Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

AntsB
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: E Juul 11, 2016 3:12 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas AntsB »

Sai siis seekord osaletud turistiseiklusel, kasutasime NaviCup-i ja oleme sellega väga rahul. Kaart toimis, kõik võetud punktid muutsid kaardil värvi ja nii oli hea jälgida millised punktid võetud juba on. Orienteerumisel oli samuti NaviCup-st abi kuna saime piltide pealt oma ristsõna tähed üle kontrollida :D.
Korraldajad olid palju vaeva näinud ja ka turistiseiklusele erinevad etapid ja katsed teinud.
Natuke kahju, et siiski pikk orienteerumispäev ja ka joonorienteerumine ei andnud mingeid eeliseid lõpptulemusel.
Esimest korda võistlustel osalenuna jäi natuke kriipima see tulemuste teema.
Edaspidi võiks ju mõelda et turistiklass oleks ka võistlusklass :). Kõik ei taha põlvini mudas mütata vaid lihtsalt metsas orienteeruda.
Turistil ei peaks iga kord olema karikas, vaid võiks ju olla aastakokkuvõttes edetabel. See meelitaks ka turistiseikleijaid teistel võistlustel osalema ja mine tea ehk sealt edasi tekib nii mõnelgi juba tahtmine edasi areneda suurde spordimaailma.
Jõudu ja jaksu kõigile korraldajatele see pole lihtne ja virisejaid leidub alati, aga kui ettepanekuid ei tehta ei saa ju ka midagi paremaks muuta.
Oli üks ütlemata vahva nädalavahetus mõnusate kaaslastega ja ootame juba järgmist võistlust :)
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas Urvo »

AntsB kirjutas:Sai siis seekord osaletud turistiseiklusel, kasutasime NaviCup-i ja oleme sellega väga rahul. Kaart toimis, kõik võetud punktid muutsid kaardil värvi ja nii oli hea jälgida millised punktid võetud juba on. Orienteerumisel oli samuti NaviCup-st abi kuna saime piltide pealt oma ristsõna tähed üle kontrollida :D.
Korraldajad olid palju vaeva näinud ja ka turistiseiklusele erinevad etapid ja katsed teinud.
Natuke kahju, et siiski pikk orienteerumispäev ja ka joonorienteerumine ei andnud mingeid eeliseid lõpptulemusel.
Esimest korda võistlustel osalenuna jäi natuke kriipima see tulemuste teema.
Edaspidi võiks ju mõelda et turistiklass oleks ka võistlusklass :). Kõik ei taha põlvini mudas mütata vaid lihtsalt metsas orienteeruda.
Turistil ei peaks iga kord olema karikas, vaid võiks ju olla aastakokkuvõttes edetabel. See meelitaks ka turistiseikleijaid teistel võistlustel osalema ja mine tea ehk sealt edasi tekib nii mõnelgi juba tahtmine edasi areneda suurde spordimaailma.
Jõudu ja jaksu kõigile korraldajatele see pole lihtne ja virisejaid leidub alati, aga kui ettepanekuid ei tehta ei saa ju ka midagi paremaks muuta.
Oli üks ütlemata vahva nädalavahetus mõnusate kaaslastega ja ootame juba järgmist võistlust :)
Aga seda kõike on võimalik teha TR1 või Vaba klassis - rajad on mõistlikud, ise saate valida milliseid punkte lähete võtma ning samuti saate tulemuse ja võistlemise maitse suhu. Seiklus jääb ikkagi neile, kelle jaoks on olulisem saada ettevalmistatud rada ning mõttekaaslasi rajal, et aru saada, mis värk see off-road on.

PS! Julgustuseks teistele Vaba/TR1 huvilistele - see, et minu Vaba klassi auto nii mõlkis on, ei ole selle tõttu, et rada raske vaid seetõttu, et mulle meeldib kiiresti metsa vahel liikuda hoolimata teedele ette jäävatest takistusest :D Alati saab ringiga sõita ning oksi eest ära võtta, kui selleks aega on :)
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas Landy »

Urvo kirjutas: Aga seda kõike on võimalik teha TR1 või Vaba klassis - rajad on mõistlikud, ise saate valida milliseid punkte lähete võtma ning samuti saate tulemuse ja võistlemise maitse suhu.
O.T.
Käisin neid TR1 radu ja raiesmike ka takseerimas ja need kohe kindlati ei ole need kuhu algaja turisti peale laseks ning loodaks, et see ka ühte tükki jääks ning seda kõike seiklusena võtaks. ( Võimalik, et põhjuseks isiklik alleriga raielankide vastu)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas indreq »

Minu tagasihoidlikul arvamusel peaks korraldajad omavahel turistika raskustaseme kokku leppima. Kui me Saaremaal turistirada tegime, siis oli tingimuseks see et linnamaasturiga pidi mõistliku sõiduoskuse korral saama punktile piisavalt lähedale et see jalgsi ära võtta. Seega kriteeriumiks oli minu Subaru Outback. Inimestele spordi tutvustamiseks ei saa neilt eeldada selleks eraldi auto omamist. Võistlusmomendi lisamine pole ju keeruline, tuleb neil lasta Navicupiga stardi ja finiši punktidest ka pilt teha ja ongi kõik. Korraldajal null lisakulu.
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas holari »

Kuulge härrad, mitut Outbacki Te olete võistlustel näinud? Mina tean ühte ja neil meestel oli täiesti savi, mis autost vist saab. Pole isegi Foresteri ja CRVd olnud, peale rajameistrite muidugi.
Need kes tahaksid seal sõita, nemad omavad igapäeva autona midagi tegusamat, aga seda raiesmikel lammutada on ikka julm. Sopas vintsimine on aga teine asi. Turisti radasi on olnud väha huvitavaid, nt. Selle aasta talvesprint, Sults on huvitav olnud, eriti Sirgalas. Saaremaa oli igav, puhas kruus. Mis aga imelik, siis Osalustasu oli Suvesõidul min.120 eur, oli 9 sõitjat, Sultsil oli 50eur ja kui mälu ei peta, siis oli midagi 60 sõitjat. See on ju puhas äri, minu talupoja mõistus ütleb, et 50x60 on palju rohkem, kui 9x120. Ja rajakirjutamisel ei ole väga tähtsust, kas on 10 või või 40 sõitjat.
Ma tõesti ei tea korraldamisest midagi ja Vinguda ei ole ilus, kui sisu ei tea, sest korraldajate ees müts maha, et seda tehakse , sest see pole kerge.
See on minu arvamus, see ei puuduta mitte üldse sedakordset võistlust ja üldse tuli kole segane jutt.
Igatahes edu tegijatele.

H.
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas indreq »

holari kirjutas:Kuulge härrad, mitut Outbacki Te olete võistlustel näinud? Mina tean ühte ja neil meestel oli täiesti savi, mis autost vist saab. Pole isegi Foresteri ja CRVd olnud, peale rajameistrite muidugi.
Need kes tahaksid seal sõita, nemad omavad igapäeva autona midagi tegusamat, aga seda raiesmikel lammutada on ikka julm. Sopas vintsimine on aga teine asi. Turisti radasi on olnud väha huvitavaid, nt. Selle aasta talvesprint, Sults on huvitav olnud, eriti Sirgalas. Saaremaa oli igav, puhas kruus. Mis aga imelik, siis Osalustasu oli Suvesõidul min.120 eur, oli 9 sõitjat, Sultsil oli 50eur ja kui mälu ei peta, siis oli midagi 60 sõitjat. See on ju puhas äri, minu talupoja mõistus ütleb, et 50x60 on palju rohkem, kui 9x120. Ja rajakirjutamisel ei ole väga tähtsust, kas on 10 või või 40 sõitjat.
Ma tõesti ei tea korraldamisest midagi ja Vinguda ei ole ilus, kui sisu ei tea, sest korraldajate ees müts maha, et seda tehakse , sest see pole kerge.
See on minu arvamus, see ei puuduta mitte üldse sedakordset võistlust ja üldse tuli kole segane jutt.
Igatahes edu tegijatele.

H.
Nu täpselt kaks pointi ma turistika kohta üritasingi teha - et hind oli kallis ja et korraldajad peaks raskustasemes kokku leppima. Ma ei ütle et Saaremaal tehtud linnamaasturite rada see õige oli. Aga ilmselt väga üle võlli ei tasu kah raskusega keerata, arvestama peab ikkagi sellega et inimesed tulevad eriettevalmistuseta autodega ja tõenäoliselt "All Terrain'id" on kõige karvasemad rehvid mida esimest korda tulijatel seal näha saab. Kruusal sõitmise jaoks on Eestis paar autoorienteerumise/seiklemise sarja, offroad turistiklass võiks siis tutvustada metsateid ja ehk kergemat maastikku, pakkuda võimalust ehk mõnes karjääris järsemat nõlva võtta alternatiivina jalgsi sealt üles vantsimisele. Aga kindlasti mitte raiesmikke ja mülkaid kust lukkudeta maastur oma M+S rehviga kindlasti läbi ei saa.
Kasutaja avatar
Urvekas
Off Roader Wannabe
Postitusi: 44
Liitunud: P Okt 09, 2011 11:55 am

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas Urvekas »

Seekord oli minul siis kaheksas Suvesõit ja öelda pole seltskonnale muud, kui Parim ja minu tulemust pildis saab vaadata siit:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 8f97849df1

Olge sama lahedad ja uute kohtumisteni :wink:

Urve
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 671
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas TarviR »

Landy kirjutas:
Urvo kirjutas: Aga seda kõike on võimalik teha TR1 või Vaba klassis - rajad on mõistlikud, ise saate valida milliseid punkte lähete võtma ning samuti saate tulemuse ja võistlemise maitse suhu.
O.T.
Käisin neid TR1 radu ja raiesmike ka takseerimas ja need kohe kindlati ei ole need kuhu algaja turisti peale laseks ning loodaks, et see ka ühte tükki jääks ning seda kõike seiklusena võtaks. ( Võimalik, et põhjuseks isiklik alleriga raielankide vastu)
Nõus Landiga. algaja turist või ka pooleldi edasijõudnud turist reeglina kännupõldu ei armasta. Või kes neid üleüldse armastab. Ja kännupõld jälle ei armasta tehnikat, lõhub selle ära. Muud kohad jah reeglina mõistlikumad, näed kaugelt juba, et pehme või liiga järsk või siis tundub ohtlik.
Viimasest rääkides, päris algajat ma kohe kindlasti ei lubakski mõndagi punkti võtma. Näiteks tooksin laupäevastest ühe liini alt otse ja paremale kõrgele jõe kaldale pandu.
Kõvemad mehed muidugi võtsid selle jooksu pealt, meie ei julgenud ja julgestasime autot vintsiga. Vähemalt üks selline punkt oli veel, kus sai auto vintsi otsas alla lastud aga ei meenu enam, kus täpselt.


Aga asjast rääkides, oli väga meeldiv pikk nädalavahetus. Vaba klassi rada oli just paras, korraldus tasemel ning seltskond hea.
D4D+R6+V6
Kasutaja avatar
mihkelmihkel
Fitting 38"
Postitusi: 213
Liitunud: R Okt 03, 2014 11:49 am
Asukoht: Rakvere

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas mihkelmihkel »

Nii nagu pärast igat üritust on ka seekord üles tõstetud Turistide raja teema. See läheb ikka rahvale hinge ja sõnavõtjaid on palju.

Mina olen jätkuvalt seisukohal, et eelmine aasta olid väga head turisti rajad ja osalejate arv aina kasvamas. Aasta viimastel üritustel Kukepeal ja Sultsil oli ligi 70 masinat rajal.

Nüüd see aasta on aga selle suure Vaba'sse meelitamise aktsiooniga aga hakatud turiste eemale hirmutama sellega, et rajad on ainult kruusaralliks tehtud. Et kui vähegi muda tahad, siis pead Vabasse tulema. Vabasse sisenemise lihtsustamine ja meelitamine on väga teretulnud ja iseenesest ka üsna õnnestunud. Küll aga on selle aasta üritustel näha olnud umbes kümmekond turisti ja kümmekond vaba autot. Kuskile on kadunud 40-50 autot, kes eelmise aasta lõpus olid turisti radadel.

Meie oleme jätkuvalt jäänud Turisti formaadi juurde, sest see lihtsalt sobib meile rohkem. Ja õnneks tegid Ermi ja Teele talvesprindil väga hea raja, kuigi enne oli foorumis tehtud kõva antireklaami, et rada on liiga lihtne. Tõenäoliselt selle pärast tuli ka tagasihoidlik osalejate arv.

Orol kahjuks see aasta Turisti seiklust ei olnud ja Saarekoll pole minu pädevuses kommenteerida, kuna seal ei käinud. Aga nagu osalejate numbritest näha, siis väga ei huvita inimesi see kruusateedel orienteerumine.

Suvesõidu kolmepäevane formaat ja krõbe osalustasu võib-olla ei olegi kõige rahvarohkem üritus (turistide seas), sest eelmine aasta oli minu mälu järgi u 15 osalejat (kes kõik soovisid osa saada just sellest raskemast raja osast, mida tol hetkel nimetati TUR+iks). Selle aasta üritusel me ootasime tegelikult veel lihtsamat rada, kuna reklaam oli selline, aga tegelikult ei olnud asi üldse nii hull. Täitsa mõnus rada oli, aga loomulikult lihtsam kui eelmise aasta oma.

Turistide seiklusest päris auhindadega võistlust ei ole mõtet teha ja see senine formaat toimib hästi. Kõigil on aega teineteist aidata ja asja rahulikult võtta. Ei ole ruutus silmadega võistlejaid väga. Küll aga on tore pärast näha mingisugust kokkuvõtvat tabelit, kus siis igaüks saab ise mingeid järeldusi teha oma sõidu kohta. Saab mingi pildi, et kui hästi läks võrreldes teistega. Kindlasti ei ole see tabel väga objektiivne mõõteriist, sest turisti üritustel on tihti ebavõrdseid punkte või situatioone, mis võivad frustratsiooni tekitada (näiteks siis kasvõi see Suvesõidu orienteerumise ja joone katsete enamike 100% tulemus või siis hea näide on 200p saada muuseumi külastuse eest). Aga sellistel asjadel ei tohi lasta ennast häirida ja siiski meenutada, et tegemist on seikluse, mitte võistlusega.

Heal turistiseiklusel on lihtne valem: Korralik rada neile, kes tahavad autodega lõpuni punkti sõita ja võimalus punkte ka jalgsi võtta neile, kes tahavad tehnikat säästa.

Meie igatahes loodame, et mõnusad turistirajad ei kao kuskile ja sõiduautodele mõeldud orienteerumised jäävad teiste foorumite korraldada.
Viimati muutis mihkelmihkel, T Juul 12, 2016 9:06 am, muudetud 1 kord kokku.
Triin
Off Roader Wannabe
Postitusi: 28
Liitunud: E Sept 20, 2010 11:09 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas Triin »

Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas LauriJ »

See turistide teema on ikka suhteliselt kulunud ikka. Kohe, kui öeldakse, et saab ka tulemused, on paar minutit peale võistlust juba kisa lahti, et miks tulemuste tegemine nii kaua aega võtab jne. Siis on jälle häda, et rada on liiga raske (liiga palju kände või siis liiga kerge). Korraldajal korraldab VÕISTLUST - turistidele on vastu tuldud ja antud võimalus legaalselt autoga teelt maha keerata (kes veel kuulnud pole, siis muidu peab ise maaomanikult luba küsima).
Kui keegi turist tahab näidata kuidas korralikku turisti võistlust korraldatakse, siis annaksin selle võimaluse - järgmine EKV etapp - Kargaja Kuningas. Tule ja tee siis selline rada nagu õige turistivõistlus olema peab. Ise pead kõigi maaomanike käest luba küsima, pärast selle sita ära helpima, kui keegi kellegi peenra üles kraapis kuna ei leidnud korraldaja antud õiget lähenemispunkti üles ja lõpuks rajad pärast sirgu tõmbama ning mõistliku aja jooksul ka tulemused organiseerima. Teeksid meil elu palju lihtsamaks.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas Landy »

mihkelmihkel kirjutas: Suvesõidu kolmepäevane formaat ja krõbe osalustasu võib-olla ei olegi kõige rahvarohkem üritus (turistide seas), sest eelmine aasta oli minu mälu järgi u 15 osalejat (kes kõik soovisid osa saada just sellest raskemast raja osast, mida tol hetkel nimetati TUR+iks. Selle aasta üritusel me ootasime tegelikult veel lihtsamat rada, kuna reklaam oli selline, aga tegelikult ei olnud asi üldse nii hull. Täitsa mõnus rada oli, aga loomulikult lihtsam kui eelmise aasta oma.

Heal turistiseiklusel on lihtne valem: Korralik rada neile, kes tahavad autodega lõpuni punkti sõita ja võimalus punkte ka jalgsi võtta neile, kes tahavad tehnikat säästa.

Meie igatahes loodame, et mõnusad turistirajad ei kao kuskile ja sõiduautodele mõeldud orienteerumised jäävad teiste foorumite korraldada.
Ka seekordse suvesõidu eel hirmutati kruusaralliga, kuid õnneks üllatati meeldivalt "raske" ja mitmeksesise rajaga.
Võin julgelt öelda, et offroadi oli tänavu pea sama palju, kui 2004. aasta Suvesõidu TR1 rajal.
Siin kohal toon võrdluseks kontrollpildid toonaselt rajalt : ( Jah, toona pildistasid sportklassid vaatamisväärsusi)
http://www.landy.ee/sillaehitajad/pildi ... /index.htm

Mis puudutab osalustasu, siis jah, hüpe on märgatava 85 EUR vs. 120 EUR aga vaevalt et see osalejate vähesuse peamine põhjus on.

Jäime Suvesõidul nähtu ja kogetuga rahule. Verivärsked meeskonnaliimed arvasid, et seda võistluse maiguga offroadi võiks edaspidigi teha ning kui ühelt ürituselt veel kogemusi koguda, siis ehk edaspidi (taas) sportkalssis.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
mihkelmihkel
Fitting 38"
Postitusi: 213
Liitunud: R Okt 03, 2014 11:49 am
Asukoht: Rakvere

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas mihkelmihkel »

LauriJ kirjutas:See turistide teema on ikka suhteliselt kulunud ikka. Kohe, kui öeldakse, et saab ka tulemused, on paar minutit peale võistlust juba kisa lahti, et miks tulemuste tegemine nii kaua aega võtab jne. Siis on jälle häda, et rada on liiga raske (liiga palju kände või siis liiga kerge). Korraldajal korraldab VÕISTLUST - turistidele on vastu tuldud ja antud võimalus legaalselt autoga teelt maha keerata (kes veel kuulnud pole, siis muidu peab ise maaomanikult luba küsima).
Kui keegi turist tahab näidata kuidas korralikku turisti võistlust korraldatakse, siis annaksin selle võimaluse - järgmine EKV etapp - Kargaja Kuningas. Tule ja tee siis selline rada nagu õige turistivõistlus olema peab. Ise pead kõigi maaomanike käest luba küsima, pärast selle sita ära helpima, kui keegi kellegi peenra üles kraapis kuna ei leidnud korraldaja antud õiget lähenemispunkti üles ja lõpuks rajad pärast sirgu tõmbama ning mõistliku aja jooksul ka tulemused organiseerima. Teeksid meil elu palju lihtsamaks.

Täiesti nõus, et tulemused ei tohiks olla turistis peamine. Nendega tekib kohe korraldajale kõvasti peavalu juurde ja muudab ka sõitjate suhtumise teiseks. Korraldamise poole pealt on päris tihti olnudki nii ju, et võistlusel ja seiklusel on erinev korraldusmeeskond, mis on minu arvates vähemalt väga hästi toiminud. Siis saavad võistluse korraldajad tegeleda võistlejatega ja seiklejatel on oma inimesed kelle poole pöörduda muredega.

Et keegi valesti aru ei saaks, siis meie oleme kõigi seniste turisti seiklustega väga rahule jäänud, kus me käinud oleme. Ja neid juba natuke on kogunenud. Väga meeldivad need üritused ja sobib meile just see lihtne ühepäevane formaat. Kiitus kõikidele korraldajatele, kes sellist asja suudavad kokku panna. Meie lootus on, et need üritused ei kao kuskile ja et selles suures vabasse meelitamise aktsioonis turisti radu liiga lihtsaks ei tehtaks. Ja õnneks oli ka Suvesõidu rada parajalt raske, kahju lihtsalt, et meie tehnika ei lubanud seda rohkem nautida.

Kargaja seiklust ootame juba huviga. Kui ma õigesti aru olen saanud, siis eelmise aasta Klaperjahi turisti rada oli korraldatud Tartu meeste poolt ja see olevat väga kõva rada olnud. Kui Kargajal sama käekirja oodata on, siis tehke ka julgesti sellele reklaami ja saate ka vb 60-70 autot kokku.
sepi
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 11, 2016 9:43 am

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas sepi »

Küsimus siis, kas on kuskil mingidki reeglid EAL-is turistiklassi maastikusõidu kohta?

Kui Suvesõidu juhendis nõuti vaid neliveo skeemiga autot siis Suzuki Sx4-ga või Subaru Outbackiga oleks asi nutuseks kiskunud. Rada oli ju põnev ning meeldis kõigile kuid ka masinad ei olnud lihtsalt neliveo süsteemiga vaid ikka pire vaba klassi poole ikka :)

Saarekollil oli juhendis just sama nõue mis Kõpu omal- nelivedu ning loomulikult oli erirehvide ja kõrgendatud kliirensiga masinaga sõit overkill.

Kas tuunida juhendit või lähtudagi sellest, et turist ongi turist kes oma tavakasutuses olevat neliveolist asfaldivälisel keskkonnas kerges võistlusvormis kasutada saab? Kui nn. turistilt eeldatakse spetsiaalauto omamist siis võiks seda juhendis mainida või teha rajad Eesti erinevate korraldajate poolt sarnaseks: kerged mülkad, väiksed roopad, metsasihid ning juhendis täiesti uutele nuusutajatele mainida, et auto kõrgem kliirens, difrilukk, karvane rehv ning vintsi olemasolu välistab kinnijäämise. Mulle tegelikult meeldiks ka see viimane variant. :)

Tulemuste mõõtmiste suhtes olen eelnevate arvajatega täitsa ühte meelt - neid tuleb mõõta. Kui just korraldaja ei otsusta turistisõit tasuta teha. Üldjuhul ikka turistiklassi võistlus ja küsida selle eest mõistliku suurusega osalustasu siis võiks selle eest pakkuda ka võistlusmomenti ning väike tunnustus pärast võistlust. :)
Ma loodan, et mind nüüd mutta ei tambita tegijate meeste poolt, kes teavad kuidas asjad käivad :) Ise ma ju vähe välismaal käinud aga juba pean ennast turistiks :)
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2016 - Järelkaja

Postitus Postitas Landy »

sepi kirjutas: Kui Suvesõidu juhendis nõuti vaid neliveo skeemiga autot siis Suzuki Sx4-ga või Subaru Outbackiga oleks asi nutuseks kiskunud. Rada oli ju põnev ning meeldis kõigile kuid ka masinad ei olnud lihtsalt neliveo süsteemiga vaid ikka pire vaba klassi poole ikka :)

Kas tuunida juhendit või lähtudagi sellest, et turist ongi turist kes oma tavakasutuses olevat neliveolist asfaldivälisel keskkonnas kerges võistlusvormis kasutada saab?
Korraldaja väitel pani ta enamuse rajast maha Subaru Foresteriga ning Suvesõidul saavutas turismiklassis üsna kõrge koha Land Rover Discovery 3-ga sõitnud seltskond. Masinal polnud mingit erivarustust (v.a. veidi karvasem rehv). Seega ei midagi üle mõistuse raske rada.
Kui muudel juhtudel saab vähem võimeka masina puhul võtta punkte ka käsitsi, siis joonorienteerumis trassil teega risti olnud palgid oleksid puhtale linnakale vast liiaist olnud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”