2. leht 3-st
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: T Okt 09, 2018 5:00 pm
Postitas enx
Movistar kirjutas:Hea vaatamine.
Hea video tõesti. Silma jäi 3.35 peal lätlaste number 300 TR3, mille vintsman 50mm laia puukaitse rihmaga mäkke rühib
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: K Okt 10, 2018 8:02 am
Postitas weix2
Minu arvates üks parimaid võstlus formaate. Saad missiooni kätte ja siis tegutsed selle kallal.
Meil kahjuks alguses sõidukiiruse valikul metsavahel väike möödapanek oli ja tegime väikese A rühma stiilis hüppe. Maandudes radikas mootorit ei kartnud ja eest ei liikunud kui ventiolaator lähenes. Tulemiks radiaatori leke. Ja pealt seda võtsime veeproove suht igast teisest kraavist. Lõpuks turvas ja tubakas mätsisid ikka asja kinni et vesi jäi sisse, aga eks ta toppis ka midagi muud kuskil kinni et hakkas raibe ikkagi keema minema, ja vett juurde ei mahtunud.
Nüüd oli mõtekas taastada ka paisupaak, mis tõenäoliselt hüppel oma pesast välja hüppas ja ära kadus.
Aga sõidumõnu saime selle eest 10,5 tundi
Korraldajatele kummardus. Sai vintsida ja sõita ja nikerdada. Nüüd üks hapu asi. Ühes augus läks meil vähe kauem ja kari ATV sid jõudis meile järele. Ma numbreid ei näinud, seega kõhklustan et turistid. Meil vintsimine käsil, nöör ca 25 cm kõrgusel maast, pinges kui pillikeel ja siis 2 venda silmad ruutus hooga üle tõmbasid, enne kui ma jõudsin ette karata et mida kuradit. Kuna rippusime kaldaserval siis kiirelt ei saanud kohe kuningatel teed vabastada. Osa lipsasid ilusti vintsitava puu tagant läbi. Need kelle kinni pidasin kannatasid hetke, lõpetasime vintsimise ja näitasin neile ja ühele autole viisakalt et nii nüüd saate üle. Enne ei tahtnud vintsi puuküllest vabastada kui olukord ohutu. Omad näpud.
Muud muret polegi. Igati korda läinud nädalavahetus
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: K Okt 10, 2018 8:37 am
Postitas Movistar
enx kirjutas:
Hea video tõesti. Silma jäi 3.35 peal lätlaste number 300 TR3, mille vintsman 50mm laia puukaitse rihmaga mäkke rühib
Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 90 mm laiune puukaitsevöö...
Kuskil pole aga kirjas, et sellega ka vintsima peab.
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: K Okt 10, 2018 8:52 pm
Postitas enx
Movistar kirjutas:enx kirjutas:
Hea video tõesti. Silma jäi 3.35 peal lätlaste number 300 TR3, mille vintsman 50mm laia puukaitse rihmaga mäkke rühib
Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 90 mm laiune puukaitsevöö...
Kuskil pole aga kirjas, et sellega ka vintsima peab.
Kõik õige jah, ju seob selle 90mm-se PUUKAITSEVÖÖ niisama ümber puu pärast, kui koor maha juhtub tulema
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: N Okt 11, 2018 11:35 am
Postitas Maaks
enx kirjutas:Movistar kirjutas:enx kirjutas:
Hea video tõesti. Silma jäi 3.35 peal lätlaste number 300 TR3, mille vintsman 50mm laia puukaitse rihmaga mäkke rühib
Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 90 mm laiune puukaitsevöö...
Kuskil pole aga kirjas, et sellega ka vintsima peab.
Kõik õige jah, ju seob selle 90mm-se PUUKAITSEVÖÖ niisama ümber puu pärast, kui koor maha juhtub tulema
Puht teoreetiline arutelu - kas 50mm vöö kahekordselt ei tee sama tööd isegi pareminei ära kui 90mm ühekordselt? Pikkust tundus jaguvat
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: N Okt 11, 2018 12:13 pm
Postitas LauriJ
Maaks kirjutas:enx kirjutas:Movistar kirjutas:
Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 90 mm laiune puukaitsevöö...
Kuskil pole aga kirjas, et sellega ka vintsima peab.
Kõik õige jah, ju seob selle 90mm-se PUUKAITSEVÖÖ niisama ümber puu pärast, kui koor maha juhtub tulema
Puht teoreetiline arutelu - kas 50mm vöö kahekordselt ei tee sama tööd isegi pareminei ära kui 90mm ühekordselt? Pikkust tundus jaguvat
Ei tee. Kahekordselt pannes rikub veel rohkem koort. Kui puukaitsevöö pole ideaalselt paigas, siis puukaitsevöö liigub ja väänab puul koore puruks. Ühekordselt pannes pole hõõrdejõud nii suur ja puukaitsevöö liigub juba ilma pingeta õigesse asendisse (milleks on siis, et mõlemad aasad on ühe kaugel ja õiges suunas vintsi ja puu vahel. Keeruline seletada aga vast said aru.
Kui mõtlesid, et enne voldid vöö kokku ja paned puu tagant läbi, siis see variant ei tööta ka. Sellisel kujul ei mahu puukaitse vöö enam läbi vintsi konksu. No kindasti on mingi silmusega võimalik see kinnitada aga reaalselt võistlustel keegi sellist tehnikat ei kasuta.
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: N Okt 11, 2018 2:38 pm
Postitas Maaks
LauriJ kirjutas:Maaks kirjutas:enx kirjutas:
Kõik õige jah, ju seob selle 90mm-se PUUKAITSEVÖÖ niisama ümber puu pärast, kui koor maha juhtub tulema
Puht teoreetiline arutelu - kas 50mm vöö kahekordselt ei tee sama tööd isegi pareminei ära kui 90mm ühekordselt? Pikkust tundus jaguvat
Ei tee. Kahekordselt pannes rikub veel rohkem koort. Kui puukaitsevöö pole ideaalselt paigas, siis puukaitsevöö liigub ja väänab puul koore puruks. Ühekordselt pannes pole hõõrdejõud nii suur ja puukaitsevöö liigub juba ilma pingeta õigesse asendisse (milleks on siis, et mõlemad aasad on ühe kaugel ja õiges suunas vintsi ja puu vahel. Keeruline seletada aga vast said aru.
Kui mõtlesid, et enne voldid vöö kokku ja paned puu tagant läbi, siis see variant ei tööta ka. Sellisel kujul ei mahu puukaitse vöö enam läbi vintsi konksu. No kindasti on mingi silmusega võimalik see kinnitada aga reaalselt võistlustel keegi sellist tehnikat ei kasuta.
Ma pidasin tegelikult silmas just volditud versiooni. Vintsi konksu otsas on ju ikka ainult 2 silmust? Ehk siis nagu all lingil, aga rõnga asemel on puu
https://www.tlu.ee/opmat/tp/s6lmed-kinn ... nitus.html
Kui vintsimise suund muutub pinge all olles, siis selline lahendus muidugi ei libise koorel.
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: N Okt 11, 2018 3:09 pm
Postitas LauriJ
Ma arvan, et enamasti see ikka lõhub puud. Käsitsi sa ei saa seda silmust täpselt õige koha peale, et pingesse tõmbes silmused jäävad samasse kohta ja vöö puutüvel ei libisenud. Pigem tõmmatakse vöö pingule ja siis veel vintsides rebib vöö puu koore puruks ja siis vöö aasad liiguvad auto suunda. Tõmbe suund võib muutuda ka, kui ei vintsita päris otse. Siis jälle vöö ei libise ja liigub koos puukoorega tuues kaasa täpselt selle, mille vältimiseks me üldse puukaitsevööd kasutame.
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: R Okt 12, 2018 4:33 pm
Postitas enx
Võistlusest ka väheke.
Väga äge ralli oli. Rada hea vahelduva maastikuga.
Pole ennem sellisel kihutamisel osalenud, keskmise kiiruse poolest usun, et kiireim sõit Eestis.
Turba peal kihutamine sobis Samuraile palju paremini, kui Talvesprindi külmunud trepid
Turvas oli üllatavalt kuiv, kandis hästi ja muda vähe, vintsimisi kogunes päeva jooksul 7-8 umbes.
Isiklikult oleks veidi raskemat rada soovinud, pool rajast sai läbitud ilma lukkudeta, pole harjunud, et nii lihtsalt läbi saab
Aga nagu Erik ütles, et soov pole kellegil offroadi isu ära võtta, siis usun mina ka, et isu pole nüüd küll kellegil ära võetud, pigem tuli isu juurde ja järgmine on aasta veel rohkem osalejaid.
Kui veidi viriseda, siis võibolla selle lõunapausi juures olnud mäe otsast alla tulemise koha pealt. Tunnistan ausalt, jube hirmus oli, krt siiani sellele mõeldes hakkavad käed värisema
Kui sinna üles juba läksid siis, ega muud võimalust polnud kui alla põrutada nina ees. Võimalus aramatel end tagurpidi vintsiga alla lasta puudus minu meelest?
Ähmi täis ka, võistlus ju ikkagi, tuli minna, õnneks läks, kahjuks mitte kõigil.
Lõpp hea, kõik hea!
Täname korraldajaid võrratu ürituse eest ja konkurente ägeda lahingu eest!
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: R Okt 12, 2018 5:36 pm
Postitas Praks1
Üldiselt on mäest laskumisel õnnetused puhas enda saamatus,Ei tunta oma autod.
1.ei tea mis käik sobib Oma autole laskumiseks.
2.ei hoita jalga gaasil valmis,et vajadusel päästa päev,vaid jalg on hoopis piduril valmis ja sealt see kõik perse läks
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: R Okt 12, 2018 6:02 pm
Postitas enx
Praks1 kirjutas:Üldiselt on mäest laskumisel õnnetused puhas enda saamatus,Ei tunta oma autod.
1.ei tea mis käik sobib Oma autole laskumiseks.
2.ei hoita jalga gaasil valmis,et vajadusel päästa päev,vaid jalg on hoopis piduril valmis ja sealt see kõik perse läks
Täiesti nõus! Ei tunnegi selles osas oma autot väga jah, kogemusi vähe mägedes.
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: R Okt 12, 2018 6:31 pm
Postitas Movistar
Mägedes laskumisel on A ja O aeglusti, lukud ning ennekõike väljast juhendamine kui tundub kahtlane.
Mina kasutan sellistel mägedel 1 aeglast.
Vähegi kiire käiguga lõppeb see üldjuhul halvasti.
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: E Okt 15, 2018 2:59 pm
Postitas indreq
Kuna seal mäe ees oli liiga pikk järjekord ja meil oli kõht juba tühi, siis me läksime ümber mäe, punkti sai ju niimoodi ka kätte. Tol hetkel küll veidi kahetsesime et ei saanud seda fun'i nautida aga tundub et võis õige otsus olla.
PS päeva jooksul oli üsna mitmes kohas pildistajaid/filmijaid näha, kas on kuskil üleval ka juba neid klõpse?
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: E Okt 15, 2018 10:16 pm
Postitas Sirle
Re: MudEST 2018 järelkajad
Postitatud: T Okt 16, 2018 8:37 am
Postitas no fear