Üldreeglite muudatus

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Üldreeglite muudatus

Postitus Postitas TR Pjätt »

Ausalt öelda olen juba kaua mõelnud, miks meil ei ole reeglites kirjas, et pingul trossi puutuda ei tohi. Nagu näha siis kaine mõistus sinnani ei küündi. Igal võistlusel näen ma mitut tegelast, kes kangesti tahavad vintsimise ajal end niimoodi ohtu seada.
Hea näide aga veel targem on loomulikult sinna kätega kallale minna.
http://fotoalbum.ee/photos/urkel/40515211

Kuna selge mõistus aru ei saa, siis peaks reeglitesse sissekirjutama, et pingul trossist üleastumine või mingil muul moel puutumine toob kaasa võistlustest kõrvaldamise. Muidu on varsti õnnetus käes ja keegi oma sõrmaedest ilma.

Ennetaks härrased,

Priit
QKulgur
PriitV
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Jaan 07, 2008 2:33 pm
Asukoht: Tallinn/Noarootsi

Postitus Postitas PriitV »

Kuigi me kipume kogu aeg jorama, kuidas Venemaal on kõik pahasti, siis:
13.8.4. The Participants must work with steel winch rope only in leather gloves.

13.8.5. It is prohibited to touch steel winch rope under load.

13.8.6. It is prohibited to cross steel winch rope under load.

Küll ei ole Ladoga reeglites nende nõuete korduvalgi rikkumisel võistlustelt eemaldamist ette nähtud aga selles osas võiks alakomitee nüüd euro-ohutust üles näidata. Venemaa 30 min, 2 tundi ja katse arvestamata jätmine võiks Eesti oludes olla 2 tundi, võistluselt disklaff, hooaja disklaff. Seda siis 1. rikkumine, 2. rikkumine ja 3. rikkumine samal võistlusel. Too pilt on natuke jube küll. No ja iseenesest ei ole kevlar mitte grammigi parem, kui terastross. Merel lähevad nad meil mõlemad nagu pillikeeled katki. Kevlar lihtsalt palju harvem...
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Kirjutasin ühes teises teemas juba varasemalt:
Dubleeritud tagatuled peaks tõesti olema nõutud(vähemalt suunatuled, et saaks ohutuledega avalikel teedel liigelda.), kui originaaltuled asuvad kohas,kus nad kerged purunema on (näiteks all stange sees).
Õnneks on vabaklass ja TR2/TR3 õppinud tulesid kaitsma ja keresse uputma või muidu okste eest peitu panema.
Kuid kolmas (lisa) pidurituli peaks olema kõigil võistlusautodel kohustuslik.

Kõigi valgustussedmete remonti nõuda oleks liiast. Kõiki varuosi ei saa metsa kaasa vedada ju.
Viimati muutis Landy, K Nov 26, 2008 9:32 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Kiidan heaks Tr pjätti mõtte teeme jah niinagu venemaa. Ainus punkt reglemendis ei meeldi minule on kohustuslik nahk kinnas - eesti jaekaubanduses on piisavalt paremaid torkekindlaid kummi/PVC kindad, mis lisaks trossi eest kaitsevad ka vee ja külma eest.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Eelkirjutajatega 90 % nõus, pinge all trossi ei tohi katsuda, iseasi on üle astumine pinges trossist, usun, et oled seda Priit ise teinud, Tults on teinud, mina olen teinud, kõik vist on korra teinud... samuti peab olema võimalus puukaitsevöö läbilõikamiseks, kui vintsi ei õnnestu enam maha lasta, väga raske on ka kindlaks teha, kas tross oli tõesti suure koormuse all, või auto juba august väljas ja keritakse pinge all kokku, nii et auto veereb, siis on nagu kätega trossi juhtimine õigustatud, vähemalt mina olen nii teinud...

Tuledesse puutuv on jah teema, avalikel teedel peavad nõuetekohased tuled põlema, kui tulesid ei õnnestu põlema panna, tuleks kasutada ohukolmnurka, ohutulesid jne

Tulede teema on suht kergesti reglementeeritav aga selle trossi asjaga võib valusalt näppu lõigata, kui reeglid ei arvesta tegelike vajadustega, sest suure kiuslikuse puhul leiaks kindlasti kõikide vintsmannide tegevuses disklaffi väärivaid tegevusi ja seda viimast me ju ei soovi.

Meie vintsmann on Ladogal vist suisa kaks korda trahvi saanud kinnasteta trossi katsumise eest, põhjus oli selles, et tross oli sügaval vee all ja Lauri võtis oma superturvalise ja torkekindla kummikinda käest, et see vett täis ei jookseks, nii kaua, kui ta vee all trossi otsib...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

Pühapäeva õhtul levis Kiili piirkonnas kuuldus,et keegi oli autot välja vintsides väga raskelt viga saanud.Konks oli vintsimise ajal lahti pääsenud ja purustanud mehel jalad.Räägiti lahtisest jalaluumurrust,suurest verekaotusest ja eluohtlikust seisust.
Nii,et on suht ohtlik olla vintsimise ajal trossile liiga lähedal.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

tai kirjutas:Kiidan heaks Tr pjätti mõtte teeme jah niinagu venemaa. Ainus punkt reglemendis ei meeldi minule on kohustuslik nahk kinnas - eesti jaekaubanduses on piisavalt paremaid torkekindlaid kummi/PVC kindad, mis lisaks trossi eest kaitsevad ka vee ja külma eest.
jah, päris cool oleks vaatepilt, kus võistleja ja rajakohtunik vaidlevad kinda materjali üle. Oluline ju et kinnas oleks tugev mitte see et nahast. Lihtsalt kondoomid näpuotstes ei sobi tõesti :)

Nt sobiks tugevatele käpikutele:
13.8.4. The Participants must work with steel winch rope only in safety gloves.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

TR Pjat kirjutatu võiks Eesti kontekstis olla:

*Võistlejad tohivad terastrossi kasutada vaid kaitsekinnastes.

*Pinge all oleva terstrossi katsumine on rangelt keelatud

*Pinge all oleva terstrossi ületamine on rangelt keelatud
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
PSV
ilus päev elamiseks
Postitusi: 284
Liitunud: P Dets 31, 2006 4:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas PSV »

Movistar kirjutas:Pühapäeva õhtul levis Kiili piirkonnas kuuldus,et keegi oli autot välja vintsides väga raskelt viga saanud.Konks oli vintsimise ajal lahti pääsenud ja purustanud mehel jalad.Räägiti lahtisest jalaluumurrust,suurest verekaotusest ja eluohtlikust seisust.
Nii,et on suht ohtlik olla vintsimise ajal trossile liiga lähedal.
Kui muid juhtumeid ei olnud ja kannatanu hiljem Volvos istus, siis õnneks ei olnud tegemist suure vigastusega. Ka esmaabiga oldi suurepäraselt hakkama saadud. Jutud saunas lähevad aga aina suuremaks...
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Landy kirjutas:


*Pinge all oleva terstrossi ületamine on rangelt keelatud
kle ära aja jama, ise vana võistleja, kui auto tagant ikka läbi minna ei saa, tross on pinges ja ümber 20 meetrit pika trossi ka ei taha minna, siis tavaliselt olen ma ikka üle trossi hüpanud, vajadusel ka üle kapoti roninud, kohtunik ei saa kindlaks teha kas tross on ülipingul, pingul, või lihtsalt kergelt koormatud, deem ärga ajage pilli lõhki. Ma võiks praegult vanduda, et sa Landy oled ise ka üle koormatud trossi astunud. Ma saan aru, et reaalselt vintsimise ajal (vintsi mootor tõmbab) ei tohi trossist üle minna, sest siis on katkemise oht tõesti suur.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

Härrased, selle punkti mõte on tegelikult teadvustada sõitjad, et see on vale ja eluohtlik. Ega me metsas kõiki trahvida ei saa, tähtis on et nad arusaaksid NII EI TOHI TEHA.
Ausalt öelda tänu venemaale lasen ise trossi alati lõdvaks või kõnnin auto tagant läbi. Tults vana sigudik asutus isege seekord üle pingul trossi tema puhul piisab meeldetuletusest ja jälle aasta aega on rahu majas.
Tähtis on et võistlejad saaksid aru nii ei tohi teha.

Seega pakun välja, et karistus tabel oleks järgmine.

Pingeall oleva Trossi/Nööri katsumine on rangelt keelatud.
Esimene kord Hoiatus
Teine kord Etapi Tühistamine
Kolmas kord Võitlustelt Kõrvaldamine

Priit
QKulgur
PriitV
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Jaan 07, 2008 2:33 pm
Asukoht: Tallinn/Noarootsi

Postitus Postitas PriitV »

Vihjan, et treileritele mõeldud komplektsed juhtme ja pistikuga euro-tuledepaneel maksab 300-380 krooni sõltuvalt ehitusest. Näiteks Lasnaka tööriistamarketis või Ülemiste händimännis. Äkki on targem TR1 omanikke mitte kiusata ja lubada kallite originaaltagatulede eemaldamist võistluste ajaks, kui need on asendatud vastavate E-märgistusega lisatuledega? Kottpimedad autod on tõesti probleem. Lisaks saab sedasorti tulesid kasutada siis, kui "laipa" metsast trossi otsas ära tuuakse ja särts on otsas. See summa on suisa olematu mistahes muu kulutuse kõrval, et võiks olla lausa kohustuslik varustus.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

Olen 100% vintsimise ajal pingestatud trossi puutumise keelu poolt.

Eriti on seda vastik vaadata kanges vintsimise tingimuses. Jah ma saan aru, et suzuki on võimeline hüppama, kui trossist käega lisa sikutada, kuid mehed saage palun aru, see on päriselt ka ohtlik, ning kohtunikuna olen ma korduvalt võistlejate tähelepanu sellele ka juhtinud.

Tõstatan teema kindlasti järgmisel alakomitee koosolekul ja olen suht veendunud, et me viime selle muudatuse kiiremas korras sisse.

Leian, et võistkond peaks eemaldatama võistluselt koheselt, kui ta on tabatud vintsimise ajal käega trossi sikutamast või muul moel katsumast. Tingimus - vints veab.

Samuti pooldan Eriku seisukohta, et see trossist üle hüppamine on kah selline kahe otsaga asi.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2863
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Tulede kohta võiks olla punkt stiilis: Võistlusauoga ei tohi pimedal (ka udu, tiheda lumesaju) ajal liigelda ilma auto gabariitide valgustähistuseta. vms. Pean silmas võimalust asendada purunenud gabariituli kandelambi, pealambi või suvalise valgusallikaga, mis näitab ära auto asukoha. Veidi jabur oleks võistlus katkestada totaalselt katkise tagatule pärast, samas pimedana teel liigelda on tõesti ohtlik ja tuleb leida võimalus auto nähtavaks tegemiseks. Porine helkur selleks kindlasti ei sobi e. peaks olema pirn või led, vähemalt vasakul äärel. Trossi kohta kõlab loogiliselt näppimise keeld vintsimise ajal.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Parem siis juba kirja panna, et võistluselt on õigus võistlejaid kõrvaldada ka ilma igasuguse põhjuseta, ja seda vaidlustada ei saa. Kes on see sertifitseeritud silmaga kohtunik kes seda hindama hakkab, et kas tross oli juba võistlustelt kõrvaldamiseks piisavalt pingul või mitte? Ma olen loomulikult 100% nõus, et viimseni pingul ja katkemise äärel olevast trossist/köiest tuleb eemale hoida, mitte sellest kinni hoida ja üritada autot maapeale tõsta, aga olukord, kus üks ots on kinni veel, aga trossi keritakse trumlile tagasi? Ikka ju tavaliselt üritad nii sättida, et enam vähem normaalselt tagasi saaks. Ja ei maksa unustada, et kui ise ühest trossi otsast kinni hoida, et see ennast nii nagu jumal juhatab, peale tagasi ei keriks, on ka tross ju pingul. Mis sellest, et konks on kinnitatud n.ö vintsmani külge. Kas selliselt pingul trossi võib katsuda. Tross on pingul, vints veab, ja inimene puutub seda. Mina näen siin väga laia "halli ala" teket, mida siis vastavalt vajadusele tõlgendama hakatakse. Ja siis on keegi, kes leiab, et punkt punktilt võttes on ka trossi pealekerimise puhul tegemist rämeda rikkumisega.

Tulede kohapealt pole vast ka mõtet jalgratast leiutama hakata, LE näeb sellisteks puhkudeks ette ohukolmnurga kinnitamist sõiduki tagaosale. Kellel ikka tagatuled purunema kipuvad, saab ju alati ühe kolmnurga autosse panna. Apteek ja kustuti(d) peavad ju olema, kunst see ohukolmnurk siis lisada on?

Edit: LE https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=265273
§88. Sõitval sõidukil peavad põlema ohutuled pimeda ajal või halva nähtavuse korral, kui kas või üks tagumine ääretuli ei põle.

§89. Ohukolmnurka peab mootorsõiduki (välja arvatud soolomootorratta) juht kasutama:
2) ohutulede puudumisel – käesoleva määruse §-s 88 nimetatud juhul, kinnitatuna sõidukile tagant nähtavale kohale;
Viimati muutis Raitz, K Nov 26, 2008 4:49 pm, muudetud 1 kord kokku.
1 Hobujõud
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”