TR-3 tehnilised reeglid 2013......

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2860
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Ega siin mingit kosmost küll ei ole. Saab ju tavalise vesiloodigi ära tuunida- ühes silmas 30 kraadi, teises 50. Sama asi peaks tagaratastele ka kehtima aga vastupidi, e. jutt peaks käima autopoolsest ja otsmises (stangepoolsest) laiendi servast.
PS. paluks samasuguseid sätteid ka TR Vaba 2 reeglitesse.
Arvet
Tehtud, mõeldud.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Direktiivi järgi kehtib sama pilt tagaratastele.
Pikemaks võib alati teha.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

e.p. kirjutas:
Tehke omale ja meile selgeks kuidas hakatakse kontrollima selliseid asju,enne kui selliste naljadega lagedale tulete.
Milline osa jäi arusaamatuks?
Arusaamatuks jääb kuidas sa hakkad seda kraadi mõõtma ?
Kust võtad sa referentspunkti mille suhtes toimub kraadi mõõtmine ?
Ehk puust ja punaseks: minu masinal on velje südamik,velje välisosast ca 200 mm väljaspool.Kuidas tood sa mõttelise tsentri sealt perpendikulaarselt välja ja teostad mõõtmise ja kinnitad,et nt. ei ole 50 kraadi vaid on 43 kraadi ja ei saa rajale?
Kui mulle need asjad nii ära seletatakse,et see loogiline tundub,siis rohkem küsimusi ei ole .
Kui aga keegi hakkab mingi metallimarkeerimise malliga lolli nalja tegema,küsin uuesti ,et kuidas toimub mõõtmine.
Ei ole mõtet leiutada mingeid keerulisi reegleid,millest ei suudeta üheselt aru saada.
Pets ära arva,et mul on igav ja tahan norida.Ei taha.Tahan lihtsalt,et te ei teeks enda ja meie elu keeruliseks.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2860
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

e.p. kirjutas:Direktiivi järgi kehtib sama pilt tagaratastele.
Pikemaks võib alati teha.
Seda küll aga meil peaks see olema pööratult, st. auto telje poole 50 ja auto teljest eemale 30 kraadi? Tagaratast, tagant, direktiivi järgi keeruline katta.
Hardo, mõõtmine on lahendatav võrdkülgse "tähega" (mersu märgi sisu). Kui kaks haara on rehvi veerepinnaga kontaktis ja kolmas tiiva esiservaga, läbib kolmanda haara, mõtteline jätk, ratta keskpunkti ja selle nurk nätabki kas on piisavalt kraade. Kui seal on eelseadistatud vesiloodi silm, peaks OK olema? Ei ole ju liiga keeruline, kasvõi ilma ratta füüsilise teljeta?
Arvet
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

Tulles tagasi vesiloodi juurde,siis ka alus millel seisab sõiduk,peab olema loodis.Rehvid peavad olema ühesuguse kulumisastmega.Rõhk peab olema sama jne.
Krt,kas ainult mulle tundub,et see kraadide jura on täielik lollus. Varsti peab tõesti olema magister,et autot ehitada.Muidu tuleb kindlalt mõni viga sisse.Kui ikka kujutlevast geomeetriast si**agi aru ei saa,võib tehnilisest mitte läbi saada.
Ärge palun rumalustega üle piiri minge ja asja üle vindi keerake .
Öelda,et " kle,millest sa aru ei saa" tundub ikka väga mage.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2860
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Movistar kirjutas:Tulles tagasi vesiloodi juurde,siis ka alus millel seisab sõiduk,peab olema loodis.Rehvid peavad olema ühesuguse kulumisastmega.Rõhk peab olema sama jne.
Krt,kas ainult mulle tundub,et see kraadide jura on täielik lollus. Varsti peab tõesti olema magister,et autot ehitada.Muidu tuleb kindlalt mõni viga sisse.Kui ikka kujutlevast geomeetriast si**agi aru ei saa,võib tehnilisest mitte läbi saada.
Ärge palun rumalustega üle piiri minge ja asja üle vindi keerake .
See on keeruline aga siiani loogiliseim lahendus. Rehvirõhk ja -kulumisaste ei muuda asja, aluspind võiks horisontaalne olla ja rattad ümmargused. Mingid tolerantsid võiksid ju olla stiilis: proteste arvestatakse alates 5 kraadisest nurga hälbest.
Arvet
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

Kui minu tulemus tühistataks puhtalt selle pärast,et kuskil põlveotsas tehtud tundmatu mersu märki meenutav mõõteriist nii näitab,siis see ei ole kindlasti JOKK ja edasikaebamine on kindel.
Millegi mõõtmiseks peab selge olema mõõtmise meetod ja mõõteriist peab olema taadeldud.Eriti kui sellest oleneb nt.koht võistlustel vmt.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2860
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Movistar kirjutas:Kui minu tulemus tühistataks puhtalt selle pärast,et kuskil põlveotsas tehtud tundmatu mersu märki meenutav mõõteriist nii näitab,siis see ei ole kindlasti JOKK ja edasikaebamine on kindel.
Millegi mõõtmiseks peab selge olema mõõtmise meetod ja mõõteriist peab olema taadeldud.Eriti kui sellest oleneb nt.koht võistlustel vmt.
Aga paku paremat!
Arvet
PS. Protestija võib ju taadeldud riista letti panna, kui oi ole, protesti ei arvestata.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

totu kirjutas: Aga paku paremat!
Ratta välimises vertikaalsihis alla vaadates peab ratas olema kaetud tiivalaiendiga.Kõik.Lihtne ju.
Pikkus ehitatakse vastavalt auto eripära silmas pidades.
Kui autol lõppeb kere sillaga,siis ei saa olla normaalne,et pean(rõhk sõnal pean) ehitama ratast igast vertikaalsihist katva tiivalaiendi.
Mis tolku on sellest, metsas igatpidi ribadeks sõidetud ülisuurel tiivalaiendil,tänaval.
HM Racing Team
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Kordan veelkord, et niikaua, kuni liikleme avalikel teedel, peavad meie sõidukid vastama nõuetele.

Kui ei sobi tehnilised tingimused, tuleb mõni teine ala valida, kus ei nõuta nii keerulist tehnilisi lahendusi võistlusmasina juures, mitte hakata neid endale sobivaks vaidlema.

Antud lahendus on kõige lihtsam ja selgem ja vastab ka seadusandlusele.

Samamoodi on esitatud EAL tehnikakolleegiumi poolt küsimus, kuidas kontrollime võistlusautode liikumiskiirust vastavalt rehvide kiirusindeksitele.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Arto »

totu kirjutas:Aga paku paremat!
Võtaks äkki aluseks klassi lubatud rehvimõõdu?
Porikaitse pikkus.GIF
Porikaitse pikkus.GIF (6.11 KiB) Vaadatud 9378 korda
See oleks ju suhteliselt lihtsalt mõõdetav!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

e.p. kirjutas: Kui ei sobi tehnilised tingimused, tuleb mõni teine ala valida, kus ei nõuta nii keerulist tehnilisi lahendusi võistlusmasina juures, mitte hakata neid endale sobivaks vaidlema.


Samamoodi on esitatud EAL tehnikakolleegiumi poolt küsimus, kuidas kontrollime võistlusautode liikumiskiirust vastavalt rehvide kiirusindeksitele.
Kas nii nagu siiamaani on olnud, enam ei kõlba ? Kas traktoristid peavad edaspidi hakkama sõitma max.kiirusega 40 km/h ?
Teist ala niipea ei plaani valida.
Lihtsam on sõitmiseks teine riik valida.
HM Racing Team
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Siiani: Rehvide laius on vaba, kuid eelduseks on, et vertikaalsihis alla vaadates on ratas kaetud tiiva või tiivalaiendiga.

Ehk kui nüüd reeglit jälgida, siis peaks "porilaud" olema kui pikk meetrise rattaga?

Uue skeemi kohaselt muutub siiani ebamäärane ja palju küsimusi tekitanud reegel konkreetseks, mõistlikuks ja lihtsalt teostatavaks.
"porilaua" pikkus muutub mõistlikuks ja määratletuks.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas uputaja »

Minu arvates peaks teh komisioni liikmed omavahel visuaalhindamise kokkuleppima. A la Pets, Veiko ja Anto vaatavad ühte ja sama reha nt Muuvi oma :mrgreen: Siis järgneb tihe keskustelu, millest selgub tõde. Kuidas on ok.

Nii vast kõige lihtsam. Mõõta ja kraadida võite munni pikkust ja palavikku.

Andres
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Praks1 »

Siiani on lihtne olnud,pole väga olnud autosi,millel lõppeb raam sillaga,aga kui nõuda mingit nõmedat väljaulatuvat oinsust,siis arvestage ka sellega,et 90% tõenäosusega pole seda porlet enam finisis.
Võiks teha mingid inimlikud nõuded,vastavalt auto eripärale,siis on see porle ka poole sõidu pealt alles :D Vähemalt pool võitu :D
Tava kerega tr3-edel on neid sõidetud pidevalt ära,ja arvake edasi mis selle oinsusega juhtub :D

Lihtsalt minu arvamus,ei viitsi kellegagi kakelda ja vaielda :D
Proto
53951597
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”