VABA tehnilised reeglid 2013......

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

Töö käigus selgus tõsiasi , et kui me siin suure suuga rääkisime sirge sillaga autodel 37" rehvidest siis see 925mm ei vasta kohe kuidagi tegelikusega ja see mõõt ei tohiks sellisel juhul olla kohe mitte 925mm vaid 945mm see nagu annaks võimaluse siis lgaalselt 37" ratta alla panna ilma igasuguste lihvimisteta ja trikimtamiseta. Oleks nagu eriti tobe uutel ratastel jälle hakata mustrit lihvima või hakata eriti laiasid velgesid ehitama et saaks rehvid mõõtu. Kuidas me enne selle asja nii ilma arvutamata ja reaalseid mõõte vaatamata küll kirja saime. Häbi. Vaatasin erinevaid rehvi tootjaid ja mõõte ning enamus 37" rehve on seal 940 ümber + - mõni mm. Arvan et see asi tuleb küll nüüd ümber vaadata , et ei tekkiks jälle vana olukord kus vaevlesid TR2 mehed omade mõõtudega ja vähesed asjad mahtusid mõõtu ja siis ka trikitamiste ja tobetate velje mõõtude ja asjadega. Ja mis peamine, valik ka kohe väiksem ja kallim.
Härrased kas olete minuga nõus ?
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

Kui teha arvutuslikult siis oleks 37" täpselt 939,8 mm
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Lubasin küll mitte rohkem sõna võtta aga ei saa ütlemata jätta: Rehvimõõdud sai ju ümarlauas lukku pandud. Ei näe erinevust enda ettepanekuga, samuti hiljem (liiga hilja) selgunud asjaolud.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

totu kirjutas:Lubasin küll mitte rohkem sõna võtta aga ei saa ütlemata jätta: Rehvimõõdud sai ju ümarlauas lukku pandud. Ei näe erinevust enda ettepanekuga, samuti hiljem (liiga hilja) selgunud asjaolud.
:D Näen siin trotsi.
Kuule Arvet, siin kohal tahtsid sina enda ehitatud auto suhtes privileege. Minul pole neid tarvis, sest minu suzukesel on rehvid all ja auto sõidab ja mahub vägagi hästi 925mm sisse. Minu pärast võib see ka nii jääda. Kui sa ei usu siis tule ja vaata.
Mina siin kohal vaatan üldist pilti ja mõtlen siin kohal ainult sellele mis on tegelikus, ning mida teised teevad ja mis rehve saada on, ning ei lähtu isiklikest vajadustest. Rahune maha Arvet saame aru , et näe auto ei sõida nii hästi kui oleks tahtnud, tuleb teine mees teeb sõltumatu vedrustusega oluliselt paremini asja valmis ja sõidab 33" rehviga kõigist mööda. Ma olen kindel, et nii see saab ka varsti olema. Nähes ühte peagi valmiva projekti algeid. :lol: mina seda ei ehita. Vaatame asja laiemalt mitte enda mätta otsast eks.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Õigesti näed, ja ega ma väga varjanudki :) Olen alati arutelus sündivate lahendite pooldaja aga paraku ei ole siin ideaalset lahendust, ikka saab keegi vastu pükse. Sõltumatu on üldse veel nii avastamata maa, et sellest ei tea me isegi veel kuigi palju. Tema eelised/ puudused sõltuvad väga palju rajast. Klassi reeglites oleks tegelikult õiglane arvestada tegelikku kliirensit, seotuna rööpe ja rehvimõõduga, e. mida laiem auto, seda suurem kliirens ja mida suurem rehv, seda väiksem kliirens. Ka peaks arvestama autoaluse tühja osa ristlõike pindala (e. ka kõrgeima osa kõrgust/laiust). Otse loomulikult ei hakka keegi neid valemeid välja töötama ja ammugi ei jõua keegi ka nende täitmist jälgida, seega utoopia. Meie (reaalsed võistlejad) asi on need reeglid kohandada nii võrdsustavaks, kui reaalselt võimalik, seega ei mõista Sinu paugutamist (ainuke tõsiseltvõetav vastuargument oli, et mõõte saab liiga palju) 35 jutu peale. Muuseas mainisin ka UAZ portaali, mida meie (kui veel kunagi, midagi ehitame, on selleks plaanid juba täna olemas) ilmselt kunagi ehitama ei hakka, seega ei ole siin ka vähimatki omakasu eesmärki aga võimaluse peaks ju andma? Kuidas? Võrdsustame samateljelise talaga, annab eelise. Loeme portaalsillaks, kaotab mõtte.
Nii et võtaks asja rahulikult, sobib?
PS. Kes Sulle rääkis, et meie autoehitus valesti läks, ise küll seda ei arva aga Su jutust kostab see korduvalt läbi? Siiani meie mured rohkem ümberehitamata osaga seotud olnud, e. mootor ja vints, no ja paar sünniviga orbitroli valikuga (see nüüd hea).
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

totu kirjutas:Õigesti näed, ja ega ma väga varjanudki :) Olen alati arutelus sündivate lahendite pooldaja aga paraku ei ole siin ideaalset lahendust, ikka saab keegi vastu pükse. Sõltumatu on üldse veel nii avastamata maa, et sellest ei tea me isegi veel kuigi palju. Tema eelised/ puudused sõltuvad väga palju rajast. Klassi reeglites oleks tegelikult õiglane arvestada tegelikku kliirensit, seotuna rööpe ja rehvimõõduga, e. mida laiem auto, seda suurem kliirens ja mida suurem rehv, seda väiksem kliirens. Ka peaks arvestama autoaluse tühja osa ristlõike pindala (e. ka kõrgeima osa kõrgust/laiust). Otse loomulikult ei hakka keegi neid valemeid välja töötama ja ammugi ei jõua keegi ka nende täitmist jälgida, seega utoopia. Meie (reaalsed võistlejad) asi on need reeglid kohandada nii võrdsustavaks, kui reaalselt võimalik, seega ei mõista Sinu paugutamist (ainuke tõsiseltvõetav vastuargument oli, et mõõte saab liiga palju) 35 jutu peale. Muuseas mainisin ka UAZ portaali, mida meie (kui veel kunagi, midagi ehitame, on selleks plaanid juba täna olemas) ilmselt kunagi ehitama ei hakka, seega ei ole siin ka vähimatki omakasu eesmärki aga võimaluse peaks ju andma? Kuidas? Võrdsustame samateljelise talaga, annab eelise. Loeme portaalsillaks, kaotab mõtte.
Nii et võtaks asja rahulikult, sobib?
PS. Kes Sulle rääkis, et meie autoehitus valesti läks, ise küll seda ei arva aga Su jutust kostab see korduvalt läbi? Siiani meie mured rohkem ümberehitamata osaga seotud olnud, e. mootor ja vints, no ja paar sünniviga orbitroli valikuga (see nüüd hea).
Ma nagu ei mõista siin seost UAZ portaalidega , mida sa siin silmas pead. Meie tallis sõitis UAZi portaalidega mees 33" rehviga TR2-s võidu ja mitte sugugi halvasti . Ma ei taipa mida sa öelda tahad? Miks ei ole UAZ portaal konkurentsis? Äkki põhjendad? TR2 reeglites oli ta vägagi konkurentsis. Mina räägin kogemustest.
Arvet mul tegelikuses puhtalt ükskõik mis ratta sa sookonnale alla paned , kuid siin kohal tuleb vaadata ka tuleviku ja tuleb vaadata ka raja taha millised on lätlaste leedukate venelaste autod. Sa jätkuvalt raiud oma auto omadustelt ja tulemustelt. Siit tuleb ju välja et sul pole autoehitus just kõige paremini õnnestunud kui sa väidad 37" rattale vastu ei saa ja sinu auto korjab muda ja kliirens väike ja muud hädad, ise ju kurdad. TR2 mehed jällegi räägivad et võimatu on portaaliga 33" rattale vastu saada. Mine siis võta kinni.
Arvet ja ega sa pole ometi valesti aru saanud mina pole otsustaja , seda teeb ikkagi üldsus ja juhtkond üldsuse tahtele. Tee piisav lobitöö ja sa saad oma 35 ratta ma arvan .
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Heinza kirjutas:
totu kirjutas:Õigesti näed, ja ega ma väga varjanudki :) Olen alati arutelus sündivate lahendite pooldaja aga paraku ei ole siin ideaalset lahendust, ikka saab keegi vastu pükse. Sõltumatu on üldse veel nii avastamata maa, et sellest ei tea me isegi veel kuigi palju. Tema eelised/ puudused sõltuvad väga palju rajast. Klassi reeglites oleks tegelikult õiglane arvestada tegelikku kliirensit, seotuna rööpe ja rehvimõõduga, e. mida laiem auto, seda suurem kliirens ja mida suurem rehv, seda väiksem kliirens. Ka peaks arvestama autoaluse tühja osa ristlõike pindala (e. ka kõrgeima osa kõrgust/laiust). Otse loomulikult ei hakka keegi neid valemeid välja töötama ja ammugi ei jõua keegi ka nende täitmist jälgida, seega utoopia. Meie (reaalsed võistlejad) asi on need reeglid kohandada nii võrdsustavaks, kui reaalselt võimalik, seega ei mõista Sinu paugutamist (ainuke tõsiseltvõetav vastuargument oli, et mõõte saab liiga palju) 35 jutu peale. Muuseas mainisin ka UAZ portaali, mida meie (kui veel kunagi, midagi ehitame, on selleks plaanid juba täna olemas) ilmselt kunagi ehitama ei hakka, seega ei ole siin ka vähimatki omakasu eesmärki aga võimaluse peaks ju andma? Kuidas? Võrdsustame samateljelise talaga, annab eelise. Loeme portaalsillaks, kaotab mõtte.
Nii et võtaks asja rahulikult, sobib?
PS. Kes Sulle rääkis, et meie autoehitus valesti läks, ise küll seda ei arva aga Su jutust kostab see korduvalt läbi? Siiani meie mured rohkem ümberehitamata osaga seotud olnud, e. mootor ja vints, no ja paar sünniviga orbitroli valikuga (see nüüd hea).
Ma nagu ei mõista siin seost UAZ portaalidega , mida sa siin silmas pead. Meie tallis sõitis UAZi portaalidega mees 33" rehviga TR2-s võidu ja mitte sugugi halvasti . Ma ei taipa mida sa öelda tahad? Miks ei ole UAZ portaal konkurentsis? Äkki põhjendad? TR2 reeglites oli ta vägagi konkurentsis. Mina räägin kogemustest.
Arvet mul tegelikuses puhtalt ükskõik mis ratta sa sookonnale alla paned , kuid siin kohal tuleb vaadata ka tuleviku ja tuleb vaadata ka raja taha millised on lätlaste leedukate venelaste autod. Sa jätkuvalt raiud oma auto omadustelt ja tulemustelt. Siit tuleb ju välja et sul pole autoehitus just kõige paremini õnnestunud kui sa väidad 37" rattale vastu ei saa ja sinu auto korjab muda ja kliirens väike ja muud hädad, ise ju kurdad. TR2 mehed jällegi räägivad et võimatu on portaaliga 33" rattale vastu saada. Mine siis võta kinni.
Arvet ja ega sa pole ometi valesti aru saanud mina pole otsustaja , seda teeb ikkagi üldsus ja juhtkond üldsuse tahtele. Tee piisav lobitöö ja sa saad oma 35 ratta ma arvan .
Just, "mine siis võta kinni". Sellepärast tahakski arutelu, mitte paugutamist. Tegelikult oleme kõik ühel poolel ja tahame sõita. Kuna uute reeglitega on vaja palju erinevaid lahendusi, nagu sirge tala, madal (UAZ) portaal, kõrge (Volvo, Unimog)portaal, sõltumatu, reduktoriga sõltumatu (ilmselt tuleb,Sinu mainitud, kõikivõitja just selline), tala ja sõltumatu kombo jne. ühtsete reeglitega paika panna, ei ole see lihtne. Et istume tunniks laua taha ja valmis ongi. Võidu, ja mitte sugugi halvasti, saab sõita enamuste täna sõitvate autodega. Küsimus on selles kas poodiumikohad lähevad alati kindlatele tiimidele või on enamusel reaalne võimalus sinna pääseda. Ise eelistaks viimast. Kuidagi ei mõista Sinu vaenulikku suhtumist, õigemini selle põhjust. Paratamatult püüame, kasvõi alateadlikult, kõik endale mingeid eeliseid luua. Näiteks täna on TR-2 rehvipiirang 915mm, kui teeme uutesse reeglitesse 945 (940+5). ei jookse praegused TR-2d kohe 37 rehve ostma ja seda ilmselt paari aasta jooksul. Vaba sõitjad peavad niikuinii uutesse rehvidesse investeerima ja saavad kohe paariks aastaks eelise. See viimane oli lihtsalt näiteks. Ükskõik, milline on ülempiir, ikkagi on mingi kättesaadav ja hea rehv mõne millimeetri suurem. Kasvõi 838 (33"). Bogger on ca. 820, traktor 790-810 (31") ja järgmine (reaalselt ostetav) mõõt on ca. 870. Selles valguses pakun välja, et kas jätame nagu kokku lepitud või vaatame kogu rehviteema uuesti üle. kasvõi ettepanekud ja siia hääletusse, koos TR-2 ga? Jaanus, kaugel see arutelu TR-2 ja NEZ iga on? Põhjuseid, miks midagi teha ei saa, leiab alati, prooviks keskenduda sellele, kuidas saab?
Tehtud, mõeldud.
Priit82
Fitting 38"
Postitusi: 279
Liitunud: E Juul 09, 2007 7:44 pm
Asukoht: Rapla

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Priit82 »

Tere.

Tekkis selline küsimus, et kas 2012 hooajal toimib see nn.reeglite üleminekuaasta ja näit. vaba klassi autod võivad sõita nii uute ,kui ka vanade reeglite järgi? Juttu ülemineku aastast on ju olnud, aga ühest vastust sellele ei ole veel kusagilt välja lugenud.
Priit
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

Kehtivad kolmed reeglid korraga, TR2, vana vaba ja uus vaba. TR2 ja vana vaba võistlevad karika punktidele, uus vaba sinna veel ei kuulu. Küll aga ühe sõidu kokkuvõttes on arvestus ühine ja sõidu kohad jagatakse ühiselt. Sellest on ka foorumis jutt olemas.
Näiteks TR2 auto esimene, uus vaba teine, vana vaba kolmas jne. Starti saavad kõik .
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

Just, "mine siis võta kinni". Sellepärast tahakski arutelu, mitte paugutamist. Tegelikult oleme kõik ühel poolel ja tahame sõita. Kuna uute reeglitega on vaja palju erinevaid lahendusi, nagu sirge tala, madal (UAZ) portaal, kõrge (Volvo, Unimog)portaal, sõltumatu, reduktoriga sõltumatu (ilmselt tuleb,Sinu mainitud, kõikivõitja just selline), tala ja sõltumatu kombo jne. ühtsete reeglitega paika panna, ei ole see lihtne. Et istume tunniks laua taha ja valmis ongi. Võidu, ja mitte sugugi halvasti, saab sõita enamuste täna sõitvate autodega. Küsimus on selles kas poodiumikohad lähevad alati kindlatele tiimidele või on enamusel reaalne võimalus sinna pääseda. Ise eelistaks viimast. Kuidagi ei mõista Sinu vaenulikku suhtumist, õigemini selle põhjust. Paratamatult püüame, kasvõi alateadlikult, kõik endale mingeid eeliseid luua. Näiteks täna on TR-2 rehvipiirang 915mm, kui teeme uutesse reeglitesse 945 (940+5). ei jookse praegused TR-2d kohe 37 rehve ostma ja seda ilmselt paari aasta jooksul. Vaba sõitjad peavad niikuinii uutesse rehvidesse investeerima ja saavad kohe paariks aastaks eelise. See viimane oli lihtsalt näiteks. Ükskõik, milline on ülempiir, ikkagi on mingi kättesaadav ja hea rehv mõne millimeetri suurem. Kasvõi 838 (33"). Bogger on ca. 820, traktor 790-810 (31") ja järgmine (reaalselt ostetav) mõõt on ca. 870. Selles valguses pakun välja, et kas jätame nagu kokku lepitud või vaatame kogu rehviteema uuesti üle. kasvõi ettepanekud ja siia hääletusse, koos TR-2 ga? Jaanus, kaugel see arutelu TR-2 ja NEZ iga on? Põhjuseid, miks midagi teha ei saa, leiab alati, prooviks keskenduda sellele, kuidas saab?
Sai siin nüüd pikalt mõeldud ja kaalutud ja veelkord üle vaadatud projekt. Ja siin kohal meie talli arvamused panen siia kirja. Tänasel päeval sõidab peaaegu kogu TR2 kamp 37x13 boggeritega kuidas nad mõõtu mahuvad on ise küsimus. Selleks kasutatakse väga laia velge lihvimist, muid imenippe. See aga on pisut imelik seis , et miks peaks nipitama ja klaarima kui on võimalus meil kõigil see asi siin ja praegu õigeks teha ja suht väikeste lisakuludega. Ja olgem ausad selle poole me kõik siin nagu ka püüdleme et saaks võimalikult väikeste kuludega maksimaalse tulemuse. Siin kohal ka minu seisukoht et kui me räägime 37" rattast siis see peaks ikka ka 37 olema ja kui me tahame selle mm ümber teisendada siis ikka ÕIGESTI. Muidugi ei saa siin ka mööda vaadata tootjate mõõtudest. Ma ei räägi siin traktori rehvidest. Traktorirehvi kasutus on küll minu arvates lisa boonus mitte taotlus , et traktorirehvi tootjaid vaatama peaks. See siis esiteks. Kui siin räägiti enne sõltumatust reduktorist siis see on hetke seisuga projektis keelatud vili ja selle vastu oleme me kohe kindlasti. Lihtsõltumatu on OK. Ei saa me siin teha ka vahet kas on mingi madal portaal või kõrge portaalsild. Portaal on portaal. Kuna seda piiri on keeruline asetada. Rõhutan , et uus reeglistik peab olema lihtne ja kõigile arusaadav. Mida rohkem sinna tuleb igasuguseid piiranguid vahet tegemisi seda rohkem tekib erinevaid tõlgendusi ja arusaamatusi ja nipitamist. See kõik tuleb eos ellimineerida. Kombineeritud lahendus sõltumatu + tala on väga tervitatav lahend, see annaks võimaluse mittmetel automarkidel selle klassiga ühineda. Näen , et sellisel juhul peaks lähtuma rehvidest 37" ja maksimum kliirensist mida mõõdetakse nii ees kui tagasillal ja nii nagu projektis kirjeldatud. Jällegi lihtne. Edasi minnes aruteluga siis peaks olema autoehitus võistlusautoks olema kättesaadav väga paljudele ja odavate lahendustega, mis odav on, on muidugi iseasi. Sellest lähtuvalt näeme , et kõige lihtsam ja odavam ehitus on siiski sirgete sildadega autol ja samuti miks mitte sõltumatu + sirge talasilla ehitus. Mida rohkem me keerulistele ehitustele rohelist tuld näitame seda vähem meid stardis on. See on ilmselge. Tuleb teha nii , et konkurents oleks võrdne ja kallutatud eelistus pigem sirgele talasillale. Tekib küsimus miks, kui keegi seda ei mõista siis jällegi rõhutan MASINA HIND KOOS EHITUSEGA !!! Siit ka meie jätkuv seisukoht portaalsilla ja täisõltuva sillalahenduste rehvi mõõtudes mis peaks jääma 33" juurde. Juhtusin 2 nädalat tagasi nägema ka ühte sakslaste sõltumatud vedrustust oma silmaga. 33x12,5 bogger( muide uus selline on peaaegu et 840mm õige veljega) all ja tule taevas appi kui hea see asi välja nägi ja kaal!!!. Kui sellisele siin anda 35" ratas alla siis poleks jälle kellelgi mingit lootust soos või künklikul pinnasel vastu saada. Me võime igasugu teooriaid ja utoopilisi lahendusi kirjutada ja lahata kuid minu seisukoht on raudne-LIHTSUS ja ARUSAADAVUS. Kõik ei ole nii taibud aga sõita tahavad. Kõik ei ole nii teoreetikud aga sõita tahavad. Enamus on meist praktikud lihtsad inimesed kellel seisab mutrivõti peos ja pole inseneri haridust, et kõigest sellest mis siia varasemalt ja ennemalt kirjutatud on arusaada.
Kokkuvõtteks:
sirge sild 37"
portaal on portaal 33"
täissõltumatu 33"
sõltumatu+sirgesild 37" kuid arvestada maks. lubatud kliirensit.
Ma nüüd loodan , et olen end piisavalt selgelt väljendanud et kuhu ma tüürin. Ja ma tõesti loodan et ka teised siin oma mõtteid avaldaksid kellel on plaan ja tahe uues vabas sõita.
Üks ääremärkus ka , et keegi ei arvaks , et ma siin enda pärast klaarin. Minu autol on juba uued rattad all ja meil pole vahet kas mõõt jääb 915 või 925 või 940 . Me mahume igati mõõtu ka 900 ga. :D Ma vaatan pigem terviklikult klassi tuleviku ja jätkusuutlikust.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

Kõrvaltvaatajana tundub imelik,et miks kaotatakse ära TR2 klass ja tulemuseks on TR1,VABA ja TR3.Ei sobi kuidagi ritta :D
Loogiline oleks minumeelest:
TR1
TR2
TR3

Mis see TR muidugi üldse tähendab on siiamaani mulle selgusetu ? :D
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

Minu arusaamist pidi on selle uue klassi nimi ka veel lahtine :D aga kas see TR pole mitte terrain racing või sinna kanti. Ma ka ei tea. :lol:
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Heinza kirjutas:Sai siin nüüd pikalt mõeldud ja kaalutud ja veelkord üle vaadatud projekt. Ja siin kohal meie talli arvamused panen siia kirja. Tänasel päeval sõidab peaaegu kogu TR2 kamp 37x13 boggeritega kuidas nad mõõtu mahuvad on ise küsimus. Selleks kasutatakse väga laia velge lihvimist, muid imenippe. See aga on pisut imelik seis , et miks peaks nipitama ja klaarima kui on võimalus meil kõigil see asi siin ja praegu õigeks teha ja suht väikeste lisakuludega. Ja olgem ausad selle poole me kõik siin nagu ka püüdleme et saaks võimalikult väikeste kuludega maksimaalse tulemuse. Siin kohal ka minu seisukoht et kui me räägime 37" rattast siis see peaks ikka ka 37 olema ja kui me tahame selle mm ümber teisendada siis ikka ÕIGESTI. Muidugi ei saa siin ka mööda vaadata tootjate mõõtudest. Ma ei räägi siin traktori rehvidest. Traktorirehvi kasutus on küll minu arvates lisa boonus mitte taotlus , et traktorirehvi tootjaid vaatama peaks. See siis esiteks. Kui siin räägiti enne sõltumatust reduktorist siis see on hetke seisuga projektis keelatud vili ja selle vastu oleme me kohe kindlasti. Lihtsõltumatu on OK. Ei saa me siin teha ka vahet kas on mingi madal portaal või kõrge portaalsild. Portaal on portaal. Kuna seda piiri on keeruline asetada. Rõhutan , et uus reeglistik peab olema lihtne ja kõigile arusaadav. Mida rohkem sinna tuleb igasuguseid piiranguid vahet tegemisi seda rohkem tekib erinevaid tõlgendusi ja arusaamatusi ja nipitamist. See kõik tuleb eos ellimineerida. Kombineeritud lahendus sõltumatu + tala on väga tervitatav lahend, see annaks võimaluse mittmetel automarkidel selle klassiga ühineda. Näen , et sellisel juhul peaks lähtuma rehvidest 37" ja maksimum kliirensist mida mõõdetakse nii ees kui tagasillal ja nii nagu projektis kirjeldatud. Jällegi lihtne. Edasi minnes aruteluga siis peaks olema autoehitus võistlusautoks olema kättesaadav väga paljudele ja odavate lahendustega, mis odav on, on muidugi iseasi. Sellest lähtuvalt näeme , et kõige lihtsam ja odavam ehitus on siiski sirgete sildadega autol ja samuti miks mitte sõltumatu + sirge talasilla ehitus. Mida rohkem me keerulistele ehitustele rohelist tuld näitame seda vähem meid stardis on. See on ilmselge. Tuleb teha nii , et konkurents oleks võrdne ja kallutatud eelistus pigem sirgele talasillale. Tekib küsimus miks, kui keegi seda ei mõista siis jällegi rõhutan MASINA HIND KOOS EHITUSEGA !!! Siit ka meie jätkuv seisukoht portaalsilla ja täisõltuva sillalahenduste rehvi mõõtudes mis peaks jääma 33" juurde. Juhtusin 2 nädalat tagasi nägema ka ühte sakslaste sõltumatud vedrustust oma silmaga. 33x12,5 bogger( muide uus selline on peaaegu et 840mm õige veljega) all ja tule taevas appi kui hea see asi välja nägi ja kaal!!!. Kui sellisele siin anda 35" ratas alla siis poleks jälle kellelgi mingit lootust soos või künklikul pinnasel vastu saada. Me võime igasugu teooriaid ja utoopilisi lahendusi kirjutada ja lahata kuid minu seisukoht on raudne-LIHTSUS ja ARUSAADAVUS. Kõik ei ole nii taibud aga sõita tahavad. Kõik ei ole nii teoreetikud aga sõita tahavad. Enamus on meist praktikud lihtsad inimesed kellel seisab mutrivõti peos ja pole inseneri haridust, et kõigest sellest mis siia varasemalt ja ennemalt kirjutatud on arusaada.
Kokkuvõtteks:
sirge sild 37"
portaal on portaal 33"
täissõltumatu 33"
sõltumatu+sirgesild 37" kuid arvestada maks. lubatud kliirensit.
Ma nüüd loodan , et olen end piisavalt selgelt väljendanud et kuhu ma tüürin. Ja ma tõesti loodan et ka teised siin oma mõtteid avaldaksid kellel on plaan ja tahe uues vabas sõita.
Üks ääremärkus ka , et keegi ei arvaks , et ma siin enda pärast klaarin. Minu autol on juba uued rattad all ja meil pole vahet kas mõõt jääb 915 või 925 või 940 . Me mahume igati mõõtu ka 900 ga. :D Ma vaatan pigem terviklikult klassi tuleviku ja jätkusuutlikust.
See on juba jutt. Sama jatkusuutlikuse teemat olen juba peaaegu paar aastat ajanud, nt. ( http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=39&t=25242 ).
Alternatiivina pakuks: ... maksimaalne, lubatud, rehvi välisläbimõõt on 940mm (37"), tingimusel, et on täidetud käesoleva juhendi punktid 3.5.7.3.3. kuni 3.5.7.3.9. .
E. astmeteta varieerimine ehitusliku kliirensi ja rehvimõõdu vahel.
Hääletus?
PS. TR-2 kõlaks loogiliselt.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas K.Kotkas »

Mis see TR muidugi üldse tähendab on siiamaani mulle selgusetu ? :D
[/quote]

Trophy Reid
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas walkman »

K.Kotkas kirjutas:
Mis see TR muidugi üldse tähendab on siiamaani mulle selgusetu ? :D
Trophy Reid[/quote]

Mis omakorda kõigile arusaadavas keeles võiks tähendada mida? Trophy on vist vist mingi trofee, mida kellelegi antakse hea offroadi sõitmise eest nagu tublile koolilapsele viisi. A mis imeloom see reid on, seda ei oska arvatagi esialgu. Mul oli selline juhus, et sattusin ükskord sinikuueliste poolt orgunnitud puhumisreidi otsa - lasivad edasi sõita kurivaimud.

Erik
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”