Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Oliver, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4148
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Movistar » R Mär 30, 2018 2:30 pm

Nüüd tuleb hoolikalt ette vaadata.
200 raha, paber-pastakas saab olema standardvarustuses ja ootel kuna libastub mõni õige persoon.
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1091
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Ax » R Mär 30, 2018 3:40 pm

Kõrvaline abi? Kas võistlusautol võib olla järelkäru võistluse ajal? Kõrvalist abi teame kõik, kuid proleem oli kiiruse ületamises.
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 902
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Urvo » R Mär 30, 2018 5:38 pm

Movistar kirjutas:Nüüd tuleb hoolikalt ette vaadata.
200 raha, paber-pastakas saab olema standardvarustuses ja ootel kuna libastub mõni õige persoon.

Sa oled ikka nagu tuulelipp - ühel päeval räägid, et tahad kõigile head võistlust ja mõnusat nädalavahetust. Järgmine päev, aga mõtled, kuidas saaks kaigast kodaratesse visata :)

Või sul ka kange õlu mõjub kuidagi halvasti? :)

PS Väline abi on tõepoolest vaja lahti seletada. Ajalooliselt on seal mõeldud ikkagi seda, et keegi pealtvaataja oma portaaliga volvoga ei hakkaks oma TR1 sõprasid läbi metsa lohistama. See, kui kellegil mehaanik või külasepp on midagi keevitanud ja remontinud on siiani okei olnud. Kui auto vajab juba remonti, siis on meeskond aega kaotanud ilmselgelt ja ei näe, et oleks vaja sellisel puhul veel lisakaristusi määrata.
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4148
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Movistar » R Mär 30, 2018 5:47 pm

Sa ajad aia ja aiaaugu omale meelepäraselt segi.
Võistlus tuleb sedavõrd parem kui saab mõnele kaasvõistlejale pärast protesti ära väänata. Suht popp teema viimasel ajal. Tahaks ka uut asja proovida ju. Ajaga peab kaasas käima.

Sul see kogemus ju olemas. Peaksid teadma kuidas käib.
Ja ma joon väga vähe õlut, veelvähem selle kanget versiooni.
See rohkem lubrikandi meeste hobi :D
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 902
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Urvo » R Mär 30, 2018 5:57 pm

Movistar kirjutas:Sa ajad aia ja aiaaugu omale meelepäraselt segi.
Võistlus tuleb sedavõrd parem kui saab mõnele kaasvõistlejale pärast protesti ära väänata. Suht popp teema viimasel ajal. Tahaks ka uut asja proovida ju. Ajaga peab kaasas käima.

Sul see kogemus ju olemas. Peaksid teadma kuidas käib.
Ja ma joon väga vähe õlut, veelvähem selle kanget versiooni.
See rohkem lubrikandi meeste hobi :D

Ei tea millest sa räägid, ma olen ikka korraldaja tegevuse vastu protestinud mitte võistlejate.
Mina lugesin Kukepea juhendi läbi ja sain ilusti aru, mis korraldaja sellega mõelnud oli ning usun, et peakohtunik teeb oma tööd eeskujulikult ning kõigil puudub põhjus protestimiseks.
Saamegi kõik mõnusalt nädalavahetust nautida ja lõpetuseks midagi meelepärast manustada.
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4148
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Movistar » R Mär 30, 2018 7:12 pm

Eesti keel on ikka krdima raske ja arusaamatu. Ju ma pean oma sõnu sööma seekord :

Protest:"Protestin selle vastu, et tulemuste tegemisel ei ole arvesse võetud võistluse juhendis kehtestatud kiiruspiirangut 70km/h. Seetõttu, palun üle vaadata võistlejate kiirused, mis on salvestatud Navicup-i vahendusel. Kui leiab tuvastamist, et osad võistlejad on pahatahtlikult kiiruspiiranguid rikkunud, siis soovin nende karistamist. Kui selgub, et võistlejatel ei ole Navicup mingil põhjusel toiminud, siis võiks samuti sellele tähelepanu pöörata, kuna on oht, et Navicup on olnud välja lülitatud eesmärgiga varjata võistlussõidu tegelikku kiirust. Võistluse üldise korralduse vastu etteheiteid ei ole, ainult tulemuste arvestuse üle."

Või sööd hoopis ise?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15460
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Landy » R Mär 30, 2018 10:10 pm

Ax kirjutas:Kõrvaline abi? Kas võistlusautol võib olla järelkäru võistluse ajal?

Kujuures selle küsimuse olen ma kunagi kiusuga pooleks ca 10 aastat tagasi 4x4AK käest küsinud. Toona öeldi,et ei või, sest mõni naaskel võib endale äkki vedava sillaga haagise sappa võtta.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 440
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas eero I » L Apr 07, 2018 2:56 pm

Kõrvalise abi osutamise osas minu isiklik arvamus, me ei saa kõike paberile panna, isegi kui tahaks.
Kui keegi leiab metsast amordi v aknapesu vedeliku, siis jumal temaga, kui keegi hakkab ülbitsema ja ei hakkagi seda varjama, et selle tõi talle naabrimees, siis ülbitsemine väärib karistamist. Sama võiks kehtida ka küla töökodades remondiga, st kindlasti ei tohiks see minna selleni, et keegi, piltlikult öeldes, lükkab oma auto amservi ja ise läheb spaasse puhkama. Kui kellelgi on tõendeid, et keegi on kasutanud kõrvaliste abi, ka kuskil töökojas, siis peaks see olema taunitav st karistatav.
Vastasel juhul läheb nii et mõnel mehel on kaasas oma töökoda koos 10 mehega ja ühe mootori vahetus võistluse ajal poleks mingi küsimus. Täna see juba tegelikult toimub, tõsi, mitte küll 10 mehega, aga siiski. Üle rääkimist vajaks see et kui on mitme päeva sõit, kas ja kes tohiks laagris v selleks mõeldud alal autot remontida ja hooldada ning kas see on kõrvaline abi. Täna on vist selle kohapealt üks silm kinni pigistatud ja juba natuke teistki. Ladogal on see aktsepteeritud, on seal ju registreeritudki tehniline tugi, vähemalt autode näol, meie juhendeid lugedes peaks see kõrvaline abi olema. Nii võiks see ka jääda, 3 päeva sõidul võiks igaüks ise suuta oma autot remontida ja hooldada, pole ju tegemist 10 päevase katsumusega, nagu Ladoga. Loodan siiralt, et ühed võistlejad ei hakka ülbitsema kõrvalise abiga ja teised ei pea paberit raiskama.
Üldse ei viitsi hakata tootma mingi järjekordset paberit stiilis;
1.tehniline tugi: 180 cm pikk, kahe käega ja mõtlev mees, võib olla ka naine, kui on iseseisvalt mõtlev :lol:
2.mõtlev mees: inimene kes suudab iseseisvalt lahendada püstitatud lähteülesande
3. jne.
Erandiks võiksid jääda treimis ja keevitamis või ainult treimis tööd, seda saaks ka sõidu juhendiga määratleda.

Eero
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas totu » L Apr 07, 2018 8:34 pm

Katsel saab igaüks ise hakkama (kui ei saa, läheb katse aia taha), peale katse lõpupiiksu kasvõi Amserv? Võibolla peaks pukseerimine taunitav olla, ka ülesõitudel?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1188
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas LauriJ » L Apr 07, 2018 10:00 pm

Minupärast las keevitavad ja treivad kasvõi katsel (aeg on juba kaotatud ning võidu nii sõita ei saa). Ma näen kõrvalises abis näiteks seda, kui mõni TR3 võtab väiksema rattaga masina sleppi ja lohistab raskematest kohtadest läbi. Sealgi on keeruline seisukohta võtta - äkki väike oli käbi taga kinni ning TR3 tõmbas väikese pilli jalust ära. Minuarust on kõrvaline abi ka pealtvaatajate juhendamine - on mullegi ette näidatud punkti asukohta või rada, kust sõita tuleb. See teeb vahepeal elu palju lihtsamaks ja tänu sellele abile võid katse ära võita. Keelata sellist asja ei saa aga minuarust on sellel palju suurem mõju võistlustulemusele kui mingi remondi eest trahvi määramine.
Üldiselt see remondi ja tehnilise toe teema võiks kõrvalise abina välja jätta. Kütust on meil kõigil vaja tankida aga kui auto puru läheb, siis on see juba karistus omaette - pole vaja topelt karistada. Ja kui ikka karistama hakatakse, siis nagunii leitakse vajalikud varuosad põõsast (kasvõi treipink, keevitus või terve mehaanikute tiim).
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15460
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Landy » P Apr 08, 2018 7:21 pm

LauriJ kirjutas:Minupärast las keevitavad ja treivad kasvõi katsel (aeg on juba kaotatud ning võidu nii sõita ei saa). Ma näen kõrvalises abis näiteks seda, kui mõni TR3 võtab väiksema rattaga masina sleppi ja lohistab raskematest kohtadest läbi. Sealgi on keeruline seisukohta võtta - äkki väike oli käbi taga kinni ning TR3 tõmbas väikese pilli jalust ära. Minuarust on kõrvaline abi ka pealtvaatajate juhendamine - on mullegi ette näidatud punkti asukohta või rada, kust sõita tuleb. See teeb vahepeal elu palju lihtsamaks ja tänu sellele abile võid katse ära võita. Keelata sellist asja ei saa aga minuarust on sellel palju suurem mõju võistlustulemusele kui mingi remondi eest trahvi määramine.
Üldiselt see remondi ja tehnilise toe teema võiks kõrvalise abina välja jätta. Kütust on meil kõigil vaja tankida aga kui auto puru läheb, siis on see juba karistus omaette - pole vaja topelt karistada. Ja kui ikka karistama hakatakse, siis nagunii leitakse vajalikud varuosad põõsast (kasvõi treipink, keevitus või terve mehaanikute tiim).

Aegade algusest saadik on olnud ju nii kirjutatud ja kirjutamata reegel olnud, et kaasõistlejad aitavad ÜKSTEIST etappidel ja kõrvalise tehnikaga seda ei tehta.
Seega pole vahet mis klassis võistleja sind aitab. Aitaja kulutab alati kõige väärtuslikumt asja - aega. Pealetvaajate "abi" on alati üks kahtelse väärtusega asi jaseda ei saa alati "doponguks" lugeda.
Kõrvaline abi on ikkagi kiiruskatsel MITTE-võistleva tehnikaga võistlusmasina edasi või tagasi liigutamine ja tehnoabi masina raja äärde toomine ning mehhaanikute kasutamine.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Alllu
Fitting 44"
Postitusi: 402
Liitunud: T Dets 16, 2014 9:30 am
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Alllu » P Apr 08, 2018 7:54 pm

Ma olen ka nendest asjadest nii aru saanud. Kui midagi katsel ära lõhud, võid vabalt kutsuda mehed kes kodust tulevad varuosadega ja teevad sul õhtul auto korda. Aga katse ajal pead ise hakkama saama või koos teiste võistlejatega.
Patrol Y60
indreq
Mudder
Postitusi: 55
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas indreq » T Apr 10, 2018 10:05 am

Autoorienteerumisel kunagi kahtlustati ühte seltskonda - nad olid kahe tiimiga rajal, üks sõitis võidu peale, teine tundus niisama chillivat. Kahtlus seisnes siis selles et see teine tiim tegi esimesele rajaluuret - andis teada punktide asukohti. Keegi midagi kunagi ei tõestanud ja nii jäi. Mida ma tahan öelda - kui ka piirang panna sinna et võistlejad üksteist tohivad aidata aga kõrvaline tehnika mitte, siis leidlikumad tüübid regavad siis oma tehnilise toe masina võistlejaks. Kes tahab, küll see võimaluse leiab. Mind isiklikult see teiste poolt kõrvalise abi kasutamine pole seni seganud, ju me siis ei võta seda sporti nii tõsiselt. Ilmselt oleme ka ise teinud asju mis sellelks kvalifitseerub: oleme minu mälu järgi vähemalt 2x kaasvõistlejatelt saadud keevitust kasutanud, samuti ühe korra varuratast laenanud. Ka on meil paaril juhul kaasas olnud tiimiväline sõber kes siis mehhaanikuna abikäe ulatab kui vaja. Kui see oli keelatud siis palun vabandust.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15460
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Landy » T Apr 10, 2018 10:25 am

indreq kirjutas:Mida ma tahan öelda - kui ka piirang panna sinna et võistlejad üksteist tohivad aidata aga kõrvaline tehnika mitte, siis leidlikumad tüübid regavad siis oma tehnilise toe masina võistlejaks.
Seda on tehtud nii meil, kui Ladogal, kui Vepsal kus on olnuid väljas nö, tugivõistlejad.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1178
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

PostitusPostitas Veiko » T Apr 10, 2018 11:42 pm

Natuke muud juttu ka.
Nimelt sõltuvalt raja eripärast TR-1 klassis on vajalik kaasa võtta ohukolmnurk. Ühel kiiruskatsel on olemine suht kitsas ja keegi kurvitaga katgi on läinud siis võib tagant sisse sõit juhtuda kergesti. Seega teeb nagu rallis, et kui läks katki siis kolmnurk nii kaugele, et jõuab veel maha pidurdada.
Õnneks on need igapäeva liikurites kõigil olemas. Ainult palun võtke tehnilisse kaasa.

Edu
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Mine “Võistlused/Competitions”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline