Küsimused EAL 4x4 AK -le

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4127
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas Movistar » P Mai 15, 2011 8:57 pm

Oliver kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:Võibolla tõesti, et rajad on meil rasked jne. - aga miu meelest on näha olnud ka seda, et need kes on siin edukad võivad ka suht ülbe näoga naabritega norima minna.
Raske õppustel - kerge lahingus


Ja siinkohal võikski kogu selle tatipritsimise lõpetada!
Ma arvan, et tegelikult peaks rajad veel raskemaks tegema.


Sul on see võimalus aasta lõpupoole olemas.Mul poleks midagi selle vastu,kui raja raskemaks teed :D
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1083
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas Ax » P Mai 15, 2011 9:17 pm

Ikkagi pole saanud vastust: Miks lubatakse TR1 vedrutõste, mis annab kere tõstmise aga Wrangleri puhul raami tõste on keelatud??? Wrangleri puhul raami, ehk siis kuudi tõste jätab vahekasti sama kõrguse peale aga Cherokee puhul liiguvad ju kõik elutähtsad organid kõrgemale!
Keda siis eelistatakse, või on tegu JOKKK olukorraga seal päälinna kandis? :evil:
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4249
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » P Mai 15, 2011 9:29 pm

Ax kirjutas:Ikkagi pole saanud vastust: Miks lubatakse TR1 vedrutõste, mis annab kere tõstmise aga Wrangleri puhul raami tõste on keelatud??? Wrangleri puhul raami, ehk siis kuudi tõste jätab vahekasti sama kõrguse peale aga Cherokee puhul liiguvad ju kõik elutähtsad organid kõrgemale!
Keda siis eelistatakse, või on tegu JOKKK olukorraga seal päälinna kandis? :evil:


Ma ei mõista mida sa ajad
Igal raamiga masinal ju tõsuseb kere kah kõrgemale kui vedrudest tõstad - või on Wrangler selle osas miski erand :roll:
Kandevkerega masinal ei ole ju lihtsate vahenditega võimalik keret raamist eraldi tõsta
tartuoffroad.ee
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas e.p. » P Mai 15, 2011 9:54 pm

Tegemist ei ole JOKK olukorraga vaid TR1 võistlusklassi tehniliste reeglitega.
Vedrud on vabad kuigi auto kõrgus peaks olema etteantud piirides kuna vastasel juhul ei tohiks tehnoülevaatuselt läbi saada.
Seda kuuldavasti suudab ka Politsei tänaval mõõta ;)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2436
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas inseneer » E Mai 16, 2011 9:13 pm

Movistar kirjutas:
Oliver kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:Võibolla tõesti, et rajad on meil rasked jne. - aga miu meelest on näha olnud ka seda, et need kes on siin edukad võivad ka suht ülbe näoga naabritega norima minna.
Raske õppustel - kerge lahingus


Ja siinkohal võikski kogu selle tatipritsimise lõpetada!
Ma arvan, et tegelikult peaks rajad veel raskemaks tegema.


Sul on see võimalus aasta lõpupoole olemas.Mul poleks midagi selle vastu,kui raja raskemaks teed :D


Nõustun ka sellega. Aastalõpu rada on alati põnev ja mahlane olnud.
Ma ei virise radade raskuse üle... Proovige vahest Venes kalal, seenel või niisama metsas sõitmas käia. :D
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
Vajadusel pakun taksoteenust Tallinnast Phuketile.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 440
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas eero I » L Mai 26, 2012 3:42 pm

Väljavõte Suur Maasturite suvesõit 2012, ilmselt juhendist.
5.9 Korraldaja jätab endale õiguse keelduda võistkonna või selle liikmete
registreerimisest.
Kogu lugupidamise juures, on tekkinud mõniningaid küsimusi.
Minu teada on see midagi uut ja kui ei ole, ei muuda see midagi minu küsimuste osas.
Saan aru, et kurikaelu on vaja karistada, aga kas see peaks toimuma nii nagu see toimus, st. sõidu korraldaja saadab meili pärast seda, kui sõitja on üritanud end regada, vastaspool (kurikaelad) sõna ei saa, jne.
Kes tagab selle, et ühel päeval ei otsustata midagi isiklikel motiividel või vihast, või mis iganes soovidest tulenevalt, sest otsustajaks võib/saab olla üks inimene.
Kas ei peaks see, kes, kas, ja kuidas osaleb karikavõistluste sarjas, olema alaliidu pädevus?
Kui korraldajal on soov korraldada oma võistlus KV sarjas, on tal ju võimalus ja kohustus läbiviija oma võimu (selle heas mõttes) läbi alaliidu ja viimasel on võimalus kästa, lasta või puua, aga seda juba vastavalt väljatöötatud korrale ja juhenditele.
Samuti ei tohiks olla aktsepteeritav korraldaja erinev suhtumine võistlejatesse, vähemalt ametlikul tasandil. Kui võistleja on süüdi, siis tuleb teda karistada ja puhtalt lehelt edasi minna, mitte, et sind ma tahan näha ja sind ei taha näha.
Täna on tekkimas, või on juba tekkinud olukord, kus iga võistleja peaks aasta algul helistama läbi kõik sõidu korraldajad ja uurima, kas ta on oodatud võistlema või ei, ja isegi see ei tagaks midagi. Kuidas on sedasi võimalik teha mingeid plaane, veelvähem võtta kohustusi rahaliste toetajate ees, kui neid kellelgi juhtub olema.
Pakun, et on väga sõitjate vaenulik olukord, mis võib kanduda ja mõjutama hakata ka meie teisi ettevõtmisi, mis on seotud korraldajaga (tööalased suhted, eraelu, armukolmnurk jne.).
Minu teada on Valgevenes ja veel mõningates riikides sarnane olukord, kus "kunni" poole näpuga näidata ei tohi, ise nad nimetavad seda demokraatiaks, mina aga ei tahaks sellega nõustuda.
Mida arvab sellest (juhendi punktist) alaliit. Nagu mõistate, on Arto arvamus teada, seega oleks mõistlik, kui ka teised võtaks mingi seisukoha. Eeldan, et antud punkt ei sündinud läbi alaliidu, või?
Arvamust ei pea avaldama foorumis, võib väljendada ka tegudes.
Siinkohal pole sooviks konkreetsete juhtumite lahkamine, vaid tulevik.

Lugupidamisega

Eero
Kostivere 3, NR.302
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 440
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas eero I » N Mai 31, 2012 6:40 pm

Et neil kes võiks reageerida, oleks lihtsam

"EAL Eesti 4X4 Off-Road karikavõistlus 2012 üldjuhend"
4.2 E4X4KV saavad osaleda võistkonnad, milliste liikmed omavad 4x4 AK võistlejakaarti või mõne välisriigi autospordiliidu võistleja litsentsi.

"AUTOSPORDI REEGLIRAAMAT 2011"
50. Võistluselt eemaldamine keelab isikul edasise osavõtu võistlusest (või üksikutest võistlustest
suurema spordisündmuse raames).
51. Võistluskeeld (litsentsi tühistamine) on
osavõtukeeld teatud ajaks ASN haldusterritooriumil ja teistel territooriumitel, mis tunnistavad
FIA-t (vt. 170 ja 182), peetavatest võistlustest.
52. Diskvalifitseerimine on lõplik osavõtu keeld
kõikidest võistlustest (va. juhtumid p. 170 ja 182).
152. Karistused. Igasugune käesolevate võistlusmääruste ja tema lisade, rahvuslike võistlusmää-
ruste või võistlusjuhendi rikkumine korraldaja, kohtuniku, registreerija või võistleja poolt võib
saada karistatud või trahvitud. Karistused ja trahve võivad määrata žürii või ASN.
153. Karistuste skaala. Kasutatavad karistused
(leebeimast rangeimani):
– hoiatus
– trahv
– ajaline karistus
– võistluselt eemaldamine
– võistluskeeld (litsentsi äravõtmine teatud ajaks)
– võistluskõlbmatuks tunnistamine (diskvalifitseerimine).
Eelpooltoodud karistused võib määrata alles
pärast asjaoludega tutvumist ja kolmel viimasel
juhul alles pärast seda, kui patustanuilt on võetud
seletus.


Ei ürita tähelepanu juhtida selle pärast, et seaks kahtluse alla võistlejate T. Kala ja H. Mere´le SMS korraldaja poolt määratud karistuse või selle suuruse, vaid seetõttu, et kui me/te ise rikume kokkulepitud korda, siis kuidas hiljem saame teistelt nõuda, et nad peaks kinni kokkulepitud korrast või juhenditest, mida ise rikume.
Võiks ju oletada või mõelda, et kõik need juhendid on üks suur jama, aga SMS juhtum on tõestuseks, et ei ole, sest
1. karistus määrati liiga hilja, ka inimlikus mõttes.
2. otsustamisel ei kuulatud ära teist osapoolt. Kui otsuse põhjuseks oli öörahu rikkumine, siis ok., mida seal nii väga ikka arutada, kui siis ainult karistuse suurust.
Kui aga otsust mõjutas, mida ta ilmselt tegi, füüsiline konflikt ja see, kes selles osalesid, siis arvan küll, et seal ei olnud kõik nii mustvalge, et ei oleks pidanud ära kuulama kõiki osapooli.
3. sügavalt loodan, et otsuse taga ei olnud isiklikud motiivid, milleks ka on antud põhjust (vist).

"Käesolevaga annab Suur Maasturite Suvesõit korraldustoimkond teada, et seoses kahel eelmisel aastal 2010 ja 2011 toimunud intsidentidega kus kaasvõistlejad või võistleva võistkonna tehnilise abimeeskonna liikmed H. Mere ja T. Kala ei arvestanud kaasvõistlejatega pole nad oodatud käesoleva aasta võistlusele Suur Maasturite Suvesõit võistlema ega ka mõne teise võistkonna tugimeeskonna liikmeteks."

Mida tähendab "pole nad oodatud", kas tegemist on kellegi sünnipäevaga või suvepäevadega?
Nagu oma eelnevas postituses ütlesin, kui on süüdi, siis tuleb karistada ja puhtalt lehelt edasi minna.
Kõiki neid asjaolusid kaaludes meenutab asi pigem keskaegset nõidade tuleriidal põletamist, kui karistuse määramist.
Karistus peaks omama kasvatuslikku eesmärki, tänane olukord tekitab vaid viha ja vaenu.
Nüüd võite mu risti lüüa, kui soovite.
Aga see oli nagu hõõguv süsi turba all, mida hiljem välja tuleb, seda suuremad on kahjud.
Korraldajatele ja alakomitee liikmetele soovitaks Vaiko poolt korraldatavat üritust Jaanikese Krossiraja keskuses, vaadates ürituse teemasid, tuleks kasuks kõigile.

Kui olen valel teel, siis aidake leida õige.

Päikest kõigile
Kostivere 3, 302
Eero
tel. 5025535

Metsas aastast 2002 või 2001,
kes seda enam mäletab.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4127
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas Movistar » N Juun 28, 2012 7:21 pm

Üks lugupeetud kodanik üritas peale seda SMS-le "lubamise" teemat mulle selgitada ,et ma olen asjadest valesti aru saanud ja Eesti offroadis EI ole onupojapoliitikat,ning kõik mis tehakse on ainult reeglite,eeskirjade jmt järgi.
See kas mind ja Kala keelatakse,lubatakse,ei taheta või ei soovita ( võimisiganes terminit kasutada) SMS-le sõitma ei oma enam mingit tähtsust.See rong on nagunii juba läinud.
Tähtsust omab aga see,et kui üks AK esindaja (kelle ülesannete hulka tehtud tegevus kindlasti ei kuulu) jookseb öösel kirvega mööda platsi ringi ja käib sellega võistlejaid -pealtvaatajaid korrale kutsumas (kes liigse valjusega viina võtavad) ning üheselt (ilma mingi selgituseta) on selles süüdi seesama võistleja-pealtvaataja ,siis on ikka küll onupojapoliitika mängus.
Reeglitega ei ole siin küll midagi pistmist ja kui on,siis on need isekirjutatud vastavalt olukorrale.See,et AK sellise hoiaku on võtnud (sest muud moodi ei saa seda ju tõlgendada) näitab selgelt millisesse suunda kogu see värk tüürib. Eero kirjutas väga asjalikult lahti mismoodi oleks pidanud kõik olema aga mitte ükski sellest seltskonnast http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=98 AK nimekirjast ei ole vaevunud kuu aja jooksul midagi asjast arvama . Lisaks ei tea ma ,et oleks olemas ka muu häälekandja peale selle foorumi.

Igav oli.
Pidin jälle arvamust avaldama.
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1175
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas srock » N Juun 28, 2012 11:14 pm

Isiklikult ei soovi seda mis juhtus Leedu offroadiga,seega loodan ,et saate lõpuks sõbralikult KIRVE maha maetud.

Rene.
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 440
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas eero I » L Juun 30, 2012 3:36 pm

Isiklikul soovin samuti, et ei läheks nii nagu Leedus, seepärast pidasingi targemaks avaldada oma arvamust.
Kas sõjakirve mahamatmine (vaikimine) on lahendus, kaldun arvama, et see on ainult probleemide edasi lükkamine mis lõppeb nagu Leedus.
Näiteks saab tuua Klapperi 2010, kus kõik arvasid, või vähemalt mina, et tegemist on pisiprobleemidega ja küll need lahenevad iseenesest (sõideti siis juba linte maha ja seda kohtunike silme all jne.) aga tulemust teavad ilmselt kõik ( Klapper 2011 ).
Kui haav käel jätta tähelepanuta läheb see mädanema ja kui jätkata samas vaimus võib tekkida gangreen. Täna tundub, et tekkinud on mädanik (Lehtse).
Isiklikult leian, et antud karistus oleks väärinud vähemalt mõlema osapoole ärakuulamist ja antud karistuse määr, EAL karikavõistlustel, pole sõidukorraldaja pädevus.
Kui SMS korraldaja tugineb sellele, et tegemist pole karistusega, vaid sooviga, siis leian, et ka see pole sõidukorraldaja pädevus kui ta soovib korraldada KV etappi.
Arvamus on isiklik ja ei tugine isiklikest suhetest osapooltega, kahjuks või õnneks tunnen liiga hästi kõiki osapooli. Lootes nende arukusele, loodan, et see ka nii jääb.
Nüüdseks sooviks ainult teada kas alaliit peab olnud olukordi normaalseks (eelkõige SMS 2012 eelne otsus, SMS 2011-l toimunu ei olnud normaalne) ja loodab asja maharahunemisele või vaikib sest teha pole enam midagi. Nõustuda võiksin ainult viimase mõttega ja nende arusaamisega, et karistama oleks pidanud 2011 aastal, ja ei ole sugugi kindel, et ainult ühte osapoolt.

Lugupidamisega

Eero
Kostivere 3, NR.302
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas K.Kotkas » P Juul 01, 2012 1:04 am

eero I kirjutas:Nüüdseks sooviks ainult teada kas alaliit peab olnud olukordi normaalseks


Alaliidu juhataja on SMS üritusega seoses olevates küsimustes väga keerulises olukorras. Samas, viimase aasta trendie arvestades kipub alaliit oma otsustes eelistama võistlejatele korraldajat.

Ma tükk aega loen seda teemat ja panen oma 2 senti siia kirja ka.

Ilmselgelt on hetkel tegu nn sotsiaalse vastutusega, mida mida tuleb kanda. "Karma", ütlevad osad ehk nagu sina külale, nii küla sulle.

Hetkel lõikab viimane lause aga mõlema osapoole oksa mille peal istutakse ja samal ajal on mõlemad osapooled võrdsetes osades süüdi - Tänaste võistlejate totaalselt ebasportlik, madalalaubaline käitumine laagriplatsil üheltpoolt ja samas AK otsustamata jätmine teiselt poolt, mis tegelikult ongi probleemi alus.

AK aga ei saanud eelmine aasta mitte kuidagi härradele noomitust teha, sest nad polnud alale mitte keegi tollel aastal. Samahästi oleks me võinud teha otsuse, et Hr Edgar Tallinnast on olnud halb ja paha ning ei sobi spordile ja mitte midagi poleks sellest muutunud. AK saab tegutseda vaid võistlejatega ja võistluste korraldajatega. Publiku ohjamine on aga ürituse korraldaja rida.

Mida aga peab nüüd korraldaja tegema, kui ta on endale tõotanud, et tema võistlusel rohkem sellist sigadust ei tekki ? Lihtsaim lahendus on, et ebameeldivat seltskonda kohale mitte lubada.

Samal ajal aga peab võistleja saama võistelda. Poisid on korduvalt ju oma sigadust tunnistanud ning nentinud, et "läks vähe üle käte jah ja me rohkem ei tee". Inimestena peaksime seda mõistma.

Mina omalt poolt korraldajana oleks vast pakkunud sellise lahenduse, et kõik võistlejad on teretulnud Starti, autasustamisele jm ametlikule osale, kuid arvestades varasemate aastate (kahjuks jah, mitmuses) kogemust siis võistluse korraldja ei luba ebameeldivat või siis halbade kommetega seltskonda üldlaagrisse ning palub neil kuskil mujal metsa servas lindudele diskot teha. Hundid söönud, lambad terved.

Kokkuvõttes aga .... midagi normaalset selles olukorras pole.
Mida me kõik, nii korraldajad kui ka võistlejad, peaksime sellest õppima on see, et kõik meie tehtu tuleb mingil hetkel meile ringiga tagasi ja enamasti negatiivne tegevus võimendub.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 440
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas eero I » P Juul 01, 2012 2:38 am

K.Kotkas kirjutas:

Lisada nagu polegi midagi.

Lihtne ju, kui korra rikkuja on võistleja, määrab karistuse AL, kui publik siis politsei, kui võistleja külaline või keegi tema saatemeeskonnast saab võistleja karistuse alaliidult ja korrarikkuja politseilt.
Seda kas lällaja on võistleja või mõne võistlejaga seotud, pole ju korra rikkumise hetkel keeruline välja selgitada.
Endalegi üllatuseks, avastasin, et karistada saab ka rahaliselt, mida omakorda saaks kasutada ala edendamisel.

Oma eelnevas postituses mainisin Lehtset, seda mitte seetõttu, et seal korraldataval sõidul või sõitjatel oleks midagi viga, vaid muret tekitav on tendents, et üha enam sõidetakse mujal aga KV startijate nimekiri väheneb.
Vaadates foorumit, tundub, et sõitjaid ja autosid nagu oleks.
Sellest tulenevalt tekkis mõte, kas AL ei peaks/võiks läbi viia uuringut kas või läbi suulise küsitluse (kõik me teame kedagi kes veel või enam ei sõida), miks üks või teine ei soovi osaleda karikasarjas. Minu teada on siiani tuginetud ainult arvamustele.
Peamise argumendina on kõlanud see, et auto ehitus on kallis. Samas kui safaril keeratakse autosid katusele siis tundub see väide kuidagi kahtlane ja juba valmis ehitadud autosid ju on.

Mõtete väljendamine läheb keeruliseks, peab tuttu minema.

Eero
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4249
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » P Juul 01, 2012 10:08 am

eero I kirjutas:Sellest tulenevalt tekkis mõte, kas AL ei peaks/võiks läbi viia uuringut kas või läbi suulise küsitluse (kõik me teame kedagi kes veel või enam ei sõida), miks üks või teine ei soovi osaleda karikasarjas.


3-4-5 erinevat inimest/meeskonda on rääkinud mulle järgnevat =
Oli olemas auto, või siis projekt, või mis iganes asi millega ideeliselt vaba klassis oleks võinud oma lõbuks sõita ja mõned sõitsidki (täitsa pohh kas karikasarjas või "safaril")
Tuli masu = oli vaja kusagilt kokku hoida - sai kokku hoitud hobide pealt - müüdud tehnika jne-jne
Nüüdseks on majanduslik olukord paranenud - mõtlesime uue masina osta/teha ja taas hullata
Ostan enam vähem suvalise odava käki maasturi - mahutan 33'' alla ja sõidan - noh mitte just väga konkurentsivõimeliselt - aga umbkaudugi võrdsetel alustel teistega - aga........
37'' vabasse ehitama ei hakka - sildasid ja tehnikat mis 33'' kannatab on suht laialt võtta - 37'' läheb valikud hulga kitsamaks/kallimaks + teadmisi, raha ja oskusi on kah rohkem vaja suure rattaga kestva masina ehituseks.
Et pohh - olgu siis olemata.
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4127
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas Movistar » P Juul 01, 2012 5:07 pm

Seoses Kotka ja Eero postitustega pidasin vajalikuks ka omapoolset versiooni täiendada.

K.Kotkas kirjutas:AK aga ei saanud eelmine aasta mitte kuidagi härradele noomitust teha, sest nad polnud alale mitte keegi tollel aastal. Samahästi oleks me võinud teha otsuse, et Hr Edgar Tallinnast on olnud halb ja paha ning ei sobi spordile ja mitte midagi poleks sellest muutunud. AK saab tegutseda vaid võistlejatega ja võistluste korraldajatega. Publiku ohjamine on aga ürituse korraldaja rida.



SMS 2010 ei teinud mina isiklikult ühtegi sellist tegu ( ei lärmanud,ei lõuanud,ei lasknud kõvat muusikat jne.) mis alusel saaks mind karistada.Olin samal ajaperioodil võistleja ja käitusin täiesti normaalselt .Ei saa aga sõna võtta laagrinurga teiste osaliste eest.
SMS 2011 toimus juulis. Olin sel hetkel pealtvaataja ja tegime tõesti liigset lärmi mis väljendus ainult selles,et autos mängis muusika avatud akendega liiga valjusti.
2011 augustis soetasin omale võistlejakaardi ja olin sest hetkest ametlikult võistleja . Sellest ajast saadik,kuni tänaseni ei ole AK ega ühegi korraldaja poolt tulnud mitte ühtegi pretentsiooni meie ebasportliku käitumise kohta ei varasemal,ega hilisemal perioodil . Arto otsus meie mittelubamise kohta sündis väidetavalt kohe peale toimunut.Meile sellest teada ei antud ja lasti rahulikult teha ka 2012 võitlejakaart .Miks nii ? Kuidas on SMS korraldaja raskes olukorras on arusaamatu siiani.Põhimõtteliselt oli kahepoolne süü ja sellele järgnes pika venimisega meid süüdimõistev otsus.Mingit arutelu ei ole toimunud.Sellise valitsemisvormi nimi on diktatuur.Demokraatiaga ei ole siin miskit pistmist.
Külajutu tasemel tean ,et peale SMS 2011 toimumist saadeti teistele võistluste korraldajatele edasi teade ,kus läbi lillede anti mõista,et me oleks ka nende võistlustel mitteteretulnud seltskond ja võiksimegi metsaservast pealt vaadata ning lindudele muusikat,diskot,mootorimürinat ja muud taolist lasta.Ja see on asi mis ajab harja punaseks ning ei lase isegi parima tahtmise juures kogu jamal lihtsalt niisama maha vaibuda.
See mis mina tegin 2011 SMS-il on parimal juhul väärtegu (avaliku korra rikkumine) .See kuidas mind korrale kutsuti on kriminaalne tegu (elu ja tervise ohtu seadmine ja seda veel korraldusmeeskonna liikme poolt.Kes öösel kohal oli,see teab millest räägin. Oli ka paar täiesti kainet inimest seltskonnas ja vajadusel saavad omapoolse versiooni esitada) .
Kas peakorraldaja ei oleks pidanud võtma endale vastutuse ka selle teo eest ? ( oli ju korralekutsuja korraldusmeeskonna liige ja tema eest vastutab Peakorraldaja ) Või on see mingi uue aja trend ning turvameeskonnad on varustatud kivide , odade ja kirvestega ja neil on luba neid vabalt kasutada ?
Igal hetkel tundub aga olevat huvide konflikt.On ju üks ja sama isik nii esimees,kui ka korraldaja ja iseendale ju karistust ei määra.
Kui need 2 argumenti kõrvuti panna siis minu arvates sellise korralekutsumise viisiga nullis peakorraldaja ära oma igasuguse võimaluse seda asja ausal viisil ajada ja kahjuks või õnneks oleks see nii ka pidanud jääma . Lisaks ma ka vabandasin hiljem sellesama korralekutsuja ees.
Praegu aga mõtlen,et mille pärast ja mille eest ma üldse vabandasin.Kas selle pärast,et kirvega kallale tuldi või millegi muu pärast ?
Ehk siis kui pealtvaatajast saab ühel hetkel võistleja ,siis avaneb võimalus korraldusmeeskonnal talle käru keerata saamata ise arugi,et sellel on kindlasti pikemaajalised tagajärjed.
Lisaks pannakse minu nimi julmalt üles kellegi kodulehele,mingisse musta nimekirja ???
AK vaatab asja lihtsalt pealt (kui sedagi) ja ei tee mitte kui midagi , sest peakorraldaja on samal ajal ka nende vaimne juht ja liider kelle otsused on seadus. See,et Kotkas arvamust avaldab on väga tore,see aga ,et kõigepealt lahkutakse alaliidust ja alles siis avaldatakse arvamust tekitab vähemalt mul küll küsimuse,et miks alles nüüd ?Mis vahepeal muutus ? Kui mina oleksin TR3 võistlejate esindaja ja keegi neist keda ma esindaksin oleks saadud samamoodi koheldud,siis istuks kogu see seltskond,eesotsas esimehega, ümmarguse laua taga ja räägiks asjad selgeks.Ja see ei tähendaks sugugi seda,et see võistleja-pealtvaataja süüst puhtaks jääks.Lihtsalt asju saab ka tsiviliseeritumalt ajada.Saada mingi tobe meil,kus antakse teada,et varasematel aastatel juhtunuga seoses ei ole sa oodatud ja me teeme kõik endast oleneva,et sind seal kohal poleks,siis jääb arusaamatuks,et mis juhtus ja kellel juhtus ? Minul isiklikult ei juhtunud midagi ja inimesi ei saa grupeerida,et üks tegi seda ja teine seda ,kuid kokku tegite kahepeale niipalju. Minu asi ei ole enda süütust tõestada.
Sellele,et kõik otsused tunduvad olevat korraldajaid pooldavad võiks ju vastata ,et 1 korraldaja vs. 1 võistleja ........ rohkem edasi pole vaja vist mõelda. Aga 1 võistlejast võib saada 10 ja kümnest kolmkümmend jne.
Ma küll ei taha,et offroad Eestis välja sureks . See,et lätis on hea sõita ei tähenda,et kodu lähedal sama hea või vahel paremgi poleks.
Selliste tegevuse ja tegevusetusega suretatakse see hobi küll välja.
Sai siin erinevate TR3 sõitjatega arutatud ka meie esindaja puudumise teemat ja erinevaid kandidaate kaalutud.Osa ütles,et nemad uppuvale laevale ei lähe,teised jälle,et sellise maailmavaatega ja ideedega juhiga pole koostöö võimalik jne .
Alaliidus ei ole vaja kümmet inimest kes väidetavalt teevad igaüks hästi natukene(kokku pidi tegema palju), sest tegelikult ei tee enamus ju suurt midagi. Vaja on 3-4 asjalikku kodanikku,kes kogu asjal silma peal hoiavad,vajadusel sekkuvad ja kellel on huvi selle ala käigushoidmiseks.
Arto ei ole siiani vastanud küsimusele,et kas Rein Pinn ikka veel esindab TR3 sõitjaid .Eeldan,et esindab, kuna ta kirjas ju on ja kohta täidab .Seega kui tahta sinna uut verd,peavad eelmised ka lahkuma.Ei ole ju mõtet ja võimalik teha sellise inimesega koostööd ,kes seal niisama nimekirjas figureerib,kui huvi asja vastu pole,enam ei võistle ja tegeleda ka nagu ei viitsi.Viimane lause kehtiks kõigi klasside esindajate kohta,kes alaga ja esindamisega enam ei tegele,mitte ainult Pinni kohta.
Mina pole siiamaani aru saanud,et AK-l oleks selge visioon ja nägemus alast ja edasistest arengutest ning ei ole oma võistlejaks oldud aja jooksul kuulnud ühtegi võistlejate rivi täiendavat ettepanekut ega ala arendavat ideed mis oleks ka ellu viidud .Mitmed asjad on tulnud alles pärast suurt kisa foorumis . Turismi võiks sellest arutelust kõrvale jätta.
Küll aga tekib pidevalt juurde ala pärssivaid ideid ja nende elluviimisi.Ehe näide on TR2 ja Vaba teema.Sellega kaotati ära kindlasti kahekohaline arv potentsiaalseid võistlejaid ja teine niipalju loobus üldse tulemast. Lisaks piiritaga käimine ja piiritaguste sõitjate siiatulek.
AK võiks ka aru saada,et mida rohkem me siin spekuleerime ja mida rohkem nad vaikivad,seda hullemaks see olukord läheb.
Arusaadavalt teeb Arto seda tänamatut tööd tegelikult ju niisama,entusiasmist,kuid see ei tähenda,et kui selle eest tasu ei saa ja seda tehakse hobikorras ,siis võib seda üle põlve teha.Ma ei süüdista üldse kõikides olemasolevates probleemides ka teda. Osades on ka endal kindlasti väike panus ja suures osas alaliidu tegemata töö .
Hea on muidugi ka see,et üldse keegi seda tööd teeb ja selle eest tuleb neile siiski tänulik olla.

Ja moderaatoritele teadmiseks,et saag ei käi vales teemas ja see ei ole "Must Pesu " vaid tegelikkus ja ei ole vaja jälle minu postitusest uut teemat teha .
Lisaks on minu käest küsitud,et miks on mul vaja mingeid probleeme avalikult ja foorumis lahata.
Seda sellepärast,et üldjuhul on need avalikud,puudutavad paljusid ja avalik arutelu on teinekord vajalikum kui kellegi otse helistada.Keda see ei puuduta,ei pea seda lugema.
Ongi vaja,et asjadega oleks kursis suurem osa seltskonnast,mitte 2-3 inimest kuskil toanurgas.
Meedia on väga hea ja töötav vahend,et inimesed end liigutama hakkaks.Seda nii tavaelus,kui ka meie väikses mudases maailmas.

Nüüd sai vist kõik mis kääris välja öeldud ja paljude pahameel ära teenitud aga alati ei saagi kõik ühel meelel olla.
Pooge üles või laske maha aga mina lähen nüüd hoopis garaazi ja hakkan Lehtse sõiduks autot korda seadma.
Seal oleme me Kalaga vähemalt oodatud ja disko tegemiseks ei pea ka hr.Edgariga metsa äärde minema.
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1199
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

PostitusPostitas Arto » E Juul 02, 2012 12:49 am

Movistar kirjutas:elu ja tervise ohtu seadmine ja seda veel korraldusmeeskonna liikme poolt.Kes öösel kohal oli,see teab millest räägin. Oli ka paar täiesti kainet inimest seltskonnas ja vajadusel saavad omapoolse versiooni esitada) .
Kas peakorraldaja ei oleks pidanud võtma endale vastutuse ka selle teo eest ? ( oli ju korralekutsuja korraldusmeeskonna liige ja tema eest vastutab Peakorraldaja )

Tekkis küsimus mis puudutab meie võistlust.
Kes korraldusmeeskonnast ohustas Teie elu ja tervist?
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2018 VABA nr. 530, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
eal.4x4.ee

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist