Saarekoll X - järelkaja

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas Movistar »

Mina olingi see kurjajuur,kes sõita ei oska kellegi arvates.
Stardis öeldi, et rada on vaba.Vajuta nüüd peale.
Seda saigi tehtud.Aga tegelikult oli see rada mitte vaba vaid täis neid uue ajastu "vabasid"
Ilmselt ei olnud aega oodata kui draakon täis laetakse vaid sai raja ulatuses sobiv möödasõidu koht valitud.
Kui sa tead,et oled aeglane ja suure tõenäosusega jääd kinni siis ära pargi ennast täpselt keskele, vaid võta serv.
Mahuvad teised mööduma.

Vanasti oli tõesti selline klass olemas nagu "Vaba".
Need autod sõitsid sama rada mis kolmed ja keegi ei hädaldanud ega kurtnud kui kuskil kokku põrgati või mõni mõlk tekkis.See oli paratamatus ja mõlke ning katkiseid tulesid said mõlemad osapooled.

Tänane seis on see,et turistid tahtsid ka karikat saada ja siis otsustati kellegi eestvedamisel,et muudame nime ja saategi. Enne sõitsid turistid oma rada. Nüüd tahate sõita sama rahulikult nagu enne aga paistab, et korraldajad ei saa sellest väga aru kui saadavad teid kollidega samale rajale ja veel ette ka.
Tuleb õnne tänada, et ainult 3 tk oli selleks ajaks veel sõiduvõimelised.Oleks neid 15 olnud siis peegleid ja mõlke ei jõuaks kokku lugeda.

Mul oli algselt plaanis järelkaja all seda juhtumit ainult põgusalt ja vabandava lausega kommenteerida aga peale sellist juttu enam nii ei tunne .

Muidu oli Saarekoll kokkuvõttes täiesti ok ja see linnakatse rada oli ka päris hea.
HM Racing Team
jyrxixx
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: P Juun 02, 2013 3:06 am
Asukoht: Muhu / Saaremaa

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas jyrxixx »

Mina olingi see kurjajuur,kes sõita ei oska kellegi arvates.
Stardis öeldi, et rada on vaba.Vajuta nüüd peale.
Seda saigi tehtud.Aga tegelikult oli see rada mitte vaba vaid täis neid uue ajastu "vabasid"
Ilmselt ei olnud aega oodata kui draakon täis laetakse vaid sai raja ulatuses sobiv möödasõidu koht valitud.
Kui sa tead,et oled aeglane ja suure tõenäosusega jääd kinni siis ära pargi ennast täpselt keskele, vaid võta serv.
Mahuvad teised mööduma.
Ka meil oli vanasti muru rohelisem ja ühistul si :? :? vedamiseks igasugu traktoried. Tore on vanu aegu meenutada küll.
Iga üks peab kuskilt alustama ja hetkel ei mõista miks on vajalik hatata mõnitama teiste tehnikat ? Olgu see draakon,kiil vms vints mis vahet sel on ?

Autodest :tegemist on siiski kahe erineva asjaga - ühele pakub sellise kraavi läbimine raskust teisele ilmselgelt mitte.
Saan aru et sellistel üritustel juhtub mõlkimisi tulesid jne.. mis on ka loomulik kadu kuid asi on hetkel inimeses. Kui sul pole aega oodata teiste järgi siis vali ÕIGE möödumis koht. Kui sellega hakkama ei saa siis oleks meeldiv kuulda vabandust et sorry et teil pool külge maha äästasin , vajus veist ära. - ikka juhtub ja poleks probleemi.
Kui aga ego ei luba üle huulte lasta väikest vabandust siis pole ka teha midagi ..
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas Movistar »

Mul ei ole mingit probleemi öelda, Sorry,et nii läks.Vähe vajuski ära.Võistlustel ikka juhtub. Meelega ma otsa ei sõitnud. Tundus,et ruumi on piisavalt. Seal ei olnud ka valida õige või vale möödumiskoha vahel.See oli Ainuke koht.
Kuid see on pigem korralduslik teema kui hunnik vabasid saadetakse kollidele ette samale rajale ja ei oodata nende lõpetamist vaid lastakse kiiremad ja näljasemad selga.
Te ei ole selleks piisavalt veel karastunud ja paljude vabade tehnika ei sobi samale rajale. See ei olnud ka lihtne rada nn. "tavaautode" jaoks.
Üldjuhul tänapäeva TR3-d sõidavad tulemuse peale. Tänased vabad aga kulgevad tulemuse poole.

Ma olin esimene kolm kes rajale lasti ja ma pidin sõitma nagu slaalomit vabade vahel. Kusjuures paar tükki ei tahtnud mitte kuidagi mööda lasta või selleks ruumi teha.
Aega ju on. See ajab ikka närvi küll kui sõit käib esikoha peale ja see oli ka päeva viimane katse mis võis veel midagi määrata .

Igatahes tuleb korraldajatel sellele edaspidi mõelda,et raja raskust silmas pidades tuleb valida ka sobiv järjekord klasside vahel ja soovitavalt ka erinev rada .
Muidu on seda nuttu foorum hiljem täis kuidas peeglid kukuvad ja kellegi stangel rehvi suitsetatakse.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas Landy »

marauder kirjutas:TR3 meelest on muud võistlusklassid turistid või?
Päevasel ajal tulede valgel vintsimine viitab kas ebaprofessionaalsusele,elektri üleküllusele või tehnilisetele probleemidele.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
niux
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: N Juun 26, 2014 11:11 am

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas niux »

Seda videojuppi vaadates, siis - kui tegemist on kaugelt näha kindla vintsikraaviga - võiks juba enne kraavi sissesõitmist vintsman trossiga üle kraavi olla, võimalusel tross kinni. Saab oluliselt kiiremini toimetatud.

Aga ei saa ka endale tuhka pähe raputamata jätta: sama linnakatse lõpus jäime oma ootamatult kõrge sisemise veetaseme saavutanud autoga ka korra tahtmatult kellelegi ette koperdama - ei märganud kohe selja tagant tulijat, aga oleks pidanud märkama - vabandame.
Külli, 5021381
2018 "Kinni", VABA 509
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas Urvo »

Movistar kirjutas:Mina olingi see kurjajuur,kes sõita ei oska kellegi arvates.
Stardis öeldi, et rada on vaba.Vajuta nüüd peale.
Seda saigi tehtud.Aga tegelikult oli see rada mitte vaba vaid täis neid uue ajastu "vabasid"
Ilmselt ei olnud aega oodata kui draakon täis laetakse vaid sai raja ulatuses sobiv möödasõidu koht valitud.
Kui sa tead,et oled aeglane ja suure tõenäosusega jääd kinni siis ära pargi ennast täpselt keskele, vaid võta serv.
Mahuvad teised mööduma.

Vanasti oli tõesti selline klass olemas nagu "Vaba".
Need autod sõitsid sama rada mis kolmed ja keegi ei hädaldanud ega kurtnud kui kuskil kokku põrgati või mõni mõlk tekkis.See oli paratamatus ja mõlke ning katkiseid tulesid said mõlemad osapooled.

Tänane seis on see,et turistid tahtsid ka karikat saada ja siis otsustati kellegi eestvedamisel,et muudame nime ja saategi. Enne sõitsid turistid oma rada. Nüüd tahate sõita sama rahulikult nagu enne aga paistab, et korraldajad ei saa sellest väga aru kui saadavad teid kollidega samale rajale ja veel ette ka.
Tuleb õnne tänada, et ainult 3 tk oli selleks ajaks veel sõiduvõimelised.Oleks neid 15 olnud siis peegleid ja mõlke ei jõuaks kokku lugeda.

Mul oli algselt plaanis järelkaja all seda juhtumit ainult põgusalt ja vabandava lausega kommenteerida aga peale sellist juttu enam nii ei tunne .

Muidu oli Saarekoll kokkuvõttes täiesti ok ja see linnakatse rada oli ka päris hea.
Nõus sellega, et antud segadust oleks saanud vältida kui oleks TR3 ees peale lasknud või oodatud, kuni laibad on rajalt eemaldatud.

Millega ma aga nõus ei ole on ebanormaalselt ülbe suhtumine väiksemate klasside sõitjatesse. Kust kurat see pealekasv TR3-e peaks tulema, kui mitte turist - TR1 - Vaba? Mitte keegi ei taha sinna TR3 tulla, kui seal on ees sellised M-id (lühend sõnast mehed), kes näevad ainult ennast ja oma väikest TR3 maailma ning peavad kõiki teisi liikureid rajal käparditeks ja ebavajalikeks.

Prooviks nüüd natuke maa peale tulla ja olla vähem tähtsam ning näha asju natuke läbi teiste osalejate pilgu ka. Kõigil on seal rajal olla sama suur õigus - ei ole vahet kas sa oled TR3, 5 või 10.

Vanasti oli muidu härrasmeeste klubi ka, ei tea mis sellest küll saanud on? Tundub, et seda ei igatse väga keegi enam taga.
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas indreq »

Kiidan ka - eriti meeldis see et pidi veidi nuputama hea tulemuse nimel, st valima milliseid punkte võtta ja millised jätta. Ei olnud sihuke kiiruse peale kõigi punktide krabamine. Vaheldust oli ka mõnusalt. Meie jaoks kõik klappis.

Vaadates seda vaba vs tr3 konflikti siis - võistlusolukorras juhtub paljutki, antud juhul on andeksandmatu see et vabandus ei tulnud üle huulte. Selge see et mõni mees püüab poodiumit ja teine üritab ainult lõpuni jõuda. Aga ega nalja pärast pole juhendis ka punkt viisaka käitumise kohta:
"15.7 Korraldajal on õigus eemaldada võistluselt koos tulemuste tühistamisega käesolevat juhendit mittetäitvad, samuti ebakained, ebasportlikult ja ebaviisakalt käituvad võistlejad."
Kas tahad oma võidu peale sõitmist ohustada disklafiga?
Ja see on nagu eriti mage diskussioon et vaba on nagu turist sellepärast et paljud vabaklassi masinad on varem turisti sõitnud. Kui seal oleks TR-1 ees olnud, kas siis oleks asi kuidagi parem olnud? Me jäime ka päeval ühel kitsal metsavahel tr3'le ette, keerasime esimesel võimalusel kõrvale küll aga ju ta mingi kümmekond sekundit ikka kaotas meie pärast. Selle asja nimi on sportlik ebaõnn, sellised asjad võistlustel juhtuvad ja jäävadki juhtuma. Inimeseks, st viisakaks võiks ikka jääda.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas LauriJ »

Ma nimetaks seda ettejäämist sportlikuks ebaõnneks kiiremale. Korraldaja ei saa eemaldada neid aeglasemaid autosi. Neil käib oma võistlus. Seal kraavis oleks võinud olla mõni VABA klassi poodium ka (vb midagi vintsiga juhtund vms) või siis mõni TR3 ette jäänud õnnetult. See ei tohiks asja muuta. Kõigil on samasugune õigus rajal olla. Samuti on õigus eespool olijal rada valida - see kas ta jääb ette takistama on jällegi omaette teema. Ega see VABA klassi auto nimelt sinna tropiks ei jäänud, üritas leida parimat kohta läbimiseks. Pigem oli põhjus, et rada oli selle kraavi kohapealt suht kitsas (teistes kraavides oli ruumi möödumiseks kõvasti). Me samuti jäime samas kraavis mingi VABA klassi auto taha toppama. Ootasime kuni oli kraavist läbi ja lasime signaali, teadvustamaks, et me oleme taga. Lasti ilusti viisakalt mööda. Samuti metsas, kui me jõuame järgi kellegile, siis laseme signaali (vahepeal hoiame peal nuppu), et saaks mööda. Muidu ees olev juht ei pruugi märgata läbi poriste klaaside ja ruutus silmade tagumist võistlejat.

Videos tagant tulnud Mudarakett ootas väga viisakalt juba (võitles ka poodiumi koha eest). Ees olev ilma peeglita auto oleks võind oma vintsitrossi kokku kerimiseks ning rohuliblede koristamiseks 10m edasi edasi sõita, kus poleks kedagi takistanud.

Tulevastel võistlustel tuleb kindlasti veel selliseid olukordi ette, kus väiksema rattaga jäävad suurematele ette. See on paratamatus. Meil kindlasti mingit üleolevat suhtumist pole, vajadusel (ja võimalusel) aitame hädasolijat (Saarekollilgi sikutasime ühe VABA klassi soos veidi tahkemale maale, et nad ümbrust puudest lagedaks ei vintsiks ;) )

PS! Keegi seda viimast mäkketõusu LK5-el ei filminudki?
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas Praks1 »

Seda kraavi vaadates mahub hädaga sinna 3 autot kõrvuti(ilmselt peeglid mitte),aga hetkel laiutas seal keskel üks.Üldse on täislollus sellise autoga sellisesse kraavi sõitmine ilma vintsi enne kuhugi kinnitamata.Aga ilmselt oleks see liiga lihtne,sõidame Draakoni vastaskaldasse kinni ja hakkame,siis trossi sikutama läbi kamara.
Proto
53951597
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas indreq »

LauriJ kirjutas:Seal kraavis oleks võinud olla mõni VABA klassi poodium ka (vb midagi vintsiga juhtund vms)
Bingo - selle Mad Toy taga ootas oma järjekorda meie 514 kes me olimegi kokkuvõttes poodiumil - vintsi kardaanirist purunes ja LK5 viimane koht paraku... Mis puutub ette vintsi väljakerimist siis - meile oli sellel katsel ainult 1 kraav kus vintsi vaja läks ja seal ta üles ütleski. Polnud nagu mõtet igas kraavis seda igaks juhuks välja kerida. Aga poolte kraavide puhul on suht raske ette hinnata et kas tuleb välja või mitte. Seekord tuli, aga kui vee all oleks mingi ebasobiv kivi või sügavam koht olnud, siis poleks tulnud. Ilmselgete vintsimiskohtade puhul on muidugi oma teema. Antud juhul ehk jah...
Kasutaja avatar
Alllu
Fitting 44"
Postitusi: 492
Liitunud: T Dets 16, 2014 9:30 am
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas Alllu »

LK1 ei meeldinud kuidagi. Joone sõit muidu vinge, aga kui ükshetk hakkavad sulle võistlejad vastu sõitma siis võiks vähemalt legendis hoiatus olla. Kõigil silmad ruutus põõsaste vahel, ei tea kas sai keegi ninad kokku ka seal. Laupäev oli hea, mis sest et linnakatse finishi ei jõudnud, juhtub ikka.
Tänud Zukmyle et meid maa peale tõite.
Oleks oleks aknast alla kukkunud kui Poleks poleks kannist kinni võtnud.
Y61 GU4 matkakas & TerranoPatrol võistluseks
Vuran Offroad Team - Vuran.ee
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas srock »

https://www.facebook.com/harri.kaert/vi ... 668100435/

Sellel videol ehe näide kuidas jäädakse kraavipervele ennast pakkima. Teinekord võiks oma traakonit kaugemal pakkida ja lasta kollidel oma sõitu teha. Ei tea kas oleks pidanud ka mõne peegli küljest sõitma? Väidetavalt rada pidi vaba olema. Nüüd siis selge miks mul katse kõige sitem aeg :twisted:
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas Praks1 »

indreq kirjutas:
LauriJ kirjutas:Seal kraavis oleks võinud olla mõni VABA klassi poodium ka (vb midagi vintsiga juhtund vms)
Bingo - selle Mad Toy taga ootas oma järjekorda meie 514 kes me olimegi kokkuvõttes poodiumil - vintsi kardaanirist purunes ja LK5 viimane koht paraku... Mis puutub ette vintsi väljakerimist siis - meile oli sellel katsel ainult 1 kraav kus vintsi vaja läks ja seal ta üles ütleski. Polnud nagu mõtet igas kraavis seda igaks juhuks välja kerida. Aga poolte kraavide puhul on suht raske ette hinnata et kas tuleb välja või mitte. Seekord tuli, aga kui vee all oleks mingi ebasobiv kivi või sügavam koht olnud, siis poleks tulnud. Ilmselgete vintsimiskohtade puhul on muidugi oma teema. Antud juhul ehk jah...
Kui sina olid selle Toyotaga siis võiks ise vähe rohkem peeglisse vaadata.
Meie seisime (sinise kolmega,sama mis peegli kaasa võttis ) su selja taga ja ilma vaatamata tagurdasid sa tuimalt otsa ja ei teinud väljagi.
Tulemuseks puruks esituli ja suund.
Tundub, et väike klass oma suure autoga võib suure klassi väiksele autole sama kahju tekitada.

Mõttetu vaidlus ühesõnaga.
Proto
53951597
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas indreq »

Praks1 kirjutas:
indreq kirjutas:
LauriJ kirjutas:Seal kraavis oleks võinud olla mõni VABA klassi poodium ka (vb midagi vintsiga juhtund vms)
Bingo - selle Mad Toy taga ootas oma järjekorda meie 514 kes me olimegi kokkuvõttes poodiumil - vintsi kardaanirist purunes ja LK5 viimane koht paraku... Mis puutub ette vintsi väljakerimist siis - meile oli sellel katsel ainult 1 kraav kus vintsi vaja läks ja seal ta üles ütleski. Polnud nagu mõtet igas kraavis seda igaks juhuks välja kerida. Aga poolte kraavide puhul on suht raske ette hinnata et kas tuleb välja või mitte. Seekord tuli, aga kui vee all oleks mingi ebasobiv kivi või sügavam koht olnud, siis poleks tulnud. Ilmselgete vintsimiskohtade puhul on muidugi oma teema. Antud juhul ehk jah...
Kui sina olid selle Toyotaga siis võiks ise vähe rohkem peeglisse vaadata.
Meie seisime (sinise kolmega,sama mis peegli kaasa võttis ) su selja taga ja ilma vaatamata tagurdasid sa tuimalt otsa ja ei teinud väljagi.
Tulemuseks puruks esituli ja suund.
Tundub, et väike klass oma suure autoga võib suure klassi väiksele autole sama kahju tekitada.

Mõttetu vaidlus ühesõnaga.
Jah tean et see asi juhtus, väga piinlik. Ma küll ei olnud roolis aga vabandused tagantjärele meeskonna poolt ikka... Ma saan aru et pole hea põhjendus aga meil olid mõlemad peeglid päeva jooksul kaotsi läinud :(
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Saarekoll X - järelkaja

Postitus Postitas enx »

Alllu kirjutas:LK1 ei meeldinud kuidagi. Joone sõit muidu vinge, aga kui ükshetk hakkavad sulle võistlejad vastu sõitma siis võiks vähemalt legendis hoiatus olla. Kõigil silmad ruutus põõsaste vahel, ei tea kas sai keegi ninad kokku ka seal. Laupäev oli hea, mis sest et linnakatse finishi ei jõudnud, juhtub ikka.
Tänud Zukmyle et meid maa peale tõite.
Oleks oleks aknast alla kukkunud kui Poleks poleks kannist kinni võtnud.
Lk1-s üks selline koht oli jah sees kus võistlejad tulid vastu ja muidugi kohe karistas meid ära ka kruusateel, kui atv külg ees tulles meile esiklaasi
pisema rusikasuuruse kivi esiklaasi lennutas. Ja muidugi otse vaatevälja, mats oli selline, et hea, et see kivi pole endale kõrvade vahele lendand :D
Lihtsalt lisakulutus, mille oleks saanud küll ära hoida, aga pole meist tingitud.
Muidu joon meeldis, kuigi tehnilist poolt oli vähe ja ilmselgelt Samuraiga ei konkureeri rallil.
Sämmy Offroad Team
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”