TR-1 tehnilised reeglid 2013......

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas e.p. » N Nov 22, 2012 10:15 am

Loenda need margid üles :)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15403
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Landy » N Nov 22, 2012 11:18 am

e.p. kirjutas:Loenda need margid üles :)

Range Rover Dakar. Üks (endine) võistlusauto on ka Eestis.
Pilt
P.S. Pildil olevale autole on suuremad rattad alla pandud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas e.p. » N Nov 22, 2012 12:15 pm

http://www.landroverclub.net/Club/HTML/dakar.htm

see nn kere kit paketiga auto, mille tehnilises passis peaks olema margiks doonorauto mark, vastavalt sellele stanged, porilapid külge (ilma ülevaatusel ei tohiks läbi saada) ja võiks ju olla äge võistlusauto? :roll:
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4249
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » N Nov 22, 2012 7:13 pm

MahviaDeTyrk kirjutas:3.4.5.1. - Mootor peab vastama registreerimistunnistusel märgitule

Ei sõnagi sellest kusagil, et see peaks olema sama automargi mootor - seega mootori vahetus nüüdsest lubatud ? ajad vahetuse ARK-is korda ja...


e.p. kirjutas:Pole ju mõistlik keelata, kui Maanteeamet lubab sõidukit kasutada.


Ja kuidas moodi nüüd hakatakse mootori vahetuse korral mõistma originaalseid toite, jahutuse, elektri ja väljalaskesüsteeme - selge ju, et mootori vahetuse korral sellele masinale originaalis mitte kuuluva mootoriga ka neid muudetakse/kohandatakse :roll:
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4249
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » E Jaan 07, 2013 10:25 pm

Tahaks nüüd hakata TR1 Samule 4.3 Vortec´it vahele panema - aga ikka ei oma vastust sellele eelmisele küsimusele
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1722
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Maasturid » T Jaan 08, 2013 8:11 am

MahviaDeTyrk kirjutas:Tahaks nüüd hakata TR1 Samule 4.3 Vortec´it vahele panema - aga ikka ei oma vastust sellele eelmisele küsimusele


ARK ei luba ju mingi nipiga(v.a sportauto) sellist mootorit Jimnyle peale panna.
Seega võib teha selliseid mootorivahetusi mis on ARK poolt aksepteeritavad.Oli lubatud vist kuni 30% võimsuse erinevust aga võin eksida.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
*LC70 / LC125
*Wildtrak
priitm1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 23
Liitunud: N Mär 03, 2011 3:47 pm
Asukoht: L-Viru Tallinn

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas priitm1 » T Jaan 08, 2013 8:50 am

3.4.16.2. Vintsitrossil peab olema trossi leevendi.
Mis asi on vintstrossi leevendi ?

Priit Mattisen
MARURAHULIK TR1
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2282
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas totu » T Jaan 08, 2013 11:48 am

priitm1 kirjutas:3.4.16.2. Vintsitrossil peab olema trossi leevendi.
Mis asi on vintstrossi leevendi ?

Priit Mattisen

See on üsna mõttetu asi ja läheb reeglitest välja, niikaua kannatage see punkt välja.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 440
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas eero I » T Jaan 08, 2013 3:19 pm

MahviaDeTyrk kirjutas:Tahaks nüüd hakata TR1 Samule 4.3 Vortec´it vahele panema - aga ikka ei oma vastust sellele eelmisele küsimusele


Maasturi Toomas juba juhtis tähelepanu, ma siis lihtsalt täpsustaks, aegajalt kipub vist ununema.

5) omavoliline mootori toitesüsteemi või heitgaasisüsteemi muutmine või
ümberehitamine on keelatud (välja arvatud kood 702 lõikes 1 ning kood 705 lõikes 1
toodud juhtudel), sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, õhufiltrite või
heitgaasiosakestefiltrite äravõtmine, heitgaasi katalüsaatorreaktorite äravõtmine,
võimsuspiirajate või muude sarnast funktsiooni omavate seadmete eemaldamine või
muutmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt
või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja
massilt valmistaja poolt sellele mootorsõidukile ettenähtule. Erandina, kui valmistaja
ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist ning sellega ei muutu
mootorsõiduki kategooria, on lubatud mootorsõidukile ümberehituse korras
paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja
massi erinevus 10 % valmistaja poolt ettenähtust.


Mis puudutab esimest küsimust siis selle lahendab ilmselt ka Maanteeamet, minu isiklik arvamus.

Eero
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4249
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » T Jaan 08, 2013 7:35 pm

Need reeglid ja % piirangud ja muud maanteameti asjad ju kehtivad eeldusel, et tegemist on Eesti autoga - ma usun, et meist mitte eriti kaugelt on võimalik leida igasugu muid ameteid, kus piisava raha olemasolul kirjutatakse sul teh passi legaalseks ükstakama mis masinale mis mootor :roll:

Teiste riikide võistlejad ju ometi võivad meil sarjas võistelda võikuidas ??
Või ma lihtsalt ei ole juhtunud leidma seda kohta, mis keelaks Eesti 4X4 Off-Road karikavõistlusel võistlemise Eesti registrisse mitte kuuluva autoga ?

EAL Eesti 4X4 Off-Road karikavõistlus 2013 üldjuhend
3. E4X4KV VÕISTLUSKLASSID
3.1 E4X4KV arvestust peetakse võistlusklassidele TR-1, VABA, VABA+, TR-3 ja ATV
3.2 Võistlussõidukid peavad vastama 4x4 AK poolt klassidele kehtestatud tehnilistele tingimustele ja ohutusnõuetele. Võimalikud muudatused avaldatakse 4x4 AK poolt.
3.3 Võistlusklassis VABA+; TR3 osalevatel võistlussõidukitel peab olema EAL tehniline kaart.

Mina näen seal ainult seda, et VABA+; TR3 peavad omama justnimelt Eesti Autospordi Liidu teh kaarti - teised klassid ei pea kuidagimoodi Eestiga seotud olema
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1199
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Arto » K Jaan 09, 2013 10:16 am

MahviaDeTyrk kirjutas:Teiste riikide võistlejad ju ometi võivad meil sarjas võistelda võikuidas ??
Või ma lihtsalt ei ole juhtunud leidma seda kohta, mis keelaks Eesti 4X4 Off-Road karikavõistlusel võistlemise Eesti registrisse mitte kuuluva autoga ?

Oled õigesti aru saanud, välismaalased on meile oodatud!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2018 VABA nr. 530, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
eal.4x4.ee
Kasutaja avatar
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 774
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Jünger » P Okt 27, 2013 9:08 pm

Lugesin reegleid ja tekkis küsimus.

3.4.7.3. Teljed
Originaalsed. Diferentsiaali lukkude paigaldamine on lubatud.


Kas see tähendab nüüd seda, et Jeepi, Land Roveri ja Suzuki mehed viskavad oma tugevad poolteljed riiulisse?
Kuidas seda kontrollitakse? Okei, jeebi puhul veel aga suzuki ja land rover?


Kaspar
Mudane aastast 2005.
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15403
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

PostitusPostitas Landy » E Okt 28, 2013 12:23 am

21.11.12 kopeerisid sa ise siia samasse teemasse tsitaadi:
2. TUGEVDUSED JA VÄLIMUS

Ükskõik millise auto detaili/sõlme tugevdamine on lubatud eeldusel, et kasutatav materjal järgib tugevdatava detaili/sõlme kuju ning see ei ole vastuolus antud tehniliste tingimuste teiste punktidega.


Seega ei tohiks Zuki ja LR moamanikel muret olla, kuniks poolteljed ja püskidad oma kuju ei muuda.
Kuid jeepi meeste ristide asendamine püsikiirusliigenditega küll "materjal järgib tugevdatava detaili/sõlme kuju" alla ei tohiks mahtuda.

Jünger kirjutas:Lugesin reegleid ja tekkis küsimus.

3.4.7.3. Teljed
Originaalsed. Diferentsiaali lukkude paigaldamine on lubatud.


Kas see tähendab nüüd seda, et Jeepi, Land Roveri ja Suzuki mehed viskavad oma tugevad poolteljed riiulisse?
Kuidas seda kontrollitakse? Okei, jeebi puhul veel aga suzuki ja land rover?


Kaspar
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist