VABA tehnilised reeglid 2013......

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas RaidoKol »

K.Kotkas kirjutas:
Mis see TR muidugi üldse tähendab on siiamaani mulle selgusetu ? :D
Trophy Reid[/quote]

Pigem ikka "Raid" mitte "Reid" või ma ekisn? Raid ongi tõlkes haarang. Ja loogiliselt võtta siis võiks "Trophy Raid" tähendada "Haarang Karikale" vms. :D
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Tere

Kas saite oma rehvimõõdud paika vaieldud - hääletatud?
Kas on Saarekollile minemas ka mõni "uus vaba" masin?

Peeter
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

e.p. kirjutas:Tere

Kas saite oma rehvimõõdud paika vaieldud - hääletatud?
Kas on Saarekollile minemas ka mõni "uus vaba" masin?

Peeter
Hea meelega läheks kui keegi ütleks , et starti saab. Auto nagu valmis iseenesest.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas RaidoKol »

Heinza kirjutas:Töö käigus selgus tõsiasi , et kui me siin suure suuga rääkisime sirge sillaga autodel 37" rehvidest siis see 925mm ei vasta kohe kuidagi tegelikusega ja see mõõt ei tohiks sellisel juhul olla kohe mitte 925mm vaid 945mm see nagu annaks võimaluse siis lgaalselt 37" ratta alla panna ilma igasuguste lihvimisteta ja trikimtamiseta. Oleks nagu eriti tobe uutel ratastel jälle hakata mustrit lihvima või hakata eriti laiasid velgesid ehitama et saaks rehvid mõõtu. Kuidas me enne selle asja nii ilma arvutamata ja reaalseid mõõte vaatamata küll kirja saime. Häbi. Vaatasin erinevaid rehvi tootjaid ja mõõte ning enamus 37" rehve on seal 940 ümber + - mõni mm. Arvan et see asi tuleb küll nüüd ümber vaadata , et ei tekkiks jälle vana olukord kus vaevlesid TR2 mehed omade mõõtudega ja vähesed asjad mahtusid mõõtu ja siis ka trikitamiste ja tobetate velje mõõtude ja asjadega. Ja mis peamine, valik ka kohe väiksem ja kallim.
Härrased kas olete minuga nõus ?
Olen samuti nõus selle mõõdu üle vaatamisega. Et teeks 940mm. Mind ennast see samuti ei puuduta, sest mahume ka sinna 925mm rahulikult sisse. Aga kui 37'' siis 37''.
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Jaanus uuuuuu? Ehk leiad veidi aega ja helistad/kirjutad võistlejad läbi? Et 838/925mm või 940mm kõigil. Kliirens ju 400 kirjas koos kunstliku vähendamise keelu jms.
Tehtud, mõeldud.
Priit82
Fitting 38"
Postitusi: 279
Liitunud: E Juul 09, 2007 7:44 pm
Asukoht: Rapla

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Priit82 »

Tere

Meie annaks oma tagasihoidliku hääle ka 37"ehk 940mm. Meil uued rattad ostetud, aga trikitamine velgede laiendamise ja mustri lihvimise näol veel tegematta.
P.s
Meie saarekollile kindlasti ei jõua, kui hästi peaks minema, siis kõuekõminal rajal.

Priit Põhjakas
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

totu kirjutas:Jaanus uuuuuu? Ehk leiad veidi aega ja helistad/kirjutad võistlejad läbi? Et 838/925mm või 940mm kõigil. Kliirens ju 400 kirjas koos kunstliku vähendamise keelu jms.
Hakkab pihta jälle, Ise sa olid suur võidurelvastumise ja keerulisete kallite ehitamiste vastane ümarlaua kohtumisel. Nüüd aga sa kangesti tahad seda saada ja lausa koleda himuga raiud sinna suunda. Tule taevas appi kuidas ma peaksin sulle selgeks tegema selle , et kui minna maks. kliirensi juurde ja kõigile anda rehvi piirang 940mm, siis anna andeks , tava sirge sillaga autod on hetkega kadunud mehed. Oled sa inimene mõõtnud kui suur jääb kliirens näiteks Ty LC 70 silla alla 940mm rattaga ?
See sinu pakkumine on minule ja kindlasti ka teistele sirge sillaga meestele kohe väga vastuvõtmatu teema. Ja see nüüd arengule kohe kindlasti kaasa ei aita. Arvet püüa ükskord aru saada , et sinu paukutu on roheline tuli kõikidele portaalidele ja muudele ehitustele mis pole kuskilt otsast odavad. Ja sina räägid ja võitled et võidurelvastumine on paha paha. Ok, kui minna ainult rehvi piirangule 940mm siis anna Arvet andeks aga maks kliirensi piir sell juhul peab tulema enim kasutatud sirge sillaga auto mõõtudest ja ma umbes tean , et enamus on ty lc 70 sildadega ja mõõt sellisel juhul sealt alt 940mm rattaga tuleb võtta. Sellisel juhul oleme ehk nõus sinu pakutuga ja jääb ka siis sirge sillaga meestele mingigi võimalus portaalidele vastu saada. Olen enam vähem ehk kindel et sellisel juhul peaks olema maksimum kliirens 350mm juures. Ma võin seda homme öelda täpselt kui palju see on. Arvet kas sa nüüd saad aru millest ma räägin ? Ja püüa aru saada veel ühest asjast et kui tehakse mõõtudega viga inimlikust eksitusest ( kui räägitakse 37" rattas ) ja kirjutatakse projekti valesti siis see pole meie arust tahtlik mõõdu suurendamine peale koosolekut, või sinu arvates on? Või ongi sinu arvates 37" eesti keeli 925mm. Kui nii siis anna andeks ja teeme ettepaneku meetermõõdustiku ja tolli suhte muutmiseks.
Siin on minu seisukoht ja siia ma jään.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

Nii, sai siis mõõdupulk peale pandud ja 905mm rattaga on Ty Lc 70 silla all kliirens 285mm. Siit lihtsa matemaatilise tehte abil saame järgnevad mõõdud: ratta suuruse erinevus on 35mm seega jagame selle 2-ga saame kliirensi tõusuks 17,5 mm nüüd liidame selle olemas olevale kliirensile mis on 285mm juurde ja saame tulemuseks 302,5 mm Ty Lc 70 silla alla kliirensit. Seega minu enne pakutud 350mm on ka palju.
TR 2-l praegused reeglid näevad maks. lubatud kliirensit ette 340mm. Sisuliselt nõus Arveti pakutud lahendiga, et kõigile üks ratta mõõt lubada ja see oleks 940mm ja maks kliirens sellisel juhul nagu kehtivatel TR2 reeglitel 340mm. Soovitan siinkohal nüüd kõigil mõelda selle asja üle tõsiselt järele.
Ma olen enam kui kindel, et kogu TR2 praegune elav kogukond on ka selle poolt, et 940mm ratas kõigile lubada tingimusel, et maks. kliirens on 340mm.
Tapke pooge või kägistage aga need on reaalsed numbrid.
Kui eelnev ümarlaua kokkulepitu ei meeldinud ja kontrollimatusest tekkinud eksitused mõõtudega nii vastu karva on siis peaks liikuma selle suunas mida olen siin kirjutanud selles viimases 2 postituses. Lihtne. Hakkan koheselt ka siin edasi suhtlema sellel teemal TR2 meestega ja küsima arvamust mis nemad arvavad kuna me nii ehk naa kokku kleepuvad saame olema.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Olen jah võidurelvastumise vastane aga paraku on sellega tegelemine paar aastat hiljaks jäänud. Olin viimase hetkeni NEZ reeglite poolt, kus max. kliirens on 330mm. kuna keegi seda ei toetanud, jäi valikuks vaid asjaga kaasa minna ja loomulikult tegelesime ka kliirensiga. Täna ei ole enam eetiline viia reeglitega vastuollu juba valmis autosid, sellepärast peamegi leidma mingisugusegi võrdsustava lahenduse. Ajab asja kirjuks aga üks võimalus on reeglitesse kirjutada suhtetabel, e. mida suurem rehv, seda madalam kliirens (kasvõi 30" =500mm kuni 40"= 250mm). Heino, usu, ma ei õienda siin enda konkurentsivõime parandamiseks (meie projekt on valmis ja puuduvad 30mm eriti ei häiri) ega ka Sinu eemaltõrjumiseks. Kui tahame veel selles klassis võistelda, peame mõtlema uutele pealetulijatele, e. kuidas oleks võimalik soodsalt konkurentsivõimelist autot ehitada. Praegune reeglite projekt jätab valikusse vaid talasilla ja kõrge portaali, teised lahendused (standartne, st. tehasetoodangu õõtshoobadega ja standartsete veovõllidega, sõltumatu ja UAZ portaal) on mõttetud. Aga kui lisada praegusele portaali/sõltumatu jutule .... rehvi max. läbimõõt 890mm (35"), tingimusel et kliirens ei ületa 340mm (või siis mõni lähedane väärtus, võiks olla nt, UAZ portaal 35 rehviga + 10mm, peab kindlasti olema väiksem kui 400 ja suurem kui 37 sirge talaga)... ? Ehk siis jääks 3 (33;35;37") rehvimõõtu? Olen nõus ise tehnitskale täiendava mõõdukahvli ja kliirensisablooni valmistama, kui see takistuseks on.
Tehtud, mõeldud.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Mõistlik oleks määrata maksimum lubatud kliirens ja rehvidele lubatud maksimummõõt vastava rehvirõhu juures.
Tehnilises kontrollis lihtne ja kiire mõõta ja ei tekita vaidlusmomente.

Peeter
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

e.p. kirjutas:Mõistlik oleks määrata maksimum lubatud kliirens ja rehvidele lubatud maksimummõõt vastava rehvirõhu juures.
Tehnilises kontrollis lihtne ja kiire mõõta ja ei tekita vaidlusmomente.

Peeter
Seda olengi üritanud siin pressida :oops: aga Heinol on õigus, et 37 ja 400 kliirens annab eelise 37 ja 300 ees. Tegelikult tuleneb ju läbivus mõlemast ja selle võimalikult võrdsustamiseks peaks rehvi suurenedes kliirens vähenema ja võimalikult proportsionaalselt. "Piirväärtused" paigas (33- kuni 400 ja 37- ca.300) see vahepealne osa veel hägune.
PS. märkasin jah, et räägin iseendale vastu, olen süüdi, koondusin mõttega liigselt UAZ portaalile, mille kliirens ei küündi 400ni aga teiste lahendustega on võimalik ka 37-400 saavutada ja see oleks tõepoolest liiast.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

Huvitav kui kaugele alakomitee ka nende reeglite kinnitamise osas liikunud on? Mis Lätis Leedus toimub? Kas Lätlastel on ülemineku faas olemas ja kas Lätti saab uue projekti põhise autoga sõitma ?

Heino
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Priit82
Fitting 38"
Postitusi: 279
Liitunud: E Juul 09, 2007 7:44 pm
Asukoht: Rapla

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Priit82 »

Heinza kirjutas:Huvitav kui kaugele alakomitee ka nende reeglite kinnitamise osas liikunud on? Mis Lätis Leedus toimub? Kas Lätlastel on ülemineku faas olemas ja kas Lätti saab uue projekti põhise autoga sõitma ?

Heino
Ka meid huvitaks vastus, mis siis uute reeglite arutamise/kinnitamisega saanud on? Kõuekõminaks küll autot ilmselt valmis ei jõua, aga suvesõiduks kindlasti valmis.
Ahsoo ja veel see ka, kas võistlusnumber jääb meil sel hooajal samaks(403) või kui saame rajale uute tehn.reeglite järgi, muutub ka võistlusnumber?
Priit
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=36&t=36080
TR-3 tekkinud terav arutelu koopalaiendite teemal, see võiks meiega kattuda, e. "copy-paste" teha?
Arvet
Tehtud, mõeldud.
Priit82
Fitting 38"
Postitusi: 279
Liitunud: E Juul 09, 2007 7:44 pm
Asukoht: Rapla

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Priit82 »

Et siis mis seis, uute reeglite ja nende projektiga on???? Kas tulevad või ei?? Külamehed foorumis räägivad, et kisub kahtlaseks.
Ole kena Arto, kergita ka meile saladuseloori, kuidas nendega reaalselt lood on.

Mingisugustki vastust ootama jäädes
Priit Põhjakas
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”