TR-1 tehnilised reeglid 2013......

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Arto »

Palun lugege reeglid läbi ning andke teada mida saaks teha paremini!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas urmas »

1.
890mm on kenasti 35"
820mm on mõni millimeeter vähem kui populaarne rehvimõõt 33". Paneks sinna 820-le vähe juurde.
32 ja 35 on liiga suur vahe võrreldes kaaluerinevusega.
2.
Kas TR1 mõte on(oli) originaalilähedus.
Normaalselt saab alla panna lõikamata 1-2 tolli suurema ratta. Selle loogika järgi oleks ikkagi see 31 viimane mõõt.
No on paar mudelit, millele läheb 33"

Ilmselt jään koos Lauriga unistama TR-0-st.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
Bill
Rock Crawler
Postitusi: 918
Liitunud: E Sept 08, 2008 10:57 pm
Asukoht: Pääsküla

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Bill »

1.Võib-olla just vastupidi.Tõmmata rehvimõõt 795-ni ja järgi jääks põhimõtteliselt 31" rehvid.Kaoks ära need "kulunud" 33" rehvid ja oleks ka rehvidele minevad summad väiksemad.Ja üle 1800 kg massiga jääks alla siis 33" rehvid.Kere ümbertegemisi ka vähem.
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas hulkur »

Härrased, väike meeldetuletus - palun identifitseerige ennast. Ma tõesti kavatsen kõik mitteidentifitseeritavad postitused ära kustutada. Me ei oota siia sõnavõtte täiesti asjassepuutumatutelt (loe mittevõistlevatelt) jutupaunikutelt (Urmas ja Bill teie kohta see asjassepuutumatu jutupaunik ei käinud, aga nime (ja/või tiimi nime võiks ikka alla kirjutada) 8) )

Andres
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Praks1 »

33" bogger on alati mahtunud 820mm sisse,nüüd kui laius piiratud,nats täpsemalt,aga mahub.
See tolli ja mm suhe jookseb täiega võssa erinevatel rehvidel,näiteks 35" bogger on umbes 34"
ja 37" on rohkem,kui need teisaldada mm mõõtu.
Seega sobib mm mõõt ja jääb otsimis katsetamis rõõm :D

ivar praks
Proto
53951597
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2560
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas inseneer »

Kui mul on TR1 Nissan Patrol mehhaanilise vintsiga, kas siis ei tohigi sõita?
Tuleb elektriline paigaldada?
Kas autosid kaalutakse enne võistlusi? Kes määrab tühikaalu, kas teh pass?
3.4.8.2. Maksimaalselt lubatud ratta läbimõõt autol tühimassiga alla 1800 kg on
820mm ja laius 292 mm.
3.4.8.3. Maksimaalselt lubatud ratta läbimõõt autol tühimassiga üle 1800 kg on 890
mm.
Suurema rehviga laiuse piirang ju puudub. Jessss...

Indrek Nikker, äkki jäängi 35" piiramatu laiusega rehviga TR1 sõitma. :D
Viimati muutis inseneer, T Nov 22, 2011 9:30 pm, muudetud 2 korda kokku.
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas RaidoKol »

inseneer kirjutas:Kui mul on TR1 Nissan Patrol mehhaanilise vintsiga, kas siis ei tohigi sõita?
Tuleb elektriline paigaldada?
Kas autosid kaalutakse enne võistlusi? Kes määrab tühikaalu, kas teh pass?

Indrek Nikker, äkki jäängi 35" rehviga TR1 sõitma. :D
3.4.16. Vints ja lisavarustus
3.4.16.1. Autole tohib paigaldada ühe elektrilise ajamiga vintsi. Lubatud on kasutada
seeriaviisiliselt toodetud vintse. Isevalmistatud vintsimisseadmed on keelatud.


Siit tulenevalt loeb välja, et kui autole on paigaldatud tehase poolt meh. vints, siis võib paigaldada lisaks ühe elektrivintsi. :D Järelikult saad panna kaks vintsi.
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Neuser »

Bill kirjutas:1.Võib-olla just vastupidi.Tõmmata rehvimõõt 795-ni ja järgi jääks põhimõtteliselt 31" rehvid.
Või hoopiski sentimeeter tõsta, et populaarsed 265/75 R16 Fedimad ja Insa Turbod freesimatta mõõtu läheks. (kuigi mõõdud samad, on reaalselt mõõtes ju protirehvide kõikumine päris suur).
Seda kaaluga seotud rehvimõõdu erinevust isiklikult ei poolda, sest on suurem kaal annab kergema auto puhul nii mõneski kohas eeliseid, aga suurem rehv on võimekam igal pool. Ja kindlasti tekitab see rajameistritele veel suuremat peavalu kui siiani, sest siis ei ole kohe kindlasti võimalik kõigile sobivat rada teha. Pealegi siis võib tekkida sama marki autode vahel konflikt sellega, et seal 1800 kg piirimail olevate autode puhul on stardis üks suure ja teine väikese rattaga, sõltuvalt sellest kes on tehnilises passis muudatused teinud, kes mitte. (Vints + rauad+ rehvid + muda raamis :) annavad julgelt selle puudujääva kaalu näiteks Toyota puhul, millele mahub ka 35" ilma kere lõikamatta alla).
Omaette teema on veel reduktorsildadega Volvod ja Unimogid, kliirensi erinevus tuleb ühe klassi puhul ikka lubamatult suur.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas walkman »

Ma eriti neid millimeetermõõte pole kunagi võtnud kunagi rehvi pealt ja seega küsin, et mis rehvid näiteks sellistele tingimustele vastaks. Kas 33x13.5 R15 Maxxis Mudzilla reaalselt mahub sinna väiksemasse kaalukategooriasse või 33X12.5 R15 Cooper Discoverer STT? Raskemate autode puhul ma saan aru see asi nii piiripealne ei ole ja enamik 35" tähistust kandvad rehvid peaksid sobima? Esialgu tundub plaanitav süsteem keeruline, aga vaatame, mis sõitjad arvavad.

Erik Bambus, TR-1 sõitja alates 2006
Viimati muutis walkman, T Nov 22, 2011 9:49 pm, muudetud 1 kord kokku.
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1956
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Maasturid »

3.4.8.2. Maksimaalselt lubatud ratta läbimõõt autol tühimassiga alla 1800 kg on
820mm ja laius 292 mm.
3.4.8.3. Maksimaalselt lubatud ratta läbimõõt autol tühimassiga üle 1800 kg on 890
mm.


Väikese rattaga on laius piiratud aga suurega mitte?
Ei poolda ka seda kaaluga seotud rehvimõõdu erinevust.

3.4.9. Pidurisüsteem
Originaalne.


Kas käsipidurit ei võiks lubada õliga?Kestaks turvalisuse mõttes kindlasti kauem kui minutitega kuluvad tagaklotsid.( osadel masinatel see tehtud ja omalgi oli plaanis)

walkman kirjutas:Ma eriti neid millimeetermõõte pole kunagi võtnud kunagi rehvi pealt ja seega küsin, et mis rehvid näiteks sellistele tingimustele vastaks. Kas 33x13.5 R15 Maxxis Mudzilla reaalselt mahub sinna väiksemasse kaalukategooriasse
33" Mudzilla ei sobi endiselt laiuse tõttu.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Landy »

Uusi ja vanu reegleid võrreldes jäid silma järgmised asjad:

1) Jätkuvalt on punktiga 3.4.13.1.
vastuolus punktid 3.4.12.8., 3.4.13.4., 3.4.13.5. 3.4.13.6.
Olen sellele vastuolule (vandes reeglites) korduvalt ka varasemalt tähelepanu juhtinud.

2)Miks on ära jäetud punktist 3.2.5 lause "Lubatud on jaemüügis müüdavad kütuselisandid."
Teisisõnu diislioamanikud ei või enam veeraldajaid ja külmise vastaseid lisasid kasutada ning bensukate omanikud oktaaaniparandjaid? Kas keegi enam ei mäleta kuidas omal ajal see lause sinna juurde võideledi higi ja pisaratega.
Miks pevad võitlejad kannatma kui kohalik võistluskohale tankla juhtumisi solki müüb?

3)Rehvi mõõdu muudatuse punkti ei toeta. Üle 33" lubamine poleks mõistlik.

NB! Et oleks muudatusi lihtsam jälgida, tegin väikese tabeli:
http://www.landy.ee/varia/reeglid2013/TR1_alates2013


Kristjan Vaarmann
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Bill
Rock Crawler
Postitusi: 918
Liitunud: E Sept 08, 2008 10:57 pm
Asukoht: Pääsküla

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Bill »

Okei, väljendasin end vist pisut kehvasti.Maidu poolt välja toodud rehvid oleks ok, lihtsalt ei taha et päris 33" rehvid "väikesesse" TR-1 tuleks(või üldse TR-1 tegelikult).TR-1 peaks ju olema ikkagi nö võistlustesse sisenemisklass, mitte 90% ümberehitustest sõltuv masinaklass(kuhu tegelikult oleme ikkagi jõudnud).Las siis olla 810 mm näiteks või jäägu siis praegune 820.Väga head 32" rehvi ju nagunii pole olemas...
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas rommi »

3.4.7.1.1. Keerdvedrud: Pikkus, keerdude arv, traadi diameeter, väline
diameeter, vedru tüüp (progresseeruv või mitte) on vaba.
3.4.7.1.2. Lehtvedru: Vedrulehtede pikkus, laius, paksus ja vertikaalne kõverus
on vaba. Lehtede arv ei ole piiratud
3.4.7.1.3. Torsioonid: diameeter pole piiratud
3.4.7.1.4. Keelatud on telgede järeljooksu nurka muutvate pukside nn ,,Caster
kit” ja muude sarnaste vahendite/lahenduste kasutamine.


Ma vaatan ja vaata seda punkti ja ei saa aru, miks on keelatud sillanurga reguleerimine? Minumeelest on see äärmiselt rumal ja ohtlik lasta ülesõitudele puuduliku juhitavusega 35" rehvidega masinaid. Castor angle peaks olema igal juhul reguleeritav, mis mõte selle keelamisel on?
Ja teine asi, kui keegi muudab käändmikunurgad õigeks rellaka ja keevituse abil - kuidas seda kontrollitakse?

Ise konkreetselt kuskil ei võistle aga aitan sõbral võistlusautot ehitada TR1 jaoks.

terv, r.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Bill
Rock Crawler
Postitusi: 918
Liitunud: E Sept 08, 2008 10:57 pm
Asukoht: Pääsküla

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Bill »

Oeh.Ei ole mul ka midagi ohutu sõidu vastu, aga selleks tulekski jätta TR-1 puutumatta igasugu suurtest ja kallitest ümberehitustest.Aretage neid 2-si ja 3-si kui on isu suurte rataste ja keeruliste ning kallite ümberehituste järgi.Sellepärast see TR-1 ongi kokku kuivanud, et ümberehitusi on palju ja see kõik ka maksab kahjuks palju.Ütlen ausalt, et kui oleks teadnud palju ühte TR-1 masinasse raha ja aega läheb, oleks kohe TR-3 ehitama hakanud...
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas runn »

(3.4.1.2)

Kas võistleja peab tõestama et originaal(ne) või teh.komisjon et ei ole...

Kaalumise teema.....

Enne kui sisse kirjutada kaalumine tuleb kinnitiada alakomitees kaalumisega tegeleja ja selle täpne kord.
Mis muidugi tähendab lisa raha ja aega nii võistlejale kui korraldajale.
Peab toimuma kaalumine enne starti, peale mida tuleb kõik autod kinnisesse parklasse suunata, X-aeg enne starti saab masina sealt kätte. Lähed paned anumad täis. Peale finisit on X-aega et auto pesta, anumad tühjendada ja jõuda kaalumisele. Kõik see peab olema kindel, kontrollitav ja fikseeritud ehk lisa kohtunikud ja vahendid . Muidu ei ole asjal pointi.
Meil ei ole tehnitskat, palju siis aega antakse.
Selline kord toimib Venemaal karikasarjas aga seal kõigil min 4 inimest kes ka selle eest palka saavad.

Rehvi mõõt 980mm...
Volvo 303 on siis põhi auto TR1-s 35"x14,5(16) Boggeriga
Kahju Maru rahulik :wink:
Arvan et 820(830)mm on max ja kui tuleb kaal mängu siis saab laiusega mängida. 33" mudzilla sobib ja toimib G all.

Mis on originaal generaator mille alusel tuvastatakse? Äkki EI lubaks kinnitusi muuta
Tulesid pane aga lülitid ja juhtmed peaks olema margi kohased või sellele autole valmistatud

Vintsi teema.... kui on originaal väljavõtte miks ei tohi paigaldada meh. vintsi?

Näidake kuidas hi-liftiga originaal kinnitustest tõsta või originaal tungiga mudas toimetada.

Küljerauad ja nende kinnitus 3.4.1.2 ja 3.4.11.3 ehk ei tohi nagu sealt tõsta...
Selline udupeen teema... ehk paneks kirja millised, mis kinnitus. Palju selgem kui kohaliku maa seadlusandlus + originaalsus.

Kas need reeglid ühtivad ka NEZ sarjaga.

Esimesed mõtted minu poolt

Vello Ruhno
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”