VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: T Nov 22, 2011 7:16 pm
Palun lugege reeglid läbi ning andke teada mida saaks teha paremini!
... sest tõelised autod ehitatakse ise ...
https://forum.4x4.ee/
See jäi ka mulle arusaamatuks.Heinza kirjutas:Tere!
Loen mina seda projekti ja avastasin , et siis aastast 2013 on igasugune võimalus kaasa arvatud TR3-s traktorirehviga sõitmine välistatud.
3.6.8.Rattad ja rehvid
3.6.8.1. Kasutada tohib ainult Eesti Vabariigi seadusandlusega vastava kategooria
sõidukile lubatud õhkrehve, mis omavad vastavat E või DOT ja muud nõutavat
märgistust.
Kas see on nii ?
Aga vaata, mis maksab suvaline traktorirehv, mis mahub VABA mõõtu (loe 925mm) ja vaata, mis maksab korraliku mustriga spetsiaalne offroad rehv. Traktorirehvi saab tunduvalt odavamalt kätte. Mõnel mehel vedeleb vb lausa seinaääres.Priit82 kirjutas: ...Miks ei võiks jääda traktorirehv ja reduktorsild TR 3-e mängumaaks.
Kunagi kui see klass loodud sai oli ju teemaks, et oleks selline klass, kus saaks niiöelda "mees metsast" tulla ja pisut moditud autoga võistelda, omamatta selle jaoks paksu rahakotti.......
Priit Põhjakas
....ja see aeg, kui oleks olnud õige aeg reeglitega klass suhteliselt odavana hoida on paraku möödas. Ei ole eetiline juba ehitatud autosid keelama hakata. Vähemalt saab praeguse võidurelvastumise veidi aeglasemaks ja sellega konkurentsi juurde.RaidoKol kirjutas:Aga vaata, mis maksab suvaline traktorirehv, mis mahub VABA mõõtu (loe 925mm) ja vaata, mis maksab korraliku mustriga spetsiaalne offroad rehv. Traktorirehvi saab tunduvalt odavamalt kätte. Mõnel mehel vedeleb vb lausa seinaääres.Priit82 kirjutas: ...Miks ei võiks jääda traktorirehv ja reduktorsild TR 3-e mängumaaks.
Kunagi kui see klass loodud sai oli ju teemaks, et oleks selline klass, kus saaks niiöelda "mees metsast" tulla ja pisut moditud autoga võistelda, omamatta selle jaoks paksu rahakotti.......
Priit Põhjakas
Selle punktiga tullakse pigem võistlejatele vastu. Ja reduktorile jääb ju väiksem rehv. Ma arvan, et uute reeglitega peaks klassi võrdsust juurde tulema.
Jutt muus osas õige aga just reeglite karmistamine ju käibki. Hetkel kehtivates reeglites on praktiliselt ainuke reaalne piirang rehvid. E. ehita mida ja millest tahes, peaasi et kalli Boggeri peale. Uute reeglitega tuleksid mingidki piirid ja saaks oluliselt odavamate traktorirehvidega hakkama.Panda kirjutas:Mõtleisn ikka pikalt enne kui siin sõna võtan. Olen küll vähe saanud võistelda vabas aga nüüd suretatakse see klass ikka täiega välja. Olgem ausad tehnika spordis määrab ikka edukuse tengelpunga paksus(näidet pole vaja kaugelt otsida) ja kuna vabas on juba ehitamine nii karmiks ära läinud siis seepärast ka hetkel võistelajaid vähe(see minu arvamus).
Olen Priit82 täiesti nõus, et omal ajal sai vaba just selleks loodud, et oli jäänud seisma palju autosid mis ei mahtunud TR1 enam ja TR2 ka mitte veel. Nagu veendusime selle klassi loomine õnnestus ja rajal oli hulk võistlejaid. Kui nüüd hästi jälgida teh tingimusi ega siis eriti palju enam ei eristagi vaba ja TR3 ehk siis mõne aasta pärast lükatakse need ka kokku Nagu juba eelenavatel aruteludel juttu olnud siis ehk oleks hoopis vahelduse mttes mõnel edukamal TR3 masinal mõttekas madalam rehv alla ja uude vabasse sõitma. Mida sellisel juhul praegused TR2 ja vabad siis teeks?????? Miks peab vaba klassile veel vabamad tingimused andma kui praegu, kui arendusest väheks jääb siis järgmine tase ju TR3. Pigem võtaks võidurelvastumise hoogu maha ja karmistaks tingimusi, et uutel tulijatel oleks ka huvi veel vabaga liituda.
Ühesõnaga TR2 ja vaba peaks ikka lahus olema.
MInu ettepanek oleks :
1.rehv 33`
2.raam orig
3.sillad orig
4.mitte traktori rehv tarktori rehv ja reduktor sillad peaks jääma ikka TR3 pärusmaaks
Ps. Oli plaanis tuleval aastal jälle rajal olla aga ei näe enam põhjust ehitada(loe võidurelvastuda) kuna TR2 autodega ikka ei suuda konkureerida ja 33` rehv on max. Teen ainult oma tarbeks metsatöödele.
Eks me ka seda odavuse asja mõtleme, räägi mitme niiöelda originaalauto sillad kestavad 36 traktorirehviga(meie omad kindlasti mitte)? Praegu näiteks mingi ime läbi kestab boggeriga ka chero originaalsisudega sild. Aru ma ei saa sellest, miks ei taha portaalimehed sõita tr3e, kus on juba autosi palju ja olemas ka konkurents, mis vabas ju praktiliselt puudub, või vähemalt mina seda konkurentsiks ja võistlemiseks ei pea. Kas tõesti on huvitav kahe, kolme meeskonna vahel "võistlust" pidada? Siis küsimus ka veel selline, et mismoodi see aastaarvestuse asi siis välja kukub, kui nn. ülemineku aastal võistleb näiteks 6 võistkonda ja sellest 5 autot on uute reeglite järgi ehitatud, kas nii, kui vanade reeglitega auto on igal võistlusel kasvõi viimane, siis aastaarvestuses ikka esimene?Tundub nagu imelik, või mis?totu kirjutas:Jutt muus osas õige aga just reeglite karmistamine ju käibki. Hetkel kehtivates reeglites on praktiliselt ainuke reaalne piirang rehvid. E. ehita mida ja millest tahes, peaasi et kalli Boggeri peale. Uute reeglitega tuleksid mingidki piirid ja saaks oluliselt odavamate traktorirehvidega hakkama.Panda kirjutas:Mõtleisn ikka pikalt enne kui siin sõna võtan. Olen küll vähe saanud võistelda vabas aga nüüd suretatakse see klass ikka täiega välja. Olgem ausad tehnika spordis määrab ikka edukuse tengelpunga paksus(näidet pole vaja kaugelt otsida) ja kuna vabas on juba ehitamine nii karmiks ära läinud siis seepärast ka hetkel võistelajaid vähe(see minu arvamus).
Olen Priit82 täiesti nõus, et omal ajal sai vaba just selleks loodud, et oli jäänud seisma palju autosid mis ei mahtunud TR1 enam ja TR2 ka mitte veel. Nagu veendusime selle klassi loomine õnnestus ja rajal oli hulk võistlejaid. Kui nüüd hästi jälgida teh tingimusi ega siis eriti palju enam ei eristagi vaba ja TR3 ehk siis mõne aasta pärast lükatakse need ka kokku Nagu juba eelenavatel aruteludel juttu olnud siis ehk oleks hoopis vahelduse mttes mõnel edukamal TR3 masinal mõttekas madalam rehv alla ja uude vabasse sõitma. Mida sellisel juhul praegused TR2 ja vabad siis teeks?????? Miks peab vaba klassile veel vabamad tingimused andma kui praegu, kui arendusest väheks jääb siis järgmine tase ju TR3. Pigem võtaks võidurelvastumise hoogu maha ja karmistaks tingimusi, et uutel tulijatel oleks ka huvi veel vabaga liituda.
Ühesõnaga TR2 ja vaba peaks ikka lahus olema.
MInu ettepanek oleks :
1.rehv 33`
2.raam orig
3.sillad orig
4.mitte traktori rehv tarktori rehv ja reduktor sillad peaks jääma ikka TR3 pärusmaaks
Ps. Oli plaanis tuleval aastal jälle rajal olla aga ei näe enam põhjust ehitada(loe võidurelvastuda) kuna TR2 autodega ikka ei suuda konkureerida ja 33` rehv on max. Teen ainult oma tarbeks metsatöödele.
Arvet