VABA tehnilised reeglid 2013......

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Vasta
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas kala »

Õigust räägid,rong ongi läinud,portaalidega vedur oli ees veel.
Tehke siis kõikides autodest mis on vaba väärilised,nendest kes on loobunud ja nedest kes plaanivad tulla,üks tabel kokku,et kes mis põhjusel ei sõida ja milliste reeglitega ta sõidaks või milles asi,et ei sõida,siis vaadake kas 2 autot seibideks tõmmata või üks kuni mitu autot stardis.
56157755
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Heinza »

srock kirjutas:Teema Portaalsillad VABAS.Te ei saa neid KAHTE Suzukit portaalidega nii lihtsalt ajaloo prügikasti saata, kuna TE vabamehed ärkasite liiga hilja(Pean silmas seda ,et üldjuhul enamusele oli teada, et tulevad siukesed pillid rajale ja Mudakober sõitis juba ennem vene portaalidega). Ja nüüd nutt ja hala lahti ,kuna nemad võidutsevad(vaadake ka oma tihendid rooli taga üle)asi ei ole ainult kinni portaalides.Lihtne on öelda(kala ja mõni veel), et küll nad kolivad TR-3 üle.Eriti rõve oli kuskil see lause,et las saevad need pillid pooleks ja ülejäänud sõidavad vaba edasi,NII EI SAA(Pean silmas seda lauset- no kui need kaks Suzukit kaotame vabas,pole hullu midagi.No arvate ,et siis tuleb sitaks vabasse autosi juurde?)KRT Mehed nii ei saa rallit sõita,lihtsam on tõesti marke koguda.Sry et närvi ajasite oma Vaba juraga :D Saage aru ,rong on juba läinud koos PORTAALIDEGA :hail
:D
No näed aga mind kes ma proovisin sama asja rääkida nimetati kohe kõrvalseisvate kodanike poolt kellel üldse peale paari Läti sõbra pole vaba klassiga pistmist, diletandiks, kitsarinnaliseks,väärastunud maailmavaatega meheks. :D :D :D :D :D
Aga las koerad hauguvad karavan läheb ikka edasi.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
RAMBO
True Off Roader!
Postitusi: 1337
Liitunud: E Aug 13, 2007 8:50 am
Asukoht: Kodusadam on Rapla tel.56 740 725

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas RAMBO »

Heinza kirjutas:
srock kirjutas:Teema Portaalsillad VABAS.Te ei saa neid KAHTE Suzukit portaalidega nii lihtsalt ajaloo prügikasti saata, kuna TE vabamehed ärkasite liiga hilja(Pean silmas seda ,et üldjuhul enamusele oli teada, et tulevad siukesed pillid rajale ja Mudakober sõitis juba ennem vene portaalidega). Ja nüüd nutt ja hala lahti ,kuna nemad võidutsevad(vaadake ka oma tihendid rooli taga üle)asi ei ole ainult kinni portaalides.Lihtne on öelda(kala ja mõni veel), et küll nad kolivad TR-3 üle.Eriti rõve oli kuskil see lause,et las saevad need pillid pooleks ja ülejäänud sõidavad vaba edasi,NII EI SAA(Pean silmas seda lauset- no kui need kaks Suzukit kaotame vabas,pole hullu midagi.No arvate ,et siis tuleb sitaks vabasse autosi juurde?)KRT Mehed nii ei saa rallit sõita,lihtsam on tõesti marke koguda.Sry et närvi ajasite oma Vaba juraga :D Saage aru ,rong on juba läinud koos PORTAALIDEGA :hail
:D
No näed aga mind kes ma proovisin sama asja rääkida nimetati kohe kõrvalseisvate kodanike poolt kellel üldse peale paari Läti sõbra pole vaba klassiga pistmist, diletandiks, kitsarinnaliseks,väärastunud maailmavaatega meheks. :D :D :D :D :D
Aga las koerad hauguvad karavan läheb ikka edasi.
Panen ka oma mõtted siia. Ärge kõvasti lööge.

Kahe auto pärast ei ole ka mõistlik tervet klassi ,ehk siis kõiki ülejäänuid autosi ringi teha. Mina isiklikult oleks ka rajal tagasi aga portaalidele pole mul midagi vastu panna. Ennem võistlust on ju enamusele teada,kes selles klassis võidab,kui just midagi katki ei lähe. Pole nagu mõtet niisama kalli raha eest oma autot ka lõhkumas käia. Arvan ,et kindlasti oleks vabas rohkem sõitjaid, kui seal poleks portaal sildu.
Teisalt ei jõua ka korraldajad igale autole eraldi rada teha.
PS: See tihendi jutt kõlas jube ülbelt, nagu oskaks sõita ainult need,kes kasutavad portaalsildu.


Terv.
RAMBO
Veoteenus ja auto transport Raplapuksiir@gmail.com +372 567 40 725
ITst MITTE MIDAGI.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas tarmo »

Tuleks tagasi juurte juurde.

Meenutage VABA klassi algusaegasid (täpsemalt oli vist 2005a), et millest selline klass üldse tekkis?
Mina mäletan seda, et olid autod, mis olid piisavalt modifitseeritud, et ei kõlvanud enam TR1 alla (nt vedrustust tõstetud). Samas ratta suurus ei olnud veel ka TR2 vääriline.
Tekkis klass VABA, mille nimigi ütleb, et kõik modifikatsioonid on VABAd (sh nt silla valik)! Piirati ära ainult rehvi mõõt ja kogu lugu (sest suurem rehv oleks juba TR2/TR3).
Kas see esialgne määratlus siis enam ei sobi?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 838
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Jünger »

Rene, 5+ :thumb:
Ah et tihendi jutt on BS?! Kulla mehed,miks sõitis ja võitis Porikärbes ka siis, kui neil olid all tavalised uaz'i sillad? Toona ei saanud isegi portaalidega Vallo neile vastu. Kui Porikärbse näide ei sobi, mõelge siis Shreki peale.
Jutt, et kõik on portaalidest kinni on loll, väga.
Me sõitsime ka kolm aastat vabat, ei ütleks et nad NII püüdmatud olid.
Tihendi ja TIIMI koostöö on kõige olulisem, ehe näide on TR1's US-Parts: Rahvamajast cherokeega pistetakse Toyotate ja muude kergkaaluliste ja pisikeste autodega rinda, EDUKALT.



Kaspar
Snegurochka(vaba), Artist(Vaba), Artist(TR1), US-Parts(TR1) ja nii mõnedki veel.
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Mõni tund veel aega mõtete kogumiseks, õhtul tahaks vähemalt portaalide küsimuse lukku lüüa. Kuna sõidab 2 autot ja vastaseid on oluliselt rohkem, peame mingi "aadri laskmise" tegema. Läbi igasuguste kõhkluste tundub parim kunstlik kliirensi piiramine, kas sillatala kopeeriva ristkonstruktsiooniga või sildade alt läbijooksva põhjaplaadiga (nt. vähemalt 600mm laiune plaat või -sõrestik). Järgmine küsimus on, kummas klassis saaksid/peaksid need autod sõitma? Kuna TR-2 sõitjatel on mingi nägemus uutest reeglitest, sõltub see palju neist. Ja TR-2 reeglite muutmisel peab esimene sõnaõigus olema just nendel, "Vaba13" on siiski TR-2te üleminejad. Loodan, et leiame ka selles mingisuguse üksmeele.
Võimalik et mingid asjad tuleb jätta üleminekuperioodile. ST. Reeglid kehtivad alates 2013 (Siiralt loodan, et saame asja niikaugele) aga teatud piirangud hakkavad kehtima alates 2014 või 2015).
Enamus Vaba meeskondi lubas esindatud olla, seega peaks spontaansest kokkusaamisest saama üsna sõnaõiguslik koosolek.
Arvet
PS. Jutt tihenditest, meeskonnatööst, strateegiast, heast õnnest jms. on õige aga nende asjade võrdsuse korral määrab auto. E. nõrgema auto korral peab kõiki, eelnevaid, asju rohkem olema.
Tehtud, mõeldud.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Klass Open:

Rehv kuni 33 tolli, kui traktor või lõigatud, siis sportauto registris.
Kliirents max 300 mm.
Vints vaba.
Puur omal valikul, kui on paigaldatud (FIA nõuete kohaselt), siis sportauto registris.

Klass TR2:

Rehv kuni 37 tolli.
Kliirents max 330 mm.
Vints vaba.
Puur kohustuslik.

Kui tahate jätkata tänase seisuga (portaalsild lubatud), siis milleks kogu see kisa ja kokkusaamised jne. ?
Arto väitel on näiteks Soomes kõige populaarsem kuni 37 sirge sillaga klass ... võiks ju loota, et ka meil ühel päeval nii. Nende võlusõna on "lukud" ehk kuna kallid, siis ei paigaldata ja sillad püsivad koos :)

Arvet:
"Vaba13" on siiski TR-2te üleminejad
See pole õige lähenemine, kuna TR2 autosid on reaalselt ainult 1, pigem on Vaba13 klassile uue nime andmisega ja läbi reeglite mõne tr2 auto liitmisega selle klassiga.
Sisuliselt on ikkagi autod ehitatud Vaba13 järgi.
Viimati muutis e.p., N Sept 06, 2012 10:22 am, muudetud 1 kord kokku.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas urmas »

tarmo kirjutas:Tuleks tagasi juurte juurde.

Meenutage VABA klassi algusaegasid (täpsemalt oli vist 2005a), et millest selline klass üldse tekkis?
Mina mäletan seda, et olid autod, mis olid piisavalt modifitseeritud, et ei kõlvanud enam TR1 alla (nt vedrustust tõstetud). Samas ratta suurus ei olnud veel ka TR2 vääriline.
Tekkis klass VABA, mille nimigi ütleb, et kõik modifikatsioonid on VABAd (sh nt silla valik)! Piirati ära ainult rehvi mõõt ja kogu lugu (sest suurem rehv oleks juba TR2/TR3).
Kas see esialgne määratlus siis enam ei sobi?
Siis TR-1-s ei tõstetud ega lõigatud. 33" alla saamiseks tuleb enamus maastureid lõigata ja tõsta. Nii nad vabasse läksidki. Mina vähemalt läksin cheroga sel põhjusel.
Endise vabamehe arvamus:
Kindlasti on täna kuurialustes "rikutud" autosid küllaga, millel populaarne 33" all ja suuremat ratast ei tahetagi panna, sest see ongi kallis...Võistleksid nad küll. Ennem masu oli ju stardirivi pikk. Karikasarja ei sõidetud, aga elukohajärgsetel ikka käidi mõõtu võtmas.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Kahjuks puudub ülevaade TR-2 dest aga õhtul näeme, palju kohale tuleb ja kes tulevad, on huvitatud võistlemise jätkamisest. Peaks olema 6-7 autot äraootaval positsioonil.
Kui portaali kliirens on viidud reeglitele vastavaks ei saa ju piirata vastupidavust? Muid eeliseid portaal ei anna.
Tehtud, mõeldud.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Arvet, sellisel juhul peaks olema jah terve sillatala ulatuses ühtlane "madaldus", mis peab olema kinnitatud nii, et terve võistluse jooksul püsib seal. Seda TR2.-s, Open peaks jääma ilma portaalsillata.
Kuigi ei mõista, miks ei võiks portaal 37 rattaga juba TR3-s sõita :)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas RaidoKol »

e.p. kirjutas:Arvet, sellisel juhul peaks olema jah terve sillatala ulatuses ühtlane "madaldus", mis peab olema kinnitatud nii, et terve võistluse jooksul püsib seal. Seda TR2.-s, Open peaks jääma ilma portaalsillata.
Kuigi ei mõista, miks ei võiks portaal 37 rattaga juba TR3-s sõita :)


Pigem vastupidi openisse portaal ja tr2 sirge.
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Pigem vastupidi openisse portaal ja tr2 sirge.
EI

TR2 jääks "rahvuslikuks" klassiks.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

RaidoKol kirjutas:
e.p. kirjutas:Arvet, sellisel juhul peaks olema jah terve sillatala ulatuses ühtlane "madaldus", mis peab olema kinnitatud nii, et terve võistluse jooksul püsib seal. Seda TR2.-s, Open peaks jääma ilma portaalsillata.
Kuigi ei mõista, miks ei võiks portaal 37 rattaga juba TR3-s sõita :)


Pigem vastupidi openisse portaal ja tr2 sirge.
Saan aru küll, et keegi ei taha portaale endaga võistlema, ehk üritaks nad TR-1 suruda? :) Kui portaal nii kuri on, et kõik kardavad, peaks ta ikkagi võimalikult kurjas klassis sõitma.
Sellist terve sillatala ulatuses madaldust silmas pidasingi. Või plaati/sõrestikku, mis kinnitub raamile ja sild töötab vedrustusega plaadi kohal (kokkuvõttes jääks midagi sarnast meie sõltumatuga).
PS. Selliste lahenduste korral peaks kliirensi mõõtmine toimuma ikkagi reaalses sõisuasendis, koos sõitjatega, mitte lahtitõstetuna? Loomulikult , võistluse jooksul, tõstmise keeluga. Talasilla kliirens mõõdetakse ju ka ratastel (rehvi läbivajumine vähendab reaalset kliirensit).
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas RaidoKol »

totu kirjutas:
RaidoKol kirjutas:
e.p. kirjutas:Arvet, sellisel juhul peaks olema jah terve sillatala ulatuses ühtlane "madaldus", mis peab olema kinnitatud nii, et terve võistluse jooksul püsib seal. Seda TR2.-s, Open peaks jääma ilma portaalsillata.
Kuigi ei mõista, miks ei võiks portaal 37 rattaga juba TR3-s sõita :)


Pigem vastupidi openisse portaal ja tr2 sirge.
Saan aru küll, et keegi ei taha portaale endaga võistlema, ehk üritaks nad TR-1 suruda? :) Kui portaal nii kuri on, et kõik kardavad, peaks ta ikkagi võimalikult kurjas klassis sõitma.
Sellist terve sillatala ulatuses madaldust silmas pidasingi. Või plaati/sõrestikku, mis kinnitub raamile ja sild töötab vedrustusega plaadi kohal (kokkuvõttes jääks midagi sarnast meie sõltumatuga).
PS. Selliste lahenduste korral peaks kliirensi mõõtmine toimuma ikkagi reaalses sõisuasendis, koos sõitjatega, mitte lahtitõstetuna? Loomulikult , võistluse jooksul, tõstmise keeluga. Talasilla kliirens mõõdetakse ju ka ratastel (rehvi läbivajumine vähendab reaalset kliirensit).

Sellist kunstliku madaldamist usun ei hakka küll keegi tegema. Aga krt seda teab.
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Arvet, kogu see kliirentsi ja muu teema peab olema võimalikult loogiline ja lihtne, muidu pole mõtet kehtestada, kui mõõtmine ja muu sellega seonduv ebareaalne.
Kõige mõistlikum on siiski keelata ja lasta meestel TR3-s mürada ... kuigi Rene juba hakkas vist Vallot kartma ja ilmselt mõeldakse siis TR3 midagi uut, näiteks suki keeld :)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”