Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

Kasutaja avatar
vintsigunn
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 113
Liitunud: T Apr 24, 2007 7:32 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas vintsigunn »

Tere taaskord.

Suvesõidu korraldusmeeskond oleks siiralt tänulik kui kõik registreerunud võistlejad veel ühe (vabatahtliku) katse läbiksid ... sedakorda siis ainult klaviatuuri abil :thumb:
Et Suvesõitu üheselt mõõdetavalt teiste EAL 4x4 KV etappidega võrrelda, palume teil vaid mõned minutid vältav uuring täita. Lisaks hinnetele on vägagi teretulnud kommentaarid.

Uuringu "EAL Eesti 4x4 offroad karikasarja IV etapp, Trophy Raid 4x4 NEZ Championship II etapp, Läti lahtiste MV Trophy-Raidis 2017 III etapp." otselink on:
http://www.connect.ee/uuring/384488890/
------------------------------------------------------------------------------
Igaks juhuks siia ka ENG variant ..
Survey: "Stage IV of the EAL Estonian 4x4 Offroad Championship, Stage II of the Trophy Raid NEZ Championship, Stage III of the Latvian Open Trophy-Raidis 2017." direct link:
http://www.connect.ee/uuring/384495608/

Ettetänud,
Klassid: TR-1, VABA, TUR / Võistkond: Ratturid / 4x4 kohtunik / Vintsisõltlane alates 2005
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 671
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas TarviR »

indreq kirjutas:Ma siis ka veidi kiidaks ja kobiseks:
Meeleolu ja korraldus IMHO samal heal tasemel mis eelmine aasta.
Päevade pikkused parajad, v.a. viimane päev mis oleks võinud ikka veidi tõsisem olla. See 12-13 minutit mis me sõita saime, oli ikka veidi napp.
Üldse kannatas kogu trass sel aastal ilmselt liigse kuivuse all. Korralik vihm oleks muutnud võistluse olemust oluliselt - kiiruse peale kõigi punktide noppimise asemel oleks pidanud ehk hakkama valikuid tegema et mida võtta ja mida jätta - mulle isiklikult selline formaat meeldiks veidi rohkem. Aga noh ilma vastu ei saa.
Joone puhul ma oleks teise lõigu finishi ka salajase teinud, praegusel juhul peale esimest piiksutamist läks pinge maha, võis lõigu lõppu sõita suvalise tempoga ja siis seal õiget teise piiksu hetke oodata. Muutuva kiirusega täpsuskatse iseenesest oli väga bro, meile see sobis suurepäraselt. Paar kraaviületust oleks võinud ka sisse visata, et rütmi veidi segada, praegu polnud erilisi raskusi kogu katse vältel kiiruse hoidmisega.
Mis toimus punktide koordinaatidega? Kohati oli ikka kümnete meetritega mööda pandud. Eriti esimestel punkti saabujatel oli suht keeruline. Näiteks kolmanda päeva alguses 345 (vist) oli lausa teisel pool tiiki võrreldes sellega kuhu koordinaat meid viis. Teisel päeval ühel raiesmikul oli ka punkt kõvasti mööda. 10-15m eksimusi oli lausa peoga. Kui siia juurde lisada veel suht peidetud punktid, silmatorkamatud hallikad-pleekinudkollased tahvlid, siis kohati ajas see ikka harja punaseks küll. Korralik erkpunane oleks hea värv mis looduses lihtsamini silma hakkab.
Navicupist - muidu toimis korralikult, veidi probleeme oli piltidega kus nt auto oli varjus aga punktinumber päikesevalguses - kippus loetamatuks pleegitama. See pole küll äpi viga vaid telefoni fotoka dynamic range probleem. Ehk peaks siin välja kuulutama et kui Navicup näitab et on punktis ikkagi see pilt tehtud ja isegi kui on number ära pleekinud, siis seda ikkagi arvestada? Samas seesama probleem on ka odavamatel/vanematel fotokatel. Sombusemate ilmadega (nagu Saarekollil oli) pole see teema.
Üldiselt vist võib/peab tulemusega rahule jääma. Meil ju alles kolmas sõit, seega kvalifitseerume igatpidi algajateks. Esiotsas olid selgelt tugevad ja kogenud tiimid, vahetult meie ees olnud 4-5 koht oleks olnud püütavad kui ise oleks paar lolli viga vähem teinud - näiteks ühe pildi praak ja selle parandamise tulemusena ajaga napilt lõhkiminek, ning meie "firmatrikk" krossirajal :P Samas eks juhtus ka teistel igasugu asju, nii et "oleksid" ei loe. Aga konkurents on VABA klassis tugev ja praaki tehes poodiumile ei saa.

Teeme palun nii, et punaseid ja oranže tahvleid ei hakka kasutama. ASi selles, et umbes 8% meestest kannatab punaste-roheliste värvide eristamise probleemi käes.

Kui värv, siis mina valiksin heledama sinise või valge.
D4D+R6+V6
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas smurhv »

Teeme palun nii, et punaseid ja oranže tahvleid ei hakka kasutama. ASi selles, et umbes 8% meestest kannatab punaste-roheliste värvide eristamise probleemi käes.

Kui värv, siis mina valiksin heledama sinise või valge.[/quote]


Vähemuste kaitsel :)
Y61
#540 Mudmen
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas LauriJ »

Kuidas need8% fooriga ristmikul hakkama saavad?
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 671
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas TarviR »

Vabalt saab hakkama, ei ole siiani probleemi olnud. asendad värvid muu infoga nagu tule asukoht, samuti reeglina roheline tuli paistab palju heledamana näiteks. Neid värvipimeduse variante on palju palju, iga näeb asju oma moodi.
Muuseas tean veel vähemalt 2 suvesõidul osalenud juhti, kes enda väitel ka samasuguse murega.
D4D+R6+V6
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas LauriJ »

Okei. No Kargajal igastahes tulevad punased punktitähised valge kirjaga. Need on lihtsalt Tartu Offroad Klubil olemas ning uusi ei hakka tegema (kui just keegi ei taha kinni maksta).
niux
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: N Juun 26, 2014 11:11 am

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas niux »

Kes tahab paremat ettekujutust, kuidas värvipimedad maailma näevad, siis siin on üks päris hea ülevaade.
Külli, 5021381
2018 "Kinni", VABA 509
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 671
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas TarviR »

LauriJ kirjutas:Okei. No Kargajal igastahes tulevad punased punktitähised valge kirjaga. Need on lihtsalt Tartu Offroad Klubil olemas ning uusi ei hakka tegema (kui just keegi ei taha kinni maksta).
Einoh ennegi punaseid silte metsast otsitud, saab edaspidi ka.
D4D+R6+V6
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas indreq »

smurhv kirjutas:Teeme palun nii, et punaseid ja oranže tahvleid ei hakka kasutama. ASi selles, et umbes 8% meestest kannatab punaste-roheliste värvide eristamise probleemi käes.

Kui värv, siis mina valiksin heledama sinise või valge.

Vähemuste kaitsel :)[/quote]

Jah, ma tean ka ühte sellist osalejat. Helesinine vast pole ka paha variant jah. Praegused tahvlid paraku ühelt poolt olid üldse värvimata st hallid, ja teiselt poolt tuhmunud kollased mis päikesepaistes liiga hästi just silma ei torka, eriti kui suuremat maastikku on vaja läbi kammida. Tihti märkasin ennem sinist heinapallinööri ja alles siis tahvlit.
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1956
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas Maasturid »

indreq kirjutas: Praegused tahvlid paraku ühelt poolt olid üldse värvimata st hallid, ja teiselt poolt tuhmunud kollased mis päikesepaistes liiga hästi just silma ei torka, eriti kui suuremat maastikku on vaja läbi kammida. Tihti märkasin ennem sinist heinapallinööri ja alles siis tahvlit.
Aga kus see kirjas on, et nende tahvlite (punktide) leidmine peaks lihtne olema?
Vaist kuidas neid leida tuleb lihtsalt aastate ja võistlemisega.Samuti on võimalik ka kõigist nendest kulunud ja ebasobivate värvidega tahvlitest veidi mõeldes ka korralikud pildid teha.
Tean millest ma räägin kuna olen 10 aasta jooksul teinud erinevatel võistlustel lugematul arvul punktidest pilte ja julgen väita, et arvestamata on jäänud max 5 pilti.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas RaidoKol »

Team VILKAR tänab ka korraldajaid meeleoluka võistluse eest. Üle pika aja sai siis sõidetud VABA klassis. Meile rada ja katsed meeldisid, sai sõita ja mõnekohapeal ka vintsida. Reedene orienteerumine läks meil puhtalt 1 pildi nahka(nägu ei olnud näha). Kuigi metsast välja jõudsime teisena aga konkurents oli nii tihe, et see 1 pilt lükkas meid kõvasti tahapoole. Teise päeva viimasel kolmandikul andis meil vahekast alla ja sülitas mõned hambad välja. Kuid õnneks tõi meid veel VK tagasi, kus sai kiirelt uus vahekast alla pandud.
Ja saime oma sõitu jätkata. Saime kõik punktid võetud, kuid aeg läks lõhki ja saime 9 miinus punkti. Ja sinna see tulemus jälle läks. Aga pühapäeval pidas tehnika vastu ja tuli katse võit. Saime kõvasti targemaks Navicupi suhtes ja järgmine kord juba targemad. Ja saime näha, et püsime ikkagi veel konkurentsis.
Korraldusliku poole pealt tahaks anda mõned soovitused, sest tundus, et ainukesed reeglid mida järgiti olid pildistamise reeglid. Kuna osad TR3 punktid olid pandud mul isa maapeale ja nendesse punktidesse viis sihiotsa märgitud juurdepääsu punkt, kus kohast tuli minna sisse ja ka tagasi välja. Kuid mõned võistlejad olid seda eiranud mujalt alasse sisenenud. Asima oli üldse läbi õue sõitnud. Minu arust, kui sa ei kasutada alasse sisenemiseks juurdepääsu punkti siis peaks ju tähendama automaatselt katse 0. Vähemalt poodumi kohtadel olevate tiimide trackid võiks enne karikate jagamist ikka üle vaadata. Lihtsalt selline mõte, et kui on trackid olemas ja jälgitavad ja karistustabel ka olemas siis tuleks seda kasutada, muidu tekib kõigil karistamatuse tunne ja varsti sõidavad kõik seal kus heaks arvavad.

PS: Küllo kas kardaan veel kestab?
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas indreq »

Maasturid kirjutas:
indreq kirjutas: Praegused tahvlid paraku ühelt poolt olid üldse värvimata st hallid, ja teiselt poolt tuhmunud kollased mis päikesepaistes liiga hästi just silma ei torka, eriti kui suuremat maastikku on vaja läbi kammida. Tihti märkasin ennem sinist heinapallinööri ja alles siis tahvlit.
Aga kus see kirjas on, et nende tahvlite (punktide) leidmine peaks lihtne olema?
Vaist kuidas neid leida tuleb lihtsalt aastate ja võistlemisega.Samuti on võimalik ka kõigist nendest kulunud ja ebasobivate värvidega tahvlitest veidi mõeldes ka korralikud pildid teha.
Tean millest ma räägin kuna olen 10 aasta jooksul teinud erinevatel võistlustel lugematul arvul punktidest pilte ja julgen väita, et arvestamata on jäänud max 5 pilti.
Kui koordinaadid oleks täpsed siis võiks sildid misiganes värvi olla. Asja iva peaks olema punkti jõudmine ja selle võtmine, mitte peitusemäng. Aga ju ma siis algajana open asjadest valesti aru saanud.
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas Urvo »

Maasturid kirjutas:
indreq kirjutas: Praegused tahvlid paraku ühelt poolt olid üldse värvimata st hallid, ja teiselt poolt tuhmunud kollased mis päikesepaistes liiga hästi just silma ei torka, eriti kui suuremat maastikku on vaja läbi kammida. Tihti märkasin ennem sinist heinapallinööri ja alles siis tahvlit.
Aga kus see kirjas on, et nende tahvlite (punktide) leidmine peaks lihtne olema?
Vaist kuidas neid leida tuleb lihtsalt aastate ja võistlemisega.Samuti on võimalik ka kõigist nendest kulunud ja ebasobivate värvidega tahvlitest veidi mõeldes ka korralikud pildid teha.
Tean millest ma räägin kuna olen 10 aasta jooksul teinud erinevatel võistlustel lugematul arvul punktidest pilte ja julgen väita, et arvestamata on jäänud max 5 pilti.
Punktide nö. peitmine polnud kõige suurem probleem. Peamine jama oli see, et koordinaat oli mõnes kohas reaalsest punktist 30-50m eemal, mis tegi asja esimestele tõeliselt keeruliseks. Selge see, et korraldaja seda meelega ei teinud.
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 671
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas TarviR »

RaidoKol kirjutas:Team VILKAR tänab ka korraldajaid meeleoluka võistluse eest. Üle pika aja sai siis sõidetud VABA klassis. Meile rada ja katsed meeldisid, sai sõita ja mõnekohapeal ka vintsida. Reedene orienteerumine läks meil puhtalt 1 pildi nahka(nägu ei olnud näha). Kuigi metsast välja jõudsime teisena aga konkurents oli nii tihe, et see 1 pilt lükkas meid kõvasti tahapoole. Teise päeva viimasel kolmandikul andis meil vahekast alla ja sülitas mõned hambad välja. Kuid õnneks tõi meid veel VK tagasi, kus sai kiirelt uus vahekast alla pandud.
Ja saime oma sõitu jätkata. Saime kõik punktid võetud, kuid aeg läks lõhki ja saime 9 miinus punkti. Ja sinna see tulemus jälle läks. Aga pühapäeval pidas tehnika vastu ja tuli katse võit. Saime kõvasti targemaks Navicupi suhtes ja järgmine kord juba targemad. Ja saime näha, et püsime ikkagi veel konkurentsis.
Korraldusliku poole pealt tahaks anda mõned soovitused, sest tundus, et ainukesed reeglid mida järgiti olid pildistamise reeglid. Kuna osad TR3 punktid olid pandud mul isa maapeale ja nendesse punktidesse viis sihiotsa märgitud juurdepääsu punkt, kus kohast tuli minna sisse ja ka tagasi välja. Kuid mõned võistlejad olid seda eiranud mujalt alasse sisenenud. Asima oli üldse läbi õue sõitnud. Minu arust, kui sa ei kasutada alasse sisenemiseks juurdepääsu punkti siis peaks ju tähendama automaatselt katse 0. Vähemalt poodumi kohtadel olevate tiimide trackid võiks enne karikate jagamist ikka üle vaadata. Lihtsalt selline mõte, et kui on trackid olemas ja jälgitavad ja karistustabel ka olemas siis tuleks seda kasutada, muidu tekib kõigil karistamatuse tunne ja varsti sõidavad kõik seal kus heaks arvavad.

PS: Küllo kas kardaan veel kestab?
Kõigega nõus. Aga alati ei saa JP-st üheselt aru. Näiteks ühes jp-ga kohas Kõpu lähedal oli meil pikem mõttepuas just sisenemise koha teemal. jp koordinaate näitab 2 sihi vahel, nii 20 meetrit mõlemast. Ühel ees Eramaa silt, teisel mitte. Tundus nagu oleks õige see eramaa sildita ots. Samas punktid tundusid eramaal olevat ja eramaa sildid alt läbi sõites oleks neid vähem kahjustades võtta saanud. Lõppkokkuvõttes siis sisse sildita ja välja sildiga otsast.
D4D+R6+V6
niux
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: N Juun 26, 2014 11:11 am

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2017 järelkaja

Postitus Postitas niux »

TarviR kirjutas:Lõppkokkuvõttes siis sisse sildita ja välja sildiga otsast.
Ikka ühest ja samast sihiotsast käisime seal sisse-välja ja Navicup tunnistas selle tegevuse ka õigeks (puudustele vaatamata on JP õige kasutamise äramärkimine üks väärt omadus Navicupi puhul), aga selles konkreetses kohas oli kahtlemist omajagu ja mitte-juhtpunktiks tunnistatud sihtidel rattajälgi samuti piisavalt.
Külli, 5021381
2018 "Kinni", VABA 509
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”