. Ma leian, et sel juhul peaks vahetama auto uksel numbri ning punktid etapi ja hooaja arvestuses saab see mees, kes roolis on. Teavad teised võistlejad, et roolis ei ole mees, kellega harjutud on.

Karikasarja jooksul võib juht vahetada võistlusautot ühe korra, tagasivahetamist ei loeta vahetuseks. Kui juht soovib vahetada autot rohkem kui ühe korra, siis võib ta seda teha, kuid hooaja punktiarvestusesse teenitud punktid ei lisandu. (Etapil saadud koht ja punktid loevad vaid siis selle etapi arvestuses).

Lühidalt:

Võistlusauto, võistlusauto number ja võistlusauto juht on kogu hooaja vältel samad (v.a autovahetus, kuid ka siis jäävad number ja juht samaks)

Karikasarja arvestust peetakse juhtide vahel ning juhil on vaba voli endale kasvõi igaks võistluseks uued võistkonnaliikmed võtta.

Regaja=võistlusauto juht=vastutaja=roolisolija=sõnavõtja - seda nii hooaja kui selle üksikute etappide puhul.

Kõik muud võistkonnaliikmed on sisuliselt samastatud varuosadega, mida juhil on oma suva järgi võimalus piiramatul hulgal vahetada. Igaks etapiks annab juht nad ülesse, kuid aastaarvestuses pole nad olulised. Sellega väldime olukorda, kus peame hakkama protsentidena määrama kui palju peab võistkonnast olema järgi, et tegu oleks ikka sama võistkonnaga.


P


minu meelest on lihtne asi tehtud nüüd võimalikult keeruliseks. Kas tõesti on sinule kõige olulisemaks võistlustel, et ma tean, et selle auto roolis on see konkreetne mees, mitte jumala eest keegi teine. Ma ei tunnegi kõik sõitjaid nimepidi ja vaevalt, et sinagi. Küll aga tean ma enamvähem kõiki teami nimesi ja see on minu jaoks oluline. Sa üritad seda asja lükata juhtide võistluseks aga minu meelest on see vale. Võistleb võistkond, kes on koos ja ühiselt selle Teami nime all võistlenud ja autot ehitanud. Mina ei taha ühtegi enda abilist kaardilugejat seostada varuosadega.
Mitte midagi ei ole praegustel kehtivatel reeglitel viga, nüüd üritame leida probleemi sealt kus seda pole. Jah ma olen nõus, et lisame reeglitesse punkti, et alati peab olema esindatud võistkonnas üks liige, kes on esmasel võistlusel registreerimis ankeedis üles antud. Ehk see välistab selle, et igal võistlusel sama masinaga täiesti erinevad tegelased roolis on.
Meil ei sõida ega võistle juht vaid TEAM ja sinna kuuluvad kõik alates fännidest kuni juhini.
Teiseks olen ma ise ja on ka paljud teised jaganud võistlusautot. Ehitame koos ja tahame mõlemad sõita ka. Lepime kokku, et ühe võistluse on üks roolis ja teine veab nööri ning järgmine võistlus jälle vastupidi.
Nüüd tahad sa selle võiamluse ära võtta ja see on vale. Meil ei ole kellegil siiamaani probleeme olnud autovahetamise, kaardilugeja või juhi vahetamisega ja ei ole ka edaspidi.
Kõige tähtsam on Võistkond ja võistkonna nimi ja see elab edasi ka siis kui sõidu lõpetad. Kõik mäletavad võistkondi "Tegijad", "Kivitööd", Uni-Jeebik","Sootramm" jne aga paljud ei tea, kes oli seal juht kes kõrval.
Mina olen selliste muudatuste vastu ja see ei tule kuidagi alale kasuks.



Priit
QKulgur
Kasutaja avatar
Una
emps
Postitusi: 121
Liitunud: K Veebr 16, 2005 10:46 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Una » T Nov 29, 2011 3:29 pm

Ma ei väida, et keski või miski minu jaoks nii oluline on, et sellepärast peab peab olemasolevaid reegleid muutma. Mis kuradi pärast sa seda pidevalt minu isiklikuks probleemiks üritad keerata. Piisab kui ütled, et sulle pakutud variant ei sobi, sest......ja see on täiesti arusaadav. Erinevus rikastab! Mina küsisin, mida tähendab juhendis mõiste "võistkond" - ja see oli kõik! 10 päeva tagasi ärkasime veel ühes voodis ja nüüd pritsime rahava rõõmuks vastastikku tatti. No kuhu see kõlbab :)

Kui praegustel reeglitel midagi viga pole ning need kõigile sobivad, siis sobivad ka mulle. Kohati lihtsalt tekkis tunne, et sina oled ainuke, kes asjadest aru saab. Mul pole selle vastu muidugi midagi - kui vaja siis saan sulle alati helistada ja küsida.
2011 TR3 - SMS I / Kukepea III / ASMV 4.
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 540
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas TR Pjätt » T Nov 29, 2011 3:37 pm

No vot täpselt sama tunne valdab ka mind ja ma ei saa aru miks on vaja mõnda asja keeruliseks ajada. Kindlasti ei võida sellest ala harrastav seltskond. Loogiliselt mõeldes ei ole ju midagi keerulist :)
Ja arutelud on ju täiesti normaalsed, ega meie arvamused sinuga ei peagi alati 100% kattuma. Kui see nii oleks, siis hakkaks kohe igav ja poleks millestki rääkida.

Priit
QKulgur
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2289
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas totu » T Nov 29, 2011 4:47 pm

Oleme alles liikumas saavutussporti ja nii mõnigi võistkonna nimi ei näe veel väga suurejooneline välja (stiilis "Ultra Super Offroad Racyng Team") aga mis on viga võistkonna määratlemisel nime alusel. On siis roolis kaardilugeja, mehhaanik või nt. palgatud Stig ja trossi otsas Miss Estonia 2015? Autode vahetamine, pardanumber, aastaarvestus jms. on seotud just tiimi nimega. Keegi ei keela ühekordset projekti (nt. Coca-Cola auto, Fanta Juht ja 7-up kaardilugeja) ju ühekordselt nimetamast (nt. "Mullijook"), või jõutakse kokkuleppele, kelle nime all sõidetakse aga ilmselt on see autopõhine (sellega ei lähe "kirja" limiteeritud auto vahetus). Kui sõidame kaardilugejaga palmi alla ja konkurendil on auto seibideks aga mutta kisub. Mis on selles halba kui nad meie autoga etapi sõidavad, või vastupidi? Kui asjad kokku lepitakse, ei näe justkui probleemi.
Arvet
Tehtud, mõeldud.

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline