Saarekoll 2018 järelkaja

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Oliver, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1186
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas LauriJ » P Mai 13, 2018 10:24 pm

Niisiis. Järelkaja. Kuna eelnevalt olen päris palju sõna võtnud, siis on õiglane kui annan ka tagasisidet võistlusest.

Seekord siis päris raske sõit arvatavasti kõigile võistlejatele. TR3-l polnud ka meelakkumine, kuigi rada oli väikeste rataste klassidega sama. Põhimõtteliselt oli juhtidele sama väsitav, kui 2,5 ET2 võistlust jutti panna. Kes kohal ei käinud, siis pm nägi asi välja selline, et oli üks 27km ring kõigile sama. LK1 oli 4h seda ringi (kes pikema distantsi selle aja jooksul läbis, see võitis). LK2 oli sama rada tagurpidi ja pidi sõitma 2 ringi. Kes kiiremini läbis, võitis. LK3 oli pm sama trass aga punktide korjamine - seal sai veidi strateegiat valida, kes mida enne võttis ja kuidas korjas.

Igastahes kuna LK1 ja LK2 olid ühisstardid, siis läks kohe ikka korralik paugutamine lahti. Me suutsime niikaua Porgandil sabas püsida (hoidsime tol hetkel vist 5ndat kohta?) kui turbo lõdvik lahti tuli ja seda remontima jäime. See lõdvik tuli oma 5-6 korda lahti, kuna klamber oli sitt. Lõpuks sai nipukatega arstides asja pidama. Selleks ajaks olid enamus TR3dest meist mööda uhanud ja hakkasime omas tempos jälle liikuma. Mingi hetk sai sidurivedelik otsa (lekkis kuskilt) ja sidur ei lahtutanud. Priit imes siis pidurianumast vedelikku ja lasi sidurile peale (pidi jube hea maitsega olema muide!) Saime vist 2st autost mööda, kui tagumine ratas otsustas omalt kohalt lahkuda - võttes kaasa siis pidurisadula, ketta ja kõik poldid. Velg oli ka tükkideks.
Ratas alt
32313342_10211125819372867_449660475773288448_n.jpg
32313342_10211125819372867_449660475773288448_n.jpg (177.61 KiB) Vaadatud 2648 korda

Velg
32260602_10211125819932881_2914574075605024768_n.jpg
32260602_10211125819932881_2914574075605024768_n.jpg (136.56 KiB) Vaadatud 2648 korda

Arvasime, et nüüd on siis kõik ja pakime asjad kokku ning jääme pealtvaatajaks. Kutsusime treila järgi aga metsast oli vaja ikka välja saada. Võtsime varuratta ja lõime teistelt ratastelt spilkasi, et siis kaotatud ratta asemele varuratas toppida. Saime metsast välja ja siis mõtlesime, et äkki prooviks edasi sõita. Lõime piduritoru kinni ja lonkasime lõunapausile. Seal kiiresti tohterdasime auto sõidukorda (turbo lõdvik, geomeetria juhtimine jne).
LK2 algas hästi. Esialgu jäime stardis ehk 6-7ndaks aga päris kiiresti tõusime 4ndale kohale. Sõitsime omas tempos, ees oli väike vahe sees ja taga samuti. Rada läks ring-ringilt järjest raskemaks. Ühel hetkel loobus sidur koostööst. Ei osanud viga ka kohe tuvastada. Järjekordselt arvasime, et sõit on läbi. Jätsime auto metsa ning tulime jala läbi metsa tee peale ja saime tiim Mudavareselt küüti stardipaika. Seal siis pidasime plaani, kuidas auto metsast ära tuua. Kuna Turbotill oli mehed ära väsitanud ja nad enam sõita ei viitsinud, siis pakkusid abi, et aitavad metsast auto välja eskortida. Auto juurde jõudes otsustasin veelkord siduri ajaja silindrit vaadata. Selgus kohe viga ka. Ajajasilindri pulk oli kõver ja ei läinud silindrisse sisse ja jättis sidurikorvile pinge peale - sellest ka libisemine. Sai siis seda natuke väänatud ja auto sõitis jälle. Sai siis uuesti stardipaika sõidetud (Priidul selleks ajaks juba puhtad riided seljas). Otsustasime, et no lähme võtame paar LK3 punkti ka ära, et saame katse kirja. uuesti porised kaltsud selga ja rajale. Orienteerumisel aga auto toimis väga hästi ja noppisime järjest punkte - asjad sujusid hästi. Saime kõik punktid võetud ja olime rahul, et vähemalt ühe katse saime 100% tehtud. Hommikul selgus, et LK3 võitsime ära. Tänu sellele ka kokkuvõttes 4. koht (arvestades kogu ebaõnne, tuleb rahule jääda).

Rajast. Mulle isiklikult väga meeldis. Arvestades, kui kompaktse ala peal kogu asi tehti, siis 5+. 99% oli koguaeg offroad, puhata ei saanud. Oli kiireid lõike, kus sai natuke tuulutada ja samas oli ka meetrist savist rööbast, kus ilma vintsimata läbi ei saanud. Meil teiste klasside võistlejad ei seganud üldse. keegi jalgu ei jäänud. Kui järgi jõudsime, siis lasti väga kiiresti mööda. Kui keegi oli kinni, siis leidsime tee möödumiseks. Tundsime rajal kaasa talasildadega võistlejatele. Neil võis ikka päris raske olla, Originaal vedrustuse ja 31-33" ratta jaoks oli rada ikka päris karm. Uskumatu, et Saaremaal sellise raja saab teha 8) ATV-d lagunesid vist ka kõik ära rajal. Ja peale meie kaotas mõni võistkond veel rattaid rajale ära.

Formaat oli ka hea. Võistlus pani paremuse paika. Kes olid kiired ja vastupidavad, said väärilise koha.

Navicupist peab ka rääkima. Võistluse ajal paar korda ikka jooksis kokku. Aga seekord ma ei kritiseeri, sest teisel katsel aitas Navicup meil orienteeruda, kuna GPS ja arvuti ei tahtnud sidet pidada omavahel - mul polnud aega restarte ka teha ja lasin navicupiga edasi. Enamvähem ajas asja ära tracki järgi sõitmiseks. Teistelt ka väga nurinat ei kuulnud - paar korda crashis aga hea oli vahel konkurentide asukohta vaadata.
Kas Navicupi kodulehele võistkondade trackid ka tekivad? Mul oleks huvi vaadata ja analüüsida... :roll:

See oli ka hea, et korraldaja lõpuks ikka kuulas võistlejaid ja tegi korrektuurid juhendi karmide punktide koha pealt. :)

Järgmine aasta siis jälle. Minupärast võiks kõik isegi täpselt samaks jääda ja kindlasti oleks ikka huvitav. :thumb:
32489703_10211131697919827_4166961310480728064_o.jpg
32489703_10211131697919827_4166961310480728064_o.jpg (523.16 KiB) Vaadatud 2648 korda
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1000
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Saarekoll 2018

PostitusPostitas marauder » P Mai 13, 2018 10:50 pm

Meie esimene TR3 söit läks aia taha kohe kuna mootor sai otsa(kaanetihendid)
Muidu muljed olid vägevad ja kuni lagunemisele viimane ka ei olnud just. Korralduse poolepealt viriseks nende suunavate lintide kohapealt, et neid oli igalpool maas laiali, saamatud nagu me, kes kaardilugemisega saamatud alguses on, ei saanud ikka mitte midagi aru. Teise karjääri juures kus suured veeaugud olid, pidid ju inimesed juhatama kus kes läheb. Esimese TR3 ringi ajal Asko vehkis seal midagi, pärast polnud kedagi enam.
Aga se puht amatööride probleem, kiired poisid vist said pihta asjale :D
Team saarlased
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 897
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Saarekoll 2018

PostitusPostitas Urvo » E Mai 14, 2018 7:42 am

Pikka juttu ei tee, aga tahan samuti kiita - ei mäletagi, et ammu nii põnev oleks olnud. Rada oli raske, aga samas kiire ning pakkus ärevaid momente igal lõigul. Midagi uut ja huvitavat meie väikesel offroad maastikul oli seekordne Saarekoll.

Nagu Lauri ütles, siis seda sõidaks teinekordki. Täna küll ei viitsi veel :)
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 626
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas TarviR » E Mai 14, 2018 11:13 am

Panen oma muljed ka kirja.
Hakatuseks see, et meie jaoks oli see mitmes mõttes esimese korra võistlus.
Esimest korda õnnestus auto ära uputada nii, et vette ära suri. Teiseks saime esimest korda auto põlema. Komandaks saime esimest korda külili. Just selles järjekorras. Põlema läks uppumise käigus veega segunenud ATF mis kastis keema läks ja kollektori peale voolas. Õnneks saime kiiresti kustuti kätte ja midagi hullu ei juhtunud.

Kolmemehed kirjutavad, et rada oli mõõdukalt raske, meie oma vabaklassi sirge silla ja 33 rehviga ütleks et raske aga midagi üle mõistuse ei olnud. Tegelikult liikus küll, kui peal hoida ja rada valida. Eks vintsimist oli ja mitte vähe, samas pikka nööri otsas kelgutamist saime ainult sellel kitsal metsavahe lõigul, mis teisel ringil TR1 ja vaba rajast välja jäeti.

Lõppmulje on igal juhul positiivne, saime raskuste kiuste viimase vabana tulemuse kirja ja läheks uuesti rajale küll.


külili.jpg
külili.jpg (410.56 KiB) Vaadatud 2443 korda
Manused
FB_IMG_15261937397796675.jpg
FB_IMG_15261937397796675.jpg (580.25 KiB) Vaadatud 2443 korda
D4D+R6NA
niux
Off Roader Wannabe
Postitusi: 47
Liitunud: N Juun 26, 2014 11:11 am

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas niux » E Mai 14, 2018 12:02 pm

TarviR kirjutas:
Lõppmulje on igal juhul positiivne, saime raskuste kiuste viimase vabana tulemuse kirja ja läheks uuesti rajale küll.



Praegu juba läheks jah, laupäeval oli paar korda küll tunne, et mitte kunagi enam ... :) Aga huvitav oli igal juhul, selle üle ei saa kurta ...
Külli, kyllike.heide@gmail.com, 5021381
2018 "Kinni", VABA 509
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2309
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas helar » E Mai 14, 2018 4:40 pm

Ma mingi hetk laupäeval rajal pakkusin meeskonnale, et astume parem maleklubisse :) A tegelt pold hullu midagi. Õnneks sai natuke rada valida. Kui oleks 100% seda rööbast sõitma pidanud siis oleks me juba maleklubis vist. Kokkuvõttes jäime rahule , aga ei saa ühest asjast aru . Miks meil LK2 DNQ on`?

Tönud,

Linnamehed
# 518
Y61
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. www.heinworks.ee
RaidoRi
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: K Aug 31, 2011 11:38 am

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas RaidoRi » E Mai 14, 2018 7:17 pm

helar kirjutas:Ma mingi hetk laupäeval rajal pakkusin meeskonnale, et astume parem maleklubisse :) A tegelt pold hullu midagi. Õnneks sai natuke rada valida. Kui oleks 100% seda rööbast sõitma pidanud siis oleks me juba maleklubis vist. Kokkuvõttes jäime rahule , aga ei saa ühest asjast aru . Miks meil LK2 DNQ on`?

Tönud,

Linnamehed
# 518

KP1 aeg #N/A, võibolla jaam ei teinud piiksu?
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2309
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas helar » E Mai 14, 2018 7:29 pm

Siis asi selge. Seal me ei teinudki piiksu, sõitsime lihtsalt mööda plagust . Ise lambad siis.
Y61
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. www.heinworks.ee
indreq
Mudder
Postitusi: 51
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas indreq » E Mai 14, 2018 9:13 pm

Mõned punktid mis mällu jäid:
1. 27km ring oli midagi uut, sihukest asja polnud enne näinud. Tagantjärgi tuleb tunnistada et vist oli lahe.
2. Kaardilugejal polnud seal LK1 ja LK2 peal suurel osal ajast suurt midagi teha. Kui on veel sihuke õrnapõrnaline kaardilugeja kes on orienteerumise rahulikuma tempoga harjunud, siis oli tegelt ikka päris raske. Oksekotte ei taibanud ka kaasa võtta...
3. Mingil hetkel olime nii segi raputatud et unustasime LK2 lõpupiiksu tegemata ja tegime selle alles peale tankimist kui LK3'le minema hakkasime. Katsel kaotasime sellega ühe koha aga lõpptulemust see õnneks ei mõjutanud. Hea et niigi läits. Tuleb teinekord tähelepanelikumalt juhendmaterjale lugeda.
4. Länkar on tank. Kogu selle lammutamise peale ainsad asjad mis juhtusid olid veidi kõver stange nurk (puu hüppas ette) ja kohati streikiv freespooli lülitus (muda).
5. Esimest korda nende võistluste jooksul kus me oleme Navicupi kasutanud, ta veidi jupsis - LK3 lõpul neli viimast punkti pidime alternatiivse lahendusega jäädvustama. Aga ka see meie lõpptulemust ei mõjutanud. Mul on kahtlus et see jupsimine polnud kah Navicupi viga vaid administraatori näpukas, kes pildistamise liiga vara kinni keeras.
6. Suurus pole oluline. Oma klassi orienteerumise võitsime kasutades nii orineteerumiseks (Orux), trackimiseks ja pildistamiseks (Navicup) ühte 4,3 tollise ekraaniga telefoni sest mõlemad orienteerumiseks mõeldud tahvelarvutid said kahe esimese katse käigus tühjaks (väike valearvestus laadimiseks ostetud uute usb juhtmetega). Saab väikese ekraaniga ka.
7. Päeva parim hetk oli see kui vette sai, autos oli ikka väga palav ja tolmune juba :P

Pilt
Kasutaja avatar
Urvekas
Off Roader Wannabe
Postitusi: 38
Liitunud: P Okt 09, 2011 11:55 am

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas Urvekas » T Mai 15, 2018 5:27 pm

Pisut pilte :wink:

Võistluspäev:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6669ffc46d

Autasustamine:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... d73f652029

Järgmiste rõõmsate kohtumisteni!

Urve
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4142
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas Movistar » T Mai 15, 2018 11:10 pm

Kommenteeriks ka:
Minumeelest oli väga OK see Saarekoll . Materjali oli küll vähe ja sõit väikse ala peal aga siiski ei muutunud tüütavalt igavaks , kuna rajaolud muutusid kardinaalselt iga ringiga ja ring oli siiski 27 km pikk.
See,et see aasta on KV sõitudel pandud rohkem rõhku kiirele sõidule ja vähem pildistamisele on igati teretulnud. Kaua sa ikka viitsid neid plagusid pildistada :D Minuarvates pole see ka kellegi võidusõit,ehkki osad arvavad ilmselt teisiti.
Navicupiga ka kedagi ei represseeritud.Mõned korrad jooksis see küll kokku ja sai sõidu ajal elustatud aga ei midagi hullu. Tracki joonistas küll väga nurgelise ja jälgisin teatud kohtades kuidas ta seda järgmisel ringil teeb ja seda +-10 m trackist kõrvalekaldumist oleks olnud võimatu taga ajada. OZI ei teinud seda ka palju paremini muidugi. Ajame seekord GPS i kaela.
Konkurents oli ka suht tugev ja pressimine oli omavahel kõva.
Esikoht kogu selle värgi lõpetuseks on nagu kirss tordil :D

Aga üks asi jäi ikkagi kripeldama ja see pole ainult Saarekolli teema vaid ka kõigi teiste võistluste kus on kiiruskatsed vaheldumisi pildistamisega:
LK1 : 4 tundi korralikku lammutamist ja pingelist võidukihutamist konkurentidega. Koefitsent 0,7
LK2: 2 ringi samasugust andmist ja lammutamist ca 3 tundi Koefitsent 0,7
LK3 : Rahulik tiksumine ja pildistamine 3 tundi. Pinge täitsa nullis ja adrenaliin ei võta võimust. Nagu safaril oleks. Koefitsent 0,8

Pildistamine ei ole võidusõit.See,et stopper käib ja kohti jagatakse ei tähenda,et seda peaks hirmsasti üle hindama ja suuri koefitsente jagama.
Koefitsent peaks suurem olema ikka seal kus nii tehnika kui ka meeskond peab viimase välja pigistama,et kiirem olla.


Muidu aga oli OK. Sõidaks veelgi.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1186
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas LauriJ » K Mai 16, 2018 11:32 pm

Nutiajastu küll aga videosi pole kuskil. Rajaääres kõik filmivad aga jätavad omale vist :D Samamoodi nagu eelmisel aastal seal prügimäe otsa sõitmine. Rahvast on sitaks, kõigil telefonid väljas ja filmivad aga mitte ühtegi videot pole, kuidas mõni TR3 mäe otsa sõitab :( Tahaks selle aasta LK1 starti näha uuesti aga keegi ei raatsi vist uploadida kuskile :( Kui ise ei filmi, siis pole nagu võistlust toimunudki. :roll:
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4254
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » N Mai 17, 2018 7:32 am

Pole küll Saarekolli teemasse aga ....

Nii ongi - vanasti oli igast üritusest pilte tuhandetes välja jagatud - nüüd on nii, et igaühel on foto/filmimasin taskus - aga avalikkuse ette jõuab väga vähe
tartuoffroad.ee
samur
Mudder
Postitusi: 80
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas samur » N Mai 17, 2018 10:17 pm

Just lisatud Lööne karjääris tehtud video operaator ei ole vist aru saanud, mida ta seal filmima pidi, või oli ta väga loodushuviline

https://www.youtube.com/watch?v=CSMaBKqUgJQ
SAMRU
5026744
Kasutaja avatar
vintsigunn
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 107
Liitunud: T Apr 24, 2007 7:32 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Saarekoll 2018 järelkaja

PostitusPostitas vintsigunn » N Mai 17, 2018 10:19 pm

Tere Saarekollid.
Palun kõigil kes juba foorumis sõna on võtnud + lühikese jutu meestel (kes uuringut ootasid) nüüd oma hinnang Saarekolli korraldusele punktidena edastada ...

LK-4 :driving avaneb teile allolevalt lingilt:
Uuringu "EAL Eesti 4x4 offroad karikasarja III etapp, Saarekoll 2018" otselink on:

http://www.connect.ee/uuring/402044780/

Ettetänud!

NB! :?:: Kellel on veel eelmise võistluse (Kukepea) kohta tagasiside andmata, palun vasta ka sellele:
Uuringu "EAL Eesti 4x4 offroad karikasarja II etapp, Trophy Raid 4x4 NEZ Championship I etapp, Läti lahtiste MV Trophy-Raidis 2018 I etapp." otselink on:

http://www.connect.ee/uuring/401274370/

Topelttänu :cheers
Gunnar Obolenski, TR-1 ja VABA: Ratturid, 4x4 kohtunik, vintsisõltlane alates 2005, www.suvesoit.eu

Mine “Võistlused/Competitions”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist