Uunikumiga metsas kihutamas

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas indreq »

Kuidagi sujuvalt on diskussiooni fookus muutunud - enam pole teema selles et kas reeglid on täitmiseks või mitte vaid asi on läinud Navicupi tõrvamise peale. See et praegu tracki näha ei saa ei ole mitte Navicupi süü vaid korraldaja otsus. Kui korraldaja ei avalda ka profiGPSiga tehtud tracki, siis ka ei näe, kas siis saadame kogu GPSi süsteemi kuhugi? Olgem ausad, Navicup on tehtud parimate kavatsustega - et track jookseks, saaks pilte teha, kohtunikud saaks pilte kohe näha, tekiks jooksev edetabel, pealtvaatajad ja kaasaelajad saaks kaasa elada kas kaardil võistlejate kulgemisele või näevad kuhu vaatama minna jne. See et ta TR3 klassi kõrgetele nõudmistele ei vasta - nu mis teha, ju siis TR3 peab omale eraldi trackerid ja fotokad ostma ja nende fännid peavad leppima tagantjärele tulemuste teada saamisega. Askol on ilmselt kogu info olemas - et millisel masinal track kogu aeg jookseb ja millisel on ilmselt autolagi fooliumiga üle kleebitud et kogu aeg hädad esinevad. Me oma tiimiga tegime eelmisel hooajal kaks võistlust millel Navicupi kasutasime ja sai ka oma klassis poodiumil oldud - Navicupi taha küll midagi kinni ei jäänud. Tõsi, pildistamine on fotokaga mugavam aga kindlasti pole see vahe selline et nüüd draamat korraldama hakata.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas Movistar »

Väga mõistlik oleks teada kes mingi sõnavõtu taga on ja mis seos on tal TR3 klassiga.
Seega indreg võiks vähe valgustada pimedaid kes oled, mis klassis neid poodiumeid said ja kuidas TR3 asjad sinusse puutuvad või miks peaks sinu arvamus korda minema ülejäänud võistlejatele TR3 klassis.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas LauriJ »

Navicupi teemat on päris palju lahatud. Minul on mitmel võistlusel nii võistlejana kui korraldajana negatiivne kogemus . Olen sellest varem kirjutanud foorumis(lühidalt kannatasime tulemuste arvestuses, võistlemise kiiruses kui ka rahaliselt - 2x500€ telefonid võistluse jooksul on veidi liiast). Tegime kompromissi, et võime trackerina kasutada TR3 klassis kuna alternatiiv puudus. Nüüd, kui pakutakse alternatiiv välja, olen mina küll valmis seda proovima.
Muidu on tore programm aga meile ei sobi.

Aga tagasi kiiruseületamise teemasse siis,.navicupi jaoks on teine teema.
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas indreq »

Movistar kirjutas:Väga mõistlik oleks teada kes mingi sõnavõtu taga on ja mis seos on tal TR3 klassiga.
Seega indreg võiks vähe valgustada pimedaid kes oled, mis klassis neid poodiumeid said ja kuidas TR3 asjad sinusse puutuvad või miks peaks sinu arvamus korda minema ülejäänud võistlejatele TR3 klassis.
Aga palun - sõidame aegajalt Vaba klassis ja seos TR3ga on selline nagu ta olla saab - osaleme samadel võistlustel ja justkui sama võistlusjuhendi ja samade reeglite järgi, kuigi eraldi võistlusklassides. TR3 on äge ja muidugi oleme omavahel ka arutanud võimalust kunagi ka ise järkjärgult TR3 jõuda, kuigi lähiajal pigem ET1 suunas vaatame. Aga - kindlasti mõjutab TR3 klassi tulemist (ja vastavate investeeringute tegemist) ka see kuidas ta väljaspoolt vaadates välja paistab. Kui paistab et domineerib reeglitele sülitamine ja mingi klikimentaliteet siis - olge omaette. Vabas on chill küll, ET1 masina suunas minek annab võimalust ka tehnikat edasi arendada. Esimest korda tekkis mul TR3 vaimse tervise suhtes kahtlus eelmisel aastal kui Saarekolli korraldajale sisuliselt näkku sülitati ja kollektiivselt katsele minemata jäeti. Kui mina oleks korraldaja, siis sellise tembu järel ma järgmisel võistlusel teeks teistele klassidele täisprogrammi aga TR3'le kaks mikihiirekatset ümber paari raiesmiku - milleks nende jaoks rohkem vaeva näha kui nad seda vaeva ei hinda? Tasub meeles pidada et offroadi elujõulisuse huvides on et see paistaks ka väljapoole korrektne. Täna olete juba oma kliki sees suutnud riidu minna, mis välisest kuvandist siin rääkida?
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas Movistar »

TR3 klassis sõites ei saagi olla normaalne ja kas peakski.
Ära hakkab tüütama see jahumine , et me sülitame reeglitele.
Mõttetu pläma.
Mina sõitsin täpselt nii nagu reeglid, tehnika ja oskused võimaldasid.
Thats it.

Teeme edaspidi nii, et kui ikka midagi tarka öelda pole siis on targem üldse mitte midagi öelda. Paistab parem välja.
Eriti asjadest, kus teadmised on nõrgad ja taustainfo külajutu tasemel.
HM Racing Team
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas indreq »

Movistar kirjutas:
Teeme edaspidi nii, et kui ikka midagi tarka öelda pole siis on targem üldse mitte midagi öelda. Paistab parem välja.
Eriti asjadest, kus teadmised on nõrgad ja taustainfo külajutu tasemel.
See on sinu poolt hea mõte. Eks lastel kulub hulk aastai et aru saada miks ühiskonnas reeglid on ja miks neid peab järgima. Mõned ei hakkagi aru saama - tõsisemate ühiskonna reeglite rikkumine viib neist mõned ka vanglasse. Praegu see pole õnneks teema, seda enam et kihutamist keelav reegel küll on (ja kihutamist ei eita), aga karistust pole justkui ette nähtud - nii et las jääb.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas Movistar »

Eile oli AK koosolek protesti teemal.
Mis siis lõpuks otsustati ?
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Oliver
offroad on külm, pime ja vastik
Postitusi: 442
Liitunud: T Dets 20, 2005 4:02 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas Oliver »

Movistar kirjutas:Eile oli AK koosolek protesti teemal.
Mis siis lõpuks otsustati ?
Ilmselt selle protesti osas vastu võetud otsus ei muuda enam kuidagi seda, millist eeskuju on näidanud TR-3 klassi favoriidid.
Reeglid on paigas ja tavad on väljakujunenud.

Äkki peaks loobuma 70 nõudest? Ajast ja arust reegel. See on ju pärit sellest ajast, kui veel küpsiseid rajal söödi.
Sellest ei peeta kinni, seda on raske tuvastada, seda on keeruline õiglaselt karistada. Arusaamatusi tekitab.
Oliver Sults, TR3, 20 aastat võidu- ja lõbusõite
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas Urvo »

Kohe-kohe tuleb protokoll samuti välja AK koosolekust, aga lühikokkuvõte järgmine:
1) Protesti ei rahuldatud, kuna ei tuvastatud korraldaja poolt rikkumisi
2) Toodame selge juhendi, kuidas tulevikus peab oma track'i salvestama ning säilitama. Ehk teisisõnu edaspidi ei saa enam väita, et mul tracki pole, seega ma pole midagi rikkunud.
3) Koostame selge karistustabeli, mis kehtib kõikidel võistlustel.
4) Edaspidi kinnitavad vähemalt 3 AK liiget võistlusjuhendi, et vältida vigaseid juhendeid.

Nii, et kokkuvõttes oli aktsioon positiivne - tulevikus kehtivad reeglid kõigile.
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas Movistar »

Oliver kirjutas:
Movistar kirjutas:Eile oli AK koosolek protesti teemal.
Mis siis lõpuks otsustati ?
Ilmselt selle protesti osas vastu võetud otsus ei muuda enam kuidagi seda, millist eeskuju on näidanud TR-3 klassi favoriidid.
Reeglid on paigas ja tavad on väljakujunenud.

Äkki peaks loobuma 70 nõudest? Ajast ja arust reegel. See on ju pärit sellest ajast, kui veel küpsiseid rajal söödi.
Sellest ei peeta kinni, seda on raske tuvastada, seda on keeruline õiglaselt karistada. Arusaamatusi tekitab.
Kusjuures ma pole sellega nõus,et täiesti loobuma peaks.
Arvestades millist hooldamata ja üle pe**e tehtud tehnikat rajale tuuakse siis osadele ma paneks märgi külge max. 20 km/h .
See võib suure hooga lihtsalt koost pudeneda. Üldse ei taha,et 2 T ja vaevu koos seisev uunikum 90 km/h vastu tuiskaks.
Sama kehtib ka nende kohta kes ei suuda autosid puudest eemal hoida,kuna pole üldse kindel,et seda vastutuleva ja puust oluliselt laiema auto korral suudetakse.

Osadel motospordialadel peab enne kui üldse rajale lastakse ka tõestama,et sa üldse sõita oskad. Ilmselt on meil see samuti võimatu ülesanne.

See peab aga jääma korraldaja otsustada kus ja kuipalju ta soovib kiirust piirata või ei soovi ta seda üldse teha. AK ei saa selliseid asju otsustada.
Sama peaks olema ka karistuste suuruse kohta kuna AK ei saa rajaolusid arvestamata määrata kõigile võistlustele samasid trahve ja ainult gpsi järgi.Või siis ainult Navicupi järgi.
Ma arvan ,et on see siiani põhjalikult reglementeerimata just sellepärast,et seda on sitaks keeruline ka reglementeerida.

Igaljuhul kui AK on huvitatud siis ma olen valmis aega panustama ja aitama kaasa mõelda kuidas see võiks paberil välja näha nii,et hundid oleks söönud ja lambad terved.


EDIT: Urvo jõudis jälle vahele kirjutada aga mõte jääb samaks :)
HM Racing Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas totu »

Kuna teema on väljunud härrasmeeste liigast, piiksataks ka korra.
1.Igasugused poomised, GPS, IOS, Androidi jms. alusel ei ole õiglased, need asjad ei ole piisavalt täpsed. Kusjuures head lahendust ei paku. Piisav alus mingi asja tühistamiseks võiks olla katsete vahelise ülesõidu keskmise kiiruse ületamine. Karistus juhusliku ületamise eest ei peaks katsetulemust tühistama aga peaks kaotama motivatsiooni kiirust ületada, nt. kopsakas lisaaeg katsele
2. Katsel on silmad ruudulised ja "korraks üle vajutamine" kerge juhtuma. Ehk võiks kiirusepiirang jääda katsetevahelistele ülesõitudele ja katsesisestele, üldkasutatavatele teedele?
No ja ideaalis võiks autodel olla füüsilised kiirusepiirajad (analoogselt veoautode ringrajale), tehniliselt üsna lihtne seade aga keerukas kontrollida, kalibreerida ja plommida.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Oliver
offroad on külm, pime ja vastik
Postitusi: 442
Liitunud: T Dets 20, 2005 4:02 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas Oliver »

Movistar kirjutas: Arvestades millist hooldamata ja üle pe**e tehtud tehnikat rajale tuuakse siis osadele ma paneks märgi külge max. 20 km/h .
See võib suure hooga lihtsalt koost pudeneda. Üldse ei taha,et 2 T ja vaevu koos seisev uunikum 90 km/h vastu tuiskaks.
Sama kehtib ka nende kohta kes ei suuda autosid puudest eemal hoida,kuna pole üldse kindel,et seda vastutuleva ja puust oluliselt laiema auto korral suudetakse.
Mul avanes võimalus Talvesprindil võistelda TR3 klassis. Tänan Laurit selle võimaluse eest! Panime ka rajal täiega! Nii palju, kui torust tuli ja natukene veel peale. Võimas elamus oli! Minu emotsioone võimendas see, millist pühendumist ma enda ümber nägin. Silm puhkas. Kõik võistlejad keda laagripaigas või rajal nägin olid täiega oma asja kallal. Lust oli vaadata ja selles osaleda. Vaatasin oma võistlusklassi stardinimekirja enne sõitu. Aukartust tekitav nimekiri 10 autoga. Peale võistlust tulemusi analüüsides leidsin, et sellises seltskonnas viimaseks jääda on täiesti OK! Kvaliteetne kamp!

Aga nüüd olen ma veidi segaduses. Mis mul märkamata jäi?? Hardo palun nimeta need autod, millest võiks eemale hoida.
Oliver Sults, TR3, 20 aastat võidu- ja lõbusõite
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas Movistar »

Ei hakka kedagi nimepidi nimetama kuid tean seltskondi kus tehnika viiakse vahetult enne võistlust "mingisse"sõidukorda, et kuidagigi liigeldud saaks.
Pärast võistlust lükatakse see nurka vedelema, kuni järgmise korrani.
Aega ja raha panustatakse minimalselt ja asju vahetatakse alles siis kui need on küljest kukkunud, mitte ennetavalt.
Aga see selleks.

AK ei tohiks kuskil omavahel salajas teha nüüd mingit ulmelist otsust trackingu ja trahvide kohta.
See võiks olla vähemalt mingis osas ka võistlejate kaasa mõelda.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas erik »

Movistar kirjutas:Ei hakka kedagi nimepidi nimetama kuid tean seltskondi kus tehnika viiakse vahetult enne võistlust "mingisse"sõidukorda, et kuidagigi liigeldud saaks.
Pärast võistlust lükatakse see nurka vedelema, kuni järgmise korrani.
Aega ja raha panustatakse minimalselt ja asju vahetatakse alles siis kui need on küljest kukkunud, mitte ennetavalt.
Aga see selleks.
Ärme sellel teemal väga peatu, kuna see on liiga subjektiivne. Su enda autol võib ka olla varjatud kvaliteedi vigu, mis su tehnika teistele ohtlikuks teeb. Me ju räägime ikkagi kodus põlveotsas tehtud tehnikast, mis tänu konkurentsi survele liigub kiiresti ja kaalu säästmise nimel kasutatakse suht suva järgi dimensioneeritud detaile. Sõiduoskust ärme üldse puutu, sõidutrenni ja võistluspraktikaga saavutatav enesekindlus võib olla pigem just riske suurendav tegur (kiirus rajal ju suureneb). Nii, et las see ka olla. Ma ka ei tule rusikaga vastu rindu taguma, et mu pill ja ma ise olen teistele 100 % ohutu.
Aga olen ka selle poolt, et kui korraldaja ikka tahab meie turvalisuse, või kr teab mille pärast kehtestada kiiruspiiranugut, siis peab tal selleks õigus olema. Kuidas seda kontrollida, on juba edasine teema.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uunikumiga metsas kihutamas

Postitus Postitas Movistar »

erik kirjutas:
Movistar kirjutas:Ei hakka kedagi nimepidi nimetama kuid tean seltskondi kus tehnika viiakse vahetult enne võistlust "mingisse"sõidukorda, et kuidagigi liigeldud saaks.
Pärast võistlust lükatakse see nurka vedelema, kuni järgmise korrani.
Aega ja raha panustatakse minimalselt ja asju vahetatakse alles siis kui need on küljest kukkunud, mitte ennetavalt.
Aga see selleks.
Ärme sellel teemal väga peatu, kuna see on liiga subjektiivne. Su enda autol võib ka olla varjatud kvaliteedi vigu, mis su tehnika teistele ohtlikuks teeb. Me ju räägime ikkagi kodus põlveotsas tehtud tehnikast, mis tänu konkurentsi survele liigub kiiresti ja kaalu säästmise nimel kasutatakse suht suva järgi dimensioneeritud detaile. Sõiduoskust ärme üldse puutu, sõidutrenni ja võistluspraktikaga saavutatav enesekindlus võib olla pigem just riske suurendav tegur (kiirus rajal ju suureneb). Nii, et las see ka olla. Ma ka ei tule rusikaga vastu rindu taguma, et mu pill ja ma ise olen teistele 100 % ohutu.
Aga olen ka selle poolt, et kui korraldaja ikka tahab meie turvalisuse, või kr teab mille pärast kehtestada kiiruspiiranugut, siis peab tal selleks õigus olema. Kuidas seda kontrollida, on juba edasine teema.
Erikul on paha tuju vist :D

Igal autol on vigu.Pigem juhtisin tähelepanu,et osadel ekipaazidel on auto ka endale ohtlik,rääkimata teistest.
Talisprindil selliseid ei kohanud õnneks.Loodetavasti jäävadki need ajalukku.
Kiirusepiirangu teemal nõus.Jäägu korraldaja,mitte AK otsustada.
HM Racing Team
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”