Küsimused EAL 4x4 AK -le

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Arto »

MahviaDeTyrk kirjutas:KOKKU midaiganes
Vabandused, KOKKU on aasta jooksul võistelnud võistkodade arv.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1165
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Ax »

Siinkohal tahaks kah öelda seda, et "vaba" klass võiks jääda omaette nokitsejatele, mitte "suurema" rahakotiga võitjatele. Oleme püüdnud sõita võimaluste piires võistlustel aga eks tehnika veab kah alt. Põhimõtteliselt oleks ka raha olemas, et reduktorsild alla keerata ja sõita "vabas" 2 tonnise peletisega... Aga "vaba" peaks ikka olema selline tehase omakootud ratsionaliseerimise vallast. Reduktor sild jääb ikka TR-3 teemaks.
Kas järgmine kord tulen vabasse sellise seadega, et lükkan lindid 5 mintsaga alla ja põrutan nagu tankiga? Vingujaid kui palju peale seda. Reduktorsild = rahakoti paksus.
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas K.Kotkas »

TR3 tõstsin eraldi teema alla

K
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Ax kirjutas:Reduktorsild = rahakoti paksus.
Kas ikka on - 2x ARB maksab nagut rohkem kui tavaliselt siin Volvo sildade paar :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas erik »

MahviaDeTyrk kirjutas:
Ax kirjutas:Reduktorsild = rahakoti paksus.
Kas ikka on - 2x ARB maksab nagut rohkem kui tavaliselt siin Volvo sildade paar :roll:

Tyrk, kogu lugupidamise juures, volvo sild ei lähe ise auto alla, samuti ei lähe ta ise kitsaks, ei teki lühemad teljed, trummel pidurid ka sinna külge ju ei jää. Kindlasti ostad sa sobivad veljed ka poest, samuti ei kinnitu ise sinna igasugused vardad. See kõik on hulk pappi ja võrreldes ARB ostuhinnaga esisilda on see lausa kohatu võrdlus.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas K.Kotkas »

Vastates küsimusele, et mida SINA, ALAKOMITEE LIIGE, oled teinud eesti offroadi edendamiseks vastan ma järgnevalt:

* Olen 2 aastat teinud võistlustel tehnilist kontrolli, muu hulgas väga paljudel võistlejatel kopsu üle maksa ajanud sellega, et nõudsin töötavat massilülitit, kinnitatud akut ning töötavaid turvavöid sellel ajal, kui see oli veel väga ebapopulaarne teema.

* Kuni eelmise aastani kasutati minu poolt loodud registreerimise süsteemi, millega võistlejad registreerusid võistlustele ning korraldajad said andmetega täidetud lehed (süsteemil olid omad puudused, mööname)

* Vean tänini koos JR -iga 4x4.ee keskkonda tagatoa poole peal (aktiivselt ei modereeri), et me kõik saaksime mõtteid vahetada ja vajadusel aadrit lasta teemadel, mis meile on hingelähedased - nagu offroad in general.

* Olen kehtestamas piiratud ärirubriiki 4x4.ee -s ettevõtetele, kes toetavad eesti offroadi liikumise edendamist, seda kas siis millegiga auhinnalaual või siis võistlusi sponsoreerides jne.. Lõplikud reeglid pole veel paigas, seega ärirubriik veel ei toimi

* Osalen nii jõu kui nõuga alakomitee muudes oranisatoorsetes toimetamistes

Et meid on alaliidus mitu, siis kui iga mees teeb umbes kolm neli asja, siis nii mitme inimese peale kokku saame õite mitu asja.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas porikärbes »

erik kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:
Ax kirjutas:Reduktorsild = rahakoti paksus.
Kas ikka on - 2x ARB maksab nagut rohkem kui tavaliselt siin Volvo sildade paar :roll:

Tyrk, kogu lugupidamise juures, volvo sild ei lähe ise auto alla, samuti ei lähe ta ise kitsaks, ei teki lühemad teljed, trummel pidurid ka sinna külge ju ei jää. Kindlasti ostad sa sobivad veljed ka poest, samuti ei kinnitu ise sinna igasugused vardad. See kõik on hulk pappi ja võrreldes ARB ostuhinnaga esisilda on see lausa kohatu võrdlus.
´
Ei saa aru kas volvo on Teie arvates ainuke reduktor mida kasutada?
Vallo (Mudakoprad) on sõitnud viimased 3 aastat UAZ reduktoriga väga edukalt 33 rattaga vaba klassis. Saavutanud mitmeid võite ja pole erilisi muresi olnud. Arvan kui vähegi viitsitakse otsida leiab veel väga mõistliku hinnaga UAZ reduktor sildasi. Kõik muu mis silda läheb alates piduritest jne. on võimalik teha väga mõistliku raha eest. Arvates et kõik on ainult ja ainult rahas kinni on pigem vabandus kui põhjus. Samas on tulemas sõltumatu vedrustusega auto ja ka (Tottu) soovib uue lahendusega välja tulla.
Ka vaba klassi reeglites tulevad muudatused ja nende arutelu on väga aktuaalne.
Kui on konkreetseid küsimusi vaba klassi kohta siis saatke ps või helistage
Jaanus Arumäe
53467604
Vaba klassi värske esindaja Alamkomitees
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas erik »

Mis funktsiooni Sa alamkomiteesse täitma läksid, kas oma reduktori jäädava lubamise eest võitlema, teistele ka reduktoried alla aitama - ehitama, või klassi populariseerima? Kas Arto küsis sult seda küsimust? Päris suur mõttekoht, klassis, kus oli mingil hetkel stardis üle 20 auto, ei tulnud kevadsõidul 5 autotki kohale. Seda, kui palju asjade aretamine maksab, ei ole vaja mulle vihjata.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas porikärbes »

erik kirjutas:Mis funktsiooni Sa alamkomiteesse täitma läksid, kas oma reduktori jäädava lubamise eest võitlema, teistele ka reduktoried alla aitama - ehitama, või klassi populariseerima? Kas Arto küsis sult seda küsimust? Päris suur mõttekoht, klassis, kus oli mingil hetkel stardis üle 20 auto, ei tulnud kevadsõidul 5 autotki kohale. Seda, kui palju asjade aretamine maksab, ei ole vaja mulle vihjata.
Ma leidsin et, kuna keegi ei tahtnud ja vaja oli vaba klassi esindajat siis võtsin pakkumise vastu.
Kas ma olen seal ainult meie reduktorite pärast siis vaevalt.Kui vaja siis aitan ka teistel alla panna. Nagu ma eelmises postituses ütlesin siis muutused on tulemas ja usun et vaba muutub üheks suuremaks võistlejate arvuga klassiks.

Jaanus
Kasutaja avatar
Shrek4x4
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 324
Liitunud: K Dets 13, 2006 12:02 am
Asukoht: Harjumaa, Keila.
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Shrek4x4 »

Kas sa Jaanus tõesti arvad, et Uazi reduktorsillad on ikka veel konkurentsivõimelised? Kui Sa neid vaatad, siis saad ju ise ka aru, et Uazi reduktorsild on nali.
Ain Abel +37256987553.Shrek Offroad Team vintsivalitseja. 2007. aasta Eesti 4x4 Karikavõistluse vabaklassi 1-koht.
http://4x4shrek.planet.ee/
Suzuki Samurai -87,-90,-98.a.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas kala »

ühlel vaba klassi teamil motivatsioon vähenes igatahes kõvasti,peale seda kui porivormelile reduktorid alla läksid,nüüd ei viitsi väga enam sõitma minna ja nüüd mõtleb ka alla panna ja siis juba kolme üle minna,sest rajad on nagunii ühed samad ja sis saab vähemalt sõitta.
reegleid piirates tekib konkurents ja motivatsioon,sest kellele ikka meeldib sõitta sitema tehnika kui teisel.
Kiirendus võistlustel oli sama teema,reeglid olid vabad ja osad võistlejad läksid oma teeed,arenesid nii öelda kiiresti kuna raha oli ja teised ei viitsinud enam sõitmas käia B-klassis kuna poodiumile nagunii ei asja pole.
tr3s olen juba kuulnud ühte mõtet hoopis teisest puust auto ehitada ja hoopis teise raha summa eest,mida paljud kindlasti ei suuda välja käia ja võib tekkida sama asi.
56157755
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas erik »

Täpselt sama asja räägin ma siin:

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=5&t=32550

Tundub, et EAL`i osad liikmed tolereerivad üle relvastumist või ei saa aru selle ohtudest.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas totu »

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=39&t=25242 oli juttu vaba reeglitest ja võimalikest piirangutest. Jäi nagu oli. Täna olen loomulikult (paljud teavad miks) piirangute vastu aga jatkuvalt seda meelt et peaks olema sportlkass, kus piirangud ei lase kulutusi suureks ajada ja vabadused lubavad kombineerida/ otsida odavamaid lahendusi. Alati on võistlejaid kergem rajal hoida (ennetada võidurelvastumist) kui neid hiljem tagasi meelitada.
Tehtud, mõeldud.
Viido
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: N Sept 21, 2006 4:46 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Viido »

Lugupeetud otsustajad.
Oma - nüüd juba aastatepikkustest „ naised saunas rääkisid“ juttudega hüdrovintsidest ja klasside ühendamisest olete te ruineerinud nii TR-1´e kui TR-2´e. Kui te ütlete, et see pole pidurdanud klasside arengut siis pole te küll millestki aru saanud. Reduktorsillad Vabas on vist vähe uuem teema. Aga tulemused tunduvad käes olema, „edu“ on saavutatud ! TR-2 istuvad küll erakordselt vaikselt, oodates kogu pakutavat lahendust – ja suudavad siiski veel võistlusrajale tulla – aga kaua veel ? Aga ehk õnnestub neil kõigil varsti hankida uus jooks Boggereid ...Vastupidiselt mõnele teisele võistlusklassile oleks täna TR-2 seltskond vähemalt rohkearvulise idanaabrijuures medalinõudjateseas iga kell ( mida on ka tõestatud )
Otsustajad – püüdke aru saada, et kui tehnilistes midagi muudetakse , siis järgneb sellele kohustuslik puhveraeg – vähemalt üks hooaeg. Kõik pole kiired ja osavad autoehitajad, et läbi viia nõutud muudatusi ja kindlasti on kõige raskem just uustulnukatel , keda täna pole just ülearu palju või pole kohati üldse!
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91
Kui tahetakse hooajaks 2012 ( hooaegadeks ) midagi muuta, siis oleks tulnud seda avalikustada jaanuaris 2011 , eelnev küsitlus võistlejateseas oleks muidugi viisakas ( seda võib ka nimetada eelnevaks analüüsiks ). Vastupidise käitumisega te kotite ju neid , kes täna veel midagi ehitavad - neid , kes on juba sõrme andnud !
Kui otsustajad ( ise ) ei suuda ehitajate käikusid ette näha ning raame seada ja piirdutakse ainult sellega, et üritatakse tulekahjusid kustutada siis - see tee ei taga stabiilset arengut .
Kell aga tiksub omasoodu !
Muusika ei aita hambavalu vastu... nii et:
http://www.offroadpartner.ee

Viido Laane
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitus Postitas Arto »

Viido kirjutas:Kui tahetakse hooajaks 2012 ( hooaegadeks ) midagi muuta, siis oleks tulnud seda avalikustada jaanuaris 2011 , eelnev küsitlus võistlejateseas oleks muidugi viisakas ( seda võib ka nimetada eelnevaks analüüsiks ).
Õigus Viido!
Just nii teemegi, nagu juba varem sai räägitud ei ole mõtet muuta tingimusi aastast 2012, kuna see on liiga tormakas.
Ja uued reeglid tulevad arutelule nagu seda on varemgi tehtud.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”