Küsimused EAL 4x4 AK -le

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17326
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Landy »

Priit kirjutas teises teemas:
TR Pjätt kirjutas:Olen veenudnud, et iga klass, ei vaja oma esinadajat Alakomitees. Välja arvatud Himma, kes tegeleb ATV-dega ja on sinna nende poolt valitud ja ma olen aru saanud, et temaga ollakse rahul ka.
Muidugi on mul ka mõtteid kuidas lahendada erinevate klasside muudatusi ja muresi tulevikus. Meie seltskond on nii väike, et selleks tõesti ei ole vaja eraldi esindajat nimetada. Suurosa igaklassi sõitjatest on võimalik kokku kutsuda vähese vaevaga
Sellised ettepanekud nüüd küll hästi ei kõla. Klasside huvid ja soovid võiavad mõnes punktsi olla diametraalslet erinevad ning VÄHEMALT üks iga võistlusklassi esindja võiks seal olla. Pole meil ju neid teab mis palju - TR1, TR2, TR3, VABA, ATV - kokku viis. Veoka meestel ja turistidel suurde sporti (õnneks?) veel asja pole. Seega tegu oleks juba piisavalt kompaktse meeskonnga.
Ilmslet poleks AK-l midagi selle vastu kui erksamatest võisteljatest laiapõhjalisem "nõukoda" teinekord koos istub põletavamaid probleeme vaagib ja omi mõtteid AK-le seedimiseks saadab.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 540
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas MM »

Viido kirjutas:Lugupeetud otsustajad.
Oma - nüüd juba aastatepikkustest „ naised saunas rääkisid“ juttudega hüdrovintsidest ja klasside ühendamisest olete te ruineerinud nii TR-1´e kui TR-2´e. Kui te ütlete, et see pole pidurdanud klasside arengut siis pole te küll millestki aru saanud. Reduktorsillad Vabas on vist vähe uuem teema. Aga tulemused tunduvad käes olema, „edu“ on saavutatud ! TR-2 istuvad küll erakordselt vaikselt, oodates kogu pakutavat lahendust – ja suudavad siiski veel võistlusrajale tulla – aga kaua veel ? Aga ehk õnnestub neil kõigil varsti hankida uus jooks Boggereid ...Vastupidiselt mõnele teisele võistlusklassile oleks täna TR-2 seltskond vähemalt rohkearvulise idanaabrijuures medalinõudjateseas iga kell ( mida on ka tõestatud )
Otsustajad – püüdke aru saada, et kui tehnilistes midagi muudetakse , siis järgneb sellele kohustuslik puhveraeg – vähemalt üks hooaeg. Kõik pole kiired ja osavad autoehitajad, et läbi viia nõutud muudatusi ja kindlasti on kõige raskem just uustulnukatel , keda täna pole just ülearu palju või pole kohati üldse!
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91
Kui tahetakse hooajaks 2012 ( hooaegadeks ) midagi muuta, siis oleks tulnud seda avalikustada jaanuaris 2011 , eelnev küsitlus võistlejateseas oleks muidugi viisakas ( seda võib ka nimetada eelnevaks analüüsiks ). Vastupidise käitumisega te kotite ju neid , kes täna veel midagi ehitavad - neid , kes on juba sõrme andnud !
Kui otsustajad ( ise ) ei suuda ehitajate käikusid ette näha ning raame seada ja piirdutakse ainult sellega, et üritatakse tulekahjusid kustutada siis - see tee ei taga stabiilset arengut .
Kell aga tiksub omasoodu !
Ei hakka siin pikalt lahkama tagamaid aga soovitaks sõnavõtjatel pisut laiemalt ringi vaadata ja mõelda. Kas teeme reeglid ainult Eesti sõitjate tarbeks või üritame tekitada ruumi (praegu Eesti, Läti, Leedu) kus kodanikel võimalik sarnaste tehniliste tingimuste järgi ettevalmistatud autodega võistlemas käia. Tehniliste põhimõtted sai kunagi ammu sommide, venelaste (Jura punt e. Ladoga ja Vepsa korraldaja kes on RAF-le üldiselt hoopis pinnuks silmas. Venemaa meistrisarjas ja karikasarjas on teised tehnilised), lätlaste ja leedukatega kokku pandud. Eesmärk oli tekitada regioon kus palju huvitavaid üritusi sarnaseid masinaid jne. Loomulikult on lihtne oma mättaotsas trummipõristada ja oma külameeste mudamaadlusega oma maal omade reeglitega tegeleda.

Paar lihtsat näidet:
Rehvilukud vabas - jube sõda, saime oma tahtmise
Turvapuur vabas - kuna ei mõjuta auto läbivust, saime oma tahtmise

Hüdrovintsi TR1-s polnud mõtet Eestis keelualla panna seni, kuni see lõpuks saab keelatuks ka regioonis, kus meie sõitjad sõitmas käivad (vastasel korral seaksime Eesti sõitjad halvemasse olukorda).

Sommid saatsid meid pikalt ja läksid oma teed. Jura punt on jäänud suures piires samade tehniliste juurde (aga tegi temagi ju just balti Traktoristide tarbeks PROTO klassi juurde) Vene meistrisarja korraldajad ütlesid, näe siin on meie reeglid TR1 33" tõste lõikamine ja veel palju muud OK, võtke või jätke.

Diskusioon on hea ja kevadine ärkamine koos mõningase poriloopimisega pahade pihta toob kindlasti mõne hea mõtte aga need on vaja ka ellu viia.

Ise olen raudselt selle pooldaja, et väiksemad muudatused aasta ja suuremamahulised 2 aastat ette.
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99
www.europart.ee
+3725069842
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Madis »

Arto kirjutas:Õigus Viido!
Just nii teemegi, nagu juba varem sai räägitud ei ole mõtet muuta tingimusi aastast 2012, kuna see on liiga tormakas.
Ja uued reeglid tulevad arutelule nagu seda on varemgi tehtud.
Ausalt ma ei saa enam mitte persetki aru - KES, MILLAL, KELLELE sai VAREM RÄÄGITUD, et ei ole mõtet muuta teh. tingimusi. Mida perset ma siin ootan neid uusi tingimusi, kui neid ei tulegi 2012! Mida tähendab "tehnilised tingimused maasturite klassile TR...2005-2011"? Millal kurat need uued reeglid arutelule tulevad? Siis kui tr2 ja vaba on totaalselt kärbunud? Võtan õiguse ropendada, kuivõrd tr2 on matside klass ja tr3 ehk härrasmeest minust sellise hämamise juures vist ei saa.
Ühtlasi müüa TR2 ja muu pask.
TR3 BHC
Madis 5115033
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Neuser »

Kuna paljud praegused ja endised Vabaklassi võistlejad ei hakka kindlasti portaalsildu aretama ja esikohale pretendeerimine tänases olukorras on võimatu, siis saab reguleerida seda ju rehvimõõduga nagu näiteks Soomes on tehtud. Samuti võiks teha Tr1 reeglites väikseid mööndusi, et mõned endised Vaba autod kes ei taha tuuleveskitega võidelda ja mis ei ole totaalselt ümber ehitatud, saaks ühineda Tr1 ga ( plekilõikused, stanged jne).
Ja härrased korraldajad : Pole mõtet teha karikavõistluse etappidel kõikide klasside vahelist absoluutarvestust või jätke TR1 sellest välja. See on ju sama, kui kaotada näiteks poksis kaalukategooriad.
Samuti võiks teha pildistamise natuke tolerantsemaks: Kas see nägu ikka on nii tähtis seal pildil või peavad käed ikka nii nähtaval olema kui on ilmselge kontakt auto ja punktitahvliga? On olnud palju olukordi, kui seisad punktijärjekorras kauem kui fotoateljee ukse taga. (Milline on suurim duublite arv, mis on ühe punkti võtmisest tehtud, Arto?) Veepunktide pildistamine zoomiga on veel omaette teema, seal suisa statiivi vaja.
Tr1 rajad võiks olla STABIILSED ja peaks jääma valikuvõimalus. Vintsimised peaks jääma sellisteks, kus saaks terve autoga ilma kõrvalise abita hakkama, siis kaoks ka hüdrovintsi eelis ja mõte sellesse investeerida.

Mait TR 1
... ja edaspidi rajal.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas walkman »

Just täpselt, vints olgu abivahend, seda selle sõna kõige otsesemas mõttes. Praegu on ta pigem primaarne töövahend. Kellegile ei ole vaja seda. Jutt kõik siis ikka TR1 kohta. Teiste klasside kohta ei oska öelda, mis neile huvipakkuvad elemendid on võistlusradadel. Aga kõik lõikumised ja muud säärased ümberehitused jäägu teistesse klassidesse kohe kindlasti. Arvan, et koheselt ilmuks välja mingeid aretajaid jälle, aga selle jaoks on 3 teist võistlusklassi. Originaal on originaal.
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4476
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Neuser kirjutas:Samuti võiks teha Tr1 reeglites väikseid mööndusi, et mõned endised Vaba autod kes ei taha tuuleveskitega võidelda ja mis ei ole totaalselt ümber ehitatud, saaks ühineda Tr1 ga ( plekilõikused, stanged jne).
See möönduste tegemine on kah niijanaa - võib jutuda, et kutsub esile hoopis võidurelvastumise laine TR1'es või siis TR1'e muutumise Vaba'ks :roll:

Isiklik arvamus = juba see, et max tõste võib olla nii suur, kui ilma silda tagasi keeramata teha saab on liig mu meelest TR1'es, sest selle kontrollimine on välitingimustes ....
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Arto »

Madis kirjutas:Ausalt ma ei saa enam mitte ... aru - KES, MILLAL, KELLELE sai VAREM RÄÄGITUD, et ei ole mõtet muuta teh. tingimusi. Mida perset ma siin ootan neid uusi tingimusi, kui neid ei tulegi 2012! Mida tähendab "tehnilised tingimused maasturite klassile TR...2005-2011"? Millal ... need uued reeglid arutelule tulevad? Siis kui tr2 ja vaba on totaalselt kärbunud? Võtan õiguse ropendada, kuivõrd tr2 on matside klass ja tr3 ehk härrasmeest minust sellise hämamise juures vist ei saa.
Ühtlasi müüa TR2 ja muu pask.
Selleteemaline mõtteavaldus oli antud teema teises postituses!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Madis »

Arto kirjutas:Selleteemaline mõtteavaldus oli antud teema teises postituses!
...mis ilmus 2011 aasta 3. mail. Jess!
Siis ikkagi 2005-2011. 2011 ei võrdu aastaga 2012 või 2013.
Kui OLEKS olnud kuskil mõistlikul ajal (loe - 2010 lõpp) konkreetne viide - tehnilised tingimused ei muutu aastast 2012. Pilt selge ja nii mina kui ka veel mõned oleks ilmselt olnud ka käesoleval aastal rajal. Muutmata autoga. Aga kuivõrd auto tahab nii kui nii ehitamist, siis oleks olnud kena teada, et midagi ei muutu. Tänaseni poleks olnud ju mul mõtet autot ehitada , teadmata mida võib ja mida mitte. Sest ainult aastaks teha rahalisi kulutusi ei ole mõistlik. Nojah, nüüd siis tean, et mitte aastaks...
Nõme!
P.S. Minusugune maalt ja hobusega ei pea teadma, mida Jupiter mõtleb. Maalt ja hobusega mees ajab näpuga paberilt järge ning lähtub sellest.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas totu »

Et osalejaid vähe? Eks omalgi oli mõte loobuda aga sai ikka jätkamine valitud. Selge et reeglitega (piirangute lisamisega) on juba hilja võistlejaid rajal hoida ja offroad ei ole ega saagi enam ilmselt olema lahe ajaviide. Midagi taolist oli ju kunagi rekkaringrada, mingid tegelased hakkasid vanade veokatega nalja tegema. Ja mis sellest sai? Seega on ainus tee minna saavutusspordi rajale. Küsimus on ju tegelikult ainult rahas. Arendustegevus tehakse niikuinii initsiatiivist. Sporti tuleb raha aga.... toetajatelt, seega peab ala pidevalt "pildil" olema et toetajad saaksid enda logo näidata. See omakorda eeldab vägagi korrektset korraldust (mitte et see siiani oleks ebakorrektne olnud aga paljudele roheäärmuslastele see kindlasti ei meeldi), ennekõike just looduse osas, e. metsakatsed unustame ilmselt varsti ära ja sõidame vaid spetstrassidel ja vahel ehk mõnel raielangil. Selles suhtes (just kommertsina) Klapperjaht vast kõigile eeskujuks. Esimese sammuna peaks korraldajad mõtlema osalustasude vähendamisele (meil nt. kulub osalustasule Eestis ca. 50% ja Lätis- Leedus 25% võistluse otsekuludest) ja üritama puudujääk piletimüügi, reklaami ja kasvõi toitlustamisega katta. Pakun et 70.- osalustasu tooks nii mõnedki tiimid tagasi starti.
Alternatiiv on alates nt. 2015 (kui varem, saavad paljud väga pahaseks) keelata 1s igasugune omalooming ja ka tehaselukud, vabas kliirens 260 peale+ komponenditoonor alla 3500kg täismassiga+ rehvid vabaks ja lukkudeta+ diffrilukk vaid tagasilda+ kuratteabmisveel (e. jätta võimalus ainult kombineerida erinevate maasturite juppe omavahel) ja loota et klassid niikaua elus püsivad. 2 ja 3 kohta pakkugu rohkemteadjad. See eeldaks kindlasti ka eraldi radasid.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1165
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Ax »

Siin kohal tahaks veel öelda, et kui Tr1 on lubatud vedrutõste (Cherokee), siis miks ei või olla Wrangler kere tõstega? Ühel on kandev kere ja saadakse suurem põhja kõrgus, teisel aga raam millel tõstetakse kuuti peal? Vedavad organid jäävad Wranku puhul ikka samale kõrgusele??? Kas pole mitte tegemist Jokk olukorraga??? Tekkinud on mõte, et äkki mahume oma massinaga TR1?
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17326
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Landy »

MahviaDeTyrk kirjutas:
Neuser kirjutas:Samuti võiks teha Tr1 reeglites väikseid mööndusi, et mõned endised Vaba autod kes ei taha tuuleveskitega võidelda ja mis ei ole totaalselt ümber ehitatud, saaks ühineda Tr1 ga ( plekilõikused, stanged jne).
See möönduste tegemine on kah niijanaa - võib jutuda, et kutsub esile hoopis võidurelvastumise laine TR1'es või siis TR1'e muutumise Vaba'ks :roll:
Härrased! Tuletagem meelde VABA klassi sünnilugu. Sinna sattusid need ORIGINAAL kalassi autod, mis TR1-te enam ei sobinud jaolid VEIDI (NB!) järgi aidatud (väike lõige, istmete arvu muutus, kerge tõste, mootorivahetus) ja näiteks ka need kodnikud, kes sõitsid portaalsillga UAZ-ikutega.
Vaba kalss oli alguses ju "ketserite" hobiklass, mis alles paele pikka võitelmist lõpuks sportklassina tunnustatud sai.
Seega TR1-le küll rohekm järelandmisi pole vaja teha.
Jäägu VABA klass neile, kes TR1-te liiga kammitsetuks peavad, kuid TR2-s rangete piirnagute tõttu sõita ei taha. Vaba klassi on ju hakatud juba mõni aasta tagasi väikese rattaga TR3-ks kutsuma.

Pigem võiksid AK liikmed ja klasside esindajad kokku istuda ning kõigi klasside arengukontseptsioonid läbi arutada ja iga sportklassi IDENDITEDI lahti kirjutada.
See aitaks selgemalt anda rjameistritele ettekujutuse millise raskustamega ja suunitlusega võiksid rajad sportkalssidele olla.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Movistar »

Miks kõik arvavad,et just rajameistrid keeravad vindi üle ? (Osad kindlasti ka teevad seda, aga kas kõik)?
Kas keegi sellepeale ei tule,et praegusel ajal (kus enamus metsad on erametsad) on väga raske leida nö .korralikku metsa kuhu vabalt lastakse kari masinaid peale ning kus linnud laulavad ja alati paistab päike ja kus on superhea sõita. Paratamatult ongi hetkel ainukesed järelejäänud kohad,kuhu üldse peale lastakse , karjäärid,raielangid jmt kohad.Varsti pole äkki ka neid enam. Kui rajameister teebki rada ja mõõdab algselt näiteks max. 50 cm vee sügavuseks ,siis kas see pärast 20 masina läbimist ka veel sama sügav on ? Ma arvan,et sellist kuldset rada on äärmisel juhul võimalik teha vaid suvel,kus kõik rahul oleks.Ilm võib selle hea plaani vabalt ka pe**e keerata.
Kui mingi nipiga pandakski paika max.vee sügavus ja kui see juhtub kogemata sügavam olema siis oi seda hala ,nuttu,kisa ja protestimist ning teamidaveel ,et ei saanud sõita kuna vesi oli 2 cm sügavam jne .Pärast on igas tr-1 autos kohustuslik taadeldud mõõdulint ja EAL poolt volitatud isik mõõtmistulemuste usaldusväärsuse kinnitamiseks .
Nõudke ikka reaalseid asju.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Praks1 »

Kõige lihtsam viis tr1-e vee takistus teha valikuliseks on metsa panna niipalju punkte mida pole loogiline lihtsalt ära võtta,aga siis tekkib pildistamis võistlus ning hull kihutamine järgmise kuiva punktini,
Ei usu,et korraldaja on punkti pistnud 1,5m sügavussse vette vaid rajal leidub vett,kus tuleb leida sobiv koht sõiduks mitte kohe sisse keevitada ja avastada pärast,et kõrvalt oleks saand sõita(sellist saamatust olen kordades näinud metsas).


Eelmine aasta oli suvesõidul tr3-e rada norm vähe pilte,aga maasikad punktid :D ,fotograafiaga võib mujal kah tegeleda.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Madis »

Praks1 kirjutas: Ei usu,et korraldaja on punkti pistnud 1,5m sügavussse vette vaid rajal leidub vett,kus tuleb leida sobiv koht sõiduks mitte kohe sisse keevitada ja avastada pärast,et kõrvalt oleks saand sõita
Õige - kuid paraku on viimasel ajal see valikuvõimalus ära jäetud. Ainult otse. Seda siis tr1 kohalt. Ausalt, varem oli suures osas see mõtlemise ja planeerimise võimalus jäetud, aga viimasel ajal paraku mitte.
Vindi üle keeramisest - selge ju kõigile, et materjali jääb järjest vähemaks, kuid nö "eravestluses" korraldajatega (erinevatega) on siiski tulnud välja ka nende endipoolne tunnistus, et "jah läks pisut karmiks".
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 540
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas MM »

CÄÄRFIILD kirjutas:Praegu reguleerib alakomitee väga täpselt võistlusklasside tehnilisi tingimusi , kuid minu arvates on natuke tähelepanuta jäänud rajad .
Nimelt oleks minu ettepanek alakomiteele teha üldised juhendid ka võistluste korraldajatele just radade osas.
Sellega määraks piirid millest igas klassis üle astuda ei tohiks. Näiteks veetakistused- TR-1 on maksimaalne veekogu sügavus rajal ca xx m,.......,
TR-1 on vints abivahend juhtimisvigade parandamiseks........( lihtsalt suvaline näide)!
Sellega välistaks, et rajameistrid lähevad jälle pöördesse ja keeravad vindi üle. Samas oleks ka kõigil võistlejatel selge millised rajad igas klassis on!
Sellest max vee sügavusest on koosolekutel korraldajatega jahutud juba aastast 2008 (põhimõtteline kokkulepe jäi 50cm)aga unistada, et mingi ametnik AK-st hakkaks mõõdupulgaga kõiki radu ja veelompe üle käima ... .
Muidugi võib ju kuulutada võistluse Karikasarja arvestuses safariks kui selgub, et sõitja valis kraaviületuseks koha kus vett oli meeter või rohkem, suurveega/vihmaga on kuskil vesi tõusnud üle lubatud piiri või on korraldaja meelega mingi s...augu sisse jätnud. Siiani on korraldajat USALDATUD.
Ei õigusta ega süüdista siin kedagi, on olnud nii ja naa.
Kui nõuate mingisuguseid hästi konkreetseid parameetreid, siis palun pakkuge siis ka lahendusi kuidas neid reaalselt kontrollida. Nagu näha on enamuse siinkirjutajate arvates ikka korraldajad ja rajameistrid ikka ilged jobud ja hindavad võistlejate sooritusvõimet jubedalt üle.

Sellega olen loomulikult nõus, et mõned lisakatsed/punktid viimaste aastate sõitudelt oleks pidanud klassile TR1 lihtsalt ära jätma, kas või vahetult enne starti.

Kakluses selgub tõde või kuidas see nüüd oligi?
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99
www.europart.ee
+3725069842
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”